נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אנשי הבורגול 

העיר העתיקה בירושלים נראית כמו מקום צפוף מאוד, טבורו של העולם ומוקד של מריבות וסיכסוכים. מי היה מאמין שבלב הרובע הארמני משתרעת חצר אדירה שסיפקה במשך דורות רבים אלפי טונות של בורגול למטבחים ברחבי המזרח התיכון. עד לפני כמה שנים היו מבשלים את הבורגול בחצר ומייבשים אותו בשמש הירושלמית על שטח של שלושה דונם.

הבורגול המשובח עשה לעצמו שם עולמי והיה לגאוות הרובע הארמני. במרוצת השנים גבר הייבוא מטורקיה והבורגול המשובח הוחלף במוצר נחות במחיר נמוך מאוד. נראה כי חומות העיר העתיקה הדפו את המודרניזציה אבל נכנעו ללחצי השוק.

מפעל הבורגול אמנם נסגר והשטח הענק בטבורו של העולם דמם, אבל נארו, נכדו של איש הבורגול, החליט להחיות מחדש את המתחם ולפתוח מסעדה ארמנית שמנציחה את גאוות הבורגול המשפחתי. 

גלריה ומחוות במוזיאון 

החללים של המסעדה מתהדרים בקשתות גבוהות ורצפת אבן חלקה. השיפוץ שעבר המקום חשף את היסודות והאבנים העתיקות, אנשי הבורגול העדיפו לקלף את כל שאריות הטיח מהקירות וחשפו את האבנים המקוריות שסותתו בידיים לפני מאות שנים. כמעט בכל פינה מסעדה אפשר להבחין ביצירות של סנדרוני, אמני הקרמיקה הארמנים שמעטרים אריחים וואזות ועבודותיהם מוצגות במוזיאונים וגלריות. השולחנות משובצים באריחי סנדרוני צבעוניים והכסאות כבדים ומאסיביים. ניכר שהושקעו סכומים אדירים בריהוט ובפרטי האומנות כדי להשוות למקום תחושה בייתית ונעימה. 

אוכל ארמני

נארו הוא איש שאוהב לארח, הוא התחיל לפני ארבע שנים את העסק עם תנור קטן וכמה שולחנות, והיום הוא מאכיל מאות אנשים ביום. שגרירים, קונסולים, אנשי עסקים ואורחים חשובים מחו"ל הם בראש ובראשונה על תקן חברים ורק אח"כ לקוחות במסעדה. על כל התבשילים מפקחת אמא של נארו והשורשים הארמניים-לבנוניים ניכרים במנות. אולי מתוך גאווה ואולי כי זה פשוט ההרגל, נארו מכסה את השולחן שלנו בטעימות מהתפריט. כל מנה מוכרת בשם, אבל הביצוע של אנשי הבורגול מעניק לה פרשנות חדשה. קשה לנתק את המילים בורקס, קובה, בורגול, שיפודים וחומוס מחווית הסטקייה המעשנת בלב אזור התעשייה, או בהפסקה בין הריקודים באולמי השמחות, אבל פה זה ממש אחרת. כל המנות הראשונות שטעמנו היו פשוט מעולות והרגישו שנעשו בעבודת יד עם הרבה אהבה. הבורקס התגלו ככיסוני בצק פריך מומלאים בתערובת של גבינה עשירה וקצת תרד, הקובה שהוכנו מהבורגול המקורי בטחינה הדקה מולאו בתערובת בשר מצויינת, והלחמא עג'נון התגלה כעלי בצק רכים מכוסים בתערובת בשר עדינה עם קצת עגבניות.

גם עלי גפן קטנטנים ודחוסים באורז הצטרפו לחגיגיה והיו מהטעימים שאכלנו.

בירה טייבה מהחבית השלימה את התענוג המפתיע הזה (25 ₪ לחצי ליטר).

בנוסף למנות החמות שווה להזכיר גם את החומוס הלבנוני שהוא הרבה יותר עדין וחלק מהחומוס המזרח ירושלמי החמצמץ. 

יוגורט ומנות עיקריות 

כמעט כל מדינות הקווקז משלבות את היוגורט עם מנות הבשר והגריל, השילוב בין החמצמצות והרעננות של היוגורט פשוט מקפיצים את הגירוי לרמות אחרות.

אנחנו מזמינים שתי כוסות של יין אדום צ'יליאני (25 ₪) כדי להאט קצת את הקצב ולחטוף מהצלחות עוד מטעמים. כך קרה שמטבל הצזיקי מסבב הראשונות ליווה אותנו גם למנה העיקרית, מיקס גריל (68 ₪) של קבב, עוף וצלעות טלה ותלולית של בורגול הבית בטחינה בינונית. בלטו במיוחד צלעות הטלה עם טיבול עז ורמת שומן גבוהה שנטרפו במהרה. 

נרגילה וצלילים של עוד 

לפני סבב הקינוחים אנחנו מזמינים נרגילה (35 ₪), קפה ארמני (12 ₪) ותה עם נענע (10 ₪). אנחנו שואלים את המלצר אם מסתתרים בפלייליסט גם שירים ארמניים שהוא אוהב במיוחד, הוא מחייך בבישנות ומתוודה שהטעם המוסיקלי שלו קצת שונה, כשברקע מגיעים לשולחן מוס שוקולד וסופלה שוקולד (29 ₪ כל אחד). המוס שהכיל ארבע שכבות של שוקולד בדרגות דחיסות שונות היה מוצלח מאוד. כאקורד סיום מנצח, הטפיחות על שכמו של נארו כאילו היו מחיאות כפיים לכישרון המבטיח ולאירוח המסורתי המפנק. אף פעם לא נפרדתי מבעל מסעדה בחיבוק, איש הבורגול הארמני מצליח להתחבר לבני אדם במקום שכבר רבים התיאשו. בטבורו של עולם ישן חדש שנראה כי המלחמות סביבו לא יפסקו לעולם נארו מעניק חום ואהבה דרך כל בחירה שלו, החל מאנשי הצוות, יצירות האמנות של סנדרוני וכמובן האוכל של אמא. 

חשבון:

טעימה משלל המנות הראשונות בין 13 ₪ ל 25 ₪ למנה  

מיקס גריל 68 ₪

בירה טייבה 25 ₪

יין אדום צ'יליאני פרונטיר 25 ₪

קפה ארמני 12 ₪

תה נענע 10 ₪

מוס שוקולד 29 ₪

סופלה שוקולד 29 ₪

נרגילה 35 ₪

סה"כ: 293 ₪

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
בורגולג'י בירושלים
053-9443920

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הסנדק: טעים, שפוי, ירושלמי
ערב אירי אמיתי ב-PATRICK'S בירושלים
ארוחת שף מול נוף ירושלים: מסעדת סקייליין
מסעדת אדום צובעת את ירושלים בטעמים
המלכה האם - מסעדת לה בוקה
קונצרט קולינרי בירושלים
חוזרים אל ברטה
חוזרים אל ברטה
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה