נגישות
נגישות

אמנות עם דרינק ביד: בר-מסעדה חדש נפתח בבית קנדינוף

אחרי ציפייה של יותר משנה, נפתח לאחרונה במתחם האמנות היפואי בר-מסעדה מבית היוצר של השף המוערך יוגב ירוס. בתפריט: אוכל ים תיכוני, חומרי גלם מקומיים ואווירה ציורית של יפו העתיקה

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 03/05/2018, 11:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לא מעט תהפוכות עברו על המבנה המרשים שברחוב הצורפים  14 ביפו, מאז שנבנה על ידי משפחת קנדינוף בתחילת המאה שעברה. בימים אלה נראה שהוא זוכה לעדנה שכמותה לא ידע מזה הרבה מאוד זמן, ולצד פעילותו כמרכז תרבות ואמנות – הוא זוכה גם להתחדשות קולינרית מסקרנת, שמשלבת אוכל טוב עם בר צעיר וקליל.

מסעדות מומלצות ביפו
מחפשים מסעדות לא כשרות ביפו?
מצאנו את המסעדות הכי טובות ביפו

מה אוכלים פה?
מסעדת קנדינוף החדשה כבר החלה לפעול במתחם המתפתח, כשבימי חול פותחת את שעריה בשעות הערב בלבד, ובימי שישי ושבת ניתן ליהנות מהאווירה היפואית כבר משעות הבוקר. קברניטי המקום הפקידו כאמור את מלאכת הרכבת התפריט בידי השף יוגב ירוס, שיצר עבור קנדינוף מגוון רחב של מנות השואבות השראה מהמטבח היפואי המקומי, ומתבססות על חומרי גלם המגיעים מהשווקים הסמוכים. תמצאו בו מספר קטגוריות: שולחן יפואי - הכוללת מנות כמו מטיאס ואיקרה, מסבאחה לימה וגבינת המאירי; קטגוריית מתחילים עם מנות קלילות דוגמת טרטר עג'מי של מוסר ים וקלמרי סקורדלייה; תחת הכותרת ממשיכים תמצאו  טורטליני חצילים שרופים ובורגר הסמטה עם פנצ'טה טלה; ואגף מתוק עם קינוחים כמו מוס שוקולד כהה, מלבי קוקוס ולילות ביירות.
ירוס, שועל ותיק בעולם המסעדנות, החל את דרכו הקולינרית בגיל 18 במסעדת בליני אצל השף ניר וימן, לאחר מכן טס ללאס וגאס ועבד במסעדת Spago של השף וולפגנג פק. כשחזר לארץ התקבל לעבודה במסעדת רפאל המיתולוגית ולאחר מכן חזר לבליני, הפעם לתפקיד השף. ב-2006 פתח השף את מסעדת מל ומישל יחד עם וימן, ולאחר שש שנים של עבודה משותפת פנה לדרך חדשה והפך לשף של מתחם ליטל איטלי בשרונה. מאז הספיק לפתח תפריטים למגוון מסעדות, להקים את מסעדת מטבחצר ולצערנו קצרה היריעה מלספר עוד על מעלליו של השף הפעלתן והמוכשר.

קוקטייל, נשנוש ואמנים צעירים. קנדינוף (צילום: אנטולי מיכאלו)

קצת היסטוריה
בעליו המקוריים של המבנה נאלצו להיפרד ממנו כשירדו מנכסיהם בשנות ה-20 של המאה הקודמת. לאחר שנמכר פעלו בו בגלגוליו השונים פנימייה, מפעל לייצור מזרנים ובמשך כמעט שני עשורים אף שימש בית לשף ניר צוק, שהפעיל במקום את המסעדות המזוהות איתו ביותר (ביסטרו נועה, קורדיליה וג'אפה בר). בתחילת 2016 שוב עבר המבנה ידיים ונברא מחדש כמתחם אמנות ייחודי על ידי ארבעה יזמים: ליאור סדן, נדב רפפורט ובני הזוג אריאנה פורנצ'אי ואמיר ארליך. במשך יותר משנה, עבדו היזמים על שיפוץ וחידוש המבנה, בשיתוף פעולה עם גלעד זעפרני ולוטן זינגר מסטודיו OPA. זעפרני וזינגר, האחראים בין היתר לעיצוב הייחודי של גלידריית אוטלו הצעירה, פונדק דה לוקס, מדיטה ואיטליה הקטנה (בירושלים), ביצעו במבנה התערבויות מינוריות ביותר במטרה להעניק לו חיים חדשים, תוך שימור וחיזוק האופי המקורי האותנטי שלו. בשל החשיבות ההיסטורית של המבנה, עבודות השיפוץ, שהסתיימו בתחילת 2017 וכללו בין היתר ניקוי יסודי של הקירות וחשיפה של החלל המקורי, בוצעו בליווי צמוד של מחלקת השימור של עיריית תל אביב ובסופו של דבר בא לעולם מתחם אמנות חדשני מהמם ביופיו.

לבלות באווירה ציורית. קנדינוף (צילום: אנטולי מיכאלו)


לשנות את האופן שבו אנחנו צורכים אמנות 
המתחם כולל חמישה חדרי סטודיו, שמהווים חללי יצירה לחמישה אמנים המתחלפים מדי שלושה חודשים. חללי העבודה חשופים לחצר המרכזית של המבנה ובתום כל שלושה חודשים, מציגים האמנים את העבודות שיצרו במקום בתערוכה קבוצתית. החזון של בעלי המקום הוא לשנות את הדרך שבה אנחנו נחשפים לאמנות וצורכים אותה - עד כה הורגלנו לצרוך את האמנות לאחר שהאמן השלים את תהליך היצירה. בבית קנדנינוף, יכולים המבקרים לצפות ביצירות בזמן העבודה, תוך כדי בילוי קז'ואלי עם חברים.

קנדינוף - הצורפים 14 תל אביב, 053-5495336

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ