נגישות
נגישות

"גריל עץ" הגלילית מגישה על השולחן אוצרות מהחווה

נוף צפוני-גלילי עוצר נשימה, שף יצירתי ומוכשר, תפריט המגיב לעונות השנה וחוויה המבוססת על farm to table – כל אלו ועוד הופכים את "גריל עץ" - מסעדת הבשרים שבמלון "מצפה הימים" בראש פינה, לאטרקציה קולינרית מסקרנת.

המלצות קולינריות המסעדות של rest
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 13/11/2022, 14:26 תאריך עדכון: 14/11/2022, 10:42
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

חוויה קולינארית משובחת נוצרת מחיבור הרמוני בין מספר מרכיבים. אחד מאותם מרכיבים הוא טריות חומרי הגלם. במלון "מצפה הימים" שבראש פינה המדורג ב-5+ כוכבים, עושים הכל על מנת לספק את החוויה הטרייה והאיכותית ביותר לסועדים. ומה זה אומר "הכל"? הלחמים נאפים במקום, הגבינות והחלב מיוצרים במחלבה הסמוכה, והתוצרת החקלאית מגיעה גם היא מהחווה המקיפה את המקום.

במסעדת "גריל עץ" המובלת על ידי שף עלי ח'טיב ובמעורבותו של שף המלון רונן ולדמן, מקדשים וחוגגים את הטריות-עונתיות עם היצמדות לקונספט farm to table (בעברית: מהחווה אל השולחן). עשבי התבלין, הדלעת, הקישואים ויתר הירקות – כולם גדלים בחווה האורגנית הסמוכה, נקטפים בשיאם, עוברים למטבח המסעדה ומשם לצלחות הסועדים.

גריל עץ. קרדיט: ישרוטל

נוף גלילי, אווירה גלילית, טעמים גליליים 

למרות תיאורה של "גריל עץ" כמסעדת בשר, היא מציעה שלל אופציות טבעוניות, וגם הנמנעים מחלבון החיטה ימצאו מגוון מנות רחב ללא גלוטן. שף ח'טיב מגיב לצו העונה, ועובד עם אוצרותיה העונתיים של החווה האורגנית הסמוכה. כמו כן, בחלק מהמנות ניכרים זהותו ושורשיו, המוחצנים על ידי תבלינים ספציפיים וחומרים גלם ייחודיים. כך לדוגמה עם סלט הטאבולה הגלילי (54 שקלים), העשוי מבורגול, עגבניות, בוטנים, קרם קוקוס וחסה, וגם סשימי דג ים (74 שקלים) המוגש עם רוטב תפוחים ירוקים, פאקוסים ומרכיב נוסף מפתיע – פריקי.

על המסעדה שנפתחה לפני כשנתיים וחצי במלון "מצפה הימים" שבראש פינה, ניתן ללמוד רבות משמה: גריל עץ. הגריל והעץ הינם אלמנטים דומיננטיים בה, התורמים לעיצוב זהותה הייחודית. כך למשל, את השיפודים המוכרים העשויים נירוסטה, מחליפים כאן ענפי שקדים, חרובים וענפי עצים חיים נוספים. העץ נוכח גם בעיצוב המסעדה, ומבשר גם הוא על הזיקה של המקום לשורשים ולטבע. ובאשר לגריל שהינו חצי משמה של המסעדה: מנות רבות מתפריטו של שף עלי ח'טיב, נצלות על הגריל הלוהט.

גריל עץ. קרדיט: ישרוטל

לטאבון והגריל מוקדש סקשן נפרד בתפריטה של המסעדה הגלילית, מה שמנכיח את המעמד והדומיננטיות של השניים. חלק זה בתפריט כולל בין היתר קבב חלאבי (86 שקלים) המוגש עם תבשיל מבמיה ועטוף בלחם חם מהטאבון, לברק עשוי על הפלנצ'ה (92 שקלים) שמוגש עם תבשיל מנגולד, ציר דגים וירק חווה מהטאבון, וישנה גם מנה ידידותית לטבעוניים - קובה מהטבע ובורגול עשבים (78 שקלים) העשויה עם מנגולד, בצל מקורמל, קרם חציל וירקות מהחווה.

את החוויה הגלילית המתוקה תוכלו לחתום בטעם מתוק אפילו יותר, זאת עם אחד (או יותר) מהקינוחים של "גריל עץ". גם בסקשן זה, ניתן מענה לטבעוניים עם צלחת סורבטים ולילות ביירות, ולנמנעים מגלוטן עם קינוח שוקולד מושחת.

גריל עץ. קרדיט: ישרוטל

"גריל עץ", מלון מצפה הימים, ראש פינה

ימים ושעות פתיחה: ראשון עד שבת – 18:00-22:00

טלפון: 053-934-7043

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מה לאכול בזמן מלחמה? 5 מאכלים שעוזרים להפחית מתח וחרדה
הצבא צועד על קיבתו: מצפון לדרום - העמותות שמאכילות
הצטיידות לשעת חירום: המזון הנכון בשעת חירום