נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

שנת 2014 הייתה שנה קשה לתעשיית המסעדות, הברים ובתי הקפה. קשה 'לעשות עסקים' בענף האירוח והבילוי, בזמן שטילים מתעופפים מעל ראשינו.

שנה זו גם הציבה אתגרים לא פשוטים עבור איגוד המסעדות, הברים ובתי הקפה. ״האיגוד״ שמשמש למעשה כלוביסט של תעשיית המסעדות והברים במסדרונות השלטון, התמודד עם מספר הצעות חוק, שבניגוד  ל'טרנד' הרווח כיום בקרב פוליטיקאים, שרוצים לעזור לעסקים הקטנים והבינוניים, היו עלולים לפגוע פגיעה קשה בעסקי המסעדנות.

העסקת מבקשי מקלט
האתגר המרכזי שעמד בפני האיגוד בשנת 2014 היה מיסוי העסקת מבקשי מקלט, אתגר שהציב בפני האיגוד התמודדות מול שתי חזיתות.

החזית הראשונה הייתה תקציב המדינה לשנת 2015. בהתאם לחוק ההסדרים שמלווה לתקציב דרש האוצר מהמסעדנים תשלום מס של 30% על העסקת מבקשי מקלט ( אריתריאים, סודנים).

חוק זה נועד לרוקן מתוכן מחלוקת משפטית בנוגע למס על עובדים זרים (מס בשיעור 20%), שרבים מהמעסיקים של מבקשי המקלט לא משלמים היום, וזאת בשל טענה משפטית הגורסת כי עובד זר בהגדרה שלו איננו מסתנן.

החדשות הטובות הן שמהחקיקה הזו ניצלנו לעת עתה. החדשות הרעות הן, שטרם הצלחנו לשכנע את השר או את בכירי אגף התקציבים באוצר בכך שאין לנו למעשה אלטרנטיבה להעסקת עובדים אחרים בעבודות ניקיון ושטיפת כלים – ועל כן המס הזה הוא אסון מבחינתנו. סביר להניח כי  יחד עם כינונה של ממשלה חדשה, יחזור האיגוד להתמודד עם חקיקה זו.

פיקדון למבקשי מקלט
החזית השנייה עימה התמודד האיגוד הייתה חוק המסתננים, חוק שבג״צ פסל כבר פעמיים. בניסיון השלישי לתקן את החוק, ביקשה המדינה להקים פיקדון לטובת מבקשי המקלט (אריתריאים, סודנים)  שישוחרר לעובד עם עזיבתו את הארץ. המדינה הציעה שהפיקדון יורכב ממס מעסיק בשיעור של 20% ו-20% נוספים ינוכו משכרו של מבקש המקלט לטובת הפיקדון.

האיגוד הצליח להפחית את שיעור המס של המסעדנים  ל- 16% שיחשבו גם כהפרשה לתשלום הפנסיה ופיצויי פיטורין עבור העובד.

חשוב לציין שתיקון זה לחוק הגיע לשולחנו של בג"צ והוא עדיין לא נכנס לתוקף.

האיגוד, באמצעות יועציו המשפטיים, עוקב אחרי ההתפתחויות בעניין זה ואנחנו ערוכים לפעולה גם במישור המשפטי כדי למגר את המס המיותר הזה.

חוק ראיונות עבודה
בפברואר 2015 נכנסה לתוקפה הצעת חוק שמחייבת מעסיקים להחזיר תשובה למועמד למשרה שהמעסיק החליט לא להעסיק אותו. החוק קונס בצורה דרקונית מעסיקים שלא יעשו זאת.

איגוד המסעדות, הברים ובתי הקפה פעל בועדת עבודה ורווחה בכנסת והצליח להחריג מהוראות החוק את המסעדות כמו גם עסקים קטנים שמעסיקים עד 25 עובדים. אפשר רק לדמיין את כמות התביעות שנחסכה מאיתנו אילו נאלצנו להשיב לכל מלצר או מלצרית שעבר אצלנו בעסק והשאיר מספר טלפון.

צילומים: אילוסטרציה Thinkphoto

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של מערכת REST PRO

קרנבל בשרים ססגוני כל השנה: 'ברזיל הקטנה'
בירה מליגה אחרת
אכלו אותה?
פרח המדבר
כל מסעדה והכלי שלה
ממלכת החלב של טרה
שם המשחק: מה עומד מאחורי שמות המסעדות
כוכב עולה: המטבח הערבי
מה כדאי לכם לאכול באזור  הכנרת?
שאטרסטוק/אילוסטרציה/מסזעדות בסכנת סגירה
"שניים על הבר, לא מעשנים": שובן של המסעדות
מהפכת הקפה