נגישות
נגישות

אנחנו בעניין של אוכל. טרי, טעים, נגיש וחם

איך אנחנו אוהבים את המסעדות הקטנות, המשפחתיות, השמחות. כמה אנחנו שמחים לגלות שמאחורי הסירים הגדולים עומדת אישה עם עיניים טובות וידיים שיודעות להפיק אוכל מנחם, ביתי, לא מתחכם, כזה שלא צריך להמתין לו יותר מדי, שמיד מזהים מיהו ומהו, והוא פשוט טעים.

ובכן, שוק התקווה. אם נדמיין ששווקי תל אביב הם נערות בכיתה ח', אז שוק הכרמל היא הנערה השקטה הזו שבחופש הגדול פתאום גבהה, התחטבה והתייפיפה ועכשיו היא הכי מקובלת. שוק צפון זו הילדה שכל הבגדים שלה הם מחו"ל וחצי מהזמן היא בכלל לא פה (והמורים סולחים לה, כי אבא שלה הוא הבוס של כולם), שוק לווינסקי זו הילדה הבטוחה בעצמה עם הרבה אחים שעושה המון רעש ויודעת לשיר מהמם, שוק הנמל זו ילדת סנטר גאונה ועגמומית חובבת אנימה שמסתירה שאבא שלה עשיר, שוק הפשפשים זו הילדה המוזרה קצת, תלמידה מצטיינת אך אגרנית בסתר, ואילו שוק התקווה זו הילדה העדינה והיפה שיושבת בצד, רואה הכל ושומעת הכל, ומי שמתיידד איתה נשאר לה נאמן לתמיד.

כי שוק התקווה הוא לא השוק הכי יפה, לא הכי גדול, לא הכי בכותרות, לא זה שיקפוץ לכם אוטומטית לראש כשתרצו ללכת לאיזה שוק מעניין. אבל כשתלכו - ואתם תלכו מתישהו, כי בואו, תל אביב זה לא פריז על 70 השווקים שלה - מתישהו תגיעו לכל השווקים שיש לעיר להציע, וגם לפה.

אבל באמת, מה שמעניין אותנו זו לא ההיסטוריה של שוק התקווה, לא הארכיטקטורה מאחורי הסימטאות וגם לא החזון של השוק, אם יש כזה.

סורי, אנחנו בעניין של אוכל. טרי, טעים, נגיש וחם. וכזה לא חסר בשוק התקווה. אז אלו מסעדות שבו את ליבנו ואת חיכנו?

אווזי - גם לאווזים יש לב. והוא טעים

המסעדה הראשונה של הרשת וכנראה הכי אייקונית מכולן. מסעדת גריל קלאסית, עם אוכל טעים שהולך איתנו כבר כמה דורות, סלטים טובים ומבחר לא רע גם אם באים עם ילדים. לגבי מדד הסלבס, בואו נגיד ככה, אם בא לכם לפגוש פוליטיקאי לוהט, חכו לתקופת בחירות ולכו לאכול באווזי בתקווה. 

מנה עם תקווה גדולה: סטייק סלמון בגריל, לבבות אווז וסטייק פרגית במרינדה

בוטק'ה 23 - היגור שניצל עם סביח ופלאפל?

כנראה שבכל פעם שבא לכם לאכול משהו בשוק התקווה, אתם מתכוונים למקום כזה, גם אם לא הכרתם אותו קודם - שמח, תוסס, צעיר, עם מוזיקה טובה ווייבים של מסיבה. ורגע, היי, גם פלאפל מעולה, עם צ'יפס נפוח ואוורירי שרק מחכה שתנעצו בו שיניים ותשמעו את הקררררצצצצ'.

מנה שתולים בה הרבה תקוות: ה"פיתה בוטק'ה" המפורסמת של המקום, שכוללת גם שניצל, גם פלאפל וגם סביח, השוכנים להם יחד בדירה אחת, ומארחים גם עמבה עסיסית ונאה. 

בוטק'ה 23 אצל 21 שכונת התקווה 052-6557799

גם פלאפל. צילום: שאטרסטוק

שמש - שבעים שנה הם שם, לא תבואו?

המסעדה המקורית שמציעה שיפודים אבל גם אנטריקוט, שקדי עגל, חזה אווז וחוט שידרה, פועל כבר יותר משבעים שנה עם תפריט יחסית קבוע, וגם קהל לקוחות יחסית קבוע. הגריל של שש עובד שעות נוספות כי נראה שכולם מזמינים פה שיפודים בתוספת שומן כבש.

בתקווה שתקחו את המנה הזו - ביצי הודו.

שמש. התקווה 13, tel:053-9369093

אנטריקוט על הגריל. צילום: שאטרסטוק

רוזיטה בשוק - כי לפעמים האוכל הקליל זה מה שבא לנו

אם אתם מגיעים לשוק עם ילדים או אם בא לכם אוכל קליל, טעים וכזה שלא מערב איברים אינטימייים של אווזים או תרנגולות, רוזיטה בשוק היא אופציה נהדרת. המסעדה, שמנוהלת על ידי שפית מנוסה, נשענת על חומרי גלם טריים ועשירים מהשוק, ומייצרת בכל יום מנות כייפיות כמו שקשוקה, שניצל, נקניקיות מרגז ועוד.

רוזיטה נותנת לנו תקווה - נסו את מנת הסביח הביתי.

רוזיטה בשוק. התקווה 19 050-8860088

מסעדת שימשי - להיות על הגריל אבל בקטע טוב

דמיינתם מסעדה קטנה עם תבשילים ביתיים, פינטזתם על סירים גדולים ומשפחה חמה שמנהלת את הכל - הגעתם לשימשי. אוכל לא יומרני אבל פשוט מאוד טעים, מאוד טרי, עם חומרי גלם משובחים מהשוק וקהל שכנראה מגיע במיוחד.

התקווה שלכם לצהריים מעולים - המנות שיוצאות מהגריל מאוד פופולריות, אבל שימו לב שמדי פעם יש תבשילים משתנים בהתאם לעונה ולמצב רוח, והם מעולים!

מסעדת שימשי, חנוך 37  שוק התקווה. 03-688-3838

ניסים והקבאב העיראקי - כי רק השם מספר כבר את הסיפור

אם בא לכם על קבב טוב (או איך שהוא קורא לו - קבאב, תודו שזה נשמע יותר אקזוטי), לכו לניסים, שמכין קבבים עירקיים עסיסיים וטעימים להפליא כבר יותר מחמישים שנה, ופה במסעדה נמצא יותר מ 30 שנה. עסק משפחתי של שלושה דורות, ותערובת הבשר המפורסמת עדיין מתובלנת ומתערבבת מדי יום בידיו של ניסים.

עוד לא אבדה תקוותנו - נו באמת. קבב. סליחה, קבאב.

ניסים והקבאב העיראקי המבשר 3 שוק התקווה 03-639-4281

קבב עסיסי. צילום: שאטרסטוק

מאמא אסתר - כי בא לנו שאסתר תאמץ אותנו

המסעדה עם האוכל הכי ביתי והכי כייפי, כמו של פעם, למשל עוף צלוי, בדיוק כמו זה שאמא היתה מכינה לפעמים בשבת בצהריים. והממולאים העסיסיים, הקציצות מהילדות, התבשילים ועוד. אוכל לא מתחכם ולא מסתלבט - איזה כיף לאכול בלי שדוחפים לכם איזה מנה פלצנית אלא מגישים לכם באהבה אוכל שבישלו לכם מכל הלב. אם אתם מסתובבים באיזור ביום ששי, קחו לכם כמה קופסאות הביתה.

מנה של תקווה ושמחה - ערוק, לביבות עירקיות עם המון עשבי תיבול מעקצצים וטריים.

מאמא אסתר התקווה 18 שכונת התקווה 03-9191137

אוכל ביתי טעים כמו של אמא. צילום: שאטרסטוק

דוד חביב דלאס מרכז הקובה - עד שתסיימו להגיד את השם הזה כבר תהיו עוד פעם רעבים

מסעדה עירקית אותנטית, שהתחילה עוד בעירק לפני כמאה שנים (!) עם סבא מוכשר שבנה לעצמו דוכן קבבים נודד, ומנוהלת כיום על ידי הדורות הבאים של משפחת חביב. המקום מתמחה בקובות (אולי הבנתם את זה מהשם) ומציע מגוון גדול של קובות נהדרות: קובות עם בשר, קובה חלאבי, קובה סלק, קובה במיה, ועוד.

התקווה בת מאה שנים - ממליצים לכם לקנות וגם לקחת הביתה, ובכן, קובות.

דוד חביב דלאס מרכז הקובה, מבשר 19 פינת נוריאל בשוק התקווה 053-8007354

האחים בועז - כי ידוע שתימנים ונהנים

האחים בועז היא מסעדה מפורסמת, אפשר להגיד סוג של אייקון מקומי בשוק. היא מציעה אוכל תימני אסלי, טעים ולפעמים שורף, כמו החיים עצמם. מה תמצאו פה? ובכן, חילבה טרייה שאפשר לשפוך למרק ולגרוף הכל עם סאלוף גמיש ומלא גומות, סחוג, מרקים שונים ועוד.

מנה עם תקווה בריקוד תימני: אומנם המסעדה מתמחה במרקים, אבל מגישה אורז עם שעועית טעים מאוד.

האחים בועז אצ"ל 47 שכונת התקווה 03-687-3136

שאול מוצפי - סיפורו של קבב

דור רביעי של אוכל עירקי אותנטי, המגיש את אותן מנות כבר שנים ולאף אחד זה לא נמאס, כי זה פשוט טעים, ולפעמים כל מה שבא לנו זה קבב עירקי שנשאר בדיוק באותו טעם נפלא שממנו נהנינו לפני שנה, לפני עשר שנים וכשהיינו ילדים ולקחו אותנו לאכול פה.

תקוות גדולות - תזמינו קבב, לימונדה ושתי פיתות טריות, ואתם מסודרים עד הערב.

המבשר 14 בסמטה שכונת התקווה 053-9439889

נשארתם רעבים? בואו לבדוק עוד מסעדות שוות בשוק התקווה

תמונת שער: שאטרסטוק

חלק מהמסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest, אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
42
פחות אהבתי
3

כתבות נוספות של ליהי גיאת

Newsletter Icon