נגישות
נגישות

מסעדת צ׳נה - כשאיטליה ותוניסיה נפגשות באילת

התפריט של מסעדת צ׳נה באילת, האחות הצעירה של צ׳נה התל אביבית, הבטיח לקחת אותנו למסע תענוגות קולינרי מדרום איטליה עד צפון אפריקה. הבטיח וקיים

מגזין REST המלצות קולינריות המסעדות של rest
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 27/09/2023, 12:09

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

כשהשמש מתחילה לשקוע מעל הים האדום, ואילת מתעוררת למשמרת הערב התוססת, מתעורר התיאבון ואיתו גם חיפוש אחר חידושים וריגושים בסצינה הקולינרית של העיר. כמה טוב שלא היינו צריכים להרחיק, כי במלון בראון הממוקם בלב הפועם של אזור הבילויים באילת, נפתחה בחודש מאי האחרון מסעדת צ'נה, אחותה הטרייה והכשרה של המסעדה התל אביבית עטורת השבחים.

המעבר מהטיילת הלוהטת של אילת, לתוך מלון בראון ומשם למסעדת צ׳נה, נדמה כמעבר בין עולמות. כבר בכניסה למסעדה, מרגישים את האווירה השלווה, הנעימה והמסוגננת. העיצוב המודרני של המקום ניכר בכל אחת מפינות המסעדה, מכסאות הבר האלגנטיים ועד הספות המרווחות והמפנקות וצלילי המוזיקה הרכים מתנגנים ברקע ועוטפים את הסועדים להשלמת החוויה המפנקת.

בנווה המדבר עם הניחוחות המגרים, קיבלנו לידינו את התפריט הכולל מגוון עשיר של דגים, סלטים טריים ופסטות. השפים בצ׳נה שואבים השראה מהמסורות הקולינריות המהדהדות של נאפולי, סרדיניה ותוניסיה, משלבים אותן באמנות ובונים כל מנה בפרשנות ייחודית וחומרי גלם טריים ומשובחים ביותר.

קמנו מכסאנו בעקבות הארומה הכובשת שממלאת את האוויר, והיא הובילה אותנו אל הלב הפועם של צ'נה - תנור אבן המחומם ל-450 מעלות צלזיוס. כאן מתרחש הקסם. מבחר מאפים ופיצות, עם קליפתן הדקה ותוספות ייחודיות, נאפות לשלמות ומפיצות ניחוח שאי אפשר לעמוד בפניו.

עם המון ציפיות הזמנו לפתיח פוקצ׳ה לוהטת עם סלסת עגבניות עסיסית, סלט סלקים חם וסביצ׳ה דג לבן על יוגורט לאבנה עם גרידת תפוז, איולי קווי וצ׳ילי אדום. בלוטות הטעם התעוררו לחיים והמשכנו נרגשים אל המנות העיקריות. בהמלצת השף הזמנו פילה דג על ריזוטו ויין לבן, ורביולי תרד ריקוטה עם חמאת יין, קרם פרש, פילה לברק וצלחת ירקות צלויים על גחלים. התענגנו על כל ביס, ובתוספת יין לבן וקוקטייל מוחיטו, החוויה הפכה מושלמת.

כל מנה כאן היא יצירת אמנות ויזואלית, ועושר הטעמים וחומרי הגלם מדגימים את המחויבות של צ׳נה למסורת ולאיכות. החגיגה בצ'נה ממשיכה לגזרת הקינוחים, והבר המצויד בשפע כל טוב, עם מגוון קוקטיילים ייחודיים ומבחר נרחב של יינות ישראלים ואיטלקיים משובחים, המשלימים את הארוחה בהרמוניה, ומעצימים את חווית האוכל לרמות שטרם נראו.

אין ספק, צ'נה היא לא עוד מסעדה באילת. מדובר במעבר לפיסת גן עדן קולינרי, המשלב מטבחים ותרבויות בדרך חדשנית ומקורית, ומייצר תחושת יוקרה ונינוחות אינסופית, הכל רק כמה צעדים מחוף הים וממרכזי הבילוי התוססים. אז, כשהכוכבים המדבריים מנצנצים בשמי אילת והעיר רוחשת אנרגיה, הרימו כוסית בצ׳נה וצאו למסע מענג.

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
4
פחות אהבתי
0

כתבות נוספות של מערכת zap rest

Newsletter Icon