נגישות
נגישות

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

כבר 30 שנה שהירושלמים (ולא רק הם) נהנים מ"סטיקיית צדקיהו", מוסד שהחל בשוק מחנה יהודה ועבר לתלפיות. המקום, שכבר מזמן הפך למיתולוגי בבירה, מוכר כמוסד שהירושלמים ניסו אולי להשאיר לעצמם, אבל לא באמת הצליחו. לקוחות משאר חלקי הארץ כבר גילו אותו והוא כבש גם אותם. מה סוד הקסם של המקום הזה? האוכל הטוב, האווירה, כמו בכל מוסד קולינרי טוב, אבל בסטיקיית צדקיהו יש מעבר לזה – והמעבר הזה מגיע מבפנים.

המסעדה, השיקה בשנים האחרונות את "צדקיהו טו גו", מסעדת הבת המספקת שירות משלוחים המגיע לבית הלקוח במהירות שיא, עם אוכל חם וטעים. אפשר גם להגיע ל"טו גו" ולאכול במקום בכל צורה – בפיתה או בלאפה או בצלחת. הכל מהיר, קליל ובאווירה לא מחייבת. מלבד צדקיהו טו גו, ובעקבות העשייה וההתמדה של קבוצת צדקיהו, מתוכנן בימים אלו מיזם חדש, הקמה של מסעדה של חברי הקבוצה שמבטיחה: "זו הולכת להיות אחת המסעדות המדהימות ביותר בארץ מבפנים ובחוץ". המסעדה החדשה צפויה להיפתח באזור מוצא, במקום כפרי בטבע הפראי של הרי ירושלים.

אבל נחזור רגע להתחלה. את סטיקיית צדקיהו הקים חזי צדקיהו בשנת 1992 בשוק מחנה יהודה, ובהמשך היא עברה לאזור התעשייה בתלפיות, שם היא ממשיכה לשמר את המסורת של משפחת צדקיהו כמסעדה עם אוכל מושלם ושירות אדיב.

לפני כשבע שנים, לא הרבה זמן לאחר שהמסעדה עברה לתלפיות, האב, מייסד המקום חזי החליט למנף את עצמו בעסקי הנדלן המניב. בשלב הזה, נכנס מושיקו צדקיהו, הבן, בנעלי ולקח את ההגה לידיו כדי להפעיל את המסעדה.

מה שהוא לא ידע זה שמעבר לתרומה שלו לעסק המשפחתי, ולפיות הרעבים של הירושלמים, הוא יהפוך למי שמכוון וממנף צעירים להיכנס לתחום הקולינריה ולעשות טוב. "מאז שנכנסתי בנעליו של אבי", הוא אומר בשיחה איתנו, "אני מחפש סביבי אנשים שהם סופר טובים, מקצועיים, שרוצים להתפתח איתי יחד ולהתקדם".

לדבריו, הקבוצה שהלכה והתגבשה סביבו שמה לה למטרה לקדם טוב ושמחת חיים בעולם. "התירוץ שלנו הוא למכור אוכל, אנחנו באמת גורמים לאושר, ורוצים לגרום לאושר. הקבוצה היא זו שמפעילה את המסעדה, ואנחנו כל הזמן מחפשים עוד ועוד אנשים צעירים ומעוניינים לפתוח עוד מקום. זו הבשורה שלנו. יש כאן דור צעיר שדוחף קדימה, רוצה להגשים חלומות ליזמים צעירים שרוצים לעשות דברים אחרת".

מה מאפיין את האנשים האלו?

"אנחנו קוראים לקבוצה 'קבוצת צדקיהו', והיא כוללת אנשים מתחום הקולינריה והאירוח - מצד אחד הקולינריה, שפים ומי שמתעסק באוכל ובמטבח, ומצד שני מי שדואג לחוויה, לפינוק, לשירות. אנחנו רוצים שכשתגיעי לכאן לא תצטרכי לעשות כלום – אנחנו נחשוב על הכן, עד הדברים הקטנים - לבוש המלצרים, שפים, נייר בשירותים, ריח, הכל".

"כלקוחה", מוסיף צדקיהו, "אנחנו רוצים שכשתגיעי אלינו חוויית השירות תהיה שלמה וכל מה שתצטרכי לעשות זה ליהנות מזה. אנחנו חושבים על כל פרט – מגדול ועד לקטן – מרגע הכניסה למקום ועד שהלקוח יוצא מהמקום. זה כולל את עיצוב המקום, איך ידברו עם הלקוח, מה יקבל הלקוח כשיכנס, איך יראו הצלחות, הריח במקום, הנראות של המלצרים והטבחים ועוד. אנחנו תמיד רוצים להבין מה נכון וחושב ללקוח שלנו ודואגים לשנות בהתאם ולשמר את מה שצריך".

תקופת הקורונה אתגרה גם היא את צדקיהו והם הפכו את המשבר להזדמנות ופתחו שירות משלוחים. כיום הם שוקדים על פתיחת מקום חדש, פסטורלי וירוק, בין מוצא לזית בסגנון אוכל דומה, על טהרת הפחם. מקום שיאפשר לקבוצה להתפתח עוד ועוד. המקום צפוי להיפתח באביב 2024, שכן הוא נבנה מאפס. "השאיפה שלנו", מסכם צדקיהו, "היא להגיע בהמשך גם לאזור מודיעין ואחרי זה לרמת השרון, כפר סבא, הרצליה, הכל פתוח, מה שבטוח שנמשיך לעשות טוב".

א' - ה' 12:00-23:00

ש' - שעה אחרי צאת השבת-23:00

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
32
פחות אהבתי
10
Newsletter Icon