נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כמי שגדל בצפון ומבקר בו תכופות, ליבי מתמלא גאווה וחדווה לנפץ בכל פעם מחדש את המיתוס הלעוס שאין מקומות ראויים המגישים אוכל מצוין בצפון, ושמסעדות השף היחידות בארץ ממוקמות דרומה להרצליה וצפונה ליפו. שוקה עושה כבוד גדול לתושבי הצפון ומספקת להם מקום בילוי נפלא שמבטיח הנאה צרופה, במחיר שווה לכל נפש. מעבר לבילוים האינטימיים המוצעים כאן, שוקה מקיימת בסוף כל חודש ארוחת טעימות בה מוגשות לא פחות מעשר מנות נבחרות פרי דמיונו של השף. אם שפר עליכם מזלכם אולי עוד תספיקו לתפוס מקום באירוע שיתקיים החודש בערב ה – 30  לאפריל.

המסעדה נושאת את שמו של שוקה וללא ספק גם את הצופן הגנטי שלו. נדירות הפעמים בהן מבקרים במסעדה בה התפריט המוצע מחובר כל כך לוורידיו ונשמתו של השף. השף מכין מנות שהוא אוהב, מרחשי ליבו וקיבתו – משלב בתבונה בין המטבח המרוקאי, עליו גדל, למטבח האסייתי, הערבי, האיטלקי ועוד... איננו זוכרים מתי ההחלטה מה להזמין הייתה כל כך קשה עלינו. המנות בשוקה גדולות, משביעות ומצולחתות בהומור אסתטי ושפע יצירתיות פרי מוחו הקודח של השף. אפשר להמשיך ולהתלבט כך שנים, ויין הלוריא (42/152 ₪) הנפלא שנמזג לכוסותינו עשה פלאים על קיבה ריקה, אז היינו צריכים להחליט. 

האיש שלנו

ליתר דיוק, האנשים שלנו. לפני שנה חצי נפל דבר בישראל, או לפחות בקריות. שוקי וליאור, שני חברי ילדות, מחליטים לחזור הביתה מגלות ארוכה בארצות רחוקות (תל אביב ואילת), לאחד כוחות ולהקים את מסעדת השף שוקה בקרית ביאליק - שוקי (שוקה) בתפקיד השף וליאור על תקן הממתג והמשווק. לנוכחותם של השניים חלק בלתי נפרד מחוויית הביקור והאווירה במסעדה. שוקה מרבה לצאת אל האורחים, לספק הסברים לכל שואל ולפזר כריזמה שובת לב לכל עבר. ליאור, מתיישב, מאריך בשיחה, מתעניין, מקבל בחמימות את פני האורחים וכמו אמא טובה מוודא שלא יחסר דבר ושכולם שבעי רצון.

עיצוב ואוירה

הוינטאג' והרטרו חזרו זה מכבר לקדמת האופנה, וודאי בשל תחושת הנוסטלגיה והיוקרה שהם נוסכים. עם זאת, בוינטאג' לעתים ישנו גם משהו מרוחק, בורגני וקר שלא מוצא מקום בליבו של כל אדם. שוקה וליאור השכילו להבין זאת ויצרו במסעדה אוירה וינטאג'אית-עממית. כמו בתפריט גם בעיצוב, ביד אמן הם משלבים בין קלאסה של מסעדת יוקרה לעממיות, פתיחות וחום. ניתן למצוא כאן  שנדלירים ענקיים, מפות תחרה וצלחות זכוכית מעוטרת, תמונות מימים עברו ושירים שקטים ונוסטלגיים משנות השישים, לצד כל אלו, בר מעוצב לתפארת כדוכן שוק, עליו מוצגים לראווה מגוון ירקות ופירות העונה – צרורות של עגבניות שרי נשפכות על פלפלים אדומים בוהקים, צנצנות של ירקות בתהליך כבישה, שלל תבלינים ורטבים. עם עיצוב שכזה והאירוח החם והלבבי גם אתם, כמונו, לא תרצו לעזוב.

מנה מנצחת

אז בחרנו. פתחנו עם כיסוני טלה במילוי אסייתי עם סלט עלים יפני (69 ₪) וניוקי פטריות כמהין עם שקדי עגל, ציר בקר וטרגון (69 ₪) שתי מנות נהדרות, מבינייהן, המנצחת שלנו היא כיסוני הטלה, שסלט השורשים שהגיעה לצדה ועוטר בפקאנים סינים מסוכרים היה מרענן, טעים ומתובל בדיוק. לעיקריות הזמנו קדרת פילה דג ים (89 ₪) אשר בושלה בחלב קוקוס והוגשה לצד ריזוטו פטריות מצוין וטורנדו שוקה (149 ₪) – מגדל אסתטי של צלעות טלה וכבד אווז המונח על בטטות צלויות ומקורמלות. יש שיגידו שזה לא הוגן, אבל מנת הטורנדו ניצחה כאן בנוק-אאוט ברור, גם צלעות טלה וכבד אווז צריך לדעת כיצד להגיש ולהכין ושוקה ללא ספק יודע! הבטטות, קונפי השום, המתיקות העדינה שליוותה את הכל וכמובן הנימוחות של הבשר והכבד קבעו כאן בנחרצות מי היא הזוכה הגדולה של הערב.    

חשבון בבקשה

אז מה היה לנו: כיסוני טלה (69 ₪), ניוקי פטריות כמהין ושקדי עגל (69 ₪), קדרת דג ים (89 ₪) וטורנדו שוקה (149 ₪). הוסיפו לכך שתי כוסות של יין לוריא (42 ₪), אספרסו ארוך ותה נענע לסיכום לצד סופלה שוקולד חם (30 ₪) והרי לכם ארוחה רומנטית נפלאה לזוג ב - 490 ₪. מיותר לציין שלא היינו קרובים אפילו לסיים את המנות הגדולות שהגיעו לשולחן.

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של יוחאי סבג

לא על הפסטה לבדה
המקום והאגדה
בין מזרח למערב
בי בוערת אש
לינדה האחת והיחידה
לקבל מוזה לאוכל טוב
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה