נגישות
נגישות

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

קיבוץ עמיר, בצפון הארץ, התברך בנוף פסטורלי ובנהר הירדן, אבל אם תקדישו לו קצת מעבר, תמצאו בו גם את ''מעיונה'' – מסעדה ובית קפה חלבי-כפרי, המגיש מנות אותנטיות ומוקפדות, שמבטיחות כי לארוחת הבוקר שלכם יגיעו רק הפרודוקטים הטריים, האיכותיים והמובחרים שיש.

בית הקפה החל את דרכו עם שישה שולחנות, קפה ומאפה ובתוך שנתיים הפך לאחד המקומות המדוברים בצפון, עם למעלה משלושים שולחנות ותפריט מגוון. בעלת המקום היא מעיין צור, שבתקופת הקורונה, היא ושותפיה יצאו לדרך: הם מצאו מבנה ישן מאד, מתקופת המנדט הבריטי, בקיבוץ עמיר, והחליטו להפוך אותו למשהו אחר.

המבנה היה בנוי מחלל ארוך, בעל גג עגול, ללא חלונות וללא קירות, אך מהר מאד הוא שופץ והפך לפנינה: חלונות מתכת, המדמים תיבת אוצר, ופינות ישיבה, השונות זו מזו, נאספו מכל רחבי הארץ בדרך למטרה שהושגה - אחרי 12 שנה בתחום המסעדנות כקונדיטורית, החליטה צור "לפרוס כנפיים" ולהגשים חלום, והנה, היום היא יכולה להיות גאה במה שהשיגה כאשר נראה כי עוד הפתעות צפויות בדרך.

צילום: באדיבות המסעדה

אז אחרי שערכנו לכם היכרות עם מה שהיה, הגיע הזמן לתת את הבמה גם לפן הקולינרי ש''מעיונה'' מציעה. התפריט עשיר ומאפשר לכל סועד לבחור מנה מבין הסלטים, הכריכים והמאפים. בין היתר תוכלו למצוא בו ארוחות בוקר בקטנה או שקשוקה לצד צ'אבטינות המוגשת עם שתי ביצים בליווי לחמנייה קלועה, זיתים וטחינה. בתחום המאפים תיהנו מפוקצ'ה חמה מהתנור עם סלייסים של ירקות ומוצרלה, כשלצידה עגבניה מגורדת. רוצים רק לנשנש בקטנה? מאפי בוקר כמו קרואסונים ובריושים הנעשים במקום ונאפים מדי בוקר יחכו לכם שם. אגב, חובבי הטוסטים לא ישארו מאחור מכיוון שהם יוכלו לבחור את המנה שלהם בהרכבה אישית.

בין הכריכים ש''מעיונה'' מציעה תוכלו לבחור לדוגמה בכריך קממבר המגיע עם ממרח פלפלים, אנטיפסטי ורוגולה. בגזרת הסלטים יש את מנת ''פנצ'נלה'' המוגשת עם עגבניות שרי, קרוטונים, זיתים, נענע, זעתר וקרעי לאבנה ברוטב שמן זית ולימון. מוטב כי הביקור שלכם ב-מעיונה יסתיים עם קינוחי הויטרינה הנפלאים והמוקפדים, כשגם קפה משובח, שתייה קרה ושייקים לבחירה/הרכבה מחכים לכם. חשוב לציין כי הכל נאפה, נחתך ומוכן במקום. טרי-טרי ומחומרי גלם מצוינים. בנוסף, העובדה כי התפריט דינמי וכל הזמן משתנה, העניק ל-מעיונה עוד נקודת זכות.

בסופי שבוע וגם במהלכו המקום שוקק חיים מאחר ומגיעה אליו אוכלוסיה מגוונת: סטודנטים, פנסיונרים, צעירים ומשפחות. בנוסף, לקפה מעיונה, יש עוד מבנה צמוד ששופץ - גם הוא מתקופת המנדט הבריטי, עם גג עגול, ומיועד עבור אירועים עד 100 איש (פנים וחוץ) ועד 50 איש (בפנים בלבד). אז אם בא לכם לערוך אירוע לעובדי החברה, לחגוג בר מצווה, יום הולדת לבן משפחה או לקבוע ישיבת צוות, כדאי שתדעו כי ניתן להשכיר את המקום לאירועים עם (או בלי) קייטרינג חלבי של בית הקפה, בו הכל נעשה בהקפדה יתרה וכל מנה הופכת את האירוע להצלחה.

בשורה התחתונה, בית הקפה עומד על שלוש יסודות: אדיבות - הצוות כולו מחויך ומסביר פנים, טריות ואיכות - הקפדה יתרה על איכות וטריות המנות. חמימות – מדובר במקום חם, נעים ומזמין. שיהיה בתיאבון.

מעיונה בית קפהעמיר
באדיבות המסעדה

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
2
פחות אהבתי
0

כתבות נוספות של מערכת zap rest

Newsletter Icon