נגישות
נגישות

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

סוף שבוע בירושלים, זימן אותנו לביקור במסעדת השף "מונא" המתהדרת במטבח צרפתי-איטלקי. הערב שבו בילינו במקום, אומנם עורר בנו תחושות געגוע לאירופה אך בו זמנית חיזק את האהבה שלנו לבירה. נשמע סותר? לא בהכרח. הבילוי במסעדת מונא הופך למצוין בגלל כל הגורמים שיוצרים חוויה קולינרית מעולה – המיקום (בית האומנים), העיצוב של המקום, השירות המקצועי והבלתי מתפשר, האוכל המושלם וכמובן, היין, נושא שעליו מקפידים מאוד במסעדה וזה ניכר לעין (ולחך).

צילום: באדיבות המסעדה

בטרם ניגע במנות, בשתייה או בקינוחים – חייבים להתייחס למבנה שממנו פועלת "מונא", מדובר בבית האומנים, מבנה אבן עתיק ומשגע, שאוטומטית מכניס לאווירה מחשמלת. ואז נכנסים לתוך המבנה והלב מחסיר פעימה – העיצוב המוקפד, הכניסה לפרטים בכל דבר שהוצב במסעדה – החל מהשולחנות, האבזור, הריצוף, הכל מתחבר לתמונה אחת מרהיבה והתחושה היא שאתם מגיעים לסעוד בתוך ציור, פשוט כך.

מונא היא מסעדת שף, בניצוחם של השף, מושיקו גמליאלי והשף התפעולי, יהודה זקן.  האוכל הוא אוכל טרי, ים תיכוני במתכונת של חלוקה, ושיטת העבודה במטבח היא צרפתית, המשמעות: היררכיה במטבח ובישול עם הרבה חמאה. בעינינו זה עובד מושלם. לא פשוט למצוא בירושלים מסעדה שמגישה פירות ים ואוכל לא כשר ועוד ברמה כזו גבוהה.

האוכל, הוא המרכז במסעדת "מונא", אבל לא העיקר, החוויה הכוללת היא החשובה. על כן משקיעים במסעדה רבות בהכשרת צוות המסעדה על מנת שיגיעו לרמה המקצועית הגבוה ביותר. נאמר לנו שכל אנשי הצוות עוברים הדרכות מקצועיות, מבחנים, גם בתחום המזון וגם בתחום היין.

צילום: באדיבות המסעדה

ואם ביין עסקינן, הרי שהוא משחק תפקיד מרכזי (אם לא ראשי) במסעדת "מונא", מבחר היין הוא גדול ואיכותי, כיאה למטבח צרפתי, תוכלו למצוא במקום יינות מקומיים לצד יינות עולם ישן (מאירופה), תפריט היין עצמו בנוי מעשרות יבואנים ויצרנים. כיאה לתפקיד מרכזי במקום, כל יין שנבחר להיכנס למסעדה עבר אודישנים מחמירים, "אנחנו בוחרים בפינצטה כל בקבוק שנכנס לתפריט", אומר לנו מנהל המסעדה והסומלייה, תאם מאיר וייל, "אנחנו מאמינים ביינות שהם תמורה טובה למחיר, ולא מכניסים יינות ממותגים רק בגלל המותג". גם הסומלייה במסעדה, עוברים הכשרות מקצועיות רבות במסעדה עצמה.

האסתטיקה והאווירה הקסומה, ניכרים בכל היבט של החוויה במסעדה. המנות היפהפיות, ההקפדה על הפרטים, העיצוב של המקום, כל אלה מייצרים הבטחה גדולה ומקיימים אותה.

א'-ה' 18:30-23:00

ו' 18:00-00:00

ש' 12:30-16:30, 18:00-00:00

 

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
13
פחות אהבתי
8
Newsletter Icon