נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מי לא מכיר את הרעש הגדול המתלווה לתקופת החגים, את התזזית האינסופית של ניקיונות, בישולים, אירוחים, תכנונים, ילדים וחוזר חלילה או במילים אחרות "לרָצות, לרָצות, לרָצות". כך יצא שבריק הפתאומי שנוצר בין ראש השנה לכל היתר, מצאנו עצמנו לא מתוכננים, רעבים וכמהים לקצת רוגע בטוח ופינוק אמיתי ואותנטי.

האיכות הקולינארית ושלל אפשרויות התזונה של אזור המרכז מוכרים לנו היטב אך לעיתים עודף התזזית, החדשנות והמאמץ לשרוד ולהרשים מקלקלים את החוויה האמיתית של הביקור במסעדה. בדיוק בשל כך, בחרנו לבדוק אם ה"תופעה" והמוסד העונה לשם אידי דגים עוד שם.

אור גדול
כבר בכניסה למסעדה קיבלה את פנינו נברשת ענקית בגובה שלושה מטרים שבקצותיה שישה עשר נרות מרצדים, שככל הנראה דורשים מאחד העובדים לטפס ערב ערב ולהדליקם, רמז דק להשקעה ולכוונה הנמצאת בכל פרט במקום מהעיצוב ועד הקינוח. במהלך ההמתנה הקצרה למלצרית תכולת העיניים שמאוחר יותר הציגה עצמה כקארין שעובדת כבר זמן רב במקום, מצאתי עצמי בוהה ומנסה לשנן מיניאטורה מקובעת לקיר שכללה המחשה תלת ממדית של שישה סוגי קשרי ימאים. לאן שלא תבחרו להביט במסעדה המרתקת הזו, עשרות אסוציאציות ימיות ותת ימיות יענגו את חושיכם וללא ספק יכניסו אתכם לאווירה המובילה לדבר האמיתי.

פלא הבריאה
החוויה הכוללת שברא במו ידיו אידי היא מכלול מופלא בו דבר מתקשר לדבר, פריט מתקשר לתפריט, זיכרון מתקשר לתוצאה והחוויה כולה פשוט עוטפת. כך הלגימה הראשונה מהגוורצטרמינר הצונן והמבושם של בנימינה הכינה את החך לשילוב המושלם שבין מנת פלחי הטונה המעושנת הכל כך אישית לבין סלט דודו המיתולוגי והעסיסי כל כך, העין קדמה למזלג מתענגת על תלכיד מפוסל של ביצי דגים כרסתניות על גבי פיסות טרטר סלמון מושלם, שהוקף בדקדקנות ברבעי ביצי שליו קטנטנות.

אידי שלמרבה הפליאה או שלא הוא בן מזל דגים שנולד במושבה כינרת, הוא בן תערובת רומני – טורקי, שלדבריו לא הסתפק בבישולים המצוינים של אמו וסבתו כמקור השראה ואת תכלית החוויה שהוא מציע כבר למעלה מ- 30 שנה הוא משכיל ללקט מהזקנה בשוק, מהפייסבוק ומכל אדם האוהב לבשל כמו גם מטובי השפים ומקדשי הקולינאריה בניו יורק, בנגקוק, צרפת וטוקיו. לדבריו הכל מתחיל בבחירה קפדנית של חומרי הגלם ומערכת היחסים האמיצה ורבת השנים שלו עם דייגי האזור, דבר המאפשר לו קדימות על פני סוחרים וספקים חזקים. כך הוא יכול להבטיח את מיטב הדגה על בסיס יומי.

עיקר דבר
בשלב המנות העיקריות התמודדנו בהצלחה עם 450 גרם של דג לוקוס שמנמן שנח לו בשלמותו בתוך מחבת ברזל מוארכת על מצע רוטב ים תיכוני פיקנטי. בכוונת תחילה לא הציף הרוטב את הדג מותיר לך את האפשרות האישית לעשות במנה זו כרצונך ולשחק במגוון הטעמים שרק מחכים לפרשנות המינון האישי שלך. לפניי הוצבה מנתי האישית (לא חולק!!) שהכילה שישה קלמארי כרסתניים שבקרבם נכלא ביד אמן מילוי בשר שרימפס ברוטב שמנת ופטריות. מעדן מלכים ללא צל של ספק.

גם בחזית המנות האחרונות (בהנחה שהשכלתם לשמור להן ולו מעט מקום) נרשמה התפעלות רבה כאשר פאי האגסים הנפלא (שעוד זכור לי משנים עברו) עשה את דרכו לקיבתי והתמוסס בפה ביתר פריכות ועונג בעוד הפבלובה התומכת בקונסטרוקציה עשירה של כדורי וניל מהודקים במרנג וטבולים בתרכיז נפלא של פירות יער הצליחו להיעלם בשניות על ידי זוגתי שתחיה.

אחר דבר
זה יכול להיות לקח נפלא לכולנו הרצים והמתרוצצים, מחפשים ריגושים בכל מחיר. מקום המספק חוויה מגוונת, עשירה ומלאה, תוך שמירה על רף גבוה של שירות ואיכות כמו אידי לא צריך להמציא את עצמו כל פעם מחדש. זו הסיבה שאנחנו כמו רבים אחרים, שמחים לחזור ולהפקיד עצמנו ואת חיכנו בידיו של רב החובל וספינת המבטחים שלו בנמל הבית!
 
חשבון:
שתי כוסות גוורצטרמינר - 50 ₪
פלחי טונה ים תיכונית תוצרת בית - 37 ₪
טרטר סלמון ברוטב ווסאבי - 45 ₪
סלט דודו - 39 ₪
לוקוס 450 גרם - 144 ₪
קלמרי ממולא פירות ים - 105 ₪
פאי אגסים - 28 ₪
פבלובה - 28 ₪
סה"כ - 476 ₪

*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה