נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בלב אזור התיירות המתחדש של מצפה רמון, רובע דרכי הבשמים, שוכנת פנינה קולינרית מפנקת ונעימה ששמה Chez Eugène - מלון בוטיק ומסעדת יוקרה. הרחוב המתנמנם בו שוכנים בתי מלאכה זעירים לצד עסקים מקומיים נוספים, לא סיפק ולו רמז לחוויה החושית הנהדרת שהמתינה מעבר לפינה, כשרוח מדברית נעימה של ראשית הקיץ נשאה אותנו אל פתחה של המסעדה הצרפתית הראשונה במצפה רמון.

את פנינו קיבל ארנו, איש עסקים רב תושייה שמנהל את המקום בשמחה והתלהבות של חלוצים. בחיוך רחב ועיניים נוצצות הוא מספר על הגירה לישראל מתוך ציונות ועל הקמת העסק במצפה רמון מתוך אהבת המדבר. "אנחנו משתדלים שכל חומרי הגלם במטבח יהיו מהנגב", הוא אומר ומתאר ליקוט גבינות משובחות מחוות באזור, יין מהכרמים ותוצרת מקומית. הסקרנות מתעוררת בנו ואנחנו מוכנות לטעום מן ההשראה והמטבח הייחודי.

ראשון להוביל
מבין מנות הפתיחה בחרנו בשתי מנות מיוחדות - ביצה עלומה על פולנטה עם נגיעות כמהין (48 ₪) וסלט ירוקים ותרד אוסטרלי עם תערובת גרעינים במלח וקרמל, שרי וגבינת פקורינו בוויניגרט ארטישוק (56 ₪). הסלט היה עשיר בצבע ובטעם. נדמה היה כי העלים הירוקים והרעננים משנים את טעמם מספר פעמים בתוך הפה, נעים בין מתיקות קלה, מרירות טבעית, חמיצות וחריפות - מחול נהדר של טעמים, כשהגבינה נותנת את אקורד הסיום. מנת פתיחה נהדרת ובריאה שמשמחת את העין ואת החך בצבעוניות אלגנטית.
ההפתעה האמיתית הגיעה בדמות מנת הביצה העלומה. הבחירה להגיש את המנה בתוך כוס עגלגלה הייתה נבונה ומעניינת ומלבד ההרמוניה שיצרה, הזכירה בעיצובה קינוח והכניסה הרגשת קלילות למנה עוד לפני שנטלנו את הכפית. המנה הגיעה חמה ונימוחה וכל טעימה החליקה בגרון בקלילות ובנועם. משחק הטעמים בין מלוח למתוק ושילוב המרקמים יצרו מנה שעושה נעים בבטן, כשהמנה היצירתית שבו את לבנו ואת חוש הטעם עד לסוף הערב.
לחיי העם הזה
להמשיך ולספר על המנות העיקריות מבלי לכתוב על יין הבית, יהיה בבחינת חטא, כך שמומלץ בחום לבקש את היין הלבן היבש בציר 2011 ,שמקורו בכרם גשם הנמצא בבעלותו וטיפוחו של  ארנו. היין הנהדר בעל ארומה הדרית קלילה וקיצית, מתאים לגם לחובבי היין היבש וגם לאלו המעדיפים חצי יבש וגם אם זמנכם קצר כדאי לעצור ולטעום שכן, לעת עתה נמכר היין רק במקום עצמו.

עיקר העניין
שתי המנות העיקריות שהגיעו לשולחננו היו מעוררות תיאבון ומכובדות למראה. האחת – דג ברמונדי צרוב על תערובת ירקות מיוחדת שכללה צלפים, בצל סגול,  ארטישוקים, שרי ותרד ברוטב שמנת ויין לבן בתוספת ניוקי (123 ₪) והשנייה - סטייק אנטריקוט עם מטבל איולי ונתחי תפוח אדמה גדולים (152 ₪). מנת הדג המפוארת הייתה כולה מנה של ניגודים. מצד אחד הרוטב העמוק והסמיך שבתוכו נחו הירקות ומצד שני נתחי הדג האפוי, האוורירי והקל, שהיה עשוי בצורה מצוינת - קריספי מבחוץ ורך באופן אופטימלי מבפנים. מנה משביעה מאוד שניכר כי השקיעו מחשבה רבה בהרכבתה ובהכנתה.
מנת האנטריקוט הייתה אף היא טעימה ומשביעה. הסטייק היה עסיסי ורך, עשוי בדיוק במידה הרצויה, נחתך בקלות ונוח ונעים ללעיסה. הירקות הנאים שהיוו את המצע לנתח הבשר, היו השלמה מוצלחת למנה מבחינת צבע, טעם ומרקם. מטבל האיולי היה טעים מאד והעניק קלילות למנה כולה ותוספת תפוח האדמה האפוי העניקה אפקט מעושן ומליחות עדינה.

הפתעה
החוויה המעניינת ביותר חיכתה לסוף הערב, כאשר ביקשנו להזמין את הקינוח. השף שחר דבח, צעיר מבטיח שעיקר התמחותו בבישול מולקולרי, הציע לנו להמר על קינוח ספיישל שאינו מופיע בתפריט. כשניסינו לדלות ממנו פרטים אודות אותו קינוח, טען שזו הפתעה ושאל אם נרצה להתנסות. כמובן שרצינו ולאחר שתי דקות הופיע על כל אחת מהצלחות חצי כדור. חצי כדור בלבד. ההוראה - למצוץ את הכדור עד תומו. לא לבלוע, לא ללעוס, רק למצוץ עד שיתמוסס. בפליאה ובחשש אחזנו בכדור, התבוננו בו, ניסינו לפענח - אולי ויטמין? והכנסנו לפה. לכדור לא היה שום טעם ושום אור בוהק לא הבליח בשמים. הכל נותר כשהיה. בסבלנות רבה המתנו לשף שישוב ויפרש את המאורע.

כשחזר, הביא עמו מגש מאורך ובו 4 קעריות קטנות שהכילו בהתאמה - שתי עגבניות שרי, חומץ תפוחים, יוגורט ושני פלחי לימון על קליפתם. אז ביקש מאיתנו השף לטעום. זרמנו עם החוויה המשונה והכנסנו עגבניית שרי לפה. מתיקות עזה התפשטה בכל חלל הפה. עגבנייה מתוקה כזאת מעולם לא אכלתי. "תמשיכו ללימון" אמר השף, ואנחנו סקרניות, אכלנו פיסת לימון מתוקה להפליא. גם החומץ היה מתוק. גם היוגורט - מתוק. איך זה קרה? ובכן, מסתבר שישנו פרי קטן שגדל בדרום אפריקה - מיריקל פרוט שמו, שהאפקט של אכילתו הוא נטרול כל שאר הטעמים מלבד המתיקות למשך 20 דקות. כמעט כל מה שהיינו אוכלות באותו רגע היה הופך כבמטה קסם למתוק. כך גם היין הפך בן רגע ליין קינוח מתוק ומשובח.

הביקור ב Chez Eugène התגלה כחוויה נעימה וטעימה ביותר, בעלת איכויות קולינריות ואנושיות משובחות. הצוות הנפלא שדאג לפרטים הקטנים הנעים את שהותנו וניתן היה ממש להרגיש את עוצמת החלום הציוני, האנושי, שהתגשם בליל קיץ מדברי.

חשבון בבקשה
ביצה עלומה על פולנטה עם נגיעות כמהין - 48 ₪
סלט ירוקים ותרד אוסטרלי - 56 ₪
יין הבית
דג ברמונדי צרוב על תערובת ירקות בתוספת ניוקי - 123 ₪
סטייק אנטריקוט עם מטבל איולי ותפוחי אדמה - 152 ₪
קינוח מפתיע
סה"כ - 379 ₪

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה