נגישות
נגישות

יום הטבעונות הבינלאומי: 10 מנות טבעוניות שוות!

המבורגר, סושי, פיצה, ממולאים או גלידה משגעת? לכבוד יום הטבעונות הבינלאומי קבלו את עשרת המסעדות והמנות הטבעוניות הכי שוות, מיוחדות ומושלמות של 2022

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אין יום מוצלח יותר לחגוג את הטבעונות מיום הבחירות. יותר ויותר אנשים בוחרים באורח החיים הזה על פני הקרניבורי ומוצאים את הפתרונות הנכונים, את התחליפים השווים ואת הסיפוק העצום שיש בדרך הקולינרית הנשגבת הזו.

יום הטבעונות הבינלאומי נחגג בכל שנה ב- 1 לנובמבר והוא מוקדש כולו לעולם הטבעונות, לתחליפי הבשר ולמטעמים הטבעוניים הרבים שניתן כיום למצוא כיום, כי טבעונות כבר הפכה מזמן לדרך חיים לגיטימית וטעימה. בשנים האחרונות ישראל הפכה למדינה הטבעונית ביותר בעולם, חברות רבות עוברות לייצור מוצרים טבעוניים, מסעדות רבות ואפילו מסעדות בשר משלבות מנות טבעוניות ויותר ממיליון ישראלים בוחרים שלא לאכול בע"ח. אז במיוחד לכבוד היום הזה, יום הטבעונות הבינלאומי, שכולו אהבה לבעלי חיים ולסביבה בחרנו לכם את שמונה המנות הטבעוניות הכי טעימות ומשובחות שיש, מנות עם טעמים בלתי נשכחים שעושות שמייח לגוף לבריאות ולנשמתו של כל טבעוני.

ארוחת ערב טבעונית מהירה

אבו שקארה – אוכל ביתי וטבעונים שרוצים להרגיש בבית

אבו שקארה היא מסעדה מזרחית עם שפע של מנות שעושות בית בלב ובצלחת, אוכל מנחם, טעים שמשדר שיש גם שפע של טעמים בעולם הזה של הטבעונות, יש שם גם הרבה מנות טבעוניות קלות. יש כאן סלטים טריים כמו סלט ירקות, עם טחינה, טאבולה ושפע של תבשילים כמו: במיה, מג'דרה, פריקה, אורז ועד רבים וטובים. המלצה שלנו היא לקחת חומוס, צ'יפס וכמובן את מגוון הסלטים הטבעוניים ובעיקריות להזמין את צלחת עולש/ חוביז'ה/ מלוחיה/ תרד לצד במיה, אורז אורגני ומג'דרה בורגול ולא לוותר על המוסקה הטבעונית המושלמת.

צילום: שאטרסטוק

אבו שקארה. גרינבוים יצחק 18, חיפה, 053-9379608

קנסאי סושי שף – סושי לטבעונים שמכורים לאסייתי

קנסאי מביאה לסועדים את מיטב המנות של המטבח היפני עם מגוון רחב של אופציות לטבעוניים שבחבורה בניצוחו של השף טל אלמליח, במקום תמצאו אפילו מרקים לטבעוניים ונודלס מחיטה מלאה במקום אטריות ביצים כדי שכל בני המשפחה יוכלו להנות. תוכלו לפתוח את הארוחה בווג'י קריספי בטטה רול – אבוקדו, בטטה ופטריות שיטאקי במעטפת צ'יפס בטטה, מרק מיסו עם טופו ואצות, ווג'י קדאיף רול, מאקי צמחוני לארוחה אסייתית טבעונית כהלכתה.

קנסאי סושי שף. רפאל איתן 3, פתח תקווה, יגאל אלון 94, תל אביב, 03-602-7707

גואטה – עלילות האוכל הטבעוני הטריפוליטאי

המסעדה הטריפוליטאית המעולה שהפכה כבר מזמן למקום עלייה לרגל מקדשת גם את הטבעוניים שבחבורה עם שלל אפשרויות קולינריות טעימות במיוחד ותפריט שכולל את מנות הבית המסורתיות של לאה גואטה. המומלצות הטבעוניות שלנו הן פלטת ממולאים באורז, עדשים ועשבי תיבול, קוסקוס ירקות טבעוני ומשגע, מרק שעועית בעלי מנגולד עם לחם הבית ולקינוח מלבי מחלב קוקוס עם בוטנים ומי וורדים.

גואטה. שדרות ירושלים 6, תל אביב, 053-9424696

צילום: שאטרסטוק

ג'לידו – גלידות לטבעוניים שאוהבים מתוק ומושלם

עידו, השף גלסיאר שעומד מאחורי 'ג'לידו' מביט סדרה של גלידות טעימות ומפנקות וכמובן ידידותיות לטבעונים עם מגוון של טעמים ששוט מתחשק לקחת גביע ענק ולמלא בו את כולם ולהשמין מנחת. תמצאו כאן למעלה מ-20 טעמים של גלידה עשירה וטעימה להפליא כמו תות, פיסטוק, חמאת בוטנים, לוטוס ושיא השיאים גלידת פקאן עם קרמל מלוח על בסיס שמן אגוזים. רק לאכול וכמה שיותר ולעוף על החיים והקלוריות.

ג'לידו. שינקין 22, תל אביב, 03-5041113

אגאדיר – לטבעונים שפשוט חייבים המבורגר טוב

גם רשת ההמבורגרים הוותיקה אגאדיר הפנימה שבלי מנות טבעוניים פשוט אי אפשר לחיות ויצרה את ההמבורגר הטבעוני המושלם ביותר שיש עם קציצת פורטבלו בשרנית ומופלאה במשקל של 180 גרם, רוטב איולי ומגוון של תוספות לבחירה כמו בצל מטוגן, פטריות שמפיניון, גוואקמולה ואפילו גבינה טבעונית. מושלם, מופלא ומרגיש כמו בשר בפה רק טעים יותר. במקום תוכלו למצוא מנות טבעוניות לילדים.

צילום: שאטרסטוק

לסניפי אגאדיר: https://agadir.co.il/

משק ברזילי  - לטבעוניים שרוצים מנות גורמה בצלחת

מסעדת משק ברזילי היא אחת המסעדות הוותיקות ביותר בגזרה הטבעונית ומהראשונות בישראל שהכניסה לתפריט שלה את גישת ה'פארם טו טייבל' עם הגשתם של ירקות ועלים לסוגיהם היישר מהחווה החקלאית של המשפחה. בראונות מומלץ לקחת את לחם הבית, קרפצ'יו בנדורה  - עגבניות אורגניות צלויות ומפולטות עם רוטב עשבי תיבול ובלסמי מצומצם ולצידם סלט זוקיני חי ופיסטוקים, פטה שעועית שחורה וסביצ'ה חצילים, בעיקריות – ניוקי פיסטוקים עם גבינת קשיו, 'ניה סאל' שזה סטייק דלעת מתובל, פירה ירקות שורש, אפונה, ערמונים ובצלים מקורמלים בקארי אגוזי לוז וצ'ילי ואת מנת המסאלה דוסה הבלתי נשכחת - קרפ עשוי אורז אדום, עדשים כתומות, שיפוד כרובית ובצל צלויים ושיפוד טופו בטנדורי תבלינים, צ'אטני קוקוס ועלים ולקינוח קחו את דפדפני השוקולד המעולים.

משק ברזילי. אחד העם 6-8, תל אביב, 03-5166329

נגילה - ארוחות בוקר טבעוניות

אחת המסעדות הטבעוניות הטובות ביותר בירושלים היא נגילה שמציגה תפריט עשיר שמותאם כולו לטבעוניים שבחבורה -  מירקות אפויים, לזניות, קישים, סלטים, ארוחות בוקר, תמצאו כאן הכל מהכל עם גבינת קשיו ותחליפי בשר וגבינות משובחים כשהכל עשוי מחומרי גלם טריים ועונתיים. המנות המומלצות במיוחד שלנו שאסור לכם לוותר עליהן הן מאפה קאריבי פריך בקארי, מוסקת חציל ממולאת במגוון ירקות, קיש מגבינת קשיו ולחובבי הקינוחים שבינכם שחייבים לסיים ארוחה עם שוקולד מומלצת עוגת שוקולד RAW עם תמרים ואגוזים שתספק את אפקט המתוק הטעים הזה של סוף הארוחה.

צילום: שאטרסטוק

נגילה. משיח בורכוף 5, ירושלים, 02-622-3331

מיסו  – אסייתית לטבעוניים היפסטרים

מיסו היא מסעדה אסייתית טבעונית המציגה תפריט אסייתי טבעוני עם מנות מכל מזרח אסיה כמו למשל סושי טבעוני, פאד תאי טבעוני, סלטים, מרקים, מנות ווק ורולים נפלאים לטבעוניים שבחבורה. בראשונות מומלץ לקחת את האגדאשי טופו, ירקות בטמפורה, מרק מיסו ואגרול, בעיקריות – תבשיל קארי יפני, מיסו ווק או רייס האוס לצד אחת מקומבינציית הסושי המוצלחות שיש כאן – כי לא משנה מה תבחרו הכל כאן טבעוני ומתאים בול ליום הטבעונות הבינלאומי.

מיסו. ז'בוטינסקי 62, רמת גן, 03-9790477

פאפא ג'ונס- פיצה טבעונית מומלצת

רשת הפיצות המשובחות של פאפא ג'ונס מביאה את סדרת הפיצות הטבעוניות עם גבינה טבעונית שהיא 100% מהצומח ובלי סויה, שומן טרנס ולקטוז ועשירה בסידן ובסיבים תזונתיים. הפיצות עשויות מבצק טרי ומשובח, רוטב עגבניות מארה"ב ומגוון תוספות לבחירתכם ובסדרה הטבעונית תמצאו מגוון סוגים וטעמים, המומלצות שלנו היא פאפא וונדרס טבעוני - קרמבל בשר טבעוני, עגבניות טריות, תירס, בצל סגול, רוטב עגבניות וגבינה טבעונית טעימה, קריביאן טבעוני פיקנטי עם בצק טרי, רוטב עגבניות מקורי של פאפא ג'ונס, פרוסות פפרוני טבעוני לצד אננס, בצל סגול ופלפל פפרוצ'יני פיקנטי ומנת אצבעות הגבינה הטבעוניות.

כתובת: https://www.papajohns.co.il/

MOOD – טעמים מדהימים לטבעוניים שמדרימים.

MOOD היא מסעדת שף ים תיכונית מצוינת בניצוחו של השף בר ישראל הכוללת תפריט עשיר ומגוון המבוסס על דגים נאים וכל זני הירקות והפירות של העונה והאזור – הכי טעים, טרי ובריא שיש על רקע נופיו המרהיבים של הים האדום. המנות הטבעוניות המומלצות ביותר הן מנת הירקות הצלויים על קרם ערמונים – תפ"א, דלעת, גזר, שומר, סלרי ומנת הרביולי במילוי ארטישוק ירושלמי הכוללת עגבניות שרי, שום, פסטו, קלמטה, קונסומה עגבניות, שמן זית ולימון.

מוד. הים 5, אילת, 053-6281986

*חלק מן המסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
מסעדת אבו שקארה בחיפה
053-9379608
גואטה בתל אביב
053-9424696
משק ברזילי בתל אביב
053-9443886
MOOD באילת
הזמנת שולחן
053-6281986

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הבראנצ'ים שלא תרצו לפספס: כל ארוחות הבראנץ' השוות
מטבח טיל - מסעדות פרסיות משובחות בישראל
מסע השווארמה של נויפלד
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף