נגישות
נגישות

לכבוד שבועות: 10 המאפיות הכי מיוחדות מצפון עד דרום

לחמניות עם קלמטה, לחם שאור, לחם דבש, אקלר או בקלאווה? לכבוד חג השבועות 2023 רכזנו עבורכם את עשרת המאפיות הכי שוות בחג השבועות, כאלה שישדרגו את שולחן החג!

מגזין REST חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 21/05/2023, 18:10 תאריך עדכון: 22/05/2023, 11:11

חג השבועות אוטוטו כבר כאן, ב- 25 למאי, והגיע הזמן להביא לקדמת הבמה את אחד השחקנים המרכזיים בקולינרית החג, המאפים מלאי הקלוריות, הפחמימות והאושר עצמו. זה נכון שתמיד מקשרים את שבועות למאכלי גבינה אבל חשוב לזכור שאחרי הכל מדובר בחג הקציר, חג קמח החיטה וזה בדיוק הזמן הנכון לפנק את בני המשפחה והאורחים שלכם בשלל של מאפים ולחמים משאור שישתדכו היטב לגבינות שלצידם. אז כדאי שתכינו מראש שולחן יפה ועמוס בכל טוב של מיטב המאפיות והמאפים בארץ, מאפים מתוקים ומלוחים, קינוחים שווים שנאפו במאפיות נחשקות וכמובן מצעד לחמים שווים במיוחד שיגרמו לאורחים לגנוב סנדוויץ' הביתה.

לכבוד חג השבועות, קבלו את ה- 10 TOP: עשר המאפיות הכי מיוחדות מצפון ועד דרום שאסור לכם לפספס וחובה עליכם לבקר ולרכוש מכל הלחמים והמאפים האלה, רגע לפני שולחן החג והגבינות שרק מחכות לאביר על הלחם הלבן!

ממתקי מסעדה – בגלל הכנאפה הכי טעימה בעולם

אחת המאפיות שהכי הולמות את שבועות בגלל שתמצאו בה בקלאוות וכנאפה שמשלבות באופן מושלם בין בצק לדבש וטעם מופלא! במקום שהוקם כבר לפני 30 שנה תמצאו את מיטב הממתקים והמאפים הדרוזים עם מתיקות מעוררת תשוקה לצד פיתה דרוזית ולאבנה כפי שניתן למצוא רק כאן.

לא לוותר! כמובן כנאפה וכמה שיותר ממנה עם גבינת עזים מצוינת, שערות קדאיף מתקתקות ובקלאווה עם כל הטעמים שרק רציתם למצאו, אז כדאי להצטייד במגש עמוס בהם ולזלול כל הדרך.

ממתקי סעדהמסעדה
צילום: ממתקי סעדה

מאפיית ברדא בגלל הקרואסונים המופלאים שעושים אהבה

בעיר התחתית בחיפה נמצאת אחת המאפיות הכי מפתיעות וטעימות שיש כאן בה תמצאו מאפים טריים וטעימים במיוחד, ואם לא תגיעו בזמן אז סביר להניח שתמצאו מדפים ריקים ולקוחות  מאושרים שטרפו את המאפים. יש כאן את כל הלחמים שחלמתם לאכול – כפרי צרפתי עם שלל תוספות, שיפון, כוסמין, סנדוויצ'ים טריים ומושחתים, בורקסים פרעצל ועוד טובין ומשמינין.

לא לוותר! אל תפספסו את מגוון הקרואסונים ההורסים בשלל טעמים – פיסטוק, שוקולד, פטל עם שוקולד, פרעצל אבוקדו או כרובית עם טחינה ורול קינמון בטעמים של ילדות מופלאה.

כתובת:  הנמל 6, חיפה, 054-5421618

אנטיקוביץ' – דור רביעי של אפייה משובחתו

מדובר באחת המאפיות הכי פופולריות והכי וותיקות שתמצאו כאן עם שפע של מאפים מושלמים;  משפחת אנטקוביץ' החלה את דרכה בעולם האפייה כבר בשנות ה-30 בפולין עד שעלו ארצה בעקבות מלחמת העולם השנייה ושלמה אנטקוביץ' פתח מאפייה בא"י שהתגלגלה בין בני המשפחה עד שהגיע לידיו של ישראל, דור רביעי של אופים, שגם הוא ניחן בכישרון האפייה. במקום תמצאו שפע של לחמים מיוחדים, לחמי מחמצת, מאפים מלוחים ומתוקים, אינסוף קינוחים של עוגות בחושות, שמרים, מוס, עוגיות פרמיום, קינוחים אישיים, אקלרים פחזניות ועוד הפתעות אפויות. 

לא לוותר! אסור לפספס את לחם המחמצת המופלא שיש, קחו כמה סוגים כדי למרוח עליהם שפע של ממרחים בבית או לאכול סתם ככה פשוט כי זו שלמות!

כתובת: המכבי 2, תל אביב, 03-536-5876

לאר דו פאן - LART DU PAIN & BAKERY  - להיות בארץ, להרגיש פריז

מאפייה וקונדיטוריה חדשה שהוקמה ב- 2022 ע"י זוג חברים בשם אור ואסי לרנר שמביאה לרעננה את פריז ולכם את מיטב המאפים של הארץ והפכה לפטיסרי מבוקש ובועט. המקום משלב בין קונדיטוריה מצוינת למאפייה משובחת שהפכה בשנה האחרונה למקום עלייה לרגל לאלו שמעריכים לחם טעים ומשובח וסנדוויצ'ים מהסרטים. 

לא לוותר! אסור לוותר על הקרואסון האוורירי והחמאתי של המקום, הבגטים המתפצחים שעושים חשק לעוד, העוגות המושלמות  והסנדוויצ'ים עמוסי הכל טוב שתקבלו כאן – למשל כריך כמהין עם גאודה כמהין, ריבת בצל, שמנת פסטו, עלי רוקט ובלסמי מצומצם. לאחר הקינוחים המושלמים שאכלתם במקום מומלץ לקחת הבייתה את הלחמים הנהדרים שיש כאן: לחמי מחמצת של זעתר, זיתים או עגבניות מיובשות.

בייקריה בגלל הפוקאצ'ות המופלאות והמנחמות

הבייקריה בחולון הוא שילוב של מאפיה ובית קפה שמביאים לשולחן מנות מופלאות לצד מאפים טריים – מתוקים ומלוחים עבודת יד שנאפו במקום. בתפריט תמצאו מנות רבות כולל ארוחות בוקר מפנקות ובריאות, סנדוויצ'ים מושחתים לצד קינוחים מצוינים ולחמים רבים כולל לחמי שאור טובים.

לא לוותר! על שני מאפים מעולים של המקום שנעשו בטאבון המקומי, פוקצ'ת טריקולור עם רוטב עגבניות, מוצרלה ותרד ופיצה ארבע גבינות ובקינוחים קחו את עוגת הקינדר בואנו ואת עוגת השוקולד קראנץ' המופלאה שנאפית במקום.

patisserie LILY – קונדיטוריה מנצחת בניחוח צרפתי

קונדיטוריה שמציגה פטיסרי אמיתי עם שפע של קינוחים אישיים, מאפים מצוינים מתוקים ומלוחים שנאפים במקום מדי בוקר לצד תפריט עשיר הכולל קישים, פסטות וסלטים מפנקים. כדורי שוקולד, אקלייר, קרואסונים, עוגות, פחזניות לחמניות- המקום הוא כמו העולם הבצקי של עמי ותמי עם כל הקינוחים שרצים לקבל בימים בהם ייסורי המצפון הולכים לאיבוד.

לא לוותר! אל תוותרו על חבורת אקלרים במילויים שונים – קפה, וניל, שוקולד לשרינג במרכז השולחן לצד קרואסון חמאתי עמוס בשוקולד ופרעצל מקומי טרי-טרי וחמים שבא בטוב עם הממרחים המוגשים לצידו.

patisserie LILY lodלוד
צילום: פטיסרי לילי

טלביה פטיסרי בגלל מאפים וקינוחים מפנקים במיוחד

מדובר במאפיית פטיסרי מושלמת שמביאה ניחוחות מפריז עם שפע של מאפים מתוקים ומלוחים שנאפים במקום, טארטים, ועשרות קינוחים מדליקים ומפתים שיגרמו לכם לרייר עד לביס האחרון ולאחריו. העוגות והמתוקים שבמאפייה עשויים בבטכניקות רבות עם מיטב חומרי הגלם של עולם האפייה וטעמים של כל הטוב שבעולם שהופכים את הקלוריות שהרווחתם לשוות.

לא לוותר! אל תוותרו על טארט פירות הורס, טארט בורדלו עם קרם שקדים ופטיסייר, אגסים בתבלינים חמים ושטרויזל פקאן, מרציפן קפה וטארט לימון שבא בטוב עם הקפה המשובח שמוגש במקום.

טלביה פטיסריירושלים
צילום: טלביה פטיסרי

לחם ברויטמן – המאפייה הכי דרומית והכי שווה שיש

לחם ברויטמן הוקם ע"י יובל זיו ב- 2014, ששאב את מסורת אפיית הלחם מהמשפחה שלו, משפחת ברויטמן. למי מכם שלא יודע פולנית שם המשפחה ברויטמן משמעו 'איש הלחם' וכאלה הם בני המשפחה שרוקחים לחמי מחמצת טעימים במיוחד שעשויים מקמח, מלחים אטלנטי ומים. הייחוד של המאפיה הזו היא שכל הלחמים עשויים עם שאור  - תוצר תסיסה של קמח ומים תך כדי שימוש בשמרי פרא כשהלחם הסופי מכיל הרבה פחות עמילנים מהלחמים שאתם מכירים ושלא נדבר על הטעם המושלם. יש כאן את כל מגוון הלחמים הטעימים בעולם – לחם כוסמין עם שיבולת שועל, כוסמין עם שקדים, חלת שבת, לחם דבש ותבלינים, בגטים ומאפים מלוחים ומתוקים לצד קינוחים מפנקים.

לא לוותר! על הבייגלה ההורס, לחמניית עגבניות וזיתי קלמטה, טארט משמשים וקראנץ' שוקולד, ולדרך מומלץ לקחת את הכריך המפנק העשוי מהלחם המקומי המופלא של המאפייה עם גבינת ברי ואגס.

כתובת: אלמוגים 17, אילת, 08-6340007

בבקה בייקרי

אחת המאפיות הכי נחשקות שיש כיום בתל אביב היא בבקה בייקרי, מפעל חייהן של האחיות שיר וקורל גורן שהפכו חלום לרשת שלמה של מאפיות מצליחות ובצדק! במקום תמצאו שלל שלם של עולם מאפים מושלמים של עוגות, לחמים, פיצות, מאפים, פרצל, פוקאצ'ות, עוגיות וכל מה שקמח אמור להיות כשהכל טעים כל כך שתרצו לזלול בלי לדפוק חשבון לקלוריות שנוהרות בהנאה פנימה.

לא לוותר! זה נכון שהכל כאן טעים ומושלם אבל אם יש דבר שייחודי לבבקה אלו הם כריכי הפרצל שנאפים כאן עם שפע של מילויים כמו טונה, חביתה, שמנת, טחינה, אבוקדו ואל תצאו לדרך בלי שטעמתם מפרצל גבינת הבושה או הברי הנעימות, הרכות שמשתלטות על הפה והאהבה.

כתובת - רשימת סניפי המאפייה

דלאל, בגלל הפחמימות המשובחות שבמאפים ההורסים

דלאל הוא פטיסרי וותיק ואהוב שמייצר עולם ומלואו של מאפים מתוקים ומלוחים, לחמים, כריכים מושחתים, עוגות ועוגיות וויטרינה שלמה של קינוחים חתיכים שתרצו להתחתן איתן!

הלחמים הם עבודת יד ומושלמים בטעמם – לחם כפרי מלא, לחם דגנים, בגט, לחם מחמצת, לחם לבן, שיפון, שיפון אגוזים, פרג וכמובן בייגל קרואסון מצוין. 

לא לוותר! פוקאצ'ה גרעינים מושלמת עם שפע של ממרחים, כריך גאודה משובח ושפע של אקלרים בטעמים שונים כמו קפה, וניל, שוקולד, הכל 'יאמי' וכל ביס של פחמימה שווה את ההשמנה!

כתובת: כל ישראל חברים 7, תל אביב, 03-5109292

חלק מהמסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest, אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

צילום תמונת שער: שאטרסטוק

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
6
פחות אהבתי
0

כתבות נוספות של אורלי בויום

Newsletter Icon