נגישות
נגישות

המסעדה הבאה – Studio Gursha – בין אוכל לאומנות

המסעדה הבאה זפזפה את הבוחשת בין חלקי פנים מפחידים, דאבל מרציאנו על אוכל פרסי, מחדשת הגבינות והמנצחת הגדולה של הערב, Studio Gursha שהאוכל בה הוא אומנות

הבוחשת בקדרה חדשות מהצלחת
הבוחשת בקדרה
הבוחשת בקדרה
תאריך פרסום: 01/03/2022, 10:47 תאריך עדכון: 15/03/2022, 12:43
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

למה דווקא Studio Gursha גירשה את כולם ועלתה לגמר של המסעדה הבאה ובגדול? מה לרוסו וליהדות? ולמה הבוחשת בקדרה חייבת חורשט סבזי אחרי מצעד איברי הפנים והסיפורים הדרמתיים? מה קרה בטקס של כיתה ו׳2? כל זאת ועוד בניתוח חלקי הפנים של הבוחשת שבוחשת לכם בסבזי של הקישקעס.

השבוע כבכל שבוע, קיבלנו שעטנז של מטבחים, הוגי דעות, סיפורים ודמעות: Viva La Cocina עם מטבח שהוא שולחן מנתחים של מנתחת שלא ממש הייתם חושקים בקופצניותה בעת ניתוח כשאזמל המנתחים בידיה ההיפר אקטיביות, הציגה לנו פורנוגרפיה של מזון שממש לא ביקשנו לראותה, מוגשת על צלחת חדר ניתוח של אוליגרכים עשירים. מאמא מרציאנו שהגישה לנו אוכל פרסי טריפוליטאי על צלחת של פילים, הבוחשת יודעת בוודאות שאף אישה שמכבדת עצמה לא תסיים צלחת כזו כי אז הלך הסקיני, הטייץ והפוטון. Nueva עם לוגו שמזכיר במעט את העיצוב של בנק איגוד, אוכל סטרילי, מוקפד ומדויק, היישר מחדר המחקרים של קופרודוקצית סוגה עלית במכון המחקר הסודי ביותר של עצמו. שיא השיאים של הפרק מבחינתי, עסקת החבילה ש-Studio Gursha מציעה – שף יפיוף ומוכשר למות בשם אלעזר טמנו שרק מלהביט בחומוס הכתמתם שהוא הגיש, אסתטי כמו קנדינסקי על קנבס, אפשר להיות חומוסאי לנצח!

צילום: מיכה לובטוןאלעזר טמנו, Studio Gursha. צילום: מיכה לובטון

מפגן חליפות של טקס כיתה ו׳2

גם הפעם, ואיך לא, צעדו ארבעת המנחים לבושים בחליפות שיובאו כנראה ממסוף לא מוצלח של יצרנית ויבואנית שלא מכירה את עצמה ואת הטרנדים של 2022, מה נסגר באמת עם החליפות האלה? הארבעה צעדו לחדר המנהלת אם כי הפעם הסתמן לו שבר קטן בשורה הישרה, היו מדי פעם דיבורים ששברו את המתח הגאומטרי של הרביעייה. שיא השיאים היה דווקא בסוף הפרק, בטקס כיתה ו׳, הבוחשת יודעת היטב כמה שהמנחים עשו חזרות על הטקסט שהמורה תרצה נתנה להם מבעוד מועד. שימו לב איך כל אחד מהמנחים מחמיא למישהו אחר על פי הטקסט של תרצה או טלפרומפטר, מדקלם את שורותיו כמו ילד ממושמע שמקבל בסוף הציטוט ארטיק בננה. שימו לב לדקלום סטייל ׳מעשה בחמישה בלונים׳, פרי דקלומם של תלמידי ו׳2: אילנה מרציאנו – אוכל של נשמה שבושל באהבה, אלעזר ו-Studio Gursha - מטבח לא מוכר, Nueva זה טוב לקיבה, ו- Viva La Cocina – איזה פחד תקראי לאמא. תתכוננו למופע הסיום כי אז יהיה להם הרבה טקסט שהם כבר התחילו לשנן ותרצה כמו שאומרים ׳על זה׳.

ארבעת המתמודדים, שני מרציפנו ו׳נינדפה׳ עליכם

גם הפעם ליקטו עבורנו את מיטב קוטפי הרייטינג מכל קצוות הקולינריה הארץ ישראלית והחברתית. Viva La Cocina של עמית חיה טויטו, שמיד טרחה לציין שהיא רווקה, הבוחשת תתקשר אליה מחר ותסביר לה ש"מאמי, אם תמשיכי לתפור מעי ולהגיש חלקי פנים על שולחן מנתחים, יש מצב שתישארי רווקה". חייבת לתת שאפו ענק לעיצוב של עמית שהיה מהמם עם שלל טיגריסים, חתולי בר ואווירה שיקית שאין בשום מקום בארץ ובכך מבחינתי היא קיבלה את פרס העיצוב של הפרק! עמית הבטיחה שהם הולכים להתחרפן בגלל האוכל, ואכן בסופו של דבר הם התחרפנו בגלל האוכל, אבל לא שלה.

צילום: מיכה לובטון Viva La Cocina של עמית חיה טויטו. צילום: מיכה לובטון

צוות מרציפנו הלא הם אילנה ואלקנה מרציאנו שבאו ל׳תת בראש׳ עם אוכל ביתי מעולה ואכן הצליחו עם מפרום, קוסקוס וילד שבא לגדל ולחזק את אמו שמגדלת 8 ילדים, רק על זה את הזוכה שלי ומוזמנת לבשל לבוחשת תמורת ייצוג של אלקנה באזור השרון. דווקא על סתיו נווה ו-Nueva דהיינו 'החדשה', אין הרבה מה לומר חוץ מזה שהיא אצילית, תחקירנית, מקצועית, שפית שעבדה בכתית וכל מה שנגמר בסיומת ׳ית׳ והופך אנשים למושלמים מדי. זו גם הייתה הבעיה שלה, היא הייתה מושלמת מדי, כמו בובה. גבינה ביתית, קרקר ביתי, צמחים שייצרה בתלת מימד, שולחן שבנתה בעצמה, הכל היא עושה לבד, ומה תגיד הבוחשת שקונה גבינה אצל יוסי במכולת? האג׳נדה שלה זה להכין הכל לבד, אבל שלנו זה לקנות וכמה שיותר, כדי להכין כמה שפחות לבד ויותר לאכול אוכל של מישהו אחר. המנצח של כל העולמות הוא אלעזר טמנו, עם Studio Gursha, שילוב מנצח של טבח, אומן, צנוע, מוכשר וכל כך נעים הליכות שבא לעשות איתו הליכות בכפ״ס. המסעדה שלו מבטאת את כל האלעזריות שלו כדבריו וכדבריי – שילוב של אומנות, אוכל ותרבות אתיופית שחייבת לפרוץ כבר. אלעזר, נינדפה עלייך (כאפרה עליך באמהרית), כבשת אותנו.

Plat du jour על המנה הכי שווה והשף שהפך לרב

אלעזר המוכשר (שם מעולה למסעדה הבאה שלך, נכון?) הכין שתי מנות: ׳סשימי מאגם הוואסה׳ – דג על יוגורט ולחם דחוס עם קרקר תה מעשה ידיו ו׳שירו פטריות׳, מנת חומוס שגרמה לכולם לשיר, לרקוד ולנגב כאילו אין מחר. שתי המנות זכו לשבחים, רוסו אמרה שכל סיפור חייו נמצא בצלחת כי היא הרי קוראת עתידות בצלחתו של אדם, שטרית הפך לרגע לרב וציטט מהתורה – ״פתח לי פתח קטן ואתן לך עולם ומלואו״ כרמיזה לחוכמתו והתמצאותו בז׳אנר. זה המקום לומר שאלעזר גרף מחמאות שטרם נראו בתכנית, "אתה יא ברנש חייב לפתוח מסעדה", אמר שטרית, שהסגיר במילה ברנש שהוא הגיע מעשורים קדומים בהיסטוריה. גרניט היה כל כך נסער שהוא אף קם מכיסאו תוך כדי מונולוג מחמאות באומרו ״נראה לי שאתה לא יודע מה יש לך בידיים... הכי יכול לפתוח מסעדה״ ודפק על הפעמון מינימום היה אביב גפן ב׳דה וויס׳.

עמית חיה טוויטו סיפקה לשופטים ׳טחול קוטור׳ והודתה שמגיל קטן היא תופרת טחול במתפרה בקניון הנגב, סיפור אטרקטיבי לדייט ראשון. את המנה היא הגישה עם כל נתחי הבשר הקיימים בתוך טחול, כולם עפו עליה אך הלינו על מורכבותה, אותה מורכבות אגב שגרמה לפסילתה של המנה השנייה, למרות שהשופטים עפו על הראשונה. בסופו של יום רוסו שלחה אותה להמשיך במסע הקולינרי שלה, או במילים אחרות שלחה אותה ׳ללכת לחפש׳ רק בעידון האופייני לה.

צוות מרציפנו הכין שתי מנות שנראות טעימות אש, ׳חורשט סבזי׳ ו׳קוסקוס מפרום׳, מנות מנצחות וטעימות אך לא ממש מחדשות, אלקנה אמר לאילנה "אנחנו מבסוטים עליך יא נשמה" וביצע שירת סלסולים כדי להוכיח כמה שהוא ׳דה וויס׳. למרות כל המחמאות, הסופרלטיבים והפוצי-מוצי, מרציפנו לא עברו ורוסו הפליאה בתפילת ׳בטוב ובחסד׳ והותירה אותנו, את החורשט ואת הסבזי, המומים.

צילום: מיכה לובטוןמאמא מרציאנו. צילום: מיכה לובטון

Nueva הכינה חלוויאת ששטרית שיבח בשל חומץ כלשהו שאיש למעט אנשי בישולים לא מכיר. רוסו זנחה את האצילות שלה ו׳הרימה׳ לאסף, אסף אמר שהמנה עשויה להפליא אבל החל לצבור קיטור על גינוני Nueva, שקצת חפרה יתר על המידה בענייני התחקיר, המעבדה והגבינה שרקחה מעיזות פזיזות. בסופו של יום ׳הכנאפה המתוקה׳ אולי הייתה מדויקת אך לא טעימה וגרניט ושטרית התחילו לרכל עליה מאחורי גבה כמו חבורת בנות במשחק ׳5 דקות בגן עדן׳, על כמה שהיא מגזימה בכל הדייקנות הזו, הם רציניים? הבוחשת חושבת שהטעות היחידה של Nueva היא שהיא פשוט אישה חזקה, מדויקת ומקצועית שלא מסתתרת מאחורי סיפור סוחט דמעות ובאה נטו לעשות אוכל משלה. פלצני, יומרני, אבל שלה!

צילום: מיכה לובטוןNueva, סתיו נווה. צילום: מיכה לובטון

הסיפורים המרגשים של הפרק

היו כמה רגעים נוגעים ללב של אלקנה מרציאנו שיעשה הכל למען הגשמת החלום של אמו, ״אני רוצה להגשים לאמא את החלום כי אין לה ביטחון עצמי״, אמר בשיא הכנות ופרגן לה על שנים שהיא מבשלת, ועוד עבור שמונה ילדים! עמית חיה טוויטו סיפרה על עברה כילדה כבדת משקל ששקלה 130 קילו ועל ניתוח שרוול שהסתבך וגרם להוצאת כל איבריה הפנימיים, "זה היה ניתוח לא פשוט שהסתבך, הייתי מורדמת ומונשמת 4 חודשים, שיקום שנתיים, כרתו לי את כל האיברים הפנימיים והשאירו לי לב וריאות". זה היה למעשה ההסבר שעומד מאחורי תפריט איברי הפנים שלה – לחובבי הז׳אנר בלבד, כמובן. אלעזר היקר והמוכשר סיפר עד כמה שהוא רצה להיות לבן עד גיל 10, ועד כמה התבייש במקורותיו ובמסורת האתיופית שלו, אבל למזלו ולמזלנו, אבא שלו לא ויתר והתעקש שהוא ילמד אמהרית ואת התרבות האתיופית. כמה טוב שכך היה, כי אחרת לא הייתה לנו Gursha שתעיף את המטבח האתיופי למקום הרבה יותר גבוה, כפי שמגיע לו.

צילום: מיכה לובטוןאלעזר טמנו. צילום: מיכה לובטון

השף והאומן אלעזר טמנו – כל מה שאוכל אתיופי ואנחנו צריכים!

עם כריזמה שקטה אך כובשת, צניעות ומקצועיות, אלעזר טמנו הוכיח לכולנו שבאמת אפשר להיות רב אומן מוכשר וצנוע. מתפריט שמשלב בין אוכל אתיופי מסורתי לכאן ועכשיו, עם תוספות ייחודיות של אלעזר ועד למנות בלתי נשכחות שכל אחת מהן היא יצירה בפני עצמה של כל תקופות האומנות שרק תרצו. הסטודיו של גורשה מציגה את עסקת החבילה המלאה של אוכל, תרבות ואווירה נפלאה כמו השף עצמו. יש לכם בדיוק שבוע מעכשיו לטעום את המטבח הזה של Gursha. נכנסים ללינק למטה, לוחצים זאפ ומשריינים מקום לשירת הברבור של הקולינריה האתיופית!

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
מסעדת STUDIO GURSHA – מטבח אתיופי עדכני בתל אביב

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של הבוחשת בקדרה

העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
אוטו אוכל VIP -  גמר מיותר לקונספט נהדר
המטבח המנצח VIP - רגש מתפרץ ואנשים מיותרים
שום, פלפל ושמן זית - הבוחשת מזילה דמעה בפרק הראשון
המטבח המנצח VIP– כשסיגרים ממרקש מנצחים קרמבו מקשקש
'הבוחשת' בוחשת בבית אח הגדול –  נחמד זה לא יהיה
גמר הקינוח המושלם – הקיבוץ מול האסתטיקה הסובייטית
צילום מסך "קשת 12"
בואו לאכול איתי עונה 7 - פרק פתיחה