נגישות
נגישות

החלק הכי חשוב בטיול - מסעדות מומלצות בדרך לצפון

אתם יכולים לספר לעצמכם עד מחר על פריחת הכלניות והפרגים בצפון בחורף. אנחנו יודעים מה הסיבה האמיתית לטיול שלכם, וזה האוכל הטעים של המסעדות בצפון.

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
ליהי גיאת
תאריך פרסום: 11/12/2022, 9:56 תאריך עדכון: 24/01/2023, 10:53
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

תיקחו את המתבגר הכי נוהם או המתבגרת הכי מסתגרת ותגידו להם שיוצאים לטיול. התגובות ינועו כנראה בין "פחח", "ממש" ו"לחגכךלחכעחחכח". האינטליגנטים יותר ינהמו משהו שיישמע יותר משפט מסודר יחסית, אבל זה יהיה קצת מעליב. משהו בסגנון "יהיה לי משעמם איתכם".

אבל אם במטה קסם תנופפו בשרביט ה"נלך גם למסעדה טובה", פה כנראה תראו איזה שינוי במראה המתבגר המצוי. אוכל, במיוחד אוכל שלא אתם ההורים בישלתם, הוא מגנט גם ליצורים הזעופים, כפויי הטובה והלא מתקשרים שאנחנו מכנים "הילדים האהובים שלנו".

אז במיוחד בשבילכם, הורים טרודים, לא מוערכים וקצת מעוכים, הכנו רשימת מסעדות מומלצות בדרך לצפון. משהו שיחזיק את המתבגרים שלכם בדרך לשם, וימנע מכם לרצות לקפוץ מהרכב בכל פעם שהם יריבו מאחור.

והם יריבו, אז פשוט תעצמו עיניים ותקשיבו למוזיקה טובה. אבל אז הם יריבו איתכם על סוג המוזיקה. לא משנה, נתרכז באוכל. כי בואו נודה באמת, גם אתם מוכנים לצאת מהמיטה החמה ביום שבת חורפי וקר, להיכנס לרכב כשגשם זלעפות מאיים לחורר את גג המכונית שלכם – לא באמתתתתת בשביל חתיכת פרח אדום שאתם כביכול נוסעים במיוחד לראות.

זוג  נוסע לצפון הארץ והאישה מניפה ידיה באוויר לטייל וליהנות. צילום: שאטרסטוק

מסעדות בדרך לצפון – עם ילדים

מסעדת שוואטינה

הכריסמס בישראל הוא לא ממש חגיגה מטורפת של אורות כמו שזה בבירות אירופאיות כמו וינה או לונדון, אבל היי, יש לנו את חיפה!

אם אתם מתכננים לנסוע לחיפה לקראת הכריסמס או שאתם סתם בדרך לצפון באופן כללי, כדאי לכם מאוד לעצור במסעדת שוואטינה. המסעדה הזו שממוקמת גבוה בסטלה מריס, משקיפה על נתח גדול ומהמם של חיפה, ומציעות מנות סופר כייפיות, במיוחד בחורף.

למה זה מתאים לילדים?

אחד הדברים שחשוב לזכור בטיול, זה למצוא הנאות קטנות בדרך לכל הגילאים במשפחה. ממש ליד מסעדת שוואטינה תמצאו רכבל שמוריד אתכם עד לים. אז תהיו חכמים: בזמן שאתם אוכלים כנאפה חמימים שהרגע יצאו מהתנור, הילדים שלכם – אם הם מספיק גדולים - יכולים להשקיף על הנוף מלמעלה, הלוך וחזור ברכבל.
שוואטינה, דרך סטלה מאריס 100, חיפה 053-9442932

הרכבל של חיפה הרכבל של חיפה. צילום: שאטרסטוק

בנחלה

אם אתם מדמיינים את עצמכם אוכלים במקום אותנטי וכפרי בצפון, מוקפים בטבע ירוק ומתענגים על אוכל מעולה כמו בכפר ציורי באיטליה - מצאתם את המסעדה שלכם. הנחלה היא ביסטרו בסטייל איטלקי כפרי בגליל המערבי, במקום שהיה פעם לול תרנגולות (ואין יותר אותנטי מזה, תודו) וכיום יש גינה גדולה ויפה. עם שמות של משקאות כמו תפוזים מן הפרדס שלי, ולימונדה מהעץ של השכנה, הכי כיף פשוט לשבת שם ולנוח.

למה זה מתאים לילדים?

"בנחלה" ממוקמת בתוך, ובכן, נחלה. בשביל הילדים זה מקום מושלם: יש משחקייה גדולה, מתקנים שווים והמון דשא לרוץ עליו. בנוסף, הילדים שלכם בטוח ישמחו למצוא שם פינת יצירה, מתנפחים לטפס עליהם, ארגז חול, פינת קליעה למטרה, ואפילו רכבי בימבות לדהור עליהם. בחודשי הקיץ יש גם הפעלות שוות.

בנחלה יצחק שדה 17 נהריה  053-9443538

גינתה של מסעדת "בנחלה" שנמצאת בנהריה לאכול בטבע. צילום: הנחלה

צל תמר

 צל תמר היא מסעדה מתוקה מאוד, שהמיקום שלה ממש מיוחד – בלבה של גינה גדולה ודמויית ג'ונגל עם נחל, לא פחות, שחוצה אותה במרכזה. הישיבה במסעדה נותנת תחושה של ישיבה במסעדה אירופאית בחורף. התפריט מציע מגוון גדול של מנות בשריות וחורפיות, אבל גם מענה לילדים, לצמחונים ואפילו לטבעונים. הכי כיף אחרי טיול באיזור לנוח שם, לאכול ולהחזיר לעצמכם כוחות.

למה זה מתאים לילדים?

במסעדה יש פינת משחקים יפה ומזמינה, וגינה שאפשר לרוץ בה ולפרוק אנרגיות.

צל תמר, בכניסה של קיבוץ אשדות יעקב איחוד 053-9444031

 

מסעדות מומלצות בדרך לצפון – לבילוי רומנטי

סינמה פרדיסו

מסעדה-בר שממוקמת על חוף הים בחיפה, ומציעה שילוב מגניב מאוד של קוקטיילים משובחים ואוכל מוקפד. בין המנות תוכלו למצוא רביולי בהכנת יד, בשרים טובים, דגים טריים ומנות מגניבות של פירות ים כמו פופקורן שרימפס. עכשיו שחורף וקר, הכי כיף להתכרבל בזוג בפינה אינטימית המשקיפה לים, לשתות משהו טוב, לנשנש איזה דג ולהגיד "אה נו, יש מסעדות טובות בצפון". אגב, אם יהיה לכם ממש מזל אולי תוכלו לתפוס איזו הופעה טובה, של מוזיקאי או של דיג'יי שבא לעשות שמח.

למה היא מתאימה לבילוי זוגי?

אה זה ממש פשוט. השילוב של ים, מוזיקה ואלכוהול מזמן שפע של ריגושים ורומנטיקה. ואלה כידוע לא כל כך משתלבים עם ילדים.

סינמה פרדיסו, חוף זמיר חיפה 053-7278993

מסעדת סינמה פרדיסו בחיפה קוקטייל על החוף. צילום: סינמה פרדיסו

קדירת המכשפה והחלבן

המסעדה הסופר מיוחדת הזאת שכנה פעם על ראש של הר אפוף עננים ביישוב נמרוד, מקום בו שרר ערפל תמידי קודר וקריר, ונראתה פחות כמו מכשפה ויותר כמו רפונזל גותית בטירתה החשוכה, השולחת קורי קסם לעבר הסועדים המגששים את דרכם באפילה מוחלטת. אם רציתם להגיע למסעדה הייתם צריכים לסכן את נפשותיכם, בכבישים צרים להפחיד, נידחים וחשוכים כמו בסדרת נוער של נטפליקס. אבל כנראה כמו שקורה לכולנו, האפלולית הטינאייג'רית פינתה מקומה לחשיבה רציונלית יותר, והמסעדה עברה למקום "מיושב" יותר בקיבוץ הגושרים, מקום מואר יותר, בטח נגיש יותר - ונטול לחשי כשפים. עדיין, יש בה מן הקסם הישן, לפחות ברמת הטעמים המעושנים, שמרגישים כאילו נשלפו מסיר ירוק ומכושף. המקום עצמו כבר לא מפוצץ בדמויות של מכשפות, אלא מציג אותן כלאחר יד. שמות המנות ממשיכים להלך קסם על הסועדים, למשל השרימפס של מכשפת רוחות הים, סלמון של מארי המכשפת הנורבגית וכאלה.

למה היא מתאימה לבילוי זוגי?

המסעדה מהווה מקום מאוד נחמד לשבת בו כזוג, במיוחד כשהרוחות זועפות בחוץ, הרוח שורקת וכמה ברקים מאירים לשנייה את הפרצופים של הבובות המפחידות. בצחוק, כן? לא מפחיד בכלל וממש כיף.

קדירת המכשפה והחלבן, מתחם גן הצפון, הגושרים  053-9369704

מסעדת הצוק

למסעדה הזו יש כל הנראה את הנוף הכי יפה בארץ, בזכות המיקום שלה על ראש הנקרה, והעיצוב של המסעדה ש"נשפך" לתוך הים התכול דרך החלונות הגדולים. הים משמש השראה לשפים מאור מלכה ואריק דניארו, ולכן תוכלו למצוא מנות דגים טריות ומשובחות. אם אתם חובבי בשרים, יש לכם מנות כמו צלעות טלה, אנטרקוט מעושן ועוד. יש לכם גם אפשרות לקחת ארוחת טעימות, ואחריה באמת תצטרכו לשבת איזו חצי שעה ולנוח, לבהות בחלון ולהזמין אספרסו טוב שיוריד הכל.

למה היא מתאימה לבילוי זוגי?

דמיינו את עצמכם יושבים נינוחים מול חלון ענק שממנו נשקף הנוף הפתוח של הצפון, בחוץ משתוללת סערה אבל בפנים חמים ונעים. לפניכם כוסות יין, וכמה מהמנות הטעימות שאכלתם לאחרונה. ועכשיו תדמיינו שילד אחד הפיל את הצלחת שלו בטעות לרצפה, השנייה צועקת שהיא לא מוצאת את הבובה שלה, והשלישי סתם בוכה כי הוא עייף. הבנתם? יופי.

הצוק, כפר ראש הנקרה 053-9373557

הנוף הנשקף ממסעדת הצוק שבצפון הארץ נוף פתוח למעלה. צילום: מסעדת הצוק

טיביס

המסעדה הרומנטית בוורד הגליל, היא המסעדה החורפית האולטימטיבית לזוג שברח לצימר בצפון, ללילה אחד או שניים. מסעדת הבוטיק של השף חיים טיבי מזכירה בעיצוב שלה בקתות באתרי סקי, עם עיצוב על טהרת העץ. בצפון גם ככה החורף מרגיש קשוח ועצמתי יותר, אז אם כבר נקלעתם ללילה קר, הזמינו מרק קרם קוקוס ועגבניות, או מרק קרם דלעת עמוק.

למה היא מתאימה לבילוי זוגי?

כי היא לא זולה, וילדים לא יודעים להעריך אוכל מוקפד וטעים כמו חזה ברווז צלוי ועטוף ברוטב פירות יער עם גבינה מקומית. והם גם לא שותים יין. שיישארו בבית.

טיביס, כפר נופש ורד הגליל  053-9368039

ביסטרו מיכאל

השף הידוע מיכאל רטובסקי פתח מסעדה קטנה ואינטימית במושב לימן, שנראה קצת כמו טוסקנה הקטנה, או כמו עיירה קסומה באוסטריה. המסעדה הקטנה כפרית אך יוקרתית, מציעה אוכל טעים ומיוחד באווירה מאוד רומנטית. אם אתם שוקלים לחגוג יומולדת לבן / בת הזוג, זה ממש המקום המתאים לכך, וכמובן שאפשר לשלב גם טיול כייפי בגליל. הקטע של מיכאל זה שילוב של אורבניות עם ניחוחות כפריים, כמוהו, והמנות שלו בהחלט משקפות איזו דואליות מעניינת, למשל קוסקוס ערבי עם פירות ים.

למה היא מתאימה לבילוי זוגי?

אם עד כה לא הבנתם למה בילוי במסעדת שף יוקרתית באחד המקומות הכי ציוריים וכפריים בארץ בשילוב עם חורף פוטוגני מתאים לבילוי רומנטי, כבר אין לנו איך לעזור לכם.

ביסטרו מיכאל, הגפן 43 לימן tel:053-9443089

צילום שולחן במסעדת ביסטרו מיכאל שנמצאת בלימן כמו באיטליה. צילום: ביסטרו מיכאל.

רוצים לשמוע עוד על מסעדות בצפון, לראות תפריטים ולבחור לעצמכם מסעדה מנצחת? לחצו כאן

צילום תמונת שער: שאטרסטוק

 לכל המסעדות בצפון הקליקו כאן >>

מסעדות בצפון? קבלו הטבות בעלדיות לגולשי rest >>

חלק מהמסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest, אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
בנחלה בנהריה
053-9443538
סינמה פרדיסו  CinemaParadiso בחיפה
053-7278993
הצוק בראש הנקרה
053-9373557

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
יום האישה עם כוכבת משחקי השף: "ידעתי שאצליח"
טעמים של ג'אז ואוכל משובח
מסעדת שף כשרה למהדרין? "פה כדי לעשות היסטוריה"
אדוני ירצה גם כרית? המסעדות שאהבנו בבתי מלון
סאנסט באשדוד: לאוהבי בשר והחיים הטובים
הירושלמית החדשה והמסקרנת מיט טיים - ביג טיים!
מסעדות כשרות בפריז לכבוד יום הבסטיליה
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות