נגישות
נגישות

המסעדה הבאה - קילומטראז' גבוה

הספיישל השבועי של ׳המסעדה הבאה׳ זורק את הבוחשת בקדרה מ׳פינת סין׳ ל׳קילומטרז׳ ארץ ישראלי על קילומטרים של רגשות, דמעות וקולינריה משובחת עם ערך מוסף חברתי.

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
הבוחשת בקדרה
הבוחשת בקדרה
תאריך פרסום: 08/02/2022, 10:54
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

חדש בזאפ רסט, מדור דעה על תוכניות אוכל מהטלוויזיה. בכל שבוע "הבוחשת בקדרה" תבחוש רשמים על הפרק האחרון של "המסעדה הבאה", תזכיר לכולנו שריאליטי קולינריה הוא לא פחות על אנשים מאשר על אוכל, ובעיקר תעשה סדר בבלאגן.

אז משבוע עמוס לעייפה בסרוויסים כואבים, החל מקאובוי שחור על תה נענע ו׳פינת סין׳ שבינתיים נשארת בפינה, ועד לבן האובד של אסף, לשחקן החתיך שגר בתוך לחם, לבנות עם הבצק המושלם ולמשפיענית הרשת שבאה לנצח על אוכל ביתי – כבכל שבוע, "הבוחשת בקדרה" כאן כדי לעשות סדר בבלאגן ועל הדרך לתת מסר קטן על זוגיות וקולינריה, פשוט כי היא יכולה. אז בואו נתחיל לצלול למחבתות על כמה שיותר פלמבה!

פולואפ – למה ׳פינת סין׳ תישאר בפינה?

האם שחר ואורן, הדביקים המתוקים, הם הזוג האידיאלי והקולינרי שלנו, והאם ה׳עליהום׳ האכזרי על אורן שכל הטעות שלו בחיים זה שהוא לא נולד כריזמטי מספיק, היה מוצדק?

באופן כללי ׳פינת סין׳ הצליחה לערער אותי עם המון מעגלים של לכאן ולכאן; מצד אחד שחר הוא הסיני הכריזמטי שאמון על האוכל הסיני, מצד שני יש את אורן שמספק את הקינוח המושלם והלא סיני שבזכותו הם העפילו לגמר ולניצחון. מצד אחד שחר מתקתק את המטבח כיאה למפקד בעל ניסיון ולעומתו אורן מתנהל כמו אמא לשני ילדים שרוצים סמבוסק בבידוד, מצד אחד שחר אומר שבלי אורן זה לא היה קורה ומצד שני הוא משתכנע שזה רעיון טוב להעיף את אורן למרות קינוחיו המושלמים. מבולבלים? גם אנחנו.

צילום: אוהד קבשחר ואורן, פינת סין. צילום: אוהד קב

קאובוי על נענע וראשית הפיאסקו – ביקורת המבקר

הטעות הראשונה של שחראורן הייתה להגיש לקאובוי השחור, הלא הוא מבקר הקולינריה יונתן רושפלד, תה עם נענע, מעשה שכל סיני היה נעלב ממנו עד עמקי נשמתו. לאחר מכן התרחש רצף של טעויות כמו הגשת מנת קונג פאו ללא הקרמול הרצוי, נתח בשר יבש וסיבי, מנות לא אכילות שחוזרות למטבח, אורז קר וצורת בישול לא נכונה, או בקצרה רושפלד כנראה לא יהיה אחד מהלקוחות המרוצים, ורק בזכות הקינוח של אורן הוא נתן ציון של 5 במקום 0.

על הפיאסקו של הסרוויס וקשר משפחתי

לאחר הביקורת הנוקשה של רושפלד, אסף נראה מבואס, משל מישהו דרך על המוקסין המצוחצח שלו וביחד עם שטרית הם שינו את הקונספט של המסעדה. הסרוויס עבד יפה, עד שהוא קרס מריבוי ׳בונים׳ כשאורן האומלל כלל לא הבין איך בכלל קוראים את הדבר הזה ומה זה אומר. לאחר ייסורים רבים נגמר הסרוויס הראשון והתקיימה שיחה רשמית בחדר מורים, בה גרניט ושטרית עשו לזוג טיפול משפחתי מיכל דליות סטייל, ובישרו להם שאורן ממלא תפקיד מינימלי של 30% בעוד ששחר עושה הכל והוא על תקן הכריזמטי מביניהם.

להתחתן עם הטופי – ביקורת הלקוחות

בסופו של דבר שאר הסרוויסים מקרטעים בשלום, כשגרניט יוצא מהשבוע הזה ב׳שן ועין׳ והקהל נותן לבני הזוג ציון מפתיע של 33 נקודות מתוך 40, כולל לקוח שרוצה להתחתן עם רוטב הטופי. גם שני המשקיעים ליאון אביגד וניר ויצמן, שרואים להם בעיניים ובחליפות כמה שהם משקיעים, מרוצים בסה״כ מהמנות ומעניקים לזוג ציון של 7.5. אך למרות הכל, מתקיימת ישיבת מורים שנייה עם אש צולבת המופנית כלפי אורן שכל חטאו הוא בכך שהוא לא מספיק כריזמטי, ורוסו מסכמת באכזריות שבכל דואט יש סולן (שחר) ויש מוזה (אורן) ורומזת על מיותרותו של אורן. בקיצור ׳פינת סין׳ נסגרה לתמיד וכולנו תקווה שהזוג יחזיק מעמד תחת הטיפול  הזוגי שנכפה עליו וכן, חיבוקי ענק לאורן שתכלס בזכותו ובזכות קינוחיו, כל זה לא היה קורה.

׳קילומטרז׳  - המסעדה ששווה לעשות קילומטרז׳ כדי לאכול בה!

קילומטרז׳ היא ממלכה קולינרית שמגלמת בתוכה את המנות הנכונות, השף המושלם והרגש העצום שמגבש את כולם לכדי מסעדה מדהימה. אנחנו כבר בקילומטרז׳ גבוה בכניסה, ואתם?

הפרק סיפק לנו גם הפעם ארבע מסעדות עם ארבעה מתחרים, כל אחד בפני עצמו היה יכול למלא דוקו ריאליטי או לכל הפחות כתבה במוסף גלריה. ׳מברוכ׳ עם פרשנות משלה לאוכל המרוקאי האותנטי, ׳נדב ידי זהב׳ שכבש, בעיקר בפריזורה שלו, את בנות ישראל שרוצות את ידי הזהב שלו, ׳בנות׳ שהציגה בצק מהחלומות, ושיא השיאים, ׳קילומטרז׳ של עידן בושרי, המנצחת הרשמית של הערב שכדברי רוסו מספקת את כל החבילה סלש סחורה שהפורמט הזה חיפש. יש לכם בדיוק שבוע לטעום מהמעדנים שמתבשלים בתפריט, כנסו לזאפ, הזמינו מקום ותקבלו קילומטרז׳ של קולינריה משובחת!

על הקולינרים – אז מי ראוי לפתוח מסעדה?

ארבעת השופטים צעדו כדרכם בשורה ישרה כמו תלמידים נזופים לחדר המורים, ותקלטו נאמנה בין ארבע דלתות, מסעדות וקונספטים שונים; בין המתמודדים הייתה נטע דנינו, 35, בלוגרית כובשת שחולמת לפתוח את ׳מברוכ׳ מסעדה עם אוכל מרוקאי של בית ואינטרפרטציה  משלה. נדב ידי זהב, נדב אזולאי החינני שמציע מעין מזנון צנוע בו כל המנות מוגשות בתוך לחם או על גבי ברוסקטה, מסעדת ׳בנות׳ של בנות הזוג עדי והודיה בניימין סיברובר, זוג נשים מדהימות שחיות ומבשלות יחד מתכון ייחודי של בצק מהאגדות ורוצות לפתוח פוד טראק משלהן. ולסיומת, הגיע אלינו עידן בושארי, זוכה הפרק שיפתח למשך שבוע את מסעדת ׳קילומטרז׳ עם מנות גורמה וערך מוסף חברתי ומרגש שלא השאיר עין אחת יבשה בישראל.

צילום: נוי עינבהמנצח של הערב עידן בושארי, קילומטרז'. צילום: נוי עינב

Plat du jour על המנה הכי שווה

נטע ספגה לוורידים את הבישול המרוקאי כשגדלה על ברכיהן של מאמות בשלניות, והגישה שתי מנות ׳קישוטים לשבת וחג׳ – דגים מרוקאים ו-טנזיה מנת קוסקוס מתוק שגרמה לשופטים לשתוק ולשבח את טעמה, שטרית אף הגדיל לעשות כשאמר לה שהדג שלה טעים משלו! ידי הזהב של נדב לא ממש הזהיבו כשהגיש ברוסקטת בולונז שנראתה כמו בולונז שאיבד את הפסטה שלו לטובת טורטליני חתיך, ועוף מפורק בפיתה שהביא לפירוק החבילה או כדברי השופטים ׳חמד של בחור׳ אך לא בבית ספרנו. הבנות הגישו לשופטים פיצה ירוקה עם כוסברה ובקלאווה במילוי פקאן שגרמה לשטרית, ולנו, לרצות ולחזור אליה אך שתי המנות לא הצילו את הבנות שהתבשרו כי הערב זה פשוט לא יקרה. לסיום הגיעו המנות המנצחות של עידן בושארי, דג קלוריות שכמעט עילף את השופטים מרוב שהוא טעים ופטאייר של טורטליני על קרם גבינות שגרם לאורגזמה קולינארית, שעליו רוסו אמרה ש׳זו מנה שחוזרים בשבילה!׳, ואגב, גם לכם כדאי לחזור בשבילה, זוכרים איך ולאן?

צילום: נוי דקלנדב ידי זהב. צילום: נוי דקל

הסיפורים המרגשים של הפרק

חמשת המתמודדים הגיעו עם מטען שלם של סיפורים ורגשות, שהכניסו למנות שלהם קורטוב של עצב וכאב; החל מנטע שהייתה אמורה להיות כלתו של דודו אהרון (בחירה עצובה בפני עצמה) לאחר שזכתה בו בריאליטי אך כיום היא מסורבת גט. היא ואנחנו מאחלים לסרבן ש׳אמא שלו תיקח אותו׳, ומזל שהמטבח הציל ומציל את נטע מדאון גדול בדיוק כפי שהציל את גרניט לאחר גירושיו.

צילום: נוי עינבנטע דנינו, מברוכ. צילום: נוי עינב

הודיה שהייתה נשואה בעבר לגבר דתי והביאה עמו 6 ילדים עד שהם נפרדו והיא הכירה את עדי, השתיים הביאו ילד נוסף, והן מגדלות כיום את שבעת הילדים, רק בגלל זה הן המנצחות שלי לפרק. ואחרון חביב, עידן בושארי – ׳פומפי׳, עם אוסף של פומפיות וצניעות עידן סיפר על הקילומטרז׳ שעבר בחיים, כיצד ביקש מגרניט עזרה בעת שקרס לעולמות הקוקאין, וכיצד גרניט אימץ אותו, החזיר אותו לתלם ולמטבח, כי שם עידן חייב להיות בשבילו ובשביל כולנו. וכן, כשרוסו אמרה לאסף שהוא ׳שק של הפתעות׳ היא צדקה, כי מעבר להיותו שף ומנהל ממולח יש לו לב טוב וזה הרי הכל בקולינריה ובחיים!

 צילום: נוי עינבעדי והודיה בניימין סיברובר, בנות. צילום: נוי עינב

קילומטרז׳ בלב ובצלחת

בלי מניירות ועם המון כשרון עידן יקבל מסעדה למשך שבוע ויזכה להפליא במנותיו ב׳קילומטרז׳ - הסיפור שלו, הדרך שלו והעבר שלו, הכל תורגם למנות מגוונות וטעימות המתובלנות בשבילי חייו והופכות לגורמה של ממש בפה. יש לכם בדיוק שבוע לטעום את כל הטוב הזה כי זה שווה כל קילומטרז׳!

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
פינת סין- מסעדה סינית מודרנית בתל אביב
תאי טה- מסעדה תאילנדית כפרית בתל אביב

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של הבוחשת בקדרה

העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
אוטו אוכל VIP -  גמר מיותר לקונספט נהדר
המטבח המנצח VIP - רגש מתפרץ ואנשים מיותרים
שום, פלפל ושמן זית - הבוחשת מזילה דמעה בפרק הראשון
המטבח המנצח VIP– כשסיגרים ממרקש מנצחים קרמבו מקשקש
'הבוחשת' בוחשת בבית אח הגדול –  נחמד זה לא יהיה
גמר הקינוח המושלם – הקיבוץ מול האסתטיקה הסובייטית
צילום מסך "קשת 12"
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות