נגישות
נגישות

מאסטר שף: נבחרת העשור יוצאת לדרך!

מי קטפה הצטיינות פעמיים ברצף? מי השחצן התורן ואיזו מנה הפתיעה את השופטים? זאת ועוד בטרילוגיית הפרקים האחרונים שישאירו אתכם עם טעם של שני בפה וחיים בצלחת

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
הבוחשת בקדרה
הבוחשת בקדרה
תאריך פרסום: 19/08/2022, 9:31
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אז סוף סוף זה קורה ונבחרת העשור יוצאת לדרך בקול תרועה רמה! לאחר עשרות אודישנים - חלקם מצחיקים, חלקם מייגעים, עשרות תלבושות שופטים מכאיבות לעין ומלתחה - המזכירות תקופות חשוכות של בגדי בר/בת מצווה לא הולמים, הגיע סוף סוף הפרק האמיתי הראשון של מאסטר שף; הסנונית המבשרת של תחילתה של עונה מסעירה, עם שני פרקים נוספים שמראים שהרכבת יצאה לדרך, הקטר שועט בראש ושני מנגב חומוס בקרון האחורי. הבוחשת הכינה את אבן היוגורט של הציניות, השחיזה את סכיני הרעב ויצאה בצעדי ענק לתחילתה של ליגת המוקדמות - הרי היא נבחרת העשור, שמרמזת לנו על עונה עם המון מנות והפתעות בדרך, ובופה שלם עמוס רגשות וטעמים.

החידוש שהביא לתקווה גדולה בלב ובהמנון

אם בכל עונה של מאסטר שף היינו מייגעים עצמנו למוות היישר לתך החמין המבעבע, עם יחס של מודח אחד על כל שלושה פרקים, הרי שהפעם השכילו קברניטי התוכנית להבין ש- LESS IS MORE. במילים אחרות, בעונה הזו בכל פרק, יש מודח. איזה כייף לנו! כבר לא מורחים ומותחים את הציפייה, אלא נפרדים בכל פרק ממתמודד אחר שלא עמד בציפיות חמשת הגרגרנים. כמה שנכון וחכם לעשות זאת. רענון נוסף שהביאה עמה עונת העשור, הוא "המרפסת" – בכל פרק ישנה טעימה, שבסופה ייקבע מי עולה אוטומטית למרפסת ומי נשאר עם שעטנז סוג ב' זמני - אלו שלא הבריקו בבישול היומי שלהם. זה נכון שתמיד הייתה מרפסת, אלא שכעת צריך 5 קולות כדי לטפס אליה, וכמות הדרמה עלתה פלאים, עד כי נדמה שרק חסר שנועה קירל תעשה פירואט לתוך אחת המחלוטות של עולי המרפסת.

ג'יזל, המצטיינת הרשמית של פתיחת עונת העשור

ממש כמו הדוגמנית ג'יזל, גם ג'יזל שלנו, ג'יזל שרה ללוש, כבשה את המסך ותצוגת האופנה הקולינרית עם שתי מנות שהפכו אותה למצטיינת פעמיים ברציפות. הראשונה היא מנת שיפודים של פילה מוסר עם תבשיל סלרי, שגרם לאנסקי לנהום כמה המנה מעניינת ועדינה. ברודו חוברת אליה עם אמירה שהמנה מהממת ומוצלחת, בזמן שג'יזל מספרת על אהבה בין שורש סלרי ללימון ושמן זית, שזה כמו הזוגיות של שלומית מלכה ויודה לוי. רק שלא ברור מי בתפקיד הלימון.

ג'יזל אומרת שהיא בעננים מההצטיינות שלה, וצולחת גם את הפרק הבא עם הצטיינות במנת ההפתעה שלה, במסגרתה היא הכינה 'קנלוני בהפתעה' - מנה שנראית בול כמו קנלוני, אלא שלמעשה זו דלעת ממולאת בבשר ובפירות יבשים. ברודו אומרת לה שהיא ממזרה, כי מי ציפה מאישה כמותה לכאלה הפתעות? אנסקי אומרת לה שזו מנה מפתיעה ומהממת, וחיים מגיב במחמאות של צנוברים שנתקעים בגרון, באומרו כי במנה יש איזון מפתיע בין מתוק ומלוח. שני אומר שיש גם התפתחות במנה, והבוחשת חושבת על כל המנות שלה שעוררו התפתחות בקיבה עד כדי חום של 38 מעלות ודלי צמוד. ג'יזל נרגשת מההצטיינות השנייה, ובשל צניעותה שובת הלב, היא אף מודה כמה מעולם לא האמינה בעצמה וכמה היא רגילה להיות מאחור. הבוחשת התאהבה בג'יזל ומקווה שהיא תתעצם ותפרח כמו פופקורן במיקרו.

המנצחת השבועית. צילום מסך מתוך "קשת 12"

מעשה בשובל שמשאיר שובל של נפיחה קולינרית

הבוחשת מודה כמה שהיא לא אוהבת שחצנים, שמתנהגים כמו צ'ק בנקאי של מיליון שקל, שמופקד וחוזר למחרת בבוקר עם שוטר עייף ומשופם. במשימת השיפוד, שובל קטוני אומר קבל עם ועולם כמה שיש לו חוטי מחשבה רבים, מכין שקדי עגל ואף מתחנחן מול אהרוני על השקדים, בשעה שהעגל רק רוצה לראות רופא אף-אוזן-גרון. חיים מדבר על בדידותם של החומרים במנה, ברודו אומרת שעקב האכילס של המנה הוא החומוס לימה (מישהו כאן יודע מה זה בכלל אומר חומוס לימה?). הבוחשת רק מכירה חומוס מסבחה. בפרק ההפתעה, שובל מגדיל ועושה קרמשניט - הפתעה שאמורה להיות מתוקה אך הופכת למשהו לא טעים. חיים אומר שזו המנה הכי פחות טובה של שובל (נכון, כי טעמנו כאן עשרות מנות שלו), אהרוני מתחנף אליו שזה לא הכי גרוע אבל בטח לא משהו. בסופו של דבר, הוא נותר לבדו עם מיכל להב, והשופטים ויתרו על מיכל המקעקעת וסיפורה המדהים לטובת שובל. למה? את זה תשאלו אותם, כי כנראה שרטוריקת הדיבור והפלצנות אינה פוסחת על מנות לא טעימות אך מפונפנות באופיין.

שחצני מדי? צילום מסך מתוך "קשת 12"

הרועה הנודד והפירומן (והשרמנטי)

אין ספק שאחת הדמויות המסקרנות בעונה הוא הרועה הנודד והבודד והחתיכי, הלל גרדי, שיש בו את השילוב המנצח הזה של גבר בשלן ומסתורי, צנוע אך במידה יפה, ועוד רועה צאן... בנות ישראל מדמיינות עצמן יוצאות לדייט במרחבי הצפון הירוקים, חבוקות בהלל ששולף חליל עץ ומוביל אחריו עדר שלם ופועה ששר שירי אהבה. בפרק השיפודים, הילל מבטיח ריקודים של חובזות עם ארטישוק ירושלמי, וחולם על הצאן מהצפון ועם מי יעשה מרעה ("איתנו" - זועקות בנות ישראל מאוהלו של אברהם). השופטים אוהבים את המנה. אנסקי אומרת: "ליקטת חומרי גלם של טבע", שני קולע בול לראשן של בנות ישראל באומרו שהילל הכין "מנה של סוס ערבי" ובקיצור, הלל פוסח הלאה לפרק של מנת ההפתעה, בה הוא רוקח לנו מעין ביצת קינדר שרופה בניחוח עדרים מרוחקים בהרי מואב, אי אז בתקופת הסנדלים התנכ"יות. אנסקי אומרת שהמנה היא "מכתב אהבה לטבע", אהרוני אומר שיש כאן מנה מפתיעה – שאגב איש מאיתנו הצופים לא הבין עד עצם כתיבת שורות אלו מה למעשה היה לנו כאן, ולמרות שלא הבנו, הלל של בנות ישראל עולה למרפסת וכולנו פועות באושר גדול.

הפנטזיה החדשה של בנות ישראל. צילום מסך מתוך "קשת 12"

רצף הפתעות מעייפות

בפרק האחרון, השופטים ואנחנו רצינו הפתעות של ממש וקיבלנו פרק עלום כמו ביצותיו, רק בלי החלמון שנשפך. אהרוני אמר שהוא רוצה שהם יפרחו מרעיונות, אנסקי רוצה את אפקט ה"וואו" ובסופו של יום, קיבלנו מנות רדומות ואפקט ה"וואו" נותר על רצפת העריכה של תסריטאי התוכנית. מסטוול מבולבלת מחיים, שבלבל את מנת קציצות הדגים, שלא ממש הפתיעו אותו, אותנו ואת הדגים, שעד היום שוחים בבלבול מכל הפרק הזה שהשאיר את מסטוול למרגלות המרפסת.

גל מורן ישראלי הכינה 'פילמני של סבתא', שנראה כמו כיסונים מלוחים עם בצל, אבל הפתיע את השופטים במתיקותו. מיכל מוטיל הכינה "טיול אחרי צבא" של אפרסמון; מנה הזויה שהייתה כמו דייט לא מוצלח בין אפרסמון למוס סלמון, שזה כמו שילוב של איילה חסון עם דודו אהרון, אך למרות השידוך המקרטע, מוטיל עלתה למרפסת בזכות היצירתיות שלה. מיכל להב הכינה "ביצה עלומה" שנשפכו ממנה ירקות מבוהלים ולא מרוצים, ואנסקי הודתה בשם כולנו שזה קצת משונה בשביל כל הקונספט. דוד כהן הכין "כרוב מגנוב", מעין פרשנות לכרוב ממולא, שלא הטיסה אותנו למימד אחר אך העלתה את דוד למרפסת. בקיצור, הפתעות גדולות לא היו כאן אבל ניסינו...

מיכל להב המודחת. צילום מסך מתוך "קשת 12"

שורה תחתונה – עונת העשור של מאסטר שף רק החלה להתניע, כשמסתמן שכוכבי העונה יהיו הלל אהוב הכבשים ובנות הארץ (ואולי גם המואביות?), שובל קטוני שמוכיח שוב ושוב כמה רטוריקה בדיבור הניו אייג'י עובדת לטובתו, ג'יזל שמפתיעה בכל פרק מחדש ותמשיך ותיפתח אלינו בפראותה וביצירתיותה, ועמוס גואטה, שלא ברור משך כמה זמן יישאר כאן. נקווה שזה יהיה הוא שימשיך לתת פייט לכולם, גם אם זה לא מוצדק. פשוט, הבוחשת חובבת פייט, עוד מנות רבות, דרמות גדולות ועדרים רבים.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של הבוחשת בקדרה

מצעד תוכניות הבישול הכי ישראליות והכי שוות
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
אוטו אוכל VIP -  גמר מיותר לקונספט נהדר
המטבח המנצח VIP - רגש מתפרץ ואנשים מיותרים
שום, פלפל ושמן זית - הבוחשת מזילה דמעה בפרק הראשון
המטבח המנצח VIP– כשסיגרים ממרקש מנצחים קרמבו מקשקש
'הבוחשת' בוחשת בבית אח הגדול –  נחמד זה לא יהיה
גמר הקינוח המושלם – הקיבוץ מול האסתטיקה הסובייטית
מסעדות בדיזנגוף – הרחוב שחזר לחיים
המאכל של המדינה
הצטרפו לטרנד: טרנדים חדשים במסעדות הישראליות 2024
המנות הכי ישראליות של 2024 - איפה הכי שווה לאכול?