נגישות
נגישות

קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון

קצת מתיקות לא תזיק! הכתבה הבאה מוקדשת באהבה גדולה לאלו העוסקים במלאכה המתוקה בצפון המופגז וביישובי העוטף. סופלה, מוס, מילקי, טארט או עוגה בלגית – קבלו מתיקות בשעת מלחמה.

מגזין REST חדשות האוכל חדשות מהצלחת
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 07/03/2024, 14:21

בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" בחרנו להקדיש את הכתבה באהבה גדולה למאפיות ולקונדיטוריות ביישובים המופגזים שבצפון וביישובי עוטף עזה. מקומות שלמרות הכול, מנסים לחזור לשגרה וצריכים אתכם שתבואו ותתפנקו על מיטב קינוחי השוקולד אותם הם מכינים במסירות ובאהבה כדי לעשות בכל זאת, קצת טוב על הלב.

סופלה שוקולד, עוגת שוקולד בלגית, טארט שוקולד טופי, מילקי שוקולד, מוס שוקולד - איזה קינוחים אוכלים בעוטף עזה ואיפה בצפון המופגז, יש מסעדות ובתי קפה ששווה להגיע אליהן במיוחד עבור קינוחי השוקולד?

צילום: שאטרסטוק

 

קינוחי השוקולד בצפון המופגז – בואו להשמין מנחת

למרות שיישובי הצפון עדיין נמצאים תחת "צבע אדום" והפגזות קשות, עדיין תוכלו למצוא מאפיות ובתי קפה שמתפקדות כרגיל, או לכל הפחות שואפות לכך, כאלה ששווה לפתוח איתן את הבוקר על קינוח מתוק וקפה משובח.

מטרלו, בגלל טארט השוקולד, הטופי וסוכריות קופצות

מטרלו הוא בית קפה מושלם שנמצא בקיבוץ עין זיוון על רקע הנופים הקסומים של רמת הגולן. תמצאו כאן וויטרינת קינוחים ומאפים עמוסה בכל מה שכול גרגרן מצוי "היה מת" לקבל לארוחת בוקר: לחמים, קרואסונים טריים, עוגות ועוד שלל מאפים טריים שריחם עוטף אתכם בכניסה למטרלו. יש כאן כמה קינוחי שוקולד שהם MUST כמו קרואסון שוקולד, "עוגת שוקולד" ושיא השיאים של המקום טארט השוקולד  - טופי וסוכריות קופצות עם בצק פריך, שכבות שוקולד וטופי נדיבות ומושלמות וסוכריות קופצות שנותנות את הטאץ' הסופי. שלמות בהתגלמותה, גם אם בחוץ יש מתיחות בלתי נסבלת.

שעות פתיחה: שלישי-שבת 9:00-13:00

מולאן פטיסרי - בגלל המילקי שוקולד המושחת והקרואסון המכובד

'מולאן פטיסרי' היא קונדיטוריה שמביאה את צרפת לצפון, עם שפע של קינוחים מיוחדים ומאפים מהמטבח הצרפתי, קפה משובח, מאפים מלוחים, קישים, כריכים וכל מה שפחמימה טובה יודעת לעשות. לא לוותר בשום מצב, גם אם יש לכם באופק דיאטה רצחנית ובפועל "סקיני" גבולי, על קרואסון השוקולד המופלא של המקום שנאפה במקום עם המון אהבה ותשומת לב לפרטים הקטנים ועל המילקי המושחת של מולאן שכולל שכבת מוס שוקולד מריר אוורירי, קצפת מתובלת בפולי קקאו וקפה, קראמבל קקאו ושקדים.

שעות פתיחה: שלישי - שבת, 9:00-13:00

"קוקיה בשביל" - בגלל טארט השוקולד המושלם

בית קפה שהוא גם מעדנייה הנמצא בכפר גלעדי שמציג את מיטב המאפים והקינוחים שרק חלמתם לקבל על רקע נופי החרמון, גם בצל האזעקות שפוקדות את הצפון בימים אלו. קשה להחליט מה לבחור, אבל יש כאן שני קינוחי שוקולד אגדתיים שאסור לפספס – עוגת מוס שוקולד שהיא רכה ואוורירית ונגמרת מהר מרב שהיא טעימה וקלילה, כזו שתשאיר לכם מקום לקינוח הבא, טארט שוקולד בלגי דחוס ועמוס כל טוב עם קצפת וברס של אגוזי לוז (אגוזי לוז בכרמל). תהנו, תשמינו ותרגישו אושר עילאי מול נופי החרמון.

שעות פתיחה: שישי- 9:00-15:00, שבת- 10:00-16:00

פרנצו'ק עם עוגת השוקולד הבלגית המושחתת

"פרנצ'וק" הוא בית קפה ומסעדה ביתית בקצרין שתמצאו בו אוכל טעים ומנחם של פסטות, פיצות, כריכים עסיסיים, ארוחות בוקר מושלמות וכמובן קינוחים מושלמים. אז אחרי שאכלתם רביולי גבינה ברוטב רוז'ה ואת לזניית הבית הנפלאה, חובה לקנח את הארוחה בעוגת שוקולד בלגית רכה, נימוחה ונפלאה שסוגרת את הארוחה כמו שצריך ומתאימה לאוהבי השוקולד!

שעות פתיחה: ראשון – חמישי 7:00-20:00, שישי 6:30-15:00, שבת – סגור.

שוקולד ושוקולטיירים בעוטף - אסור לפספס

יישובי העוטף עוברים בחודשים האחרונים סיוט אחד גדול, שלא לומר שואה, וזה בדיוק הזמן לחזק אותם ולהיזכר בפריחה הקולינרית של יישובי העוטף בתקופה של טרום מלחמת
"חרבות ברזל". ישנם בתי קפה שחוזרים בהדרגה לשגרה, יש קונדיטורים שבשל המצב סגרו את המאפייה וצריך להתקשר ולהזמין ישירות מהם ויש את דביר קרפ הקונדיטור שנרצח בביתו ברעים ושותפו נאבק כדי להציל את הקונדיטוריה שלו. רק לבוא, להנות מכל השוקולד הזה ולתמוך.

פאב גבולות – קומבינציה מגניבה של המבורגר וסופלה שעושה מתוק בנשמה

פאב גבולות הוא סוג של Burger Bar שקיים למעלה מ- 15 שנה ומייצר המבורגר עבודת יד, טרי וטעים עם כל סוגי ההמבורגר והתוספות שרק תרצו לבקש וגם לקבל. רגע אחרי שטרפתם המבורגר שחיתות עם חזה אווז, נעים וטוב לכם בנשמה, מגיע הזמן לקנח בסופלה השוקולד הטעים של המקום. תקבלו סופלה עגלגל וחתיך, שתי נקישות בכפית ונהר של שוקולד דחוס נשפך החוצה והופך לתענוג צרוף בפה.

שעות פתיחה: כל יום משעה 12:00 ועד חצות, שישי סגור, שבת 17:30 ועד חצות.

ORYOSSS – מוס שוקולד מנצח, שרק בשבילו כדאי לחיות

אור שוקרון, פיינליסטית תכנית הריאליטי "הקינוח המושלם", היא קונדיטורית מוכשרת ויצירתית שפתחה קונדיטוריה ופטיסרי בקיבוץ ארז ובשדרות. בתוך שבועות ספורים, שתי הקונדיטוריות הפכו לשם דבר ותושבי שדרות ואוהבי מתוק מרחבי הארץ החלו לעלות

לרגל כדי לאכול קינוחים מושלמים. בזמן אירועי ה- 7.10 אור הייתה בקיבוץ ארז וניצלה בזכות כיתת הכוננות של הקיבוץ שהצליחה להדוף את המחבלים מביתה, בגופם, הקונדיטוריות נסגרו וכעת צריך להתקשר ישירות לאור כדי להזמין ממנה קינוחים.

כל הקינוחים של אור נראים כמו יצירת מופת וטעימים כמו מישלן ואסור לכם לפספס את מגוון קינוחי השוקולד שלה ובמיוחד את מוס השוקולד האוורירי והמיוחד שגרם לאלפי אנשים להתמכר אליו.

*שימו לב שלעיתים אור מוכרת את הקינוחים המושלמים שלה בכל מיני מקומות בת"א.

טלפון להזמנות: 055-5617540

גליאלה, בגלל גלידת השוקולד שגורמת להתאהב בחיים מחדש

בקיבוץ אורים, 9 ק"מ ממערב לאופקים, תמצאו את גלידריית הבוטיק "גליאלה" שמגישה ג'לאטו איטלקי אמיתי, טרי ומשובח שנעשה מחומרים שמיובאים במיוחד מאיטליה. חוץ מלהעמיס את כל סוגי הגלידות המעולות והמקוריות שיש כאן כמו גלידת פירות יער, גלידת בזיליקום או אולי גלידת מסקרפונה עם אמרנה וצנובר, חובה עליכם לקחת את גלידת השוקולד שתקפיץ את רמת הסוכר בדם, עם כמה בראוניז ארוזים לדרך כדי ש'תרכבו' על חווית השוקולדים עד הסוף. גלידת שוקולד בוטיקית עם טעם שתמצאו רק כאן ובאיטליה, טעים ונותן טעם לחיים גם בחורף.

שעות פתיחה: ימים א' – ה'  12:00 – 20:00, שישי 9:00-15:00, שבת 11:00-20:00

"שוקולד קפה" לזכרו של דביר קרפ, שילוב של טעם מופלא ושליחות

דביר קרפ ז"ל התחיל לייצר שוקולדים כבר ב- 1996 ונשאב לתוך העולם הזה, כשהוא נחשב לשוקולטייר מוכשר ומצליח עם בית קפה אהוב שהפך לאחד ממקומות העלייה לרגל של יישובי העוטף, עד לאותה שבת ארורה של ה- 7.10.2023 בה דביר נרצח בביתו שבקיבוץ רעים. כעת, אורי שטיינר, שותפו של דביר, פתח הדסטארט במטרה לגייס 240 אלף שקלים ולהציל את העסק המצליח 'שוקולד קפה' ולהחזיר אליו את מכורי המתוק והשוקולד. במקום תמצאו את מיטב קינוחי השוקולד הקיימים: בראוניז הורסים, כדורי שוקולד, משקה שוקולד בלגי חם, פרלינים מגוונים בשלל טעמים, צורות וניחוחות ואת שיא השיאים של המקום – סופלה שוקולד עם גלידה. זה סופלה כהלכתו, קשה מבחוץ ורך ונימוח מבפנים, עם מילוי שוקולדי מענג שלא תוכלו להפסיק ולאכול עד לשלב ליקוק הצלחת.

*כדאי להתקשר לפני שמגיעים וכמובן לתמוך בפרויקט גיוס הכספים לזכרו של דביר קרפ.

"קפה קטן" עם פחזניות השוקולד הבלתי נשכחות והאווירה העוטפת

ביער ניר משה נמצאת עגלת קפה משובחת בשם 'קפה קטן' עם קפה מעולה, מאפים מתוקים ומלוחים, כריכים מפנקים וגם שולחנות קק"ל ומחצלות ישיבה לילדים המתרוצצים מעודף סוכר במוח. המלצה שלנו היא לשתות מהקפה הנפלא שיש במקום, לחגוג על כמה מתוק שרק אפשר כמו שוקו עם מרשמלו וקצפת, כדורי שוקולד וכמובן לא לוותר בשום מצב על פחזניות ממולאות בשוקולד שהן הזוגיות המפוספסת של הסופלה שוקולד. פחזניות עגולות וסקסיות עם מילוי קרם שוקולד אדיר בטעמו שממלא את כל הפה בעצימות שר שוקולד משובח יכול להעניק.

שעות פתיחה: שישי: 9:00-14:00,  שבת : 9:00-16:00

*חלק מן המסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
0
פחות אהבתי
0

כתבות נוספות של מערכת zap rest

Newsletter Icon