נגישות
נגישות

סילבסטר 2024 – השנה אוכלים בבית

הסילבסטר השנה עצוב במיוחד. רבים מאיתנו מוותרים על החגיגות הרגילות במסעדות ומעדיפים לכל היותר לציין אותו בבית. הנה מספר רעיונות לקבל את השנה החדשה עם חיבוק

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 27/12/2023, 15:42
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הסילבסטר השנה פוגש אותנו מדוכדכים ומודאגים. מצב הרוח הירוד לא ממש מאפשר חגיגות. גם המסעדות השנה ברובן, לא חוגגות את האירוע כמו בכל שנה עם די-ג'יי, מסיבות ואווירה פרועה. השנה, ארוחות הערב ברוב המסעדות יהיו שקטות יותר. כמו כולנו – עצובות למדיי.

אז רבים מאיתנו לא יחגגו השנה כלל, אבל לאלו שרוצים לציין את האירוע בכל זאת, להתנחם קצת אך מעדיפים אווירה אינטימית ובטוחה בחיק חברים או משפחה, הנה כמה רעיונות שיכולים להעניק חיבוק חם, כזה שכולנו צריכים. כי בכל זאת, הסילבסטר הוא הזדמנות להתפנק קצת עם אוכל שאוהבים, משקה איכותי וקינוחים מנחמים.

אווירה מחבקת בסילבסטר

אם בחרתם לציין את התאריך בבית, כדאי להשקיע בעיצוב ביתי שיסייע ליצור אווירה מחבקת ותומכת. אפשר להדליק נרות בכל רחבי הבית וליצור תאורה אינטימית וחמימה. ניתן להניח כריות ושמיכות נוחות בסלון ולהזמין את המשפחה או החברים למפגש מלכד ונעים.

שלטי קיר עם מסרים מעצימים וציטוטים מעוררי השראה של גדולי הרוח יכולים ללכוד תשומת לב ומחשבה. ותמונות משפחתיות – או תמונות עם חברים טובים – יכולות להזכיר דברים שמחזקים אותנו, שחשובים גם הם.

אפשר להשמיע מוזיקה רכה ומרגיעה ברקע. מוזיקת נשמה, ג'אז או שירים ישראלים אהובים יחברו וירגיעו. בנוסף, אפשר להכין פינת משחקים עם לוחות וקוביות, לערוך טורניר במשחקי קופסה או טריוויה, להכין את הסוני למשחק קבוצתי, או לבחור סרט מרגש – סיפורי התגברות, דרמות היסטוריות או קומדיות אופטימיות יעשו את העבודה, ואחרי הארוחה תוכלו לצפות בסרט יחד ולנהל אודותיו שיחה באמצעותה אפשר לחזק זה את זה, למצוא תקווה ולהביע תמיכה.

מה אוכלים?

ישנם אינסוף רעיונות לארוחות סילבסטר אותן תוכלו להכין. חשוב רק שתחליטו באיזה קונספט תרצו להתמקד. תוכלו להכין ארוחה המורכבת ממנות ביתיות ומנחמות האהובות על המשפחה. תוכלו להכין ארוחה המורכבת מטעמים אותם חוויתם יחד במהלך ההיכרות שלכם. אפשר לבנות ארוחה סביב האלמנט המנחם בעולם – פחמימות ואפילו לאפות יחד כחלק מהערב. בכל מקרה, הכינו תפריט חגיגי הכולל מאכלים אהובים ומשקאות מועדפים, שלבו לצד המנות החגיגיות מנות פשוטות להכנה כמו פיצה ביתית, פונדו גבינות או סלטים צבעוניים והוסיפו קינוחים שתמיד עובדים כמו עוגת שוקולד או פאי פירות.

פתיחים מפנקים

התחילו בפתיחים מושקעים וקלאסיים כמו טרטר סלמון עם אבוקדו ולימון כבוש, פלטת גבינות איכותית ומהודרת עם אגוזים קלויים, פירות יבשים, ריבת תות שדה או דבש. אופציה מצוינת נוספת היא קרפצ'יו פילה בקר עם בלסמי, עלי רוקט ופרמז'ן (למי שאוכל) – לצד לחם טרי. סלט ירקות טריים וצבעוניים יכול ללוות כל מנה כזו - סלט עלים ירוקים עם פירות העונה, גבינת פטה וטחינה גולמית. או סלט שורשים צלויים עם גזר, סלק, פלפלים ועשבי תיבול.

מנות עיקריות מושקעות ומהירות

המשיכו במנה עיקרית חגיגית כמו נתח פילה בקר צלוי עד למידת העשייה האהובה עליכם עם רוטב צ'ימיצ'ורי או רוטב שום ויין אדום, או סטייק סינטה במרינדה של עשבי תיבול ושמן זית. אפשר גם בורגר מושקע או מנת דג בין אם הוא אפוי במלח או צלוי ברוטב לימון כבוש וצ'ילי.

תוספות מנחמות וזריזות

הגישו תוספות טריות, עשירות ומנחמות כמו סלט ירקות שורש צלויים, אורז בסמטי מתובל, תפוחי אדמה בתנור עם רוזמרין או שמיר בשמן זית או חמאה. אפשר ללוות את המנה העיקרית גם בפוקצ'ה חמימה, פסטה עם עשבי תיבול או בניחוח חמאה לימונית, לצד אנטיפסטי בתנור.

אלכוהול משובח

לצד המנה העיקרית הגישו משקאות אלגנטיים כמו שמפניה או קוקטייל מושקע מוודקה או ג'ין ופירות טריים. אסור כמובן לוותר על יין אדום איכותי שילווה את הארוחה כמו פינו נואר או קברנה סוביניון. היין והארומות שלו ידגישו את טעמי הבשר והרטבים.

קינוחים מנחמים

ברור, לא? סופלה שוקולד, קרם ברולה, פאי תפוחים חמים ואפילו עוגת שוקולד עשירה, עתירת שכבות עם גנאש שוקולד או עוגיות טראפל חמות עם גלידת וניל ורוטב תות שדה.

משלוחי אוכל לארוחה ביתית בסילבסטר

מסעדנים רבים מבינים את מצב הרוח הירוד של קהל הסועדים שלהם. רובם שותפים לו. אם אתם מעדיפים להזמין את כל הסעודה לסילבסטר ממסעדה או מעדנייה – זו אופציה טובה. אפשר גם להזמין רק מנות ראשונות, מאפים וקינוחים ולהכין מנה בשרית מרכזית אחת בעצמכם. מקומות רבים מציעים תפריטים מיוחדים למשלוח בליל הסילבסטר לצד התפריטים הרגילים שלהם. אבל תמיד אפשר להזמין מראש את המנות האהובות עליכם ולהעביר איתן ערב מנחם במיוחד.

כך למשל בבית האוכל של שף ארז קומרובסקי – באלדי שיק, תוכלו להזמין מגשי אירוח של מגש גבינות בוטיק, פירות העונה, ירקות צלוים או טארטלטים לצד מגשים של לביבות זוקיני, עלי גפן, או כריכי קציצות פרסה ומאפים מלוחים.

אפשר להזמין משלוח של מנות איטלקיות מאחת מהמסעדות האיטלקיות האהובות עליכם כמו למשל אמורה מיו האהובה בתל אביב, משם תוכלו לקבל פיצות מעולות, פוקאצ'ה עם שמן זית ורוזמרין שרק תצטרכו להכניס חזרה לתנור מחומם מראש למספר דקות, סלט אנג'לו – עם חסה, סלק, רוקט ותפוח עץ ברוטב וינגרט תפוחים ועשבי תיבול, וגם מנות בשר וקינוחים.

פסוטה מושלמת של אמורה מיו. באדיבות המסעדה

או לחילופין, לוותר על האלגנטיות ולהזמין אוכל טריפוליטאי ביתי מחמם לב ונפש ממסעדת גואטה ביפו – קוסקוס ומפרום, עוף בפלפלצ'ומה או פלטה מחשיא – צלחת ממולאים ביתית לצד חריימה ברוטב טריפוליטאי.

גואטה, אוכל טריפולטאי אותנטי. באדיבות המסעדה

אם חשקה נפשכם דווקא באוכל ביתי מזרח אירופאי, תוכלו תמיד להתענג על הגפילטע פיש, הכבד הקצוץ והקרפלעך של שמוליק כהן. מרק העוף עם האטריות שישלחו לכם, יעשה לכם חם בלב.

גם אוכל אסייתי, יכול להיות פתרון מצוין לסעודה מושקעת ומנחמת ואפשר להזמין מבעוד מועד או לקפוץ להביא את הארוחה שלכם מבית תאילנדי המצטיינת, המגישה מנות תאילנדיות מהטובות בישראל. סלט טום סאם – פפאיה ירוקה, לצד ים פלה קם – פרוסות אינטיאס כבוש במלח – ים, ג'ינג'ר, בצל סגול, פלפלים חריפים וכוסברה יכולות להיות ראשונות עזות טעם, המנות העיקריות מופלאות כמו פאד פיקנג פה נאה – מנה חריפה מאד מבקר עסיסי מתובל בגנגל קארי עם חצילים תאיים ובזיל תאי לצד אורז יסמין או מנה עדינה יותר כמו פאד קין – בשר בקר עם רצועות ג'ינג'ר, פטריות יער ושמפניון, פלפל, בצל ובצל ירוק ולקנח במנות מתוקות כמו ארטיק תאילנדי מחלב קוקוס, או קוי בואטשי – פרוסות בננה מבושלת בחלב קוקוס חם.

האופציות הן רבות ותלויות באופי הערב אותו תרצו להעביר ובטעמים האהובים עליכם ועל יקיריכם. עם אווירה שנבנית בהתאם, אפשר לציין את הסילבסטר מתוך הזדמנות פז לחיבוק חם, תמיכה הדדית והרבה אהבה.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
גואטה בתל אביב
053-9424696
אמורה מיו בתל אביב
053-9426944
מסעדת שמוליק כהן בתל אביב
053-9440050

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ