נגישות
נגישות

המטבח המנצח VIP - רגש מתפרץ ואנשים מיותרים

פרק הבכורה של המטבח המנצח vip הוקרן אמש בערוץ 12. מי העלה לבוחשת את הסעיף, מי הטיפש המצטיין, מי הפלצן המעצבן, מי הדמיקולו המתקטנן ולמה דווקא ברודו היא הכוכבת האמיתית?

מגזין REST חדשות האוכל חדשות מהצלחת
הבוחשת בקדרה
הבוחשת בקדרה
תאריך פרסום: 12/02/2024, 12:25

פרק הבכורה של המטבח המנצח עונה 5 עלה אתמול בקשת 12, בכיכובם של השופטים חיים כהן ורותי ברודו – צילי וגילי של תוכניות הבישול, ועבור "הבוחשת בקדירה", היה זה פרק עמוס רגשות ותובנות מערערי עולמות ומחדדי חרבות! מהתאהבות בברודו, שהפכה לפנתרה שחורה  - לוחמת, בועטת, עוקצנית, ופיתחה סלידה לכוכב ההוליוודי המתנשא אלון אבוטבול שהגיע היישר מ- LA לארץ הספר ישראל, ובטוח שאוטוטו ביונסה עושה לו שקשוקה בקרוואן הפרטי שלו. איציק כהן, שכיאה לכל שחקן ממוצע מרגיש צורך לנסות ולהצחיק בכל דקת מסך, אבל זה לא ממש עובד לו, נינה אחותו של מגיש הטלוויזיה שאיש לא מכיר (עוד מעט נזכר בשמו, נבין מיהו ומהו, מבטיחה) שלא ממש מבינה מה קורה וצריכה סאב – טקסט לאורך הפרק. ואולי שיא השיאים של הפרק, הקונפליקט שנרקם לו בין אבוטבול לברודו – שרק הוא בפני עצמו צפוי להחזיק לנו את כל העונה. אה..כן..יש עוד משתתפים, אבל בינתיים, הם על תקן של גל הירש, צנון חסר כריזמה שמשתדל אבל לא מספיק.

צילום מסך מתוך "קשת 12".

כרטיס ביקור – משתתפי העונה

כזכור מעונות קודמות, בכל פרק, אחד מהזוגות המשתתפים ייכנס למטבח ויכין שלוש מנות פרי דמיונו, יכולתו ופלצנותו  - מנת פתיחה, מנה עיקרית וקינוח. צילי וגילי, שופטי העד, יעניקו ציון לכל מנה בזמן שהזוגות המשתתפים ינקדו את כל הארוחה שהוגשה להם וילרלרו על חייהם הפרטיים כדי שיהיה לנו קצת ג'וס. העונה ישתתפו חמישה זוגות VIP, גילוי נאות, הבוחשת ניסתה לחדור לאודישנים יחד עם עדן גולן ולבשל "טבחה ביל סאלק", אבל זו הבריזה לה לאירועי האירוויזיון והבוחשת נותרה לבדה עם חתול מרייר וציפורן חודרנית.

אבי כאכון מגיש הטלוויזיה שנכון לכתיבת שורות אלו, הבוחשת לא הייתה מודעת לקיומו ואחותו נינה, מסעדנית במקצועה וביקורתית בהווייתה. אנה ארונוב המושלמת ובן זוגה אייל אלגבי שנראה כמו התאום הרעב של הרצל, קובי עוז ואשתו בת שבע שכאילו נלקחו משלט חוצות של "ראש אינדיאני" או "קשת טעמים". הזוג הרביעי הם השחקן אלון אבוטבול והבימאית שיר ביליה שהיו נשואים לפני 200 שנה, ילדו ארבעה ילדים, סיימו זוגיות ובחרו להישאר ולחיות יחד תחת קורת גג אחת. באמת? תחת קורת גג אחת?? הבוחשת מאוד מוטרדת מעניין הדייטים ולא מבינה איך זה בכלל עובד. הזוג החמישי, הלוא הם השחקן איציק כהן הנפלא והבת שלו דניאל הקונדיטורית הנפלאה, שניהם נפלאים ולי אין מה להגיד מרוב כל הנפלא הזה.

אנה ואייל – מעשה ב'פוצי מוצי' ובולו (עוד מעט תדעו, סבלנות)

צילום מסך מתוך "קשת 12"

אנה ואייל משופשפי הריאליטי, שבסופו של דבר גם חיבר אותם יחד, עשו ליושבי השולחן ארוחה סובייטית קלאסית של "אוליבייה" – יענו סלט תפוחי אדמה, פלוב וקינוח שנראה כמו שאריות של אדמת לס שהתייבשה בנגב. אנה מספרת לכולנו על אהבתם הגדולה ועל כמה שכשהיא לידו היא לא מנסה להרשים אותו, טבעית, אמיתית וכו'. משך כל "הבישוליישן" רואים שיש שם תשוקה, אהבה, שפע מגע, כשמדי פעם השניים עוקצים זה את זו כביכול בנחמדות ואהבה, אך הבוחשת קוראת בין השורות שאייל לא מביא פרחים הביתה למרות שאנה רוצה, ואנה משאירה אוכל על האי שבמטבח למרות שהוא לא מת על זה. ואז לפתע תוך כדי תאוריות הבוחשת, היא קוראת לו 'בולו' והבוחשת נכנסה לסחרחרה משל היה מדובר בחידון חמיצר – מה זה בכלל אומר להיות 'בולו'? האם הוא יענו שור? יענו בולדוג? אספן בולים – בולו המסוקס? או אולי הוא סתם עוד 'בולו' שנאלץ להיסחב לתוך הצילומים והפריים למרות שרואים שזה לא ממש בא לו בטוב ' לא בולו' כמו שאומרים.

איציק מפליציק והבת דניאל ומי פילל?

איציק כהן הוא אחלה של שחקן, באמת, מפרגנת מכל הלב. אבל לא עובד לו החלק שהוא מנסה להצחיק אותנו ואת אבירי השולחן המרובע ולשחק אותה אב המאה. הוא כמובן מבשל עם הבת הקטנה שלו דניאל מגיל קטן, הם כמובן חברים טובים מגיל קטן והוא גם כמובן דוחף אותה לקריירת משחק מגיל קטן. והיא מספרת כמה שזה קשה להיות הבת של.., כמה שהטמיעו אותה בתיאטרון וכמה שצדי צרפתי התלהב ממנה והבוחשת חושבת על כל חבריה השחקנים שאיש לא יטמיע אותם לעולם וצדי לא יחוש בקיומם, רק כי הם לא הילדים של... בינתיים, אבא איציק מסדר לדניאל יופי של במה כדי שהיא תוכל להפליא בה את שתיקתה.

אוז ובת שבע או חנן ועליזה?

הבוחשת מודה שיש לה רגש לבני הזוג הזה אוז, שבאו לבושים הכי צבעוני ומשמח, היו נאמנים לעצמם ובלי טיפת התנשאות. שניהם צנועים, שקטים, מתוקים וכל הפרק התגלגלו בתוך נייר עיתון שאיש טרם קרא ואנו רק מחכים שייפתח, כי ברגע שקובי נוכח, העונה תעלה שלב. הם מספרים על סיפור אהבתם שנרקם לו כשהיא - בת שבע האסרטיבית התחילה אתו בפייסבוק והם כתבו יחדיו למעלה מ- 260 שירים ורק אז הוא הזמין אותה ליין. הבוחשת חושבת שאחרי 260 שירים מגיע לה לבת שבע קצת יותר מכוס יין אולי איזה חצי שנה ניו יורק, ובינתיים הבוחשת מחכה בקוצר רוח לאלבום החדש של השניים.

נינה ואבי כאכון, ה"דץ ודצה" של העונה

אני מתה על נינה שבלי "חשומה" אומרת כל מה שיש לה בראש, על המנות הלא טעימות של אנה ואייל, על אבוטבול המתנשא, על אח שלה שלא יודע למנגל. ואבי המסכן הזה שהיה בטוח שהוא מינימום יהודה לוי וקיבל "נוק אאוט" כשאיש לא יודע מיהו ומהו וכולנו חשבנו שאם כבר כאכון אז זה עם ק'. אבי מספר כמה שהוא לא רצה שילדיו יהיו שחקנים וידוענים כמוהו (ב...ט...ח) וכמובן שאבוטבול ואיציק כהן אומרים שצריך לתת לילדים להחליט על עתידם ולהראות להם את הדרך - הם אכן הראו לילדיהם את הדרך, אותה דרך שכאכון בעצמו מת לקבל. דבר אחד הבוחשת יודעת, נינה הולכת לבשל סוף!

אבוטבול וברודו – הדייט שתקע אותי

מהרגע הראשון שהמצלמה הניחה עדשתה על אבוטבול, הוא לא מפסיק לעוף על עצמו ולהתנשא על בני השולחן הישראלים, בטענה שאנחנו חיים בתקופה חסרת תרבות ושלבשל זה דבר נחות. דקה אח"כ, אבוטבול מספר כמה שהוא עובד בלהיות כוכב בבית ואומר שהם "פרושים"- כוונה בני זוג שנמצאים בין פרוד לגרוש, הם פרודים, באותו בית, באותו תא כלכלי אבל לחוד וכמובן שבשולחן מתים לשאול (ולא שואלים, בינתיים..) מה קורה כשמישהו מביא פרגית צעירה או פרד בועט הבייתה – איפה עושים את זה? אחרי תקציר "חתונמי", אבוטבול מגלה לכולם שאמא שלו חינכה אותו לידיעה שהוא נועד לגדולות, כשבינתיים, תוך כדי התעופה העצמית שלו שלא הייתה מביישת את כיפת ברזל, רואים שברודו צוברת תאוצה כמו טיל מונחה שרק מחכה להתפוצץ על המטרה (סורי, המלחמה משפיעה על מינוחי הבוחשת). ואז היא פורצת בסערה ו"נכנסת בו" על האישיות שלו בכל מיני נקודות לאורך הפרק - אומרת לו שחשובה לו רק התקשורת שלו עם עצמו, שהוא פלצן מתנשא ויורדת עליו שהוא מביא שמות של פילוסופים רק כדי להראות כמה שהוא אינטלקטואל בשקל, היא אפילו מגדילה ראש ואומרת לו שהוא צריך להתחבר לעצמו ולספר על עצמו ועל איך שהוא מרגיש ולא על מה כתב ניטשה. אבוטבול כל כך נעלב ממנה, עד שהוא שואל אותה אם היא רעה אליו בגלל שהיא נמשכת אליו ונוזף בה על שהיא מזלזלת בו והבוחשת מחזקת ידיה ואומרת לה "יו גו גירל!". סוף סוף מישהו מראה להוליוודי המתנשא הזה מאיפה משתין הדג או מאיפה מתחילה הברודו.

על מנות ורגשות

בפרק הזה היו גם שני שיאים רגשיים שהבוחשת חוותה ובכתה לתוך צונאמי של תה, הרגע בו ברודו התפרקה והפלוב של אבא ארקדי; ברודו השילה את כל הגינונים והאלגנט וסיפרה לחיים ברגע של גילוי נפש שהיא במשבר, שלראשונה בחייה היא מרגישה סוג של כישלון. שהיא כבר לא ממש חשה ויודעת מה אנשים רוצים לאכול, שיש לה התקפי חרדה והיא אפילו חלמה שהגיעו אליה פועלים הבייתה והיא הכינה להם סנדוויץ' מושקע שהם לא אהבו. חיים מרגיע אותה שהחלום נובע מזה שהיא מצליחנית שתמיד שואפת לעוד, הבוחשת מרגיעה אותה שהיא תמיד מגישה לפועלים סנדוויץ' שהם לא אוהבים והם עדיין אומרים לה "שוקרן".

החלק השני של הרגש הגיע מאנה היפה, שלרב מרגישה מאוד מחושבת מול מצלמה ופתאום דווקא הפלוב שהגישה הוציא ממנה רוך ואמת. היא הכינה למנה עיקרית את הפלוב של אביה ארקדי שנפטר, ומספרת כמה שהיא מתגעגעת אליו וכמה שלא היה לה זמן להתאבל עליו כראוי, כי אדם הבן נולד כחודשיים וחצי אחרי מותו.  הרגש עבר לתוך הפלוב וגרם לכולם לעוף על המנה, בניגוד לשתי המנות הנוספות – תפוחי אדמה עם משהו לבן ושומשום שטוח עם משהו לבן שנראו כמו תזכורת לאוכל הלבן של השטייטל.

שורה תחתונה

בני הזוג "פוצי מוצי" קיבלו סה"כ  77 נקודות, כשקהל הידוענים לא ממש חיבב את הוד בשלנותם. ועולה השאלה האם הצפייה בפרק הבכורה אכן מהווה סוג של תענוג טלוויזיוני בזמן מלחמת חרבות ברזל? לא ממש בטוח, יש מצב שהבוחשת מעדיפה את פרצופי הכתבים העגמומיים והסתת הערוצים השונים, עד שהופיעה ברודו! למזלנו יש את ברודו שמסתמנת להיות הבלגניסטית המעניינת של העונה, יפה לה עצבנית, יפה לה סוערת ואיך אומרים אצלנו? כה לחי! לחיי ברודו החדשה.

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
20
פחות אהבתי
13

כתבות נוספות של הבוחשת בקדרה

העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
אוטו אוכל VIP -  גמר מיותר לקונספט נהדר
שום, פלפל ושמן זית - הבוחשת מזילה דמעה בפרק הראשון
המטבח המנצח VIP– כשסיגרים ממרקש מנצחים קרמבו מקשקש
'הבוחשת' בוחשת בבית אח הגדול –  נחמד זה לא יהיה
גמר הקינוח המושלם – הקיבוץ מול האסתטיקה הסובייטית
צילום מסך "קשת 12"
צילום מסך רשת 13

הצטרפות לניוזלטר

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER