נגישות
נגישות

ביאנלה פיצה ארטה: לא דומה לאף אחת אחרת

מאמינים שבתחום הפיצות כבר אי אפשר להפתיע אתכם? אחרי שנים של מחקר וניסיון מסעדת ביאנלה בג'וליס גאה להציג את הפיצות הכי ייחודיות שתפגשו. זה הזמן לתכנן את הביקור הבא שלכם בגליל...

המלצות קולינריות המסעדות של rest
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 09/09/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מנת הבית בביאנלה פיצה ארטה (צילום: גלעד הר שלג) תפריט מלא השראה. מנת הבית בביאנלה פיצה ארטה (צילום: גלעד הר שלג)

במציאות הישראלית של 2019, לא נדיר לראות שפים צעירים מאוד שעומדים בראש צוות טבחים, זמן קצר בלבד לאחר שסיימו את לימודיהם בבית הספר לבישול. לעומתם, ישנם כאלו שהשקיעו שנים ארוכות בלימוד, בעשייה ובעבודה קשה ויצאו לדרך עצמאית רק לאחר שצברו מספיק ניסיון וידע מקצועי. סנייה עמאר מג'וליס, השפית והבעלים של מסעדת ביאנלה פיצה ארטה, משתייכת לקבוצה השנייה.

היא החלה את דרכה בעולם המטבחים כבר בגיל צעיר, תחת שרביטה של אימה, שהייתה השפית של הכפר - זקני ג'וליס יכולים להעיד שאף חתונה לא הייתה יוצאת לדרך, לפני שאימה של סנייה הייתה מאשרת את התבשילים המסורתיים ומוסיפה את הטאץ' האישי שלה למנות, ובגיל 18 החליטה סנייה להפוך את האהבה לבישול למקצוע והשלימה את המסלול ללימודי קונדיטוריה במכללת השף בתל אביב.

PRACTICE MAKES PERFECT…
מאוחר יותר העבירה סנייה שנה שלמה במכללת רימונים ובהמשך עבדה במשך שנים לא מעטות במגוון מסעדות. בין היתר עבדה במסעדת אוליבו תחת שרביטו של השף שאדי בשארה וכן בחשה בקלחות של הסטודיו לבישול בבוסתן הגליל. אחרי מספר עשורים שבמהלכם עבדה תחת שפים אחרים, החליטה לצאת לדרך עצמאית, כשבשלב הראשון הפעילה קייטרינג בוטיק לאירועים קטנים שזכה להצלחה רבה מאוד. עם זאת, החלום האמיתי היה לפתוח מסעדה משלה, המתמחה בפיצות שמצדיקות נסיעה מיוחדת לג'וליס, עיר הולדתה.

שנתיים תמימות הקדישה מחייה לחקר עולם הפיצות. שנתיים במהלכן טסה לאיטליה למסעות לימוד קולינריים, קראה ספרות מקצועית ויצרה קשר עם שפים איטלקים מובילים. במהלך התקופה הארוכה הזו, נהגה מדי שבוע לאסוף את הילדים וחבריהם, להזמין שכנים ומכרים ולהושיב את כולם מסביב לשולחן גדול לארוחת טעימות. במסגרת כל ארוחה הגישה את התוצרים האחרונים, כשמדי שבוע תיעדה את התגובות והפיקה לקחים לקראת השבוע הבא. בסופו של דבר, אחרי שבחנה עשרות סוגי קמחים ורטבים, הצליחה להגיע לתוצאה שהשביעה את רצונה והרגישה כי הגיעה העת לפתוח את המסעדה עליה חלמה במשך שנים.

קלצונה אסאדו בביאנלה פיצה ארטה (צילום: גלעד הר שלג) המבנה עתיק, הירקות טריים! קלצונה אסאדו בביאנלה פיצה ארטה (צילום: גלעד הר שלג)

איטלקייה גלילית למהדרין
ביאנלה פיצה ארטה, נפתחה השנה בשבוע האחרון של אפריל ותוך זמן קצר הפכה לחביבת מבקרי המסעדות ולסוד של יודעי דבר. נכון להיום, פחות מחצי שנה לאחר הפתיחה החגיגית, אין שום סיכוי שתצליחו להשיג מקום אם סתם תקפצו למסעדה בסוף השבוע ללא הזמנה מראש. הסיבה לכך נעוצה בפיצות הייחודיות של סנייה, שלא דומות לאף פיצה אחרת שפגשתם.

יתכן שזה קשור לקמח האיכותי של חברת CAPUTO האיטלקית, לתנור האיטלקי המרשים שאופה את הפיצות בטמפרטורה של קרוב ל-500 מעלות, לשילובים הלא שגרתיים בין המטבח האיטלקי למטבח הדרוזי ואולי זו בכלל האישיות הכובשת של סנייה, הבאה לידי ביטוי בכל מנה ובכל פינה במסעדה. אבל דבר אחד בטוח – פיצה כזו, עוד לא יצא לכם לטעום.

חממה ליוצרים צעירים
החלום של סנייה היה להקים מסעדה שתיתן במה ליוצרים צעירים מג'וליס. זוהי הסיבה שמיומה הראשון של ביאנלה פיצה ארטה, ניתן למצוא על קירות המסעדה, עבודות אמנות של יוצרים מקומיים, הניתנות לרכישה. כמו כן מדי חודש מתקיימת במקום הופעה של הרכב מוזיקלי מקומי, כשבעתיד הקרוב ההופעות החיות יהפכו למסורת שבועית.

הזיקה לאמנות באה לידי ביטוי לא רק ביצירות התלויות על קירות המסעדה אלא גם בציורים המעטרים את התקרה של המבנה שבו פועלת ביאנלה פיצה ארטה – איורים עתיקים מלפני מאות שנים שהתגלו במסגרת עבודות השיקום של המבנה העתיק של המסעדה.

פיצה ירוקה בביאנלה פיצה ארטה (צילום: גלעד הר שלג) הגשמה של חלום רב שנים. פיצה ירוקה בביאנלה פיצה ארטה (צילום: גלעד הר שלג)

פיצה זעתר ומנות ספיישל מפתיעות
המפגש המרתק בין המטבח האיטלקי למטבח הדרוזי, בא לידי ביטוי בין היתר במנות כמו פיצה זעתר, הכוללת תערובת של שלוש גבינות (ברינזה, פטה ומוצרלה), קונפי עגבניות שרי, עלי זעתר וסלט עגבניות פיקנטי ובפיצה קבב, הכוללת ירקות צלויים בטאבון, רוטב עגבניות וקציצות קבב. זו האחרונה, מגיעה בעיטור של טחינה לימונית ומוגשת עם זיתים ירוקים, טחינה וצנוברים. השילוב המפתיע הביא לעולם גם את מנת הפוקצ'ה עראייס, מעין טוויסט על המנה שכבשה את מחוזותינו בשנים האחרונות. במקרה הזה, במקום בפיתה המסורתית, הבשר מוגש בתוך פוקצ'ה לא פחות ממושלמת.

התפריט המהודק של ביאנלה פיצה ארטה, מורכב מקלצונות, סלטים, פיצות, כריכים וארוחות בוקר. אך יתכן מאוד שבביקור הבא שלכם במקום, תזכו לפגוש גם מנות ספיישל, שסנייה מגישה כל אימת שהיא נתקלת בחומר גלם איכותי שמהווה לה השראה או פשוט כשנופלת עליה המוזה. כך לדוגמה, מדי פעם מגישים במקום כנאפה משובחת המיוצרת במקום ומנות דגים מיוחדות, המוגשות כשמשהו מעניין עולה בחכה. אך גם אם תיצמדו לתפריט הרגיל, היו סמוכים ובטוחים שמצפה לכם חוויה קולינרית בלתי נשכחת. ארוחות הבוקר מוגשות מידי יום בין 10:00-14:00 עם מבחר מטבלים ביתיים המיוצרים במקום כמו לבנה דרוזית ביתית, ממרח חצילים שרופים, קונפי שום ואפילו תערובת זעתר מיוחדת במינה, שסנייה מכינה בעצמה לפי מתכון סודי. בתיאבון, וכמובן אם אתם מתכננים את הסוף שבוע אל תשכחו להזמין מקום מראש.

בינאלה פיצה ארטה - Biennale Pizza Arte - ג'וליס, 053-9417063

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח