נגישות
נגישות

כל מי שנכנס למסעדת לה מיאל התל אביבית, מרגיש שהוא בכלל בחו"ל. בהתאם לשמה, מיאל (דבש בצרפתית) הכל מעוצב סביב נושא הכוורות.

טטיאנה בורקוש, שמנהלת את המסעדה יחד עם בן זוגה ולרי – למה החלטתם דווקא על מוטיב הדבש?

"זו שאלה מעניינת והתשובה עוד יותר מעניינת. אנחנו מגיעים מתחום מועדוני הלילה, וחיפשנו מקום לעוד מועדון. מצאנו את המקום הזה, וגילינו שיש שם מטבח גדול ומאובזר. איכשהו, זה התגלגל לרעיון של מסעדה. חיפשנו שם למסעדה, וניסינו ללכת על השם האני שהיה אמור להיות השם של המועדון, אבל זה לא היה מספיק טוב, והחלטנו ללכת על לה מיאל. הרעיון היה מועדון לילה קטן עם מטבח, ואיכשהו זה התגלגל לרעיון של מסעדה צרפתית. השם קבע את גורל המקום".

מה גרם לכם ללכת בכיוון הצרפתי?

"הילדים שלנו לומדים בבית ספר צרפתי, ובאופן כללי אני חושבת שכל התרבות הצרפתית ובמיוחד תרבות האוכל שלהם, מאוד מדבר אלינו".

השף צרפתי של לה מיאל, יואן אמסלם, הוא שף כשרוני יליד מרסיי, שהגיע למסעדה לאחר ניסיון רב כשף פרטי באירועים פרטיים, ויודע לעשות קסמים עם אוכל צרפתי כשר. למעשה, אם לא הייתם יודעים שהאוכל כשר לא הייתם מנחשים לעולם. כך לדוגמא תוכלו לטעום אצלו את מנת הקורדון בלו המפורסמת. בגרסה של לה מיאל מדובר בפילה עוף ממולא בגבינה (טבעונית), מוגש עם עגבניות פרובנסל וקוביות תפוחי אדמה מתובלות בשום איולי ברנייז. מנה מפתיעה נוספת, יחסית למסעדה כשרה, היא הקרפצ'יו בקר, שמוגש עם פרמזן טבעוני, שמן זית, ארגולה ועגבניות שרי וצנובר.

באדיבות "לה מיאל".

יואן אמסלם, מה מביא אותך להיות שף?

"אני מת על אוכל... לאכול זה פשוט, אנחנו עושים את זה כל יום. אבל לקחת את הזמן ולבשל, לבחור בין המוצרים, לחפש מתכון או לייצר מתכון, לטעום, לצלחת, לשרת.... זה משהו אחר, וזה העולם שלי. זה הכייף שלי.... כל יום, כל לילה, כל רגע. אני רוצה לתת לאנשים להתנסות במנות חדשות, ואפילו לעורר אצלם נוסטלגיה למנות קלאסיות של פעם. אני כל הזמן מנסה להשתפר, ולשפר את המתכונים שלי, כדי להפתיע ולשמח את הלקוחות שלנו.

אפילו שאני נולדתי צרפתי, אני לא מגדיר את התרבות שלי כצרפתית בלבד. מה שמעשיר אותנו אלה  המפגשים, ההיכרויות, הטעמים והאנשים שאנחנו פוגשים במהלך חיינו, וזה בדיוק מה שאני רוצה להחדיר במטבח שלי. השורשים שלי מדרום צרפת במרסיי, אולי בגלל זה מאוד חשוב לי להשתמש במוצרים טריים מן הים כמו דג בורי בסביצ'ה, או עם רוטב איולי שמגיע ממרסיי. אני גם אוהב לערבב בין העולמות ובין מקומות שבהם טיילתי ולמדתי, כך למשל אני מכין פני פורי ממולא עם אסאדו וקרם אפונה שזה מיקס של הודו דרום אמריקה וצרפת ....וכמובן יש גם את הקורדון בלו שהיא המנה שכל תלמיד בצרפת אכל בילדותו, ורציתי לעשות אותו כשר כדי לגלות לישראלים שהשניצלים הם לא הדבר היחיד שאפשר לעשות עם חזה עוף".

מסעדת לה מיאל משלבת באופן נפלא אוכל מצוין עם אמנות, מה שמעניק לסועדים חוויה מקיפה והנאה של כל החושים.

טטיאנה בורקוש: "בגלל שאנחנו מגיעים מתוך עולם המועדונים, אנחנו אוהבים לשלב אמנות עם המטבח המעולה של יואן. למעשה, כבר כשמתקרבים למסעדה רואים את הפרגולה שלנו שעליה כתוב 'לה מיאל, ארט אנד קיצ'ן', לכאורה האמנות קודמת למטבח, למרות ששום דבר לא מתעלה על הבישול הנפלא של יואן. אנחנו כל ערב מזמינים אמן שינגן לסועדים. למשל לא מזמן הזמנו שלישיית ג'ז, והתגובות היו נפלאות. מעבר לעובדה שמדובר בנגנים מצוינים, ההרגשה היא שזה בדיוק מה שהיה חסר בתל אביב עכשיו, אוכל טוב ומוזיקה מעודנת. זה היתרון שלנו על פני מסעדות אחרות, כמובן עם זה שאנחנו כשרים".

כל ערב יש לכם אמן אחר?

"כן, ואנחנו מעדכנים באינסטגרם בימי ראשון ושני מה התוכנית שלנו לשבוע הקרוב, אז אתם יכולים להיכנס ולבחור באיזה ערב אתם רוצים להגיע, בהתאם לאמן שיגיע".

המלחמה משפיעה על ימי הפתיחה שלכם?

"כן, כמובן שזה משפיע על המצב. אנחנו כרגע פתוחים רק בימי רביעי, חמישי ומוצ"ש, עם כוונה להוסיף עוד ימים. כרגע קשה לגייס צוותים, אז אנחנו עובדים במתכונת מצומצמת ועושים כל מה שאנחנו יכולים, כדי לכפר על הצוות שחסר. ממלצרים ושוטפים כלים.

אז איזה מנות בולטות במסעדת לה מיאל? הכל שם מאוד צרפי ומושך, אבל יש כמה מנות שתפסו לנו את העין: סביצ'ה לבן – מנה של דג לבן בסגנון פרואני, מוגש עם צנונית, כוסברה, עגבניות, פטריות, מלפפון ומקלון בגט טרי ופריך. ורד גרבלקס - פרוסות סלמון בכבישה ביתית, המוגשות עם לימון, איולי שום ובלינצ'ס תוצרת בית. כמובן, אם אתם חובבי סרטים צרפתיים שמצולמים בפרובנס לא תוכלו לוותר על מנת טיול בכפר - ניוקי ברוטב יין לבן עם אגוזי מלח, שמן כמהין, שבבי פרמזן טבעוני ופטריות פורטובלו מוקפצות. גם בקינוחים לה מיאל מצטיינת, וכך למשל תוכלו להזמין, בין היתר, מנה שנקראת "חזרה לילדות" ומציעה חתיכות תפוח מזוגגות בווניל עם עוגיות לוטוס, שקדים מקורמלים וטיפה קולי תות.

מסעדת לה מיאל. יד חרוצים 14, מתחם יד חרוצים, בניין שבח, תל אביב.

טלפון להזמנת מקום: 050-7873719

שעות פעילות : 19:30-01:00 ימים ג, ד,ה

20:30-01:00 מוצאי שבת

ניתן לקיים גם אירועי בוטיק עד 100 מוזמנים במהלך שעות היום, גם בימים בהם המסעדה אינה פתוחה לקהל רחב. אירועים בין 20 ל 50 מוזמנים ניתן לקיים גם במהלך שעות הפעילות.

המסעדה כשרה (רבנות תל אביב, לאירועים פרטיים ניתן גם להשיג כשרות למהדרין ספציפית ליום האירוע).

גלשו לאינסטגרם של לה מיאל כדי לצפות בעוד תמונות.

*חלק מן המסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
6
פחות אהבתי
0
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי

הצטרפות לניוזלטר

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER