נגישות
נגישות

שיא של אירועי גאווה במהלך חודש יוני

מתי מתקיימים מצעדי הגאווה של 2023? איפה נמצאים המצעדים המובילים ומה אוכלים? היכן מסתתרות המנות הכי פראיות בעיר, שילהיטו עוד יותר את אווירת הגאווה והאהבה? 

כדאי שתתכוננו, כי השנה יהיה מספר שיא של אירועי גאווה שיתקיימו במהלך חודש יוני עם למעלה מ-100 אירועים - לאורכה ולרוחבה של ארצנו, שזה מספר מטורף! האירועים השונים יכללו מצעדים, מסיבות, הפנינג, שיחות, סרטים, מפגשים, הופעות מדליקות ומובטחת לכם חוויה על – חושית. המון צבעוניות, שמחה, קולינריה טובה ומשובחת ונטו של FUN, אז... תתכוננו לחודש הכי לוהט של הקיץ, עם כל המידע וגם תשובות לשאלות שתתפלאו, עדיין נשאלות. 

הנה הן לפניכם: 

מתי מתקיים מצעד הגאווה של שנת 2023?

כבכל שנה, המצעד המרכזי והגדול ביותר, זה שמגיעים אליו מכל הארץ, מתקיים בעיר תל אביב. 

08.06.23 יום חמישי בין השעות 20:00-17:00  – מצעד הגאווה בטיילת. (וכמובן טונה של מסיבות אחר כך).

09.06.23 יום שישי בין השעות 18:30-12:00 תתקיים מסיבת הגאווה המרכזית בגני יהושע בפארק הירקון. (אותה הערה מהשורה הקודמת...)

מי מופיע במצעד הגאווה בתל אביב?

את המצעד ילוו משאיות של ליינים מובילים, מוכרים ואהובים. מסיבת הגאווה תארח את איגי וקסמן, איזי, אלין גולן, אקו, ג'יין בורדו, חן אהרוני, מאיה בוסקילה, מירי מסיקה, נונו, נועה תשבי, נוער שוליים, נטע ברזילי, נס x סטילה, עברי לידר, עדן דניאל גבאי, עמרי סמדר ושלומית אהרון, רד אקסס, ריף כהן, רוני דואני, רן דנקר, שחר טבוך, שיר זוארץ ותמיר גרינברג.

למה יש מצעד הגאווה?

נו באמת.

מצעד הגאווה הראשון נרקם בעקבות מהומות סטונוול שהחלו ביוני 1969 כמחאה נגד אפלייתה של משטרת ניו יורק נגד חברי קהילת הלהט"ב בעיר והפשיטה שלה על בר גייז מקומי שנקרא סטונוול. משהו בקהילה החביבה נדלק אז והעימותים הפיזיים בין הלהט"בים המקומיים לרשויות החוק, הובילו את חברי הקהילה לפצוח במאבק להכרה בהם. בשנת 1970 נערכו בחודש יוני מצעדים בכמה ערים מרכזיות בארה"ב, לציון אירועי סטונוול והצורך במאבק.

מצעד הגאווה אם כך, החל כמצעד של מחאה והפך עם השנים להפנינג של אהבה, מוזיקה וזכויות אדם ומצוין כיום ברחבי העולם. השנה, כנראה בשל מה שנתפש כעלילות הממשלה החדשה ועלייה אוביקטיבית באירועי הלה"טופוביה, אירועי הגאווה השונים יגיעו לשיא חדש של עשרות אירועים שיבקשו שיוויון זכויות חברתיות ומשפטיות, קבלה והכלה חברתית.

מאבק לשיוויון זכויות. צילום: שאטרסטוק

היכן מתקיים מצעד הגאווה?

מצעד הגאווה מתקיים מצפון ועד לדרום בכל חלקי הארץ עם עשרות מוקדים ואירועים. ולא מדובר רק על מצעדים אלא על מסיבות (גם לנשים!), הרצאות ופעילות להט"בית ענפה. אם אתם מתכוונים לעבור ממקום למקום ולמצות כל אירוע, היכנסו לאתר של הקהילה https://www.lgbt.org.il/pride, ותעופו על עצמכם.

השנה צפויים להשתתף במצעדים השונים עשרות אלפי אנשים שיבואו 'לעוף' על השוויון ולשלב בין החגיגות באנרגיה גבוהה. וכשמוציאים אנרגיה, צריך לאכול. אז קחו את החברימות כי בחרנו לכם את המסעדות בהן תוכלו לחטוף משהו טעים במיוחד, או לעוף על מנות שיעשו לכם את זה.

מצעד הגאווה בתל אביב עם זלילה מהצד

תקשיבו, יהיה לכם עומס של שמחה, זיעה ופאשן. זוזו טיפה הצידה, לרחוב הר סיני, עשו לעצמכם טובה ותיכנסו לשישקו. שישקו היא חמארה ותיקה הממוקמת בחצר תל אביבית מהממת, בדיוק מאחורי בית הכנסת הגדול. התפריט כולל מבחר של מאזטים כמו סלט ביצים עם בצל מטוגן, צזיקי, פלפלים חריפים וגבינת פטה, כבד קצוץ של סבתא וגם חלה של שבת. יש מלא אופציות צמחוניות - ארטישוק אלא רומנה, לביבות פרסה וגם עראייס של תרד וגבינות לצד קלאמרי מטוגן או קציצות מוסר. וכן, יש גם בשר - כולל נקניקיות בקר של אלן טלמור, קורנדביף חם עם חלה קלויה, איולי וחרדל וסופלאקי. והאלכוהול... קוקטיילים, אוזו, מה שתרצו.

שישקו, הר סיני 2 תל אביב. 053-9380958

מי מופיע במצעד הגאווה 2023?

ביום שאחרי המצעד, יום שישי, 9.6.2023 בין השעות: 12:00-18:30 תתקיים מסיבת הגאווה המרכזית בפארק גני יהושע עם שפע של אומנים: איגי וקסמן, איזי, אלין גולן, אקו, ג'יין בורדו, חן אהרוני, מאיה בוסקילה, מירי מסיקה, נונו, נועה תשבי, נוער שוליים, נטע ברזילי, נס x סטילה, עברי לידר, עדן דניאל גבאי, עמרי סמדר ושלומית אהרון, רד אקסס, ריף כהן, רן דנקר, שחר טבוך, שיר זוארץ ותמיר גרינברג.

איזה רחובות סגורים בתל אביב בגלל מצעד הגאווה?

בתל אביב יש רשימה מכובדת של רחובות וכבישים חסומים בעת המצעד; שלב א' - חסימות בשל מצעד הגאווה ביום חמישי, 8.6, החל משעה 06:30 ועד לסיום:

  1. רחוב הרברט סמואל ייחסם לתנועה מרחוב של"ג ועד רחוב דניאל.
  2. רחוב הירקון  ייחסם לתנועה מרחוב ז'בוטינסקי לכיוון דרום.
  3. שדרות רוקח ייחסמו לתנועה מאבן גבירול לכיוון מערב.

שלב ב' - חסימות בשל מצעד הגאווה משעה 12:00 ועד גמר אירוע (21:00):

  1. רחוב הירקון ייחסם לתנועה לכיוון צפון מקוייפמן\אילת ועד רחוב גורדון כולל החוצים.
  2. רחוב פרישמן ייחסם לתנועה לכיוון למערב מרחוב דיזנגוף.
  3. רחוב גולדמן ייחסם לתנועה לכיוון צפון מכיכר השעון ועד רחוב קוייפמן.
  4. רחוב אילת ייחסם לתנועה לכיוון  מערב מאליפלט ועד רחוב קוייפמן.
  5. דרך שלמה תיחסם לתנועה לכיוון מערב מרחוב קיבוץ גלויות.

*כדאי להתעדכן במסלול המצעד ובחסימות התנועה באתר העירייה.

עוד סיבה לזרוק את האוטו בחניון ולהפיג את העצבים בחמארה הבלקנית הכי שווה בתל אביב.

מצעד הגאווה בחיפה על ניגוב חומוס מופלא של 'חומוס ברדיצ'ב'

בחיפה תצעדו בפעם ה - 16 עם שפע של אומנים ידועים שיקפיצו אתכם לשמיים, הופעות דראג, סיורים, הצגות תיאטרון והמון שמחה ברחובות על מוסיקה משובחת ואחלה של מנות בצלחת! אף אחד כבר לא מזלזל בעיר התוססת הזו, שצימחה עשרות מוסדות קולינריים יוצאי דופן בשנים האחרונות לצד ליברליות הולכת וגוברת.

שמחים וגאים בחיפה. צילום: שאטרסטוק

מתי מצעד הגאווה בחיפה?

יום חמישי 15.6.2023 בשעה 16:30, נקודת התכנסות בצומת כרמליה עם הופעות דראג ו - DJ. בשעה 18:00 תהיה הזנקה של המצעד שיעבור לאורך שדרות מוריה ושדרות הנשיא ועד לגן האם כשהוא מלווה במשאית ועליה הופעות של  אמנים מקומיים, לראשונה בחיפה,  יתלווה למצעד אוטובוס מיוחד שיאפשר לאנשים עם מוגבלויות להשתתף במצעד.

מי מופיע במצעד הגאווה בחיפה?

בשעה 18:45, לאחר המצעד, תתקיים פתיחת אירוע הגאווה ב'גן האם' בהנחיית ליידי מחבט ואנדרו ג'ינוס ובהשתתפות: דנה אינטרנשיונל, כרקוקלי והאמנים החיפאיים: לליקה מונטנה, משפחת דרגופלצת, פריידה בקס, די ג'יי צ'ארמי , ויקטוריה, נוי רוזה, house of cocs, House of gaga, DJ Eran Tal.

מה אוכלים במצעד בחיפה?

מה יותר מתאים מלהגיע לנקודת הסיום עמוסים בחוויות, אחרי שרקדתם והלכתם שעות ולנגב חומוס? 'חומוס ברדיצ'ב' היא החומוסיה שבאה בול בזמן בסיומו של המצעד ודקה לפני שנה אינטרנשיונל מרקידה אתכם לגובה! יש כאן חומוס ביתי, טרי וטעים עם כל התוספות שרק חלמתם לקבל. המלצה שלנו היא לחלוק חומוס משאוושה מופלא לצד סלט ערבי טרי-טרי וחתוך דק, מנת קובה סלק וקוסקוס של שלמות ולא לוותר על קינוח המלבי הנהדר של המקום.

חומוס ברדיצ'ב. כתובת: וודג'ווד 1, מרכז הכרמל, חיפה, 053-7933665

כבישים ורחובות חסומים במצעד בחיפה:

ציר מוריה – שדרות הנשיא (לכיוון צפון) ייסגר לתנועה בקטע שבין רחוב צפרירים ועד לגן האם, בזמן כניסת התהלוכה לגן האם ייסגר ציר שדרות הנשיא ממרכז הכרמל ועד צומת הנשיא התשבי לשני הכיוונים. במקביל, ייחסמו לתנועת רכבים כל הרחובות החוצים את ציר התהלוכה.

מצעד גאווה כפר סבא עם יופי של ארוחה ב'הומיז'

כפר סבא שהקימה את הבית הגאה הראשון בשרון ב- 2021, חוגגת את חודש הגאווה בגדול עם שפע של אירועים מגניבים כמו מופע של הזמרת אלה לי, החל משעה 11:00 לצד DJ אור אזולאי כשהאירוע יתקיים בהנחיית מיה דגן האגדית. כמו כן יוקרנו סרטי גאווה בחינם, הרצאות והפנינג ענק לכל המשפחה.

מתי והיכן עובר מצעד הגאווה כפר סבא 2023?

המצעד מתקיים ב- 23.6.2023 משעה 10:00 ומתחיל ממרכז ספיר לאורך מדרחוב ירושלים כשבסופו יתקיים הפנינג ענק בסיומו בהשתתפות אומנים רבים, ה'שוס' הגדול של המצעד הוא חלוקת ערכות גאווה ודגלי גאווה בחינם לתושבי העיר ע"י הבית הגאה.

מה אוכלים במצעד כפר סבא?

אחד המקומות הכי מגניבים ונכונים לאכול בהם בכפ"ס הוא 'הומיז' של השפית זוהר גבאי הזכורה לכולנו ממשחקי השף. יש במקום ארוחות בוקר מפנקות ומשובחות, טוסטים מהסרטים, שפע עוגות מיוחדות וקפה כל כך טעים שתתכוננו לשתות ליטר! המלצה שלנו היא לקחת קרואסון צרפתי הכולל זוג ביצים, גבינת ברי, ריבת בצל ועלים ירוקים בקרואסון טרי עם סלק ירוק , גם ה'פרנה קורנביף' המורכבת מקורנביף, איולי אריסה, חסה, נבטים, עגבנייה ומלפפון חמוץ, מצוינת לצד צ'יפס בלגי ואם הגעתם בצהריים אז קחו את מנת הפיש & צ'יפס ההורגת ולקינוח את עוגת הגזר בטעמים שיש רק כאן!

הומיז. כתובת: דוד אליעזר 8, כפר סבא, 053-9414532

כבישים ורחובות חסומים במצעד בכפר סבא

החל מהשעה 7:00 ועד לשעה 16:00, רחוב ויצמן ייסגר לתנועה מפינת הרחובות ויצמן והרצל ועד לפינת הרחובות ויצמן וסוקולוב. הכניסה לרחוב רוטשילד תחסם בפינת הרחובות רוטשילד והמייסדים,  הכניסה לרחוב ארבל תהיה חסומה בפינת הרחובות ארבל והמייסדים, הכניסה לרחוב התחיה מרחוב אנה פרנק תהיה חסומה כמו גם הכניסה לרחוב ירושלים שתחסם מרחוב נחשון

מצעד גאווה בבאר שבע על קפה & מאפה & סנדוויץ' מושחת תוצרת רוסטרס

עד 2017 אירועי הגאווה של באר שבע התקיימו במקומות סגורים והשנה יתקיים מצעד הגאווה עם מסלול ארוך במיוחד ואירועים רבים ברחבי העיר, בקמפוס בן גוריון, בבית הגאה שבעיר העתיקה, נשף אופנה טרנסקווירי, יריד תעסוקה גאה ועוד.

מתי והיכן עובר מצעד הגאווה בבאר שבע

המצעד יתקיים ביום חמישי ה- 22.6.2023 , החל מהשעה 17:00 כשנקודת המפגש היא במרכז ח"ן והצעידה תצא מהמרכז ועד לרחבת העירייה שם תהיה הבמה המרכזית של האירוע. בערב, החל משעה 17:00, תתקיים מסיבת גאווה ענקית  ב'הומא' שברוחב ארלוזורוב 50. עדיין לא פורסמה רשימת המופעים במצעד. כדאי להתעדכן באתר העיר סמוך למצעד.

מה אוכלים במצעד בבאר שבע?

ROASTERS רוסטרס הוא בית קפה שמשלים את חווית המצעד ויתניע אתכם להמשך ההליכה והריקודים עם הרבה קפאין. מדובר בשילוב מנצח של בית קפה וקלייה שהוקם ב- 2018 ומביא קפה איכותי מ- 15 יעדים בעולם ונקלה במקום עד לקבלת כוס קפה מושלמת! מומלץ בחום לקחת את אחד הסנדוויצ'ים המושחתים והנפלאים של המקום, מוצרלה – מוצרלה פרסקה, זיתי קלמטה, סלק, אגוזי מלך, כריך ארטישוק עם חמאת כמהין, עגבניות מיובשות ומנצ'גו  ולקינוח שווה לקחת עוגת סינבון המופלאה, קרואסון שוקולד לצד קפה משובח.

כתובת: יעקב כהן 11, באר שבע, 053-9380534

כבישים ורחובות חסומים במצעד באר שבע

הצירים שייחסמו לתנועה לסירוגין ברחבי העיר הם: רחוב ביאליק - מרחוב בן יהודה ועד רחוב בז, רחוב המשחררים - מרחוב יהודה הלוי עד שדרות רגר, רחוב השלום- מרחוב גולומב עד כיכר מנחם בגין,  רחוב אוסישקין – מרחוב מוניטיפיורי ועד רחוב המשחררים. שדרות רגר - מרחוב ויצמן ועד רחוב וינגייט, שדרות שז"ר- משדרות רגר ועד רחוב הנרייטה סאלד.

מצעד הגאווה במצפה רמון עם 'אור- חאן' מדברי, קסום וטעים

מצעד הגאווה והסובלנות יוצא לדרך הפעם השלישית במצפה רמון תחת צילה של הדרמה הגדולה שהתחוללה בשנה שעברה. מסלול צעדת 2022 שונה בעקבות איומים מצד חברי הקהילה הגאה שאיימו לכאורה על ראש ישיבת ההסדר בעיר הרב צבי קוסטינר – אותו רב שאמר 'הומואים הביתה' ועולה השאלה מה יקרה השנה? מה שבטוח הוא שמצעד הגאווה של מצפה הפך לאחד המצעדים האטרקטיביים ביותר, אל מול הרים ויעלים ועם המון 'רוחניקים' ואנשי טבע שפשוט עושים טוב לנשמה.

מתי והיכן עובר מצעד הגאווה מצפה רמון?

המצעד יתקיים בתאריך 30.6.2023, בין השעות 10:00-15:00, יציאה מהמרכז המסחרי של מצפה רמון. המסלול יתחיל מהמרכז המסחרי, יעבור דרך רחובות עין זיק, עין עבדת, נחל ניצנה עד לנקודת הסיום ברובע דרכי הבשמים. ברובע עצמו תתחיל מסיבת ריקודים גדולה וסוחפת ככה שלא תוכלו להפסיק ולרקוד. טרם פורסמה רשימת האומנים המופיעים במצעד, כדאי להתעדכן באתר העירייה סמוך לאירוע, מה שבטוח שבגלל הרגישות של המצעד ייתכן ותהיה הופעה של פוליטיקאים שיעשו סטנד-אפ פוליטי.

מה אוכלים במצעד הגאווה במצפה רמון?

'אור- חאן' הוא שילוב של חאן ומסעדה מדהימים ומדבריים עם אווירה מגניבה שמזכירה את סיני ומעניקה רוגע לגוף ולנשמה ורעב כבד של מדבר. מדובר במסעדה צמחונית הכוללת ארוחות בוקר מפנקות, שקשוקות, מאפים, תבשילים וכמובן שיקיים מעולים ומרעננים; אל תוותרו על תבשיל הבית המיוחד הצמחוני  - תבשיל סייטן (המחליף הלאומי של הבשר) המוגש על מצע של אורז ועם תוספות כמו: טפנד זיתים, לבנה יוגורט, סלט אישי , טחינה לצד שקשוקה מושלמת בבישול ארוך עם סלט טרי, טחינה ולחמניית הבית לצידו של שייק של מנגו בננה ומלון, דבש וקינמון.

כתובת: הר בוקר 13ג', מצפה רמון, 08-850-4464

כבישים ורחובות חסומים במצעד הגאווה במצפה רמון:

הכבישים הסובבים את המרכז המסחרי של מצפה רמון ייחסמו לתנועה החל משעות הבוקר המוקדמות, שאר צירי התנועה הכוללים את רחובות: עין זיק, עין עבדת ונחל ניצנה ייחסמו בהדרגה בהתאם להתקדמות המצעד.

צילום תמונת שער: שאטרסטוק

חלק מהמסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest, אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
8
פחות אהבתי
4

כתבות נוספות של אורלי בויום

Newsletter Icon