נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נעים להכיר

אחרי כמעט חודש שלם שידי לא נגעה במחברת בחינה עמוסה, ואחרי שלושה חודשים שלא נכחתי באולם הרצאות, התחילו להציף אותי געגועים עזים. בישרתי לארוסתי שתפנה מקום נכבד בבטן ושתתכונן לערב גדוש במידע מסוג אחר - פסקי דין לא יהיו שם ולא ננתח מאמרים, חוקים דווקא יש, והכי חשוב, אוכל מותר להכניס להרצאה (ורצוי כמה שיותר).

הרחקנו עד להרצליה פיתוח, לסדנת בשר ייחודית במסעדת אל גאוצ'ו, לספוג מידע עשיר בתחום הבשר ולא פחות חשוב מזה לאכול (והרבה) - אחרי הכל קשה ללמוד על קיבה ריקה.

בפתח המסעדה קיבלה אותנו מארחת חיננית שהובילה אותנו ישירות לקומה העליונה במסעדה. פנינו נפגשו במסך גדול עליו מוקרנת תמונה של נתח בשר עסיסי, חדר מרווח, שולחנות מסודרים בצורת ח', תלמידים שקדנים יושבים וממתינים בשקיקה למרצה הדגול.

המלצר כיבד אותנו כבר בפתיחת הערב באפריטיף מרענן שקשה היה להתעלם מריחות התבלינים שעלו ממנו.

התיישבנו במקומותינו, המלצר מילא את הכוסות ביין אדום ללא הפסקה, כבר אז הבנו שהערב הזה לא יכול היה להתחיל טוב יותר. על השולחן - פלטות מעוטרות בג'בטות ומגוון מטבלים, קנקני שתייה קלה וכמה מחברות של החבר'ה הרציניים בכיתה.   

איש צוות נבחר

מימיני - ארוסתי מוכנה ונרגשת לתחילת הסדנה, ומשמאלי - מגש עמוס (במלוא מובן המילה) בנתחי בשר משובחים, טריים ואדומים. במרכז החדר נעמד המרצה הדגול, שף הרשת ניקי גרנר. ההתלהבות וההתרגשות ניכרו על פניו, ונראה כי בשר הוא חלק בלתי נפרד מחייו. גרנר, כמרצה מן השורה, הציג על גבי מצגת את רשימת הנושאים של הסדנה. מעבר למומחיותו הגדולה ולמקצועיות האדירה בתחום הבשר, גרנר הפגין יכולת הוראתית מרשימה בהחלט! במהלך שעתיים שלמות הצליח להחזיק את כל התלמידים ערניים, קשובים, מחויכים ומרוצים. החיבור של גרנר לתחום ואהבתו הגדולה לעולם הבשר הורגשו ותרמו רבות לאווירה ששררה בחדר. גרנר, בסבלנות מופתית, השיב לשאלות של כולם, היה קשוב ונינוח. הסדנה הועברה עם כמה קטעי 'פרי-סטייל' הומוריסטים של ניקי, טיפים אישים מעולמו ומחוויותיו הבשריות מטיולים ברחבי העולם.

אז מה למדנו?

חלקי הבשר והתאמתם לבישול, צליה, גריל, ההבדל בין בשר מיושן לבשר טרי, זני בקר, שיטות גידול, איך מכינים סטייק מושלם והרשימה עוד ארוכה. בחלקה הראשון של הסדנה למדנו איך מכינים קרפצ'יו. גרנר הדגים לנו על נתח בשר מהם החלקים שאותם יש להסיר לצורך ההכנה, כיצד משטחים היטב את הבשר ולא פחות חשוב - כיצד מתבלים. המלצר הניח סמוך לכל זוג תלמידים צלחת קרפצ'יו, ואנחנו, כתלמידים רציניים, יישמנו את דברי המרצה והתחלנו בפעולת התיבול. חלק תיבלו עם שמן זית ובלסמי בלבד, יש כאלה שהעדיפו להוסיף גרידת לימון ופלפל שחור, ויש מי שפשוט ביקשו מגרנר את הקרפצ'יו שלו. אני והקרניבורית שלצדי, תוך שיתוף פעולה מדהים, הכנו קרפצ'יו מרשים, התבוננו בו מספר שניות, קרצנו אחד לשנייה והבנו שזמננו תם ועמדנו במשימה בכבוד (רב יש להוסיף).

מנה מנצחת

לאחר הכנת הקרפצ'יו (ואכילתו כמובן) המשיך ניקי לגרות אותנו ולפתוח לנו את התיאבון, ואז הגיע הרגע לו כולנו חיכינו, המנה העיקרית - מגש עמוס בחלקי בשר מובחרים: סינטה, אנטרקוט ואסאדו (שהיה עשוי מדי לטעמי) הוגש לכל זוג, והיה גדוש עד גדותיו בבשרים ושאר ירקות שנצלו על הגריל.

גרנר שראה שעינינו לא נחות מהבשר, כמו טורף שאורב לארוחה שלו, נתן לנו את ה-OK לאכול בזמן שהוא מדבר, ועדר התלמידים עט על הבשר, תוך דקות ספורות, כשקולו של גרנר נשמע ברקע, נוקו המגשים כלא היה עליהם דבר.

נשענים לאחור, מחויכים ושבעים, מתבוננים בתמונות של גרנר משוק בשר באיטליה, הזמנו שתייה חמה וקינוח. בחרנו במוס שוקולד ופלאן ריבת חלב.

אך בתחרות כמו בתחרות יש רק מנצח אחד, ולאחר דיונים סוערים הקרניבורית שלי ואני החלטנו ש'ההום מייד' קרפצ'יו שלנו הוא המנה המנצחת.

חשבון בבקשה

עלות סדנת הבשר אשר כללה ארוחת ערב דרום אמריקאית מלאה, שתייה וכמובן למידת נושאים מעניינים וטיפים מעולמו של השף ניקי גרנר, 289 ₪ לסועד (239 ₪ לחברי מועדון).

 

* הכותב היה אורח המקום. 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של עמרי וידל

הזמן עושה את שלו
מיטבול - המבורגר של אלופות
 Lucca של הים
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה