נגישות
נגישות

מסעדות הודיות מומלצות של 2023!

איפה יש 'טאלי' מושלם? היכן יש אלו מאטר מהסרטים ולמה מלאי כופתא הוא אקסטזה קולינרית? לכבוד יום העצמאות של הודו, קבלו את המסעדות ההודיות שאסור לכם לפספס!

מגזין REST חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 14/08/2023, 11:39 תאריך עדכון: 29/08/2023, 10:23

האוכל ההודי אמנם נמצא כאן כבר כמה עשורים, אך עדיין יש תחושה שהוא לא ממש מקבל את מלוא הכבוד, ההדר ומחיאות הכפיים המגיעות לו! טעמים מופלאים, אינספור תבלינים, ריחות, צבעים, צורות – האוכל ההודי כולל את כל מה שטעים, מעורר, סקסי, מסעיר והגיע הזמן שגם אתם תלמדו להכיר אותו – סאמוסה, פאלאק פניר, מלאי כופתא, ביריאני, טאלי וכל מיני הפתעות שברגע שתכירו, לא תרצו להפסיק ולאכול! אז לקראת יום העצמאות של הודו, שחל ב- 15 לאוגוסט, ליקטנו עבורכם את המסעדות ההודיות הכי מומלצות של 2023, מסעדות שמביאות לצלחת את המטבח ההודי במלוא תפארתו, עם מנות הודיות בלתי נשכחות וטעימות עד כדי דמעות של תענוג.

מילון בסיסי למטבח ההודי האגדי

יש מי שנחשף למטבח ההודי בטיול של אחרי צבא, 'טיילנים' שמאז רק רצים ומחפשים אחר מסעדות הודיות שיחזירו אותם לרגעי הטיול הטעימים והבלתי נשכחים ויש את "ההורים של…"  - כאלה ששמעו ורוצים לטעום ויש את הסקרנים.

אבל לא משנה לאיזו קבוצה אתם שייכים, אוכל הודי הוא תחום קולינרי מסתורי שכדאי להכיר ואסור לפספס כי הוא כולו אומנות הסנכרון הזו שבין תבלינים וטעמים. רגע לפני המנה ההודית הראשונה שלכם, או לקראת הסעודה ההודית שבפתח, סידרנו לכם מילון קצרצר שיעזור לכם להכיר  קצת יותר מקרוב את התפריט ההודי של המסעדה ההודית הבאה שלכם, עם המנות שנמצאות בכל מסעדה הודית שמכבדת עצמה.

  • נאן – נאן הוא הלחם הנפוץ בהודו, סוג של פיתה עם סוגים שונים של מילוי וטעמים והוא תמיד טעים, בעיקר ה'צ'יז נאן' -לחם גבינה.
  • צ'פאטי – פיתה דקה במיוחד של ההודים שמוגשת לניגוב המעדנים השונים.
  • טאלי – למעשה מקור השם הוא צלחת מתכת גדולה בה מוגשת ארוחה הודית עממית. הצלחת מחולקת למספר חלקים, בכל אחד מהם יש תבשיל אחר, במרכז הצלחת מוגש אורז.  ברוב המקרים תקבלו דאל – תבשיל עדשים, 'סבאג'י' – תבשיל ירקות ותבשיל נוסף מקטניות, צ'פאטי ויוגורט.
  • מלאי כופתא – כדורי תפוח אדמה ביחד עם גבינת ריקוטה, קשיו ומגוון תבלינים, ברוטב קארי וקרם פיסטוק.
  • מסאלה דוסה – סוג של קרפ הודי דק שעשוי מעדשים ואורז, ממולא בזרעי חרדל שחור ותפוחי אדמה.
  • אורז ביריאני – מדובר באורז בסמטי מוקפץ עם אגוזי מלך, פיסטוק, קשיו וירקות המוגש לצד יוגורט מרענן.
  • צ'יקן טיקה – צ'יקן טיקה הוא מאכל בשר עוף המתובל בקארי או ב'גאראם מסאלה' המוגש ברוטב עגבניות אדום, לפעמים גם עם יוגורט/שמנת/ חלב קוקוס.
  • ראיטה – מדובר ביוגורט עשיר במיוחד שמוגש לפעמים עם מלפפונים וכמון לצד מנות של טאלי ואורז – תלוי מאיזה אזור בהודו הגיע/ה השף/שפית.
  • פאניר – פאניר היא גבינה הודית רכה העשויה מחלב בקר, חומץ ולימון, מזכירה בטעמה את גבינת הריקוטה. משתמשים בה להכנת מאכלים הודים רבים ומופלאים.
  • מלאי כופתא -אחת המנות המושלמות של המטבח ההודי, מלאי משמעו קרם שמנת, כופתה הם כדורי גבינה מטוגנים, מדובר בכדורים שהם שלמות המוגשות בסוגים משתנים של רטבים שחובה לטעום!

טאלי, בדיוק בשביל זה – הטאלי המושלם שלא טעמתם מעולם!

טאלי היא אחת המסעדות ההודיות שאסור לכם לפספס. המסעדה הוקמה ע"י קאלו באבא בקריית שמונה, שהצליח לסנכרן בין המטבח ההודי האותנטי לטעמים הישראלים.

מדובר במסעדה צמחונית המציגה שפע של מנות מצוינות שמקשות על הבחירה, מנות כמו סמוסה, פאלאק פאניר, מלאי כופתא, דאל, מרקים תבשילים וכל מה שטעים בהודו.

שיא השיאים – אסור לפספס את הטאלי המושלם שמוגש כאן וכולל שלושה תבשילים מירקות, קטניות ותפוחי אדמה המוגשים עם אורז בסמטי, זרעי כמון. צ'פטי ויוגורט – טעים, משביע ומביא את הודו לנשמה.

שעות פתיחה: א' – ה' 12:00-22:00, ו' – 11:30 – 16:00

טנדורי  - המעצמה של פושקרנה עם טעמים מופלאים

טנדורי היא מסעדה הודית שכבר מזמן הפכה למקום עלייה לרגל עבור אוהבי האוכל ההודי. המסעדה נוסדה ב- 1983 ע"י רינה פושקרנה, מסעדנית ואשת עסקים שנולדה בניו דלהי שבהודו,  והיתה הראשונה להכיר את האוכל ההודי לישראלים עם מיטב המנות של המטבח המופלא הזה. טנדורי בניצוחה של פושקרנה, מביאה שפע של מנות וטעמים מופלאים  - עוף וטלה ביריאני, מנות קארי מלאות אוממי, נאן, סמוסה וכל מה שטעים!

שיא השיאים – עוף 'בדאמי קורמה' הוא חובה לכל אוהבי האוכל ההודי, עוף ללא עצמות, מתובל ומבושל ברוטב שקדים קרמי ושברי אגוזים לצד מנת 'נברטאן פילאף' - אורז בסמטי מבושל עם ברנואז של ירקות טריים, אספרגוס זעפרן והל.

שעות פתיחה: א' – שבת, 12:00-15:00, 19:00-22:30.

צילום: שאטרסטוק

מא פאו, בגלל הפאניר באטר והניחוחות של בומביי

מא פאו היא אחת המסעדות ההודיות שכל חובבי הז'אנר חייבים להכיר עם מספר סניפים, כשהשוקק ביניהם הוא הסניף ברחוב החשמונאים 105 בתל אביב. המסעדה הוקמה ע"י שלושה אחים ממשפחת יצחק, שהחליטו להנגיש את המטבח ההודי לקהל הישראלי, עם מגוון מנות מצוינות של המטבח ההודי המסורתי מאזור בומביי. תמצאו כאן את מנות הדגל של המטבח ההודי כמו: סמוסה, עוף טנדורי, ביריאני, ד'וסה, תבשילי קארי ונזידים מתחלפים.

שיא השיאים -  הכול כאן טעים, אבל אסור לכם לוותר על מנת ה'פאניר באטר מאסלה' שזה גבינת פאניר מעודנת שמכינים בעבודת יד לצד חציל ברוטב חמאה, עגבניות וקשיו עם אורז בסמטי.

שעות פתיחה: א' – שבת, 11:00-23:00

'הודו הקטנה' כדי לטרוף 'טאלי' גדול מהחיים!

מסעדה הודית מומלצת ומצוינת היא 'הודו הקטנה', מסעדה שכל מי שמדרים ליאזור באר שבע חייב להגיע ולטרוף שם ממנות הבית. המסעדה קיימת למעלה מ-12 שנה

ומגישה מטבח הודי צמחוני ואותנטי בניצוחו של השף חנוך סטמקר המתמחה בבישול הודי. השף הצליח "לגרור" אחריו למקום ארבע שפים שהגיעו במיוחד מהודו כדי לבשל לכם. מעבר לאוכל משובח תמצאו כאן גם אווירה של הודו עם ספות נמוכות, שטיחים וכל מה שעושה נעים לגוף ולנפש. וכמובן, מנות מופלאות כמו:  סאמוסה, פאקורה, דאל, תבשילים הודיים רבים מעדשים, תפוחי אדמה וירקות, סוגים של פאניר לצד סוגים של משקה הלאסי המנצח (משקה יוגורט).

שיא השיאים – לא לוותר על מנת ה'טאלי' הכוללת מגוון של תבשילים מתחלפים בהתאם לעונה ולירקות הזמינים, לצד אורז, רוטי (פיתה הודית) וראיטה שזה סוג של יוגורט הודי מעולה.

שעות פתיחה: א' – ה' – 11:00-23:00, ו' 11:00-14:30

צילום: שאטרסטוק

טיקה מסאלה לשרינג של הודו בשלמותה ובטעמיה

אם בא לכם מאכלים אותנטיים וטעימים עם ניחוחות שמביאים את הודו לצלחת, טיקה מסאלה היא המקום בשבילכם. יש כאן את כל קשת הטעמים של המאכלים ההודיים עם שפע של תבלינים, מעוף ביריאני, צ'יקן טיקה, סוגים רבים ומושלמים של נאן, תבשילי עדשים ועוד הפתעות הודיות מושלמות.

שיא השיאים – שרינג של מנות עיקריות שירכיבו לכם את הודו על הצלחת: אלו מאטר - תבשיל תפו“א עם אפונה באג‘י - תבשיל ירקות הודי,  צ‘אנה מסלה - תבשיל גרגירי חומוס, פלאק (תרד) תרד עם תפו"א, ואלו גובי - תפו“א עם כרובית.

שעות פתיחה: א' – ה' 12:00-16:00, ו' 12:00-15:00

חלק מן המסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

צילום תמונת שער:שאטרסטוק

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
70
פחות אהבתי
5

כתבות נוספות של אורלי בויום

Newsletter Icon