נגישות
נגישות

יין לכל פועל

כל חנות יין מציעה מבחר אטרקטיבי יותר מסופרמרקט, אבל לך תדע מה לבחור מתוך היצע אדיר של יינות. גל זוהר בדק שלושה סניפים של רשתות שיווק גדולות וגילה גם שם מבצעים לא רעים בכלל

שפים חדשות מהצלחת
גל זוהר
גל זוהר
תאריך פרסום: 05/04/2011, 13:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

פסח הוא חגם של נושאים רבים; חג האביב, המשפחה וכמובן זכר ליציאתנו המשחררת ממצרים. ובין כל אלה, בשבילי, פסח הוא גם ובעיקר חג היין, הרי לא כל שבוע נופלת לידינו הזדמנות פז שכזאת. ארוחת החג מספקת את כל הדרוש לשתיית יין מהנה - חברה טובה, אוכל מצוין והמון חגיגיות וגם כמובן מצוות ארבעת הכוסיות, כל שנותר הוא לרכוש את היין הנכון שיהפוך את הערב למוצלח במיוחד.  

רכישת יין אינה דבר של מה בכך, וביקור בחנות יין הוא לעיתים תענוג מפוקפק, ראשית, חנויות יין מקצועיות אינן תמיד נגישות לכל אחד ברחבי הארץ. תוסיפו לכך את תחושת אי הנוחות שיכולה להתלוות לשאלותיהן הרבות של המוכרים והמחירים הלא תמיד אטרקטיביים ותבינו למה רוב היין לחג נרכש דווקא ברשתות השיווק, שם אפשר להתייחד ברוגע עם ההיצע, להרהר בשקט ולהיות בטוחים שמחיר טוב מזה קשה לקבל. אלא שגם בתוך כל האינטימיות הנ"ל לא תמיד קל להכריע את הכף. לבן, אדום או אולי בעצם רוזה? מה מתאים במיוחד למאכלי החג, ואיך אפשר לדאוג שהפעם כולם באמת יצאו מרוצים? 

ובכן, החדשות הטובות הן שעשינו את עבודת השטח למענכם - סקרנו, בדקנו והשוונו את מחלקות היין של שלושת רשתות שיווק גדולות: שופרסל, מגה וחצי חינם, השארנו את רשת טיב טעם מחוץ לתחום, מצד אחד הם מחזיקים מחלקת יין מפוארת שמאפילה על כל הרשתות האחרות, מצד שני היא גם הרשת היחידה שמחזיקה יינות לא כשרים, בדקנו גם מהם המבצעים החמים והכדאיים במיוחד וסימנו את היינות שלא כדאי לפספס.  

שופרסל

יין כנראה קרוב ללבה של הנהלת שופרסל, אחרת אין דרך להסביר את ההשקעה במחלקת היין בסניפים. מעבר למבחר המעניין יחסית דאגו כאן לחווית קנייה נעימה. המדפים מסודרים ומאורגנים לפי מחירים ואזורים, המחירים לכל יין מוצגים באופן נהיר והמבצעים ברורים ואטרקטיביים, בחלק מן הסניפים הדילים המיוחדים לחג מוצגים על חביות יין מה שהופך את הקנייה אטרקטיבית עוד יותר, משל היית ביקב בוטיק קטן.  

מה על המדף

הסדרה האזורית של כרמל מזרחי מקבלת שטח מדף גדול יחסית ובצדק. יינות הסדרה מייצגים נאמנה את בית גידולם ונותנים תמורה טובה מאוד לכסף. מומלצים במיוחד הקברנה סוביניון גליל עליון והוויונייה גליל עליון. חבל שלא ניתן למצוא את סדרת 'כרם' של יקבי כרמל. מדובר אומנם ביינות יקרים מעט יותר אך כאלה שנמצאים בצמרת התוצרת המקומית. העובדה שבקבוק ה'שיראז כרם קאיומי' זכה השנה בפרס מטעם מגזין היין הנחשב Decanter מעידים על כך אולי יותר מכל. 

מה בדיל?

מהדורה מיוחדת של הסדרה האזורית של כרמל מזרחי הכולל צמד בקבוקים של קברנה סוביניון וקברנה סוביניון/ שיראז (120 ₪). 

למי זה מתאים?

למי שרוצה חווית קנייה פשוטה ונעימה ומחפש יין טוב ומעניין ולאו דווקא את דיל המאה.  

חצי חינם

חצי חינם הוא עיר שהיא גם סופר, גרסת ה- XL של הסופרמרקטים. יום יום ושעה שעה יוצאות עגלות ענק עמוסות בכל טוב והיין כמובן לא נפקד מהן. יין זוכה לכבוד של ממש בדמותו של אזור תחום, שאמור כנראה להקנות תחושה אינטימית יותר בתוך כל ההמולה, כמעט כמו חנות יין. הבקבוקים מוצגים בסדר מופתי על המדפים ובאופן כללי ניכר שהסדר פה שולט. גם כאן יש אזור מיוחד למבצעים והשילוט פשוט וברור.  

מה על המדף?

מבחר גדול ומרשים עם דגש על יינות מקומיים. בולטים לטובה יינות מסדרת סינגל של סגל - שם מומלץ במיוחד הקברנה סוביניון. אם אתם מחפשים יין שישמח וירענן את לבבות כולם מומלץ לנסות את הרוזה של סגל מסדרת פיוז'ן המורכב מבלנד של טמפרניו וסירה. 

מה בדיל?

מארז מיוחד הכולל שלישיה של סדרת 'bin' של בנימינה וסט של ארבע כוסות יין (100 ₪) . 

למי זה מתאים?

למחפשי איזון בין הדיל הנכון ליין הנכון. ניתן גם למצוא כאן יינות מעט פחות מוכרים ויותר מפתיעים. 

מגה

במגה וויתרו כליל על יצירת אווירה מתאימה לקניית יין וחזרו למקורות, התחושה הבולטת בסניפים היא שהמחיר הוא שקובע. מדפי היין נמצאים דחוקים בין המוצרים השונים ולא מוקצה להם כמעט מקום משלהם. בנוסף פזורים מארזי יין מיוחדים ברחבי החנות כאילו היו מארזים של מים מינרלים. היינות מחולקים לפי מבצעים בלבד - זוג ב-55, חמישה בקבוקים ב-100 וכו', כך שקשה להבין מה עלותו של בקבוק בודד. התחושה היא של מבצעים ללא שום קשר לסוג היין, סגנונו או איכותו.  

מה על המדף?

המדף עמוס לעייפה בדילים, צריך לפשפש על מנת למצוא שמות של בקבוקים יחידים, אך אם מתמידים ניתן למצוא יינות המספקים תמורה מצוינת לכסף כמו מרלו מסדרת גולן של הרי גליל או לחובבי המבעבעים מומלץ מאוד לחפש ולמצוא את הברוט מסדרת גמלא של יקבי רמת הגולן. 

מה בדיל?

בנוסף למבצעים הרגילים מוצע מארז אטרקטיבי של יקבי רמת הגולן הכולל שלושה בקבוקים - קברנה סוביניון, מרלו וסיאון אדום - כולם מסדרת גולן הטובה (100 ₪).   

למי זה מתאים?

למי שעבורו המחיר הוא הקובע וחווית הקנייה חשובה פחות.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ריבר באר שבע – להתאהב בטעמים האסיאתיים
אחרי 20 שנה מסעדת מסה הוותיקה נסגרת
מסעדת השף הערבית שאתם לא מכירים
מסעדות שף בתל אביב – גורמה פנומנאלי לסקרנים בלבד