נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

שולחן איטלקי בפורטופינו, מודיעין (צילום: באדיבות המקום) שולחן איטלקי בפורטופינו, מודיעין (צילום: באדיבות המקום)

איזה כיף לראות שבעיר כמו מודיעין, שהייתה ידועה עד לפני מספר שנים בעיקר כעיר של שינה שמסיימת את יומה מוקדם בערב נפתחים עוד ועוד מקומות בילוי, אטרקציות ומסעדות. מסעדה איטלקית משובחת שבקרוב חוגגת שנה היא פורטופינו שיושבת במרכז עינב מול תחנת הרכבת באזור הומה מסעדות ופאבים.

המסעדה מקנה אווירה רומנטית ושקטה ונותנת לנו את מיטבו של המטבח האיטלקי בניצוחו של השף עוזי רושה שהתחיל את דרכו ברוטשילד'ס המיתולוגית שבראשל"צ והיום מג'נגל ביד רמה את המטבח של פורטופינו עם מנות ראשונות מבריקות, עיקריות גדולות ומשביעות ושלל קינוחים מושחתים - הכול לצד בר עשיר בקוקטיילים ויינות שמשתלבים כקסם עם האוכל במקום. המקום כשר וכולו מושתת על מטבח חלבי לצד מנות דג איכותיות וחשוב לציין שכל החומרים נעשים במקום עצמו - הרטבים, הפסטות והמאפים.

יש שתי גרסאות לשם פורטופינו- הנפוצה יותר, היא בגלל כפר הדייגים פורטופינו אשר באיטליה כמובן,  הנמל שבכפר מוגדר כאחד הנמלים היפים היותר באגן הים התיכון והגרסא השנייה היא בגלל המכונית "פרארי פורטופינו" שמאוד אהובה על בעלי המסעדה.

לפתוח בצבע
התחלנו עם המנות הראשונות שהחלו למלא את השולחן במגוון צבעי הקשת. קיבלנו את ארנצ'יני דה מסינה - כדורי ריזוטו עם מוצרלה, פסטו ופרמז'ן מצופים בפרורי לחם מטוגנים על מצע רוטב רוזה חם. מנה שכיחה ויחד עם זאת פשוט מושלמת - כל כדור בדיוק בגודל הנכון, המילוי חם ופשוט מנחם ויחד עם רוטב הרוזה וקמצוץ של חמציות יצאה מנה גאונית. כיף להתחיל כך את הערב. מנה נוספת הייתה הפולנטה המוגשת בשני רינגים כמו מיני פשטידה עם פטריות, מחית כמהין, פרמז'ן וקרם פורצ'יני - השילוב של הפטריות עם התירס החי במילוי יצר לנו הפתעה נעימה מאוד.

ניוקי במסעדת פורטופינו, מודיעין (צילום: באדיבות המקום) ניוקי במסעדת פורטופינו, מודיעין (צילום: באדיבות המקום)

אחרי המנות המרתקות הללו, הגיעה באופן רשמי איטליה לשולחן בדמות פיצה טרטופו ביאנקה - קרם כמהין, מוצרלה, פטריות ופרמז'ן. פיצה לבנה עם בצק דק שמגדירה מחדש את המושג מאפה - כל ביס היה פשוט עונג צירוף ומבחינתי אין ספק שהפיצה הזו היא בגדר מנה שלא ניתן לוותר עליה. בערב איטלקי שכזה מן הראוי שנטעם גם פסטה - רבילוי מזה לונה (חצי ירח) במילוי ארבע גבינות, פרמז'ן, מחית כמהין, ארטישוק ופטריות. הפסטה הייתה עשויה היטב והמילוי נתן לנו טעם של עוד יחד עם הרוטב הסמיך והלבן שצבע את חתיכות הרביולי שבצלחת ועטף אותם בטעמי פטריות חזקים - מארג של טעמים שלא נותן כל כך ברירה אחרת מלבד לסיים את כל הצלחת.

הצגה איטלקית מקורית
אחרי כל הדרך הצבעונית הזאת, שום דבר לא הכין אותנו ליצירת האמנות הבאה שהונחה על שולחננו שנקראת בוזרה - פילה דניס עטוף בתנור אבן במעטפת בצק פוקצ'ה ברוטב סיציליאני פיקנטי מלווה בגרגרי חומוס וכסברה. כמות האדים המטורפת והניחוח שיצאו מהמנה הזו היא פשוט מהממת. הבצק עצמו מהווה את כלי הקיבול של המנה ובעזרתו אנחנו מנגבים את הדג הרך והעסיסי עם הרוטב החרפרף כמעין אדפטציה לחריימה איטלקית ומקורית מאוד ללא צורך בצלחת. מנה זוגית נהדרת שבהחלט משאירה וואו בפה גם מהטעם שלה וגם מהנראות שלה.

קינוח במסעדת פורטופינו, מודיעין (צילום: באדיבות המקום) קינוח במסעדת פורטופינו, מודיעין (צילום: באדיבות המקום)

לסיים הכי גבוה שאפשר
הגענו לחלק שכולם מצפים לו וזה כמובן הקינוח.  גם כאן אין מצב שתתאכזבו כי לכל קינוח פה יש פרסטיג' ומראה נהדר וכל מנה עומדת בפני עצמה. בחרנו בסקאצ'ינה נוטלה - בצק פיצה מלא בנוטלה קינוח במסעדת פורטופינו, מודיעין (צילום: באדיבות המקום)אבקת סוכר וקרמל עם מסקרפונה שמכניסים לתנור לקרמול. קינוח מושחת שמתאים לכל גיל ונותן לך פשוט ליהנות כמו ילד קטן. מומלץ בחום.

אם תגיעו בבוקר תוכלו ליהנות מארוחות בוקר עשירות על טהרת המטבח האיטלקי. מומלץ להביא אתכם גם ילדים כי מעבר למנות הילדים שבתפריט, בטוח שהם ישתגעו על הקינוח לא פחות.

וגם קצת ידע לסיום. מה זה פורטופינו? הגרסה הנפוצה יותר היא בגלל כפר הדייגים פורטופינו האיטלקי. הנמל שבכפר מוגדר כאחד הנמלים היפים היותר באגן הים התיכון. הסיבה המעניינת יותר היא המכונית "פרארי פורטופינו" שמאוד אהובה על בעלי המסעדה. העיקר התיאבון.

פורטופינו - PORTOFINO - שד' המלאכות 222, מודיעין והסביבה, 053-7104011

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
פורטופינו במודיעין והסביבה
053-7104011

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
יש אהבה לכולם: פדריק עם טעמים לוהטים
מיקס בשרים בוילה מארה בת ים (צילום: עידן גור)
רביולי בנאפולי הקטנה תל אביב (צילום: עידן גור)
סטייק בשר במסעדת בית הסטייק נשר (צילום: באדיבות המקום)
דג סביצ'ה בורי במסעדת בלו הול ירושלים (צלם: דרור ורשבסקי)
 קווין בי בפיצה פבריקה רחובות (צלם: עידן גור)
מגש סלטים בדארנא (צילום: באדיבות המקום)
מנה של קפה דניה בכיכר ירושלים (צילום: באדיבות המקום)
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא