נגישות
נגישות

אוכל מותסס, ירקות טריים ושילוב טעמים מיוחד

מסעדות קוריאניות, קצת כמו מסעדות אסיאתיות באופן כללי אבל עם טאץ' מיוחד, אהובות בזכות כמה מאפיינים ספציפיים: האוכל הקוריאני מפגין עושר של ירקות טריים במגוון צורות הכנה (למשל ביצת עין שיכולה להפתיע אתכם), מנות מקמח אורז, שיחלובים מעניינים של שום ודבש וטעמים מוצלבים ביחד כמו חריף, מלוח, מתוק ומותסס. כן, מותסס, הדבר הזה שאתם משלמים עבורו מאות שקלים במסעדות יוקרה חדשניות ומרגישים שגיליתם את העולם הקולינרי החדש, ובכן, אלה מנות קוריאניות מסורתיות עתיקות. אז שלבו את האוכל המדהים עם גל האהדה העולה של ישראלים לכל מה שקורה בקוריאה (ותודה לנטפליקס ולסדרות על כמו כלבי ציד, הממליכה ואיך לא, משחקי הדיונון) ועם עליית הפופולריות של הקיי פופ, הלא הוא הפופ הקוריאני המתקתק ומהיר (עם זמרים בני שלושים שנראים בני 12), ברור שאנחנו הרגשנו חובה לבדוק את המסעדות הקוריאניות בארץ. למען האמת, הופתענו שאין הרבה כאלה וחבל, כי המסעדות הקוריאניות שיש כרגע הן פשוט ווואו. 

מסעדה קוריאנית תל אביב

מינה טומיי

רשת מינה טומיי מונה מספר סניפים, ומצליחה לשמור על רמה ואיכות בכל מקום ובכל שעה. המסעדה מציעה חוויה של אותנטיות אסיאתית אמיתית החל מהכניסה למקום, העיצוב, התפריטים וכמובן הטעם. מינה טומיי עין שמר מציעה חמישה סוגי מטבחים אסיאתים,  שהמטבח הקוריאני הוא אחד מהם. 

על מה עפנו?

סלט פפאיה חריפה וירוקה עם עגבניות שרי, חציל תאילנדי, שעועית ירוקה, בוטנים תאילנדיים, שום וצ'ילי, ברוטב סוכר דקלים, וליים. 

אגב, אם אתם מחפשים מסעדה קוריאנית בחיפה, יש לכם אחת מהממת במרכז קסטרא. 

Kimchi's

מסעדה קוריאנית אהובה שמביאה את כל המטעמים האהובים של קוריאה, כולל שמות של מנות שלא תצליחו לשנן, אבל כנראה תחזרו לאכול שוב ושוב, כמו ביבימאפ, טוקבוקי וסוג'ו. קימצ'י יודעת לתת לסועד את התחושה שהוא נהנה מאוכל קוריאני אמיתי ולא סתם אסיאתי, עם ירקות מותססים כראוי.

מה אהבנו?

ביבימבאפ נשמע כמו פזמון של שיר פופ מהסיקסטיז, אבל זה תבשיל של ירקות עם בשר טחון שמעליו מונחת בכבוד ביצת עין, והבולגוגי, שהוא בקר ברוטב ברביקיו, נשמע אמריקאי אבל לגמרי אסיאתי בטעמים,

צילום: שאטרסטוק

סו בינג

סו בינג מציעה קינוחים קוריאנים, שזה, אם להיות כנים, קצת מפתיע. כלומר - יש לכם במטבח מישהו שיודע להכין אוכל קוריאני, ואתם בוחרים דווקא בקינוחים? טוב, אם כבר אז כבר, כלומר אם זו החובה שלנו במסגרת התחקיר, אז נאכל גם קינוחים קוריאנים. ומסקנתנו היא שזה מגניב ממש, קייצי ומאוד פירותי. 

מה טרפנו?

ממש אהבנו את קינוח סו בינג קוקוס ליצ׳י - פתיתי שלג חלב, חתיכות ליצי', רוטב שוקולד לבן, סורבה קוקוס ופתיתי קוקוס קלוי. חובבי המתוק יכולים להזמין סו בינג טריפל שוקולד - פתיתי שלג חלב עם עוגיות אוריאו, קוביות בראוניז, רוטב שוקולד וגלידת שוקולד. אגב, יש גם התאמה לישראל - סו בינג במבה - פתיתי שלג חלב, במבה, בוטנים, רוטב שוקולד וחמאת בוטנים וגלידת וניל.

צילום: שאטרסטוק

טומפולופומפו

מסעדת השף של אבי קונפורטי מייצרת פיוז'ן אסיאתי שכולל גם מרכיבים קוריאנים, ומציע תפריט מגוון ונפלא. אומנם המנות יקרות מאוד, אך התפריט העסקי מציע ארוחות מצוינות ומלאות במחירים נמוכים יותר - ואפשר גם להזמין בוולט.

מה הזמנו בוולט? 

לקחנו עסקית פאד תאי ב 96 ש"ח שכוללת אטריות אורז, שרימפס, טופו, ביצה, בצל ירוק, נבטים בגלייז תמרינד ובוטנים ורוטב דגים. ליד זה יכולנו לבחור תוספת ולקחנו ירקות בכבישה אסייתית. יש גם עסקיות יקרות יותר עם סלמון, קבב, ועוד.



מסעדה קוריאנית ירושלים

סיאול האוס

סיאול האוס היא כנראה המסעדה הקוריאנית הכי מפורסמת בירושלים, והיא גם כשרה - כך שכולם יכולים ליהנות משפע המטעמים שלה - מרקים פיקנטיים, קינוחים מסורתיים ותבשילים מיוחדים.

מה חיבבנו?

קימבאפ, נשמע כמו קאמבק ובצדק כי נחזור לשם בשבילה. מדובר במנה של רול אורזעם ירקות והכל עטוף בניחוחות של שמן שומשום. נשמע פשוט, אבל כשזה עשוי טוב כמו בסיאול האוס, זה גאוני. אגב, מי שמחפש מסעדה קוריאנית כשרה - סיאול גם כשרה.

צילום: שאטרסטוק

מסעדה קוריאנית חיפה

בית סיאול

בית סיאול היא מסעדה קוריאנית ותיקה הממוקמת בלב חיפה, ומציעה אוכל קוריאני אותנטי המתאים גם לחך הישראלי. המקום מושך אליו מקומיים קבועים  אך גם תיירים הלהוטים לחוות את הטעמים של קוריאה - דווקא בחיפה. התפריט בבית סיאול מציע מגוון מנות קוריאניות מסורתיות, כולל מנה עיקרית מצוינת כמו ביבימבאפ, בולגוגי (בשר בגריל במרינדה), קימצ'י (ירקות מותססים) וברביקיו קוריאני.

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
11
פחות אהבתי
3

כתבות נוספות של ליהי גיאת

Newsletter Icon