נגישות
נגישות

כל הפרטים על יריד חופשי מגלוטן בשוק הנמל בתל אביב

מדוכן פיצות, דרך קרפים משובחים ועד אוכל קוריאני – ביום חמישי, ה-7 במרץ יתקיים בשוק הנמל בתל אביב פסטיבל שלם שכולו חופשי מגלוטן. בואו להכיר את האנשים מאחורי היוזמה ואת שלל המטעמים שיחכו לכם באירוע

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 21/02/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

יריד חופשי מגלוטן בנמל תל אביב חוויות ואוכל לכל המשפחה. יריד ללא גלוטן בנמל תל אביב

ההיסטוריה של פסטיבל חופשי מגלוטן החלה לפני כשש שנים, במפגש בין היזם הוד גלבוע מקבוצת CPR (משרד הפקות המתמחה ביצירת פסטיבלים חווייתיים לכל המשפחה) לבין דן סולומון, לימים מנכ"ל ארגון זכויות הצליאק.

גלבוע, אח לחולת צליאק, התוודע לסלומון, אב לחולת צליאק, בימי מחאת הקוטג' והמילקי ב-2014. בתקופה הסוערת ההיא התייצב סולומון עם משפחתו מול משרד האוצר והפגין נגד יוקר המחייה שעמו נאלצים להתמודד חולי הצליאק בישראל. גלבוע יצר קשר והציע שהשניים יארגנו פסטיבלים המוקדשים לחולי הצליאק, בין היתר כדי להעלות את המודעות הציבורית לנושא אך גם כדי ליצור מקום מפגש לקהילת הנמנעים מגלוטן. לכבוד חזרתו החגיגית של פסטיבל חופשי מגלוטן, ישבנו לשיחה מרתקת עם הוד גלבוע, האיש והחזון...

- אפשר להגיד שהפסטיבל עבר דרך ארוכה מאז 2014
"אין ספק. אחרי שנוצר המפגש הראשוני עם דן (סולומון) וארגון זכויות חולי הצליאק לפני כחמש שנים, הפקנו סדרה של ירידים קטנים בקניונים בכל רחבי הארץ. היה לנו חשוב להנגיש את המוצרים שלא מכילים גלוטן אך מעבר לכך, רצינו ליצור מרחב של פאן ולשדר לקהילת חולי הצליאק, שאפשר להסתדר מצוין ואפילו ליהנות כמו שצריך גם בלי גלוטן".

יריד ללא גלוטן (צילום: באדיבות הפסטיבל) אפשר להסתדר מצוין גם בלי. יריד חופשי מגלוטן (צילום: באדיבות הפסטיבל)

- האמת היא שלי באופן אישי קשה לחשוב איך אפשר לחיות בלי גלוטן
"אז נסה לחשוב איזו הרגשה מדהימה מרגיש ילד קטן שחולה בצליאק ולראשונה בחייו יכול להתרוצץ בין דוכני מזון ולטעום מכל הבא לידי באישור ההורים. היה לנו חשוב מאוד ליצור אווירה של שפע ושל מגוון ולמעשה אף חייבנו את בעלי הדוכנים להציע טעימות בחינם".

- בשלב הבא הצלחתם ללכוד את תשומת הלב של עיריית תל אביב
"לשמחתי אחרי סדרה של מיני ירידים שהצליחה מאוד, ארגנו בשיתוף פעולה עם עיריית תל אביב פסטיבל חופשי מגלוטן בקנה מידה רציני יותר, במתחם התחנה. בשלב הזה הפסטיבל החל לגבש את הזהות שלו והמודעות למנות ללא גלוטן נמצאה במגמת עלייה. במסגרת הפסטיבל העברנו סדנאות בישול ללא גלוטן, ארגנו פעילויות לילדים ובעיקר עשינו הרבה כיף. המסר הראשון שרצינו להעביר הוא שהגיע הזמן להוזיל את עלות המוצרים שלא מכילים גלוטן והמסר השני הוא שלחולי הצליאק אפשרי ומותר ליהנות ולמעשה חשוב שייהנו ויבלו בדיוק כמו מבוגרים וילדים שלא סובלים מהמחלה".

- ואז ב-2018, כל הפרויקט קפץ מדרגה..
"ב-2018 החלטנו לקחת את הפסטיבל לשלב הבא ובחרנו למקם את האירוע על הגג של קניון עזריאלי. מעבר לזה, שינענו באמצעות מנופים מיוחדים משאיות אוכל שפינקו את המשתתפים במגוון רחב של מנות ללא גלוטן. הפסטיבל הביא בשנה הזו יותר מ-10,000 מבקרים והיה הצלחה אדירה. מטבע הדברים לא רק חולי הצליאק ובני משפחותיהם הגיעו לאירוע אלא גם לא מעט אנשים בריאים שבחרו להתנזר מגלוטן מסיבותיהם האישיות".

- אז מה מחכה לנו ב-2019?
"האמת היא ששנת 2019 צפויה להיזכר כשנה חשובה מאוד בתולדות הפסטיבל כי זו השנה הראשונה שבה אנחנו נקיים את הפסטיבל באופן קבוע, על בסיס חודשי. ארגון חולי הצליאק יצר קשר עם הנהלת שוק הנמל ואנשי ההנהלה בחרו לאמץ אותנו בחום. זה אומר בין היתר שבמהלך הפסטיבלים שיתקיימו השנה, דוכני השוק הקבועים יצטרפו לחגיגה ויציעו למבקרים שלל הנחות ומבצעים מיוחדים. הפסטיבל הראשון יתקיים בשוק הנמל ב-7 במרץ בין 22:00-12:00 ועתיד לשלב בין פסטיבל קולינרי ליריד צרכני".

- ואת מי אנחנו צפויים לפגוש בדוכני הפסטיבל?
"אני לא רוצה להרוס את ההפתעה אבל בין היתר אני יכול לגלות שלצד דוכנים של מסעדות מובילות כמו BRETONNE (קרפרי מקומי) ואולדיס פנקייק בר (סניף רעננה), המבקרים בפסטיבל יפגשו את כל השמות הגדולים בתחום, החל מ"שי ללא גלוטן" וכלה ב"עידן ללא גלוטן". בהקשר זה אני רוצה לומר תודה לחברת Kikkoman, שבחרה להשיק בפסטיבל שיתקיים ב-28 בפברואר את הסויה החדשה שלה, שלא מכילה גלוטן. מעבר לכל אלה, נכיר למבקרים שירותים חדשים המוקדשים לקהילת החולים, נציג להם מוצרים חדשים ומפתיעים ונספק להם מקום מפגש ייחודי שבו יוכלו לפגוש זה את זה, כמו גם את העוסקים בתחום. כל זה כמובן מבלי להזכיר את הדוכן הקולומביאני שיפנק אותנו עם מגוון ארפס, על עגלת האוכל הקוריאנית, על דוכן הפיצות והרשימה עוד ארוכה אבל שוב, אני לא רוצה להרוס את ההפתעה". בקיצור, שווה לחכות כי יש למה לצפות.

פסטיבל חופשי מגלוטן יתקיים במתחם שוק הנמל בתל אביב אחת לחודש. הפסטיבל הראשון ייערך ב-7/3 החל מ-12:00 ועד 22:00. הכניסה לפסטיבל חינם. בואו בהמוניכם!

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח