נגישות
נגישות

סיכום הבוחשת לשנת 2022

מה היו רגעי השיא והשפל של ריאליטי הבישול? מי התגלו כפורמט השנה, שופט העונה ואיזה ריאליטי קולינרי מפתיע יוצא לדרך? זאת ועוד בסיכום שנת 2022 של הבוחשת בקדירה

הבוחשת בקדרה חדשות מהצלחת
הבוחשת בקדרה
הבוחשת בקדרה
תאריך פרסום: 28/12/2022, 10:40
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

שמעתם שב- 2023 הבוחשת בקדירה תהיה אחראית על התוכן של ריאליטי הבליסות?

אני יודעת שכססתם ציפורניים, חרקתם שיניים וחיכיתם לבוחשת! ספרתם את הרגעים האחרונים של שנת 2022 רק כדי לשמוע מה היה קורה אם הבוחשת הייתה עורכת התוכן הראשית של ערוצים 12 ו- 13; אילו תוכניות ריאליטי על אוכל וחתיכות בביקיני הייתי רוקחת? איזה שופטים בועטים וכמובן מסוקסים הייתי מלהקת? ולמה רק הבוחשת יכולה להפוך את הלהיט הטלוויזיוני 'חתונה ממבט ראשון' לארוחה ממבט אחרון ואת 'זמר במסכה' ל'בשלן במנוסה'.

אז... קבלו את הסיכום השנתי של ריאליטי הקולינריה, רגעי השיא והשפל, על השופטים הנבחרים ועל אלו המיותרים, הרגעים הבלתי נשכחים והשינויים שחייבים לקרות על המסך לקראת המשך העונות של – 'המטבח המנצח', 'משחקי השף', 'מאסטר שף', 'המסעדה הבאה', 'בואו לאכול איתי', או שבעצם אל תבואו ותקבלו הרעלת קיבה מתבשילי הבוחשת.

עלילותיהם הקולינריות של יוטיובר יומרני וחתיך פלצני ממדינת תל אביב

לא נמאס לכם למצוא כל פעם מחדש איזה רושפלד יומרני, שרקח קדירת חמציצים עם אשכים של חמוס על אבן יוגורט ופרחי קישוא, עשה דאווין על כמה תל אביבים דקדנטיים והפך באחת למנחה של תכנית בישול או לבעליו של פופ אפ חסר תקדים במיקום סודי בתל אביב? כנראה שלא, כי אחרת איך אפשר להסביר את מבול תוכניות הבישול (פרגנו לי על החרוז) שפוקד אותנו? בכל שעה, בכל ערוץ יש איזו תכנית בישול של סלבריטאים, של כשלונאים, יוטיוברים, טיקטוקרים, אושיות רשת עאלק וכל מיני שעטנזים של תארים? יוטיוברית שהיא גם בשלנית ופוליטיקאית, טיקטוקר שהוא גם זמר וכשלונאי שהתכנית הזו היא תקוותו האחרונה להגשמת חלומו... הנוכחי. מלא תוכניות בישול, תוכניות על בישול ורק גידי ואהרוני ממשיכים לככב בכל מיני מקומות בעולם וגורמים לנו לעשות להם משולשת מול המסך – לא כי הם גרועים אלא כי אנחנו קנאים.

הבוחשת בקדירה ממלאה פיה מים עם ריבת בצל (של רזי ברווזי) כי היא לפחות מתפרנסת מזה, אבל מה יוצא לכם מכל צפיית הבישולים והאם באמת הפכתם/תן לשפים או שעדיין תגישו מאכלים מבאסים, חסרי צבע ועניין שיתפיידו מהצלחת בסיוט קולינרי אחד גדול?!

מצעד ההצלחות והכישלונות – למי מגיע אוסקר ומי יבלע ליקריץ?

במהלך השנה סיפקנו לכם סקירות שבועיות ומענגות כמובן של פרקי השבוע בשלל הריאליטי של עולם האוכל: 'המטבח המנצח', 'משחקי השף', 'מאסטר שף', 'המסעדה הבאה', ו'בואו לאכול איתי'; הבוחשת החליטה לבחוש ולסכם.

הפורמט המפתיע של השנה -  הפורמט שהפתיע אותנו השנה היה 'המסעדה הבאה' עם השופטים השפים אסף גרניט, מושיק רוט, יוסי שטרית ורותי רוסו. ריאליטי מרענן ביותר בו המתמודדים נלחמים על הקמת מסעדה שתהיה פעילה במשך שנה, כשזוכה השנה היה המתמודד 'פומפי' – עידן בושארי עם המסעדה שלו 'קילומטרז'. המסעדה עדיין קיימת וזוכה לתשבחות, לעיתים.

אבל השוס הגדול מגיע דווקא מהשופטים שכיכבו משך עונה שלמה בתור שורה ישרה! דבוקה רצינית ואחידה של שופטים נבוכים שלא הייתה מביישת את נבחרת ישראל בשחייה מרוב שהם ניצבים בשורה ישרה. השמועה מספרת שעד היום הארבעה הולכים יחד בשורה אחת בשביל האבנים הצהובות, האריה- אסף גרניט, איש הקש – שטרית, איש הפח – מושיק, ורותי רוסו בתפקיד טוטו הכלב של דורותי.

השופט המגניב – אין מה לעשות, כמה שלא בא לי להעניק לו את התואר הזה אבל הוא פשוט כוכב וורסטילי ופריזורה שדורשת עדכון, אסף גרניט האחד והיחיד. לפעמים הוא רגזני, לפעמים הוא מתוקי, לפעמים הוא בועט, לפעמים הוא שועט אבל אף פעם לא משעמם אתו – חוץ ממכנסי הג'ינס הקצרות מדי מימי הבר מצווה שכבר משועממות ממנו מוות ובקשו גט. גרניט, ממש כמו רותם סלע, הפך לכוכב אהוב והוא מתקלט יפה בין ראליטי המזונות 'משחקי השף' שם הוא מתאדה לאיטו נוכח מיליון השופטים שחופרים לו ו'המסעדה הבאה' שהוציאה ממנו את יכולות ה'סופר נני' שלו מאחר והוא עשה קואצי'נג לכל מי שרק עבר לו בפריים.

השופטת המדליקה –רותי ברודו ההורסת! יפה, קשוחה, לא מחייכת ונראית כמו כוכבת הוליוודית מסרטי ה'פילם נואר'. אחת כזו שבאה אליך בלילה אפל ועושה לך את הקסם האחרון שלך בחיים. היא מופיעה גם ב'מטבח המנצח' גם ב'מאסטר שף' ונראית כמו שעתוק של עצמה או הדבקת פוטושופ סופר מקצועית, הלבוש הנכון, המראה הנכון והחיוך הלא קיים.

הפתעת השנה – יונתן רושפלד - הלא הוא 'הקאובוי השחור' הפתיע ביג טיים כשהוא הבליח בכל פרק, עם כובע הקאובוי והפאסון שלו כאילו היה מינימום קלינט איסטווד בדרך לחתימת חוזה במשרד של רני רהב. תמיד שקול, תמיד מדוד, תמיד מעליב אבל תמיד קולע בביקורת שלו וגם עשוי לקטוע את הביטחון הקולינרי של המתמודד עוד לפני שהספיק לעשות שקשוקה. לאחרונה רושפלד לוהק לסרט הבא של הבמאי טרנטינו 'ביקורת מכשילה' כטייקאופ ללהיט 'ספרות זולה'.

אכזבת השנה – יותר מדי שופטים! כדי להחיות את 'מאסטר שף' ו'משחקי השף' ולהעלות את הרייטינג, עורכי התוכן החליטו להביא מיליון שופטים לכל תכנית ממש כמו בני ברק של עולם התוכן. 'מאסטר שף' קיבלה את רותי ברודו שחברה אל השופטים: חיים כהן, אייל שני, ישראל אהרוני ומיכל אנסקי. 'משחקי השף' קיבלה את רז רהב, תמר כהן צדק ותומר אגאי שחברו אל השופטים:  אסף גרניט, מושיק רוט, יוסי שטרית כשארז קומורובסקי, נבלע לתוך הטבון והבטיח לחזור בעונה הבאה בתור סביח. השופטים לא ממש מסייעים לפריחתה של העונה, יותר מדי פרצופים יותר מדי טועמים ועד שנגמר סבב הטעימות הבוחשת מקבלת אלצהיימר וחושבת שתומר זה גרניט – כי הם בעצם אותו הדבר והיפוכו העדתי.

השפית רותו ברודו מצולמת על רקע לוגו התכנית "מאסטר שף" השופטת המדליקה ברודו. צילום קשת 12

על רגעי השיא והשפל של ריאליטי הבישול

הקשישה ביותר בתחום הריאליטי היא מאסטר שף שהחלה דרכה כבר ב- 2010 והשנה התחזקה עם רותי ברודו שמדי פעם קיבלה את רשות הדיבור. למרות התוספת היקרה, העונה הייתה די צולעת עם מתמודדים רדומים שנראו כמו 'תחיית המתים' של רשות השידור ומתמודד אחד שהגמר היה תפור למידותיו (ואולי תפור עבורו?). הלל גרדי, רועה הצאן שכבש את בנות ישראל והבוחשת וממש כמו 'החלילן מהמלין' הוביל אותנו אחריו, שבה אותנו בקסמיו, והפליא לנו במאכליו. הבוחשת אפילו יצאה אתו למרעה והיה מאוד פסטורלי עד שהיא דרכה על קקי של עז שעשתה 'מההה', התיישבה לגרדי על הכתף ולעסה אתו עישבונים ירוקים וטריים שהוגשו לשופטים.

רגע שיא – המריבות בין אייל שני לאהרוני שהפכו לאמא ואבא של כולנו ברגע שלפני הזמנת מסמכי הגט. לאהרוני נמאס כבר מהפייטניות של שני הכובש ובמקום להיות אנדרדוג עם חיקוי ויזואלי של הצייר דאלי הוא החליט לעשות הפיכה. בכל רגע נתון ועל כל דבר השניים רבו, עלבו, צעקו וייצרו את הלב הפועם של הסדרה! הבוחשת מציעה לעשות מהשניים עוד ריאליטי של בישול בשם 'שחמה ובסלה – סיפורן של נפיחות קולינריות'.

רגע דאון – איפה את מיכל אנסקי? אנסקי כאילו נעלמה לתוך עצמה, היא כמעט ולא יורדת לחייהם של המשתתפים, לא מריצה דאחקות חצי קלאץ' ואפילו גרגורי העונג הקולינריים שלה נעלמו לארץ לעולם לא, והיא הפכה לסוג של מרצה לכלכלת בית ברשת המתנ"סים החדשה והמעוקרת של אבי. (אתם יודעים מי זה אבי, נכון?)

מיכל אנסקי משתתפת "מאסטר שף" לבושה בבלייזר ירוק וחולצה לבנה איפה את, אנסקי? צילום מסך קשת 12

"משחקי השף"

– ריאליטי שמלווה אותנו כבר מ- 2014 ששודרג השנה משלושה שופטים וקומורובסקי אחד לששה שופטים מינוס קומורובסקי. מדובר בעונה חלשה מדי למרות שהיא עמוסה לעייפה בסיפורים קורעי לב – כולם מסכנים, אומללים, מתמודדים עם התמכרות לסמים או שמיוסרים ממידות גופם, מהפרעת קשב קשה או במקרים של הליהוקים המוצלחים במיוחד – מכילים קומבינציה של הכל. וניסיתי להבין למה... באמת! הבוחשת ישבה מול כל הפרקים שהיו עד כה כדי להבין מה לא עובד בעצם, הרי כל השפים מוכשרים, כל המתמודדים בסדר סה"כ אז מה חסר? אנרגיה, נשמה וגרניט! גרניט הפך מאריה שואג לחתול פרסי מתלקק שעושה 'מיאו' על כל אחד שעובר, אין שבירת צלחות, אין הרמת קול ולמעשה כמעט ואין גרניט אלא מקסימום אבן גיר שנמסה בעקבות עיסה חביסה שירדה מהשמיים. ככה זה. הבוחשת תמיד אומרת – 'תפסת מרובה לא תפסת'. בגלל זה אני כל כך ממוקדת תמיד.

רגע שיא – חי צארום! מבחינתי כל רגעי השיא של העונה נתונים למתמודד הכי 'סאחי' ולמעשה הכי לא, שנראה על המסך. חייכן, מתוק, מלא אנרגיה חיובית ומתפרצת שעוזר לכולם, מרים לכולם ועושה שמייח במקום בו כולם כבויים וגרניט נראה כמו מדורה שכיבתה את עצמה דקה לפני שמכבי האש הוזעקו למקום.

רגע דאון – השופטים החדשים. ולא בגלל מי שהם אלא בגלל שהם פשוט מיותרים ולוקחים זמן מסך מגרניט. הבוחשת אוהבת את רזי החמודי עם קלסר האלתורים שלו, תמר עם החיוך והרוך, תומר עם ההומור והעוקצנות, שלושתם אחלה, אלא ש'תפסת מרובה' – מהפסקה הקודמת. זוכרים? לא מרגישים את השופטים הוותיקים, ממש כמו תבשיל נטול מלח ופלפל.

 גרניט ותמר. איפה האריה השואג? צילום מסך רשת 13.

המטבח המנצח VIP

- כבר שנים שהריאליטי הזה מככב כאן עם סלבריטאים או אנשים פשוטים שנשפטים ע"י חיים כהן ורותי ברודו (ייבוא ממאסטר שף) והשנה היו שני סבבים של ידוענים. טוב, הידוענות שלהם תלויה פחות או יותר ותלוי באיזה עשור נולדתם... כלומר אני בספק אם ילידי 2000 ידעו שיש תופעה כזו דץ ושהוא חי ביננו. בין הצמדים שהיו השנה תמצאו את הזמרת ריקי גל וירדן שוהם (בתה של בן זוגה) 'דושי ומושי', חבר הכנסת והשר המיועד מיקי זוהר ואשתו וימית (ההורים של אליאב, שזכה בריאליטי אחר...), השחקן שלמה בראבא ואחותו מרים, רן שריג ודנה ספקטור, מבקר האוכל ניב גלבוע והשחקנית חנה לאסלו, כוכב הרשת קווין רובין ואמו קרן, שי ומיכל אביבי, יגאל גואטה ובתו שמחה גואטה, משה דץ ובנו יועד דץ, הכדורגלן לירן שטראובר ואשתו השחקנית טל טלמור. דווקא כאן היו המון גילויי נפש מפתיעים ומגניבים, שיחות מעניינות על זוגיות, בגידות ופוליאמורי וכן... גם על אשכנזים והאוכל הגרוע שלהם (לא לכעוס...זה הם אמרו..).

רגע שיא – שי אביבי בזוגיות פתוחה! מה לעשות, תמיד כייף לקבל מידע על חיי המיטה ובמיוחד של שי המסוקס. אשתו רצתה יחסים פתוחים, הוא קיבל את זה וככה הם מנהלים את עצמם ובקרוב יככבו בריאליטי 'המיטה המנצחת VIP'.

רגע דאון – דץ! מערכת היחסים הדביקה והאולי מעט מטרידה בין דץ לדץ ג'ונייר חרכה את המסך והותירה סימני שאלה וסקפטיות באוויר. נשיקות, מחמאות והכל ב'טו מאץ' ממש כמו קוקיצה מוגזמת בטינדר, אין ספק שדץ הוא אבא טוב אבל יש ספק אם זה האבא שבא לך לראות תחת החופה שלך.

שי ומיכל אביבי משתתפי "המטבח המנצח VIP" מצולמים על רקע לוגו התכנית זוגיות פתוחה, שי ומיכל. צילום מסך קשת 1

בואו לאכול איתי

– ריאליטי צבעוני ומדליק שהצליח לשמור על עצמו ככזה גם השנה כי הוא מפגיש אותנו עם חבורת טיפוסים שלרוב מאפיינת קטלוג של סרט אימה. המתמודדים מנסים להרשים אחד את השני עם שפע של תבשילים שגורמים לבוחשת להרגיש בבית מרוב שהם לא נראים מצוברחים ושי אביבי מתקלט בין הזוגיות הפתוחה שלו לקריינות מפרגנת במיוחד. היו כאן היפסטרים, רווקים נחשקים, מוזנחים מטרידים, דיוות צעקניות, טרנסים, גייז, עקרות בית ובקיצור כל מי שרק רוצה לקבל כמה דקות תהילה כדי למנף לעצמו קריירה קריסה.

רגע שיא – קארין הברבית!!! ממש כאילו יצאה מאריזה של חנות הצעצועים המוכרת 'טויס אר אס', קארין הוכיחה שאפשר להגיד הרבה דברים מטומטמים ברצף ולצאת מזה בשלום בעזרת חיוך ורימל. קארין רוצה שהגבר יהיה המלך בבית שהוא יהיה המוביל ושהיא תבשל עבורו ובאבחה אחת קארין הובילה אותנו כמה עשורים אחורה, הבוחשת נהנתה לצפות בה דווקא בגלל שהיא עוררה את מפלס החרדה כשחיכיתי לפליטת הפה הבאה שלה. מה אומר לכם – הקדימה את זמנה קארין. גם היום הבוחשת עם מפלס חרדה גבוה, ממתינה לפליטות פה שמחזירות אותה עשרות שנים אחורה.

רגע דאון – קייסי, המיני – מי של סיוון שהוכיחה שגנטיקה אכן עוברת בDNA כשהיא פצחה בשיר על רמקול על בנות שאוהבות כסף ובכך הסגירה את אהבתה האמיתית של סיוון, לא מחבתות ולא סירים אלא גבר עם כיסים מלאים. הבשלנים רקדו, הסירים שתקו, הגז התאדה והבוחשת בכתה על מר גורלה ועל הקייסי שמולה.

קייסי משתתפת התכנית "בואו לאכול איתי" על רקע חלון קייסי, בואו לאכול אתי. צילום מסך כאן 11

על הקונספט הבא של ריאליטי הקולינריה

אתמול בשעות הלילה התקשרו לבוחשת אנשי התוכן של רשת, קשת ומשומשת ובקשו ממנה לשלב קונספטים כדי להוזיל את עלויות ההפקה והעיקר שיעסקו בקולינריה כי באמת חסר כאלה. וככה נולד הריאליטי 'ארוחה ממבט ראשון ונפיחה במבט אחרון' – עזבו אתכם 'חתונמי', כעת הפסיכולוגית יעל דורון וכל השאר שאיש לא זוכר את שמם (דני הרי עזב לפורמט אחר) בוחרת זוגות ע"פ יכולת הבישול שלהם. חנה תקבל מתמודד שעושה בננה, ג'וחה יתאהב בזו שעושה מטבוחה, דין בזוגיות עם נשות הכוסמין ומי שיבשל פחמימות יקבל את השמנמנות. 'הישרדות איי הקציצה' - במקום להיות תקועים על אי בודד מול גיא זו ארץ הרזה שנראה כאילו הוא זקוק נואשות לטבחה ביל סאלק שתזרום לו לווריד הבוחשת מציעה אי מלא אוכל! ריאליטי של בישולים בטבע עם אמצעים טבעיים בלבד – הטבעונים ילקטו ויחבקו עציצים, הצמחונים יעלוזו כל הדרך לקוקוס הבא, הלקטים ילקטו ויעזבו אותנו בשקט, הקרניבורים יצודו או ידוגו את שאריות הטבעוניים והזוכה הוא זה ששורד קולינרית.

'בשלן במנוסה' – במקום הזמר במסכה, יש כאן ז'אנר מנצח בו יש בשלן גרוע במיוחד עם מסכה על ראשו שרוקח עבור השופטים אוכל מגעיל במיוחד תוך כדי שירת שירי ארץ ישראל (של פעם!), כשעליהם לזהות מיהו הבשלן ומהי המנה.

ליהוקים מתבקשים בדחילו

בין אם קברניטי התוכן של 12,13 ייקחו השראה מהבוחשת ובין אם לאו, יש כמה ליהוקים מתבקשים שהבוחשת מתעקשת עליהם כחובה מוסרית לאומה. דודי אמסלם הליכודניק החריף ילוהק כשופט ל'מטבח המנצח' במקום חיים כהן שניצוצות החיים שהיו לו אבדו אי שם עם הכהן. מרב מיכאלי תחליף את מיכל אנסקי ב'מאסטר שף' ותגרגר לנו הנאות של פמיניסטיות ופמיניסטים תוך כדי נסיעה ברכבת לא ממוזגת וראיונות עם נוסעים על יוקר הנסיעה. דני קושמרו יחליף את רזי ממשחקי השף פשוט כי תפור עליו קלסר וגשם זלעפות של גרניט שיוריד עליו ברד. נועה קירל תחליף את הקריינות של שי אביבי וככה יהיה לריאליטי הכי מוצלח בטלוויזיה רייטינג אש וקירל תלהק את כל החברות שלה ושל אמא שלה וכולם יעשו לנו קוויאר של פנתרה.

ליאו מסי יחליף את תמר כי הוא כריזמטי יותר ויביא המון צ'וריסו לאוויר ואסאדו לנשמה של מושיק וביחד הם יראו כמו שער וכדור. אביגדור ליברמן ינחה את 'המסעדה הבאה' עם המון סולניקה, אוקרושקה, שובה וחולודץ ודימיטרי אחד שייקח את הגמר ויפתח מסעדה עמוסת בוריסים מנופחי שרירים וחתיכים לאללה.

שורה תחתונה – שנה מרגשת עמוסת קולינריה משובחת, סיפורים של גורמה, שפים לוהטים או כבויים והמון ציפייה שמישהו כאן יפחית את השופטים, יגדיל את כמות הקרבות וייתן החייאה לגרניט ולז'אנר הזה שקוראים לו תוכניות בישול. וחשוב לזכור: לא כל אהבל שעשה ארכיטקטורת ביס מושלמת ראוי להיות שופט או מתמודד או אף ארכיטקט.

לכל הטורים של ה"בוחשת בקדרה" >>

משחקי השף - כל מה שקרה בשבוע החולף >>

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של הבוחשת בקדרה

העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
אוטו אוכל VIP -  גמר מיותר לקונספט נהדר
המטבח המנצח VIP - רגש מתפרץ ואנשים מיותרים
שום, פלפל ושמן זית - הבוחשת מזילה דמעה בפרק הראשון
המטבח המנצח VIP– כשסיגרים ממרקש מנצחים קרמבו מקשקש
'הבוחשת' בוחשת בבית אח הגדול –  נחמד זה לא יהיה
גמר הקינוח המושלם – הקיבוץ מול האסתטיקה הסובייטית
צילום מסך "קשת 12"
בואו לאכול איתי עונה 7 - פרק פתיחה