נגישות
נגישות

בין מרוקו לירושלים: אותנטיות קסומה וטעימה בלב העיר

לא צריך להבין את השפה בשביל להרגיש בבית – עם עיצוב היישר מבתי המלוכה במרוקו, טאג'ינים ססגוניים שמתפוררים בפה ומגוון קינוחים מתוקים, דארנא מספקת מפלט של אותנטיות במרכז ירושלים

מסעדות בירושלים המסעדות של rest
ניר מאולבוגט
תאריך פרסום: 13/03/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ממלכת מרוקו. מסעדת דארנא בירושלים (צילום: באדיבות המקום) כמו בממלכת מרוקו. מסעדת דארנא בירושלים (צילום: באדיבות המקום)

במרכז העיר ירושלים, במבנה עתיק בן 200 שנה שוכנת לה בחלל ענקי עם סרטי בד, רהיטים ותמונות אותנטיות, מסעדת דארנא המרוקאית שכבר קיימת 16 שנה בניצוחו של השף אילן סיבוני. המסעדה מכניסה אותך היישר אל תוך ממלכת מרוקו, ומעוצבת בקשתות מרהיבות, קירות מעוטרים, מנורות עדינות וחלונות צבעוניים. אפילו המלצרים לבושים בבגדים מסורתיים. אגב, דארנא במרוקאית פירושו "הבית שלנו" והברכה המקובלת במרוקאית היא דארנא דרכום שפירושה "ביתנו - ביתכם" ואכן התחושה מועברת בצורה מושלמת. הניחוחות בוקעים מהמטבח בעוד שאנחנו מתהלכים בין החללים הגדולים אל שולחננו, אנחנו רואים את המסעדה מלאה עד אפס מקום באנשים שמחים מכל העולם, שומעים בליל של צרפתית, אנגלית עברית, ערבית וספרדית ומבינים שדארנא היא אכן ממלכה, ממלכה הגורמת לך להפעיל את כל החושים - אז זה הזמן לעבור אל חוש הטעם. המסעדה כשרה גלאט ויש בה תפריט עשיר מכל טוב של אוכל מרוקאי אותנטי. חלקן הגדול של המנות מוגש בתוך טאג'ין מסורתי, שרק מוסיף לכל האווירה הכיפית הזו של אוכל מנחם מבית אמא, אוכל רטרו, פשוט ומיוחד כאחד שמחזיר פרצי נוסטלגיה אל השולחן.

דארנא – לכל הפרטים
ממחניודה עד המוציא: מסעדות מומלצות בירושלים
מסעדות מומלצות במתחם התחנה ירושלים

פותחים כמיטב המסורת
התחלנו את הערב עם מגוון סלטים מרוקאים מעודנים המוגשים אל מרכז השולחן על מגש מסתובב של זעלוק חצילים, גזר מרוקאי בכמון, עלי סלק ברוטב לימון, זיתים ירוקים חריפים, מלפפונים במי פריחת הדרים, מטבוחה פיקנטית, סלט שומר, סלק אדום, תפוחי אדמה בפטרוזיליה וחומץ ועגבניות מתוקות. הסלטים היו מאוד פרשים, צבעוניים, מגוונים וטעימים. הכמון בהחלט נתן את הטון והמטבוחה הייתה מצויינת. איזה כיף לפתוח כך סעודה. כדי להתחמם קצת טעמנו את מרק החריירה מראקשיה המסורתי - מרק עשיר הכולל נתחי בשר עגל, גרגירי חומוס, עדשים כוסברה וסלרי, מוגש עם תמרים ופלחי לימון. מנה מחממת לב ביום חורפי שכזה. בכל שלוק מהמרק ניתן להרגיש את הכמות העשירה של כלל המרכיבים ושל בשר העגל שהיה נימוח והחליק בגרון. מנה מומלצת נוספת היודעת לטלטל בטעמים ולהישאר יפה ואותנטית היא הפסטיה פסיה - פסטל עשוי מעלי בצק פילו, ממולא בנתחי פרגיות, שקדים קלויים וקינמון ומעוטר באבקת סוכר. מנה מופלאה שיכולה להוכיח שמתוק הוא לא בהכרח קינוח. המלצרית חתכה לנו אותה לפרוסות כמו עוגה קטנה - כיף גדול להתחלק בה כמנת פתיחה.

טאג'ין - המיטב
הגענו לעיקריות - שני טאג'ינים ססגוניים מונחים על המפה הלבנה במרכז שולחננו, הריח מהפנט והמתח של טעימת המנה פשוט גורם לרייר עוד לפני שהתחלנו. בראשון מנת טאג'ין פרגיות מזוגגות עם שקדים, צימוקים ובצלים - מנה מתקתקה בבישול ארוך שגורם לפרגית פשוט להתמוסס בפה. אין שום צורך בלעיסה, הבצלצלים המקורמלים שקופים וטעימים, והצימוקים והשקדים נותנים למנה הרגשה מיוחדת שמזכירה לנו את חגיגות ט"ו בשבט. בטאג'ין השני נחו לבבות ארטישוק ממולאים בבשר עגל וטלה ברוטב לימון. אם הייתי יכול הייתי לוקח מזה עוד ועוד ועוד. מנה מנחמת שפשוט כיף להתענג עליה, כל ביס מחזיר אחורה לצהריים של אחרי בית הספר בבית. וזה מה שכיף בדארנא, היא גורמת לך להתרפק על העבר תוך כדי גילוי תרבות קולינארית אחרת, שונה, צבעונית וטעימה.

חגיגה נוסטלגית. טאג'ין בדארנא ירושלים (צילום:באדיבות המקום) חגיגה נוסטלגית. טאג'ין בדארנא ירושלים (צילום:באדיבות המקום)

מימונה כל השנה
לקינוח חגגנו עם עוגיות מרוקאיות - תמרים ממולאים במרציפן, סהרונים, דובשניות שבקיה ,עוגיות קוקוס, כדורי שקדים, אגוזים ותמרים טחונים מגולגלים באבקת סוכר, פסטלים וסיגרים ממולאים במרציפן וטבולים בדבש. ממש מימונה אמיתית. לצד זה הוגש קינוח נוסף שבאופן אישי לא נחשפתי אליו באף מימונה או ארוחה מרוקאית בה ביליתי עד כה -  מעדן הטובקל - פסטייה מתוקה עם חלב צמחי, מי פריחת הדרים בעיטור שקדים טחונים אפויים וקינמון - קינוח אחר וקראנצ'י מאוד והחלב עם הקינמון נותן תחושה של ילדות. אני בטוח שהילדים שלי היו עפים על הקינוח בשמחה רבה.

תרבחו ותסעדו. קינוח בדארנא ירושלים (צילום: באדיבות המקום) תרבחו ותסעדו. קינוח בדארנא ירושלים (צילום: באדיבות המקום)

דארנא פתוחה גם לאירועים ומכילה עד 200 איש. מסעדה מעולה, חמימה ואותנטית שתגרום לכם לחוויה בלתי נשכחת, גם באספקט הקולינארי וגם באספקט התרבותי. כבר 16 שנה שהמתכון הפשוט והטעים של המנות המרוקאיות המנחמות האלו עובד בהצלחה רבה. תגיעו לטעום.

חשבון בבקשה:

מגוון סלטים מרוקאים -  43 שקלים

מרק חריירה - 32 שקלים

פסטייה - 43 שקלים

טאג'ין פרגית מזוגגת - 105 שקלים

טאג'ין ארטישוק ממולא - 105 שקלים

עוגיות מרוקאיות - 42 שקלים

מעדן הטבוקל - 32 שקלים

סה"כ-  402 שקלים לארוחה זוגית מלכותית מבית מרוקו. תרבחו ותסעדו.

דארנא - הורקנוס יוחנן 3, ירושלים, 053-9424688

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
דארנא בירושלים
053-9424688

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
יש אהבה לכולם: פדריק עם טעמים לוהטים
מנות עסקיות בפורטופינו, מודיעין (צילום: באדיבות המקום)
מיקס בשרים בוילה מארה בת ים (צילום: עידן גור)
רביולי בנאפולי הקטנה תל אביב (צילום: עידן גור)
סטייק בשר במסעדת בית הסטייק נשר (צילום: באדיבות המקום)
דג סביצ'ה בורי במסעדת בלו הול ירושלים (צלם: דרור ורשבסקי)
 קווין בי בפיצה פבריקה רחובות (צלם: עידן גור)
מנה של קפה דניה בכיכר ירושלים (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת מונא – פריז בירושלים
סטיקיית צדקיהו – לפעמים האוכל הוא רק תירוץ
בראסרי עין כרם – הבילוי המושלם