נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

את המוות הכרתי לראשונה בדמות דג. היה זה לפני יותר משני עשורים וחצי, וכל מה שאני זוכרת הוא שרצתי לאבא שלי בהיסטריה שיבוא מהר כי הדג לא זז ונודף ריח מוזר מהאקווריום, שלא לומר מקופסת השימורים שבה שמנו אותו. היצור היחיד שאי פעם גידלתי מת לו ככה בנון שלנטיות, והעולם שתק.

מאז החלטתי שאני לא בנויה לא למוות ולא לדגים, וזה עבד מצוין. לא נתקלתי באף אחד מהשניים הללו, ולכן השתנקתי קלות כשש' שלי הודיע לי שהוא רוצה לגדל דגים. הוא אמנם טען שייקח אותם לעבודה, אך לי הייתה הרגשה שהם יתנחלו לנו כאן, ובבוא הזמן יעשו לי שוב את תרגיל המוות בעריסה. כדי לעכל את הבשורות ולגרום לש' לחשוב על זה שוב, החלטתי לעשות את מה שאני יודעת לעשות הכי טוב: לפנק אותו בארוחת שחיתות, כך שאולי הוא ישכח מהדגים. מאחר שהיה זה בוקר יום שבת ולא היו לי כל כוונות לטרוח מעל המחבתות, ארזתי את איש הדגים ושמנו פעמינו לקפה לואיז ברמת החייל (אח לסניף החיפאי הוותיק) - בית קפה ומעדנייה שחרט על דגלו להכין אוכל טעים שהוא גם בריא, האם בכלל יש דבר כזה? שאלת מיליון הדולר האורגני.

אני חייבת להתוודות: בריאות זה אחלה, אבל בדרך כלל כל קשר בין בריאות לאוכל טעים זה לא אחלה בכלל. כשהמלצרית סיפרה לנו שבקפה לואיז כל המרכיבים אורגניים, נטולי חומרים משמרים, ושאין במטבח שמן, שמנת או חמאה, כמעט השתבצנו. חמאה היא נר לרגלינו ושמנת היא אור במקררנו, והנה אנחנו כאן במעוז האורגניות, האם קריאת "הצילו" נדרשת?

כבר כשהגיעה ארוחת הבוקר הראשונה לשולחן, הבנו שלו היה לנו כובע, זה היה הזמן המתאים לאכול אותו, ועדיף שיהיה כובע אורגני. ארוחת הבוקר שכותרתה 'פינוק בוקר אישי' (49 ₪) הוכיחה שכשמה כן היא. ביצים עלומות הוגשו בקן קדאיף (אמנם בקטע הזה בריוש היה עדיף, אבל זה לגמרי עניין של טעם) ומולאו בתרד ויוגורט שהיו שדרוג מופלא לביצה, סלט הירקות בחמישה צבעים, היה טרי וטעים, הלחם שנאפה במקום היה דחוס ונפלא.

השוס הגדול, זה שבשבילו היה שווה לצאת מהבית, היו הממרחים שמלווים את הארוחה. קוביות חציל מתובלות, שני סוגי טחינה: אחת אורגנית ביוגורט שהייתה קסומה, ואחת טבעית מגרגירי שומשום שהייתה מעודנת ונפלאה, גבינת פטה משובחת וריבה שנעשית במקום, ובל נשכח את ממרח השום על בסיס שמן זית שמגיע לצד הלחם, ושגרם לשני מכורי חמאה שכמונו לשכוח מה היא. אי אפשר להסביר במילים את הקסם של הממרח המשגע הזה, אין לי מושג מה הלואיזים הללו שמים בו (הטענה היא שיש שם רק שום אפוי ושמן זית) אך למען האמת לא אכפת לי בעליל מה יש שם - הממרח הזה פשוט אלוהי. איזה מזל שיש אפשרות לרכוש אותו במעדנייה של קפה לואיז.

ארוחת הבוקר מגיעה עם שני סוגי שתייה לבחירתכם, ועל מיץ טבעי או שייק מיוחד תוסיפו 5 ₪. כיאה לטרנד הבריאות בחרנו ב'שייק אטרף', המכיל מנגו, בננה מלון, דבש וקינמון (הבנתם את ההלצה) על בסיס חלב סויה - הרגשתי בריאה יותר עם כל שלוק, ובעיקר היה לי סמיך וטעים להפליא.

ארוחת הבוקר השנייה נקראת 'חגיגת טאפס' (39 ₪) ומכילה שלל טאפס ולחם. כבר מהארוחה הקודמת הבנו שכדאי ללכת על הטאפס שכולם מוכנים כאן במקום, וכל אחד מהם הפיל אותנו מהכסא יותר מקודמו. הפעם היו אלו גלילת חציל במילוי גבינת עיזים, סלמון כבוש טרי שהלך נפלא על הלחם, יחד עם ממרח השום ההורס, ממרח חציל עגבניות מיובשות (להיט היסטרי, שגם אותו יש במעדנייה), זיתים משובחים וגבינת פטה זיתים, ממרח שמן אורגנו מקורי ומשובח - וכל הנ"ל מלווה בסלט ירוק ענק שהתיבול הסודי שלו גרם אפילו לשונאת ירוקים מושבעת שכמוני לדגום אותו. לסיום טעם ש' את הקפה שנקלה במיוחד עבור לואיז, וסיכם שגם כאן מדובר בקפה איכותי שמוקצף כראוי ומגיע בטמפרטורה מדויקת. אני, לעומת זאת,עליתי כאן על הברקה בתפריט בשם 'בייביצ'ינו'- חלב מוקצף עם אבקת קקאו בכוס קטנה, במחיר משעשע של 5 ₪ ובטעם גן עדן של פעם.

ש' ואני לא חשבנו שעוד אפשר להפתיע אותנו עם ארוחות בוקר. אחרי הכל אנו למודי ארוחות בוקר מכל הסוגים והמינים, ומה כבר אפשר לחדש בביצה וסלט? אז זהו. שמתברר שאפשר לחדש. שנינו הסכמנו שכאן בקפה לואיז הפתיעו אותנו - גם במבחר, גם באווירה הנעימה ומשפחתית, אפילו במחירים ההוגנים, ובעיקר באוכל המקורי והטעים, ואפילו בריא? טוב מדי מכדי להיות אמיתי.

סיור קצר במעדנייה גרם שוב לבלוטות הרוק שלנו לעבוד שעות נוספות: מבחר עוגיות בריאות, ממרחים שנרקחים כאן ונטולי חומרים משמרים ואפילו מוצרי קוסמטיקה בריאותיים.

לא תאמינו, אבל אווירת הבריאות והאושר ששררה עליי גרמה לי אפילו לעזור לש' לבחור את סוגי הדגים לאקווריום. מי אמר שאוכל אורגני לא יכול לחולל נפלאות בלב אדם? אפילו לא גיליתי לו עדיין שקראתי לאחד מהם 'לואיז', ואני לא בטוחה שאני רוצה שהוא ייקח אותם לעבודה. בכל זאת, יש לי חוויה מתקנת לעשות.

 

* הכותבת הייתה אורחת המקום.

הצטרפו אלינו בפייסבוק, אנחנו דואגים לחברים שלנו.

לדף הפייסבוק של rest לחצו כאן.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ברוינתא: לחגוג אירוע קצת אחרת
ליגת האלופות במועדון הקריוקי PLUG IN בכפר סבא
אוכל מהיר לכל כיס – מאוכל רחוב ועד ביסטרו צרפתי
מסעדות רומנטיות – מביסטרו בגדרה ועד למרתף יין בזכרון
הכל מהכל - מסעדות שוות לכל מצב רוח
מדרום לצפון - מסעדות לכל המשפחה לשבת הקרובה
 מסעדות איטלקיות שתמיד כיף לחזור אליהן
אוכל משובח ואירוח בוטיק במסעדות לאירועים שבמרכז
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה