נגישות
נגישות

לכבוד יום גלידת השוקולד: טעמי גלידה

ארצות הברית חוגגת בשביעי ליוני את יום גלידת השוקולד השנתי, ואנחנו לא יכולים שלא לרכב על זה בשביל לדבר על המתוק הקר החביב עלינו

מגזין REST חדשות האוכל חדשות מהצלחת
ליהי גיאת
תאריך פרסום: 05/06/2023, 22:38 תאריך עדכון: 05/06/2023, 22:39

שוקולד או וניל?

יש לא מעט ימים "חגיגיים" שמציינים בתאריכים קבועים, ואפשר לשמוע דרכם בקלות את רשרוש השטרות המדומיין של הפרסומאים והחברות המסחריות. יום האהבה? פחח. בטח הסוחרים המציאו אותו, מה נראה לכם, שאיזו עלמה מעפעפת מסוחררת מאהבה חשבה על זה? יותר לכיוון שימי מהדוכן בורקס מהמרכז המסחרי מתחת לבית שלכם, זה שמנגב את הזיעה שלו עם החולצה בכל פעם שאתם שואלים שוב אם הבורקס מהיום. הוולנטיין נועד לפרנס את כל חנויות התכשיטים והממתקים, שלא לומר חנויות שמוכרות דובונים גדולים ואדומים וכנראה סגורות בשאר ימי השנה. סילבסטר? נו ברור, יום חגן של מסעדות ששולפות את המנות הקבועות שלהן ומבקשות עליהן מחיר כפול. יום האם? טוב, הבנתם, וגם לא מתחשק לנו לקבל איומים מבעלי חנויות לממכר דובוני ענק. 

אבל יום גלידת השוקולד? סירייסלי? זה כבר הדבר עצמו. זה "לכו תקנו גלידה". אין פה סאבטקסט מעודן, פרפרים או – תודו שראיתם את זה בא – דובוני ענק. זה פשוט יום שנועד להזכיר לנו ללכת לאכול גלידה, ועדיף בטעם שוקולד. למה? ככה. כי אמריקאים. אבל מה אכפת לנו, אנחנו הרי אוהבים גלידה ושמחים על כל הזדמנות לטעום אותה ולכתוב עליה. אז מה הם הטעמים הנפוצים בגלידריות ארצנו, ומה אהבנו בכל גלידריה שביקרנו בה?

טעמי גלידה נפוצים

לפי רוב הסקרים, הגלידה הכי פופולרית בישראל היא גלידה בטעם וניל. זה אגב מסביר למה עשו לגלידת השוקולד יום במיוחד עבורה – אפליה מתקנת וכו. איפה מצאנו גלידות וניל מעולות?

 וניל עדיין הכי פופולרית. גם טעמי פירות. צילום: שאטרסטוק

רשת אלדו

ברשת אלדו תמצאו גלידות שמנת מעולות, ואם עסקינן בווניל, ועסקינן בהחלט, יש לכם את הווניל הצרפתי ואת הווניל לייט. כותבת שורות אלה זללה לא מעט מהווניל הצרפתי של אלדו, ולכן אני יכולה לסכם זאת בכמה מילים: לא יודעת עד כמה זה צרפתי (אלדו היא בכלל רשת גלידה איטלקית, לא? והווניל עצמו, האם הוא לא תבלין שמוצאו ממדגסקר?) אבל מדובר בסקופ קטיפתי, עם ניצוצות טעמים שבאים מחוץ לווניל, כלומר זה לא תפל ואחיד, אלא בהחלט מספק את הקרייב לווניל, ואף יותר. 

רשת אלדו, לכל הסניפים

סקופים קטיפתיים. צילום: שאטרסטוק

גלידה סיציליאנית

בוטיק גלידה יוקרתי ומיוחד, שמציע לא רק גלידות אלא גם עוגות מעולות, מארזים רומנטיים שכוללים מנות גלידה ואפילו מארז "אמילי בפריז" שכולל טירמיסו, עוגת גבינה פירורים, בר שוקולד לבן עם שנטי פטל, 5 עוגיות סבלה נוטלה ושני מקרונים. אבל נסחפנו, שנייה, אנחנו פה בשביל גלידת הווניל מדגסקר של הסיציליאנית, שמגיע בגביע מפנק של וופל יחסית עבה, מרקם קטיפתי ושמנוני במידה, נמס בפה וקליל. חלום לבן. 

גלידה סיציליאנית אריה שנקר 14 הרצליה פיתוח 053-9442599

גלידות יוגורט

תתפלאו, אבל גם הגלידות יוגורט אהובות מאוד, ולא תמצאו כמעט גלידריה שמכבדת את עצמה ולא מוכרת גם יוגורט במגוון תוספות שוות. איפה מצאנו את היוגורט הכי מושלם? שלא יהיה חמוץ מדי אבל גם לא מתוק מדי, שלא יהיה דליל אבל גם לא נוקשה, שהתוספות יישבו עליו בצורה מושלמת לכל ביס – שוקולד מריר קטן, קצת פרי, קצת מתוק, קצת חמוץ, טיפה מלוח, והכל צריך להיכנס לביס אחד מושלם. 

דלי קרים

רשת דלי קרים מציעה מגוון יוגורטים, ולכן היא זוכה לככב בתור האחת שעליה נמליץ להזמנת גלידת יוגורט. היא מציעה יוגורט רגיל, יוגורט ללא סוכר, פרוזן יוגורט ויוגורט מוזלי.

לגבי התוספות, עברו לגלידריה הבאה.

לכל הסניפים של דלי קרים 

יוגורט של גולדה

זה אולי היה צפוי, אולי זה לא יפה מצידנו לעודד כך מונופולים, אבל אין ספק שהיוגורט של גולדה לוקח ובגדול. זה לא רק שהיוגורט מאוזן מאוד מבחינת חמיצות, זה גם שהתוספות שלו מצוינות, ומדויקות מבחינת הגודל כך שיתאימו בול לביס – מה שלא קורה ברשתות אחרות. דוגמא לתוספות אהובות – שברי בייגלה בציפוי של קרם בייגלה, שברי עוגיות קרמל בציפוי שוקולד, תות גומי, וכמובן הרטבים המופלאים.

לכל הסניפים של גולדה

טעמי גלידה גולדה

המארק צוקרברג של הגלידות, הג'ף בזוס של היוגורטים, הסטיב ג'ובס של הטעמים המיוחדים. קשה לפרט מה הם הטעמים המיוחדים של גולדה, שהפכה להיות השם הנרדף לגלידה בארצנו, כי מעצמת הגלידות יוצאת בכל פרק זמן עם טעמים חדשים יוצאי דופן (יצא לכם לטעום את גלידת שקדי מרק, או את גלידת במבה אדומה?), אבל נוכל לספר מה הטעמים המיוחדים כרגע: בננה תמר, לימונצ'לו, מסקרפונה תות וקראמבל תות, עוגת גבינה וקרם עוגיות קרמל, שוקולד מנטה ועוד. 

לכל הסניפים של גולדה

טעמי גלידה מיוחדים

אין ספק שרובנו כבר לא מסתפקים בשוקולד או וניל, אלא מחפשים את הטעמים המיוחדים יותר, שלרוב שאובים מממתקים או חטיפים אהובים, ולפעמים אפילו מסדרות טלוויזיה (כמו גלידת דרדסים).

טעמים מיוחדים. צילום: שאטרסטוק

רשת וניליה

הרשת האיכותית ממשיכה להציע טעמים מיוחדים שנשמרים מצוין במקפיא גם אחרי כמה ימים (יתרון חשוב שלא לכל הגלידריות יש). הטעמים המיוחדים והאהובים הם: יוגורט מי זאהר, מרקחת משמש ופיסטוקים קלויים, שוקולד מריר עם דובדבני אמרנה, גלידה בטעם מרשמלו עם חתיכות מרשמלו, ומסקרפונה פירות יער, עם חתיכות של מרנג.

לכל הסניפים של וניליה

שטפן

הקונדיטור האוסטרי שרוקח בקונדיטוריה / גלידריה שלו מגוון גדול של קינוחים אוסטריים אמיתיים כבר הפך לסוד המתוק של חובבי גלידות איכותיות. שטפן מכין גלידות ללא חומרים משמרים ומייצבים וללא צבעי מאכל, עם טעמים של פירות (ולא של סוכר), והכל בשיטות טבעיות. אז מה שווה להזמין? הכל, ברצינות. אבל אם אתם חייבים להגביל את עצמכם לשלושה טעמים, לכו על טעם לימון ג'ינג'ר סורבה, וניל כחול ותות שמנת.

שטפן. טשרניחובסקי 21 תל אביב 03-6799788


בסוף, אין כמו גלידה טובה. צילום: שאטרסטוק

צילום תמונת שער: שאטרסטוק

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
7
פחות אהבתי
4

כתבות נוספות של ליהי גיאת

Newsletter Icon