נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לבנה דייגים במינא עכו (צילום: גריק רוזינסקי) אסתטיקה של טעמים. לבנה דייגים במינא עכו (צילום: גריק רוזינסקי)

עכו היא מעוז קולינרי, וממש לא רק בגלל החומוסיה המפורסמת בתוך השוק שתור תמידי משתרך בפתחה. יש בעכו קולינריה מגוונת – מדוכני אוכל רחוב עממי ערבי דרך מסעדות דגים-צ'יפס-סלטים ועד מסעדות שף מוקפדות ומעוצבת לעילא, כאלו המשלבות חוויה של טעמים בפה לצד שירות טוב, חוויית בילוי ונוף מרחיב לב. אחת כזו היא ללא ספק אחת המסעדות היפות בארץ ובטח אחת היפות בעכו – מסעדת Mina.

אירופה הקלאסית על חוף הים
במיקום הכי יפה בעכו עם השקיעה הכי מדהימה באזור ניצבת מסעדה חדשה-ישנה. בעבר פעלה מסעדת מינא המשפחתית בנצרת ולאור הרצון להתקרב למקורות השיקו אותה במהדורה משודרגת הבעלים נאדר דיב וסמיר חתאר על הים ממש, בטיילת, בחלל המהודר שבו שכנה בעבר אל באבור ים.

הרעיון הוא לשלב מזרח ומערב ולהביא את החיבור הזה לצלחת. חומרי הגלם ים תיכוניים מובהקים בדגש על מה שנותן הים בכל עונה ויום (יש עונתיות בדגה ובפירות ים) לצד טכניקות ההכנה, הרטבים וההגשה שמשדרים אירופה הקלאסית.

קבב במינא עכו (צילום: גריק רוזינסקי) לא רק מהים. קבב במינא עכו (צילום: גריק רוזינסקי)

לבנה דייגים וטורנדו רוסיני
התחלנו את הארוחה עם שלל מאזטים בהם לבנה שום, טחינה מעושנת, סלט טאבולה עם רימונים, סלט פתוש ועוד מנות המבוססות על ירקות בלאדי ותוצרת מהאזור כמו סלט כרובית, חציל פיקנטי, חומוס וכדומה (35-16 שקלים למנה או מסלול של 55/35 שקלים לסועד למבחר סלטים הגודשים את השולחן). בין מנות הביניים אפשר למצוא לבנה דייגים - נתחי אינטיאס על מצע לבנה עיזים מתובלת; שרימפס עם ארטישוק רומאי וקרם בלסמי; עראיס; גרעיני אנשובי מטוגנים; עלי גפן ממולאים באורז; קרפצ'ו דג ים ועוד (60-30 שקלים למנת ביניים).

בגזרת המנות העיקריות יש מנות מתוחכמות עם מנעד טעמים בהן מנת ים יבשה של נתחי סינטה מיושנת ששידכו לשרימפס, קלמרי ומולים והכל מוגש ברוטב פלפלת; מחבת פירות ים; שרימפס קריסטל מקומיים; שווארמת דג ים; וגם מנות בשר למי שהים לא קורץ לו - טורנדו רוסיני, פילה עגל, צלעות, נתח קצבים ועוד (160-60 שקלים למנה עיקרית).

שולחן במינא עכו (צילום: אבי בניסטי) מגוון שמתאים לכולם. שולחן במינא עכו (צילום: אבי בניסטי)

לחיי חומות העיר העתיקה
והאווירה? עכואית, שזה אומר מגוון אורחים אקלקטי, הנע ממשפחות גדולות שבאו לפתוח שולחן דרך זוגות בארוחה אינטימית ועד תיירים שמגלים את הביס העכואי. את תפריט האוכל מלווה תפריט אלכוהול עשיר, הכולל משקה ערק לפי מתכון הבית הנושא את שם המסעדה – ערק מינא, לצד יינות מיקבים מובלים בארץ ובעולם. אפשר לשבת בחלל הפנימי המרווח והממוזג או באחת משתי המרפסות שממש תלויות מעל קו המים ונושקות לחומות.

מינא - MINA - ההגנה 2, עכו העתיקה, 053-9416696

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
אייל שני עושה גלידה, מה, לא נטעם?
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון