נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הקיסר והים

היה זה ערב חורפי, רוח קרה מצליפה, קצף, ים וגלים, מזח עזוב דייגים, הגענו הצמחונית ואני לנמל העתיק בקיסריה, על שם שלמה ארצי (ואוגוסטוס קיסר) החול שבולם את זעזועי הגלים נסחף עם השנים אל הים וחורף סוער אחד לקח אליו נפטון חלק משובר הגלים והמזח של הנמל העתיק ומספר בתי עסק בנמל נפגעו. ביניהם מסעדת פונדק הצלבנים, שרק בתחילת שנת 2012 נפתחה במבנה חדש.

המסעדה היא עסק משפחתי. הבעלים, קלרה ומשה, החלו לעבוד בה כמלצרים ובסופו של דבר רכשו אותה וכיום גם הבנות שלהם עובדות במקום. עיצוב המקום נקי לעין, בלי יותר מדי קשקושים. חלונות גדולים צופים על הים ורוב השולחנות מסודרים בסמוך לחלונות, כדי שהים יוכל ליהנות מנוף רומנטי של הסועדים. למרות שהגענו לאחר שהים כיבה את השמש, לא היה לנו צל של ספק שהשקיעות פה מרהיבות. לכבוד הקיץ שיגיע תפתח בכניסה למסעדה הרחבה הגדולה ויהיה נעים לשבת בה, להריח את הים ולהרגיש את טיפות המלח על הפנים.

על אלכוהול וסלטים

ירדן שרדונה 2009 של יקבי רמת הגולן נמזג אל הכוסות (40 ₪ לכוס). שרדונה הוא היין הלבן החביב עלי וזה ששתינו היה מצוין, בעל צבע, ארומות וגוף שאין לי שום יכולת לתאר באופן מקצועי מספיק ושממילא לא מעניינים  אף אחד. שמחתי לראות שהבר מציע גם חמישה סוגי בירות מחבית, שתיים מהן של מבשלת הבוטיק הישראלית מלכה.

עוד אנו משיקים כוסות לחיים והשולחן התמלא ב-12 צלחות פלטת הסלטים ( 22 ₪ לסועד שמזמין מנה עיקרית ו-49 ₪ למי שבא רק לאכול סלטים). בהזמנת מנות עיקריות כוללת פלטת הסלטים מילוי חוזר. את הסלטים אכלנו עם פוקאצ'ה חמה (9 ₪). סלט העגבניות וחתיכות הלימון הטרי שילב טעמים פשוטים ונפלאים. גם סלט הירקות היה פשוט וטוב. נהנינו מאד גם מהכרובית המטוגנת, אבל מכל המבחר התלהבנו במיוחד מהחציל הקלוי. עכשיו תמחקו את הפרצוף ה"יודע כל" שיש לכם. אני יודע, לאור תפוצה נרחבת מדי של המנה בכל מסעדה בארץ גם יש לי אנטי מראש, אבל טעמתי אותה וזה היה בכלל לא סטנדרטי. על החציל פוזרו קוביות קטנות של בצל סגול ורמזור פלפלים (אדום, צהוב, ירוק) וטחינה במידה שלא תשתלט על המנה.

מנה מנצחת

טרטר טונה אדומה בנוסח אסיאתי (58 ₪) היה נחמד, אך מנת הסביצ'ה לברק (58 ₪) הייתה טעימה ויפה ממנו בהרבה. המנה יפהפייה וצבעונית וטעמו של הדג לא הולך בה לאיבוד.

הצמחונית הזמינה מולים בחמאה ויין (90 ₪). המנה הגיעה בטאג'ין לבן שהונח על השולחן ומכסו הוסר ברוב טקס. זו מנה יפה ועשירה בטעמים. אני קיבלתי מנת פירות ים מעורבת (95 ₪) שהכילה קלמרי ושני סוגי שרימפס. זוג השרימפס העטופים בבלילה ומצופים שברי שקדים טלטלו אותי לגמרי ועשו לי נחמד מאד בפה. הכרזתי עליה כמנה המנצחת של הארוחה. עוד חמישיית שרימפס ברוטב חמאה, שום ופטרוזיליה הפיצו ריח ממיס לבבות. עם הקלמארי המטוגן בבלילה הגיע לימון לסחיטתך ומטבל ורדרד (טוב שזכרתי לשים מפית על הרגליים), אבל העדפתי לטבול אותם דווקא ברוטב החמאה.

לקינוח, פיצחנו קרם ברולה (38 ₪) וזללנו קינדר בואנה (42 ₪), שלוש גליליות ופל על מקל ממולאות קרם אוורירי מעולה. לגמנו הפוך קטן (12 ₪) ואספרסו כפול (12 ₪).

החול והים, רשרוש של המים, ברק השמים והאוכל הטוב גרמו לנו לסכם את הערב כמוצלח ביותר. עטינו שריונינו, נטלנו את החרבות, יצאנו את הפונדק ודהרנו אל עבר האופק. 

חשבון בבקשה

ירדן שרדונה (80 ₪) פלטת סלטים (44 ₪), פוקאצ'ה (9 ₪), טרטר טונה אדומה (58 ₪), סביצ'ה לברק (58 ₪), מולים (90 ₪), שרימפס מעורב (95 ₪), קרם ברולה (48 ₪), קינדר בואנה (42 ₪), הפוך קטן (12 ₪), אספרסו כפול (12 ₪). סה"כ 548 ₪ לארוחה מופלאה.

שימו לב, הכניסה לנמל כרוכה בתשלום אשר מקוזז מחשבון הארוחה בהזמנה מעל 140 ₪.

*כתבה פירסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
מסעדת הצל-בנים בקיסריה
053-9385077

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה