נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

השם מעל הכל
שיפודי התקוה היא מעצמת בשר ארצית עם קרוב ל- 20 סניפים בכל רחבי הארץ. לפני מספר שבועות נפתח הסניף הירושלמי ברחוב שלומציון המלכה בו משובצים כבר עשרות מסעדות בשריות, בתי קפה ודוכני מזון מהיר. אז מה מייחד את החוויה בשיפודי התקוה? מה גורם למאות הירושלמים והאורחים מחוץ לעיר למלא את השולחנות החל מערב הפתיחה?

התשובה לכך מורכבת מחלקים שכל אחד מהם לקוח מפאזל אחר. לכאורה, אין שום סיכוי לחבר בין החתיכות, אך נראה שבשיפודי התקוה יש יד מכוונת עם הרבה ניסיון ותעוזה שמביאים גאווה גדולה לשם. באופן מעורר פליאה נראה כי שיפודי התקוה הירושלמית כבר הצליחה לפצח משהו בקהל המקומי והפכה להצלחה מסחררת תוך שבועות בודדים.

סוד ההצלחה
העיצוב והחלל במקום מודרניים מאוד ומשווים למסעדה אווירה משפחתית תוך שליטה בכמות האור המשדרת חמימות נעימה מול התקרות הגבוהות וקיר הזכוכית שמפריד בין הסועדים לרחוב הסואן. המלצרים הרבים המתרוצצים במסעדה עם מגשים עמוסים כשגריל פחמים ענק מספק ריחות משכרים של בשר לכל עבר, נותנים מענה לכל לקוח ומשלימים את התמונה.

נראה כי רוח צעירה נושבת על הגחלת של שיפודי התקוה הירושלמית, כשיניב, הבעלים של המסעדה החדשה, משלב בין ישן לחדש בחן יוצא דופן. שנים של ניסיון במטבחים תל אביביים הביאו אותו דווקא לירושלים, אחרי שעבד עם השפים הגדולים ועיצב מנות קטנות במחירים מופקעים. יניב הבין שהישראלים אוהבים שמפנקים אותם ולא רק באוכל שזו המומחיות של שיפודי התקוה, אלא גם בחוויה שמשדרת קצת יותר יוקרה והשקעה בסביבה התומכת באוכל.

ספתח
כדי לפשט את העיניינים התפריט של שיפודי התקוה פשוט מאוד, שלוש אפשרויות לארוחת הכל כלול בכל שעות היום במילוי חופשי. 69 ₪ עבור מנת בשר קטנה, תוספות וסלטים כיד המלך, 89 ₪ לכמות מכובדת מאוד של בשר עם כל התוספות, ו - 149 ₪ לסדרת מוצרי הפרימיום הכל כלול. כאשר מפרקים את התפריט מגלים שכל ארוחה מורכבת מעשרות מנות והתמחור עבור כל רכיב פשוט מגוחך. כאשר מסיימים להזמין מתחילה החגיגה, הסלטים זורמים לשולחן ולאפות לוהטות מהטאבון מתחילות להתעופף בין מטבלי החצילים, הסלק, המטבוחה וכמובן החומוס שמשודרג בהרבה טחינה גולמית.
והכי חשוב, בדיוק בימים אלו תוכלו למצוא מבצע לרגל יום ההולדת של הרשת וליהנות מקנקן בירה בנפח ליטר שלם במחיר 37 ₪.

השיפודים
מעניין לחשוב על הדרך המפוארת שעשתה המסעדה המשפחתית משכונת התקוה למעצמת בשר ארצית ושסטייק האנטריקוט או צלעות הטלה מתחרים בכבוד עם מטבחי שף יוקרתיים במורד הרחוב. אני כבר השתכנעתי בכך שארוחת ערב מפוארת לא חייבת להכיל מנות מעוצבות על כלים א-סימטריים ומלצרים שמתקשים בהגיית הרטבים החמצמצים. אפשר לקחת את הקונספט שאנחנו כל כך אוהבים ולשדרג את כל המרכיבים בו לרבות הבשר.

והבשר אכן מפנק. יניב פינה לנו על הגריל שטח נדיב וסיפק סבב טעימות מנצח משלל מעדני הבשר. פצחנו בשלישיית המבורגרים העשויים כל אחד מנתח אחר - בקר, כבש ופרגיות. הרגשנו מיד שמדובר בבשר מליגה אחרת, עסיסי ומתובל כהלכה. המשכנו בשלושה שיפודים - פרגיות, שישליק כבש וכמובן הקבב המפורסם. לכאורה, אותם בשרים אבל הטיפול המדוייק על הגריל נתן להם פרשנות אחרת והם היו טעימים ביותר. לקינוח שמרנו את צלעות הטלה שהיו דקיקות ורכות ופשוט נמסו על הלשון. בחישובי כמות הבשר ניכר כי נתחי הכבש שלטו בשולחן, אולי כי יש משהו בריח המטורף של הבשר שפשוט לא ניתן לעמוד בפניו. אני לא יודע אם זו הבחירה של הגרילמן או שפשוט בשיפודי התקוה יודעים לזהות בדיוק מה אנחנו אוהבים. הבשר אגב מגיע למסעדות הרשת מהמפעל העצמאי שלהם המספק בשר איכותי ועסיסי בתקן המחמיר ביותר לכל הסניפים.

סוף טוב
שיפודי התקוה מציעים חוויה מוכרת מאוד מהמסעדות המשפחתיות העממיות אבל עם קריצה מתורבתת ומאוד מודעת לעצמה. יניב שמגיע במקור מבת-ים, מצליח לתקשר עם הקהל הירושלמי בצורה מושלמת, יוצר תמהיל מדוייק מאוד של אווירה נעימה ומשפחתית, ולנהל צוות מלצרים חמודים ויעילים שמגישים אוכל מוכר ואהוב, עם הרגשה שמדובר בהרבה מעבר. בראש ובראשונה נהנה יניב ממותג וותיק ומוערך המבטיח לו את איכות הבשרים אבל הוא מוסיף לו לב רחב שאוהב לפנק את החבר'ה עד לנקודה בה נשענים אחורה בכיסא ופותחים כפתור.

חשבון
ארוחה ב - 89 ₪
ארוחה ב - 149 ₪
קנקן בירה - 37 ₪
סה"כ - 275 ₪

*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הסנדק: טעים, שפוי, ירושלמי
ערב אירי אמיתי ב-PATRICK'S בירושלים
ארוחת שף מול נוף ירושלים: מסעדת סקייליין
מסעדת אדום צובעת את ירושלים בטעמים
המלכה האם - מסעדת לה בוקה
קונצרט קולינרי בירושלים
חוזרים אל ברטה
חוזרים אל ברטה
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה