נגישות
נגישות

המסעדות הכי שוות בתחנות הרכבת הקלה

איפה אוכלים ליד התחנות של הרכבת הקלה? בשרים, אוכל איטלקי, פיתה גורמה, מסעדת שף או אולי מטבח צרפתי קלאסי? קבלו את המסעדות המנצחות של הקו האדום

מגזין REST חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 24/08/2023, 9:29 תאריך עדכון: 24/08/2023, 10:25

באושר גדול, רעש ענק וצפיפות מטריפה הושק לאחרונה הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב. מדובר בלא פחות מציון דרך היסטורי, שעם השקתו, תל אביב תנסה להגיע לקרסוליים של הערים המתקדמות ביותר בעולם כדי שנוכל להרגיש, ולו לרגע, חו"ל – בהנחה שנצליח להתעלם מהצפיפות, הדחיפות, ההפגנות והדוחק שמרחיקים את חו"ל מהתודעה.  הקו הראשון והאדום של הרכבת הקלה המכונה 'הדנקל' יחבר בין בת ים, תל אביב – יפו, רמת גן, בני ברק ופתח תקווה ויקל על חיי התושבים ואלו  שעוד לא גילו שיש דבר כזה שנקרא 'בת ים'. אורך המסלול הוא 24 ק"מ עם 34 תחנות – 10 תת קרקעיות ו-24 במפלס הרחוב, ובקיצור לעולים לרכבת הזו צפויה חוויה ראשונית מדליקה בארומה של חו"ל לצד  קולינריה משובחת שנמצאת ליד התחנות השונות לאורכו של קו!

קול תרועה רמה של זמבורות לצד קולינריה מפתיעה

וכמובן שלהשקתו של הקו, הגיעו קברניטי המדינה - ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נראו מחויכים ואלגנטיים בקרונות ההמומים, מירי רגב שחייכה כמו שיננית שבאה להלבין לכם את החיוך, עוד היו שר האוצר בצלאל סמוטריץ', אורי מקלב, ישראל כץ ובקיצור ארסנל שלם של 'חברימות' מעוררות אנטגוניזם. לצד הפתיחה החגיגית והרועשת של הרכבת הקלה, הגיעו מאות מפגינים המתנגדים למהפכה המשפטית ולאי הפעלתו של הקו בשבת, שהפריעו למהלך הטקס, למרות שנתניהו כבר מזמן התרגל לכולן של הזמבורות והמשיך לנאום משל לא היה כלום.... אבל, אל תתנו לכל הבלגן הזה להרתיע אתכם, כי בסופו של דבר מדובר בצעד מבורך שיקרב אתכם מנקודה לנקודה ויהפוך את השוטטות בגוש דן ליעילה ונעימה יותר. אז במיוחד לכבוד יריית הפתיחה של הקו האדום, בחרנו לכם את מיטב המסעדות שלצד מיטב התחנות -קחו יום של טיול, סעו, תרדו, תאכלו ותהנו ממיטב המנות שיש למסלול הזה להציע – מפתח תקווה ועד בת ים לכל אורכו של הקו!

'רגאצי' – פיצות מאיטליה לחבר'ה שמבינים עניין איטלקי מהו

הפיצות של 'רגאצי' יעיפו אתכם עד לאיטליה עם טעמים איטלקים מדויקים ומושלמים במרחק של כמה צעדים מתחנת שחם. פיצה אמיתית העשויה מבצק שהותפח 72 שעות, רוטב עגבניות סודי שהגיע ישירות מאיטליה וטאבון שמארסל את הפיצה בחום של 450 מעלות – מרגריטה, פיצה עם קרפצ'יו, גבינת עזים, רוטב רוזה, קרם תירס הכל מעולה ומשובח לצד פפרדלה, ספגטי, טורטליני מושלמים בטעמם!

לא לוותר! על פיצה תפו"א מדורה - תפו"א, גבינת פרמזן, גבינת מוצרלה, בצל ירוק, שמנת של פעם, שמן זית, מלח גס ומיץ לימון ועל פפרדלה בלאק גולד עם קרם שמנת משלושה סוגי פטריות, אגוז מוסקט ומחית כמהין – שלמות!

צילום: שאטרסטוק

רגאצי. שחם 32, פתח תקווה, 03-533-3704

איזו תחנה? תחנת שחם, פ"ת

סולו קרנה – לקרניבורים שמעריכים בשר משובח בזמן נסיעה

לפני למעלה מ- 60 שנה קראו לרחוב ז'בוטינסקי 'הכביש השחור' בגלל שהוא היה היחיד שנסלל באספלט ורבי חיים ציפורי ייסד עליה את מסעדת ציפורי – היחידה שהייתה באזור.

ב- 2022 חבר אליו השף ישראל דודק וביחד הוקמה מסעדת שף בכשרות גבוהה ושפע של נתחים עסיסיים וטעימים - תערובת של פרגיות עם בשר טלה, פולדביף, בריסקט, חזה בקר על בישול ארוך, תמצאו כאן את כל הבשרים שרק חלמתם לטרוף.

לא לוותר! מומלץ לחלוק את הקומבינציה של 'ערב בשרי עשיר' – 750 גרם של בשר ועוף – אנטריקוט, אסאדו, בריסקט, פרגיות, סמאש פופייטוס, ירקות ומטבלים – הארוחה הנכונה שלכם לפני המשך הנסיעה ברכבת הקלה כשאתם כבדים.

סולו קרנה. ז'בוטינסקי 16, בני ברק, 073-396-2594

איזו תחנה? תחנת בן גוריון, בני ברק, וכמה צעדים להורדת הקלוריות לפני הזלילה.

'פיתה רחוב' פיתה בשרית מושלמת ל'טייק אווי' לנסיעה

האופציה הכי מושלמת, משביעה וטעימה 'אש' היא פיתה רחוב, אחד הסניפים הנהדרים של הרשת הגאונית הזו שעושה כבוד לאוכל בפיתה שהופך לגורמה שאי אפשר להפסיק ולאכול. תמצאו כאן מגוון בשרים על גחלים בפיתה, קבב, מרגז, נתח קצבים, אנטריקוט, פרגית, כבד אווז, טחול ובעצם מה לא? כשהיתרון הגדול שתוכלו לקחת איתכם את הפיתה להמשך הנסיעה ברכבת או לזלול במקום.

לא לוותר! 'פיתה מיקס' עם קבב, מרגז ופרגית עם ממרחים לבחירה, סלטים ופיתה תפוחי אדמה המופלאה לצד 'חצי חצי' – חצי צ'יפס וחצי טבעות בצל, הרעבים באמת יוכלו לשבת במקום ולהזמין צלחת מיקס בשרים – פרגית, קבב, מרגז ועוד לצד איזו תוספת שבא לכם.

פיתה רחוב. ז'בוטינסקי 8, רמת גן, 03-919-1952

איזו תחנה? תחנת אבא הילל, רמת גן, ודקת הליכה

מי ומי – לפגוש את הסלבריטאים של 'הקרניבוריה', בתחנה הבאה שלכם!

במסעדת הבשר הזו תמצאו את כל ה'מי ומי' של עולם הבשר, הסלבריטאים האהובים על הקרניבורים – אנטריקוט, צלעות, לבבות, פילה, שפע של שיפודים, כשכל הבשרים עסיסיים, טריים ונצלים על גחלים. לצד כל הטוב הזה, תקבלו למרכז השולחן, שפע של סלטים מצוינים שהופכים את הזלילה לזורמת יותר, הכל טרי, הכול עסיסי, הכול משובח וזו המסעדה הכי מדויקת לארוחת צהרים או ערב במסלול הנסיעה שלכם...

לא לוותר! מנת טבעות פילה לבן המשובחת או 'מיקס גריל' לצד פלטת חצילים, מנת חומוס רך וחמים וקרם בוואריה – כזה, כמו של פעם ומושלם בטעמו!

איזו תחנה? תחנת קרליבך, תל אביב

48R – ארוחת בוקר מהסרטים בתחנת אלנבי

במלון היוקרתי הזה 48R תוכלו למצוא ארוחת בוקר של מלכים במחיר המשתלם ביותר, כדי שתוכלו להתפנק במסעדת שף של ממש ולפתוח ככה את הנסיעה שלכם בקו האדום.

מדובר בארוחת בוקר אינטימית במסעדה של המלון שמתחילה בסלסלת מאפים ולחמים מהבייקרי, פלטת גבינות שלא תשכחו שטעמתם, סלט פירות, מיצים, קוקטיילים ושתייה חמה וכל הטו הזה לצד מנת בוקר עיקרית בתפריט מיוחד המציג מגוון מנות מיוחדות.

לא לוותר! כמנה עיקרית לארוחת הבוקר המופלאה הזו הזמינו את 'פלמידה קונפי' עם לחם עדשים וסלט עלים או את הפנקייק שוקולד לבן עם פירות טריים ופקאן מקולקל -לא משנה מה תיקחו, זו פתיחת נסיעה שלעולם לא תשכחו.

48R. שדרות רוטשילד 48, תל אביב, 03-556-0011

איזו תחנה? -תחנת אלנבי, תל אביב, כמה מטרים הליכה ואתם בגן עדן

פר דרנייר – לפגוש את הקלאסיקות של צרפת בבלומפילד

"פר דרייר-  Par Derriere" היא מסעדה ובר יין צרפתי שהוקמה ב- 2009 , תמצאו כאן מנות שהן 'הוט קוטור' של המטבח הצרפתי בניחוח ישראלי – ארוחות בוקר, בראנץ', צהרים. כל המנות מיוחדות, מושלמות בטעמן, מנות שיהפכו את הנסיעה שלכם ליוקרתית ושיקית' יותר.

לא לוותר! שרינג למרכז השולחן של פלטת גבינות עם לחם וחמאה, ריבת בצל ופרי עונתי ביחד עם שרימפס וארטישוק על הפלנצ'ה עם עגבניות שרי, בצל סגול, ארוגולה, צ'ילי, שום קונפי ועשבי תיבול, נקניקיות דלוקס  - בקר, גאודה, מרגז, שוקרוט ביתי ופירה.

איזו תחנה? מרחק של פסיעות ספורות מתחנת אצטדיון בלומפילד, תל אביב

הסורי חומוס, פול, חומוס שמתאים לטיול, ברכבת

זה אחד המקומות שהכי נעים לעצור בהם לניגוב חומוס של שעת צהרים בוערת, כמה מטרים של הליכה ואתם שם – אוכלים בשקיקה חומוס, פלאפל, פול טריים, טעימים ומנחמים!

לא לוותר! חומוס גרגירים, צלחת פלאפל מעולה, צ'יפס ומנות מלבי להמשך הנסיעה שלכם.

הסורי. מצודת בית"ר 8, בת ים, 052-243-1477

איזו תחנה? תחנת כ"ט בנובמבר, בת ים – כמה צעדים ואתם שם זוללים עצמכם בהנאה.

 

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
9
פחות אהבתי
1

כתבות נוספות של אורלי בויום

Newsletter Icon