נגישות
נגישות

מה אוכלים בזמן אשפוז? 'הבוחשת' נעלמה ואבא בהנשמה

כולנו מתישהו נמצא עצמנו תקועים בבית חולים. אז מה אוכלים ואיך נערכים קולינרית? הבוחשת מדווחת מבית החולים על כל מה שצריך לדעת ולטרוף בזמן אשפוז

הבוחשת בקדרה חדשות מהצלחת
הבוחשת בקדרה
הבוחשת בקדרה
תאריך פרסום: 10/01/2023, 16:49 תאריך עדכון: 12/01/2023, 11:17
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

שעת צהרים מוקדמת. הבוחשת מקבלת טלפון מאבא שלה שאין לו אוויר והוא חייב עזרה מיידית! הוא לבד בבית, הבוחשת קילומטרים משם, אין מי שיפתח את הדלת. מפה, לשם, מחייגת 102 ומזמינה פריצה וחילוץ, מחייגת 101 ומזמינה מד"א שמגיעים ועושים החייאה. מחייגת 120 ורוצה לברוח למסעדה של החיים. אבא מורדם ומונשם במשך 3 ימים, רופא שנראה בול כמו רזי וחמוש בקלסר בול כמו רזי (היש מצב שרזי השאיל לו את קלסר המתכונים?) רומז שאבא נמצא על הגשר, שאלתי אם זה גשר איילון או הלכה, רופא נוסף שנראה כמו תקציר לא מוצלח של גרניט הסביר לי ביובש פנים שאבא נמצא בגשר הזה שבין חיים למוות.

בטח שמתם לב שהבוחשת נעלמה השבוע, לא היו 'ירידות' על בגדי הבר מצווה של גרניט, על ה'יא וולי' של שטרית, האנמיות של תמר והקלסר של רזי שרדף אחרי תומר והסתיים במושיק שבלע אותו בשקיקה והכניס אותו כמנה לגיטימית במישלן שלו. הבוחשת בילתה (ועדיין ...) שבוע שלם בבית חולים לצד מיטתו של אביה שרק בזכות ההומור השחור, הציניות והקללות ביידיש חזר לנשום. גם חזר לדבר, ובעיקר חזר לקטר כמה שדייסת הבוקר דלוחה ומרק הגריסים לא מספיק טעים ו'מתי תבוא ה'מיידל'ה' להחליף קטטר'. אני הסברתי לו ש'מיידל'ה' מודל 2023 כבר לא מחליפות קטטר, אלא מקסימום נותנות לך סנוקרת למרגוע ודופקות סביח עם האח החתיך (וכן...יש כאלה בשפע). אבל הבשורה הטובה באמת היא שאבא התעורר רעב! 'פה גדול רעב' והוא רוצה אוכל טעים וכמה שיותר ממנו!

כן.. כן… בין כל רעשי הרקע של בית החולים שנשמעים כמו מרינה מקסימיליאן בתחילת דרכה, בין כל האחיות שנראות כמו 'פרויקט מסלול' שמחוץ למסלול המקורי וכל הרופאים שנראים כמו הקאסט של 'משחקי השף', אפשר וחייבים לייצר קולינריה טובה! להזמין אוכל ש'מרים' את המורל הירוד, לקפוץ להפסקת צהרים מנחמת ולדמיין את מושיק בתור כירורג בכיר שמבשר לכם שהלב שלכם כבר מזמן לא על פלמבה וכדי להעירו צריך קצת בוז'ולה ובעיקר הרבה מזל.

אז מה אוכלים? מה מביאים לחולה ולעצמנו כדי שלא נמות מדכדוך עצמי ובאיזה מסעדות שווה לסיים את המשמרת עם אבא? קבלו דיווח חם מהשטח של הבוחשת שיושבת לצד אביה המתוק והסורר שרק רוצה לאכול טוב ולעוף הביתה.

ארונית חטיפים. צילום: שאטרסטוק

ארונית שהופכת לקיוסק נייד - מנצ'ז קטלני ומצב רוח סופני

אין ספק שלהיות בבית חולים, בין אם כמאושפז או כמטפל, זה סיוט אחד גדול. מטרטרים אתכם בין מחלקות ורופאים, יש כאב, סבל, דאגות, צפצופים, נפיחות וריחות שמזכירות תבשילי פתיליה ובעיקר מצב רוח ירוד ביותר ושעמום מוחי ענק. אחד הדברים החשובים ביותר הוא לרומם את האווירה, להרים את החולה ואתכם ולנסות לגרום לאווירה להיות כמה שיותר ביתית ולכם הבוחשת ממליצה להפוך את הארונית הקטנה לקיוסק נייד!

  • סוכריות גומי – הן מעולות להעלאת הסוכר למי שצריך, מעלות את המצברוח ועושות מתוק בנשמה (איגוד רופאי השיניים ממליץ עליהן בחום).
  • חטיפים – כולם אוהבים חטיפים וזה טוב למאושפז ולמבקרים, רעש הקרקושים מאפיל על רעש המכשירים וזה פתרון מושלם לשובע זמני.
  • מסטיקים בטעמים – אם בא לכם שהמאושפז ואתם תוכלו לנשוף על אנשים מבלי לשלוח אותם לשבעת מדורי גיהנום אז זה הפתרון.
  • שוקולדים – הכי מגניב זה לקנות כמה שיותר סוגים - עטופים או בונבוניירות, כדי לייצר תקווה שכצבע העטיפה כך גודל הטעם. תעופו על הבונבוניירות הכי שוות ומצועצעות – כאלה שלא הייתם מעזים לקנות בשום מצב, כי מי יודע מה יביא אתו המחר? (דיאטנית, שיננית ורופא שיניים שירפדו עצמו במזומנים שלכם).

ערימת חטיפי שוקולד מונחים זה על זה שוקולדים שווים. צילום: שאטרסטוק

ביי דה ווי – סנדוויצ'ים מפנקים לבית החולים

פריטטות מגניבות, ארוחות בוקר וטוסטים קראנצ'ים ושפע של סנדוויצ'ים מהחלומות שיעשו למאושפזים אושר בלב. כריך הודו, אסאדו מפורק, כריך גבינת קמבזולה, גבינת סנט מור, כריך חביתה מצוין ושיא השיאים לביבות כרישה ויין עם גבינת שמנת בלחמניית חלה.

כתובת: צומת רעננה, 09-7424600

 

ג'ויה – אוכל איטלקי לחטאים מתוקים של מאושפזים

מסעדה ברוח איטלקית שמתאימה לאתנחתא של שעה מהמולת בית החולים עם שפע של מנות ממיטב המטבח האיטלקי שתוכלו גם לארוז לחולה שלכם. טורטליני, פיצות, ניוקי, לזניה ושפע של מנות בשר מעולות. קחו לכם את מנת הקלאמרי המטוגן, לזניה ראגו מושלמת ומשביעה וניוקי פורצ'יני עם ערמונים. הבוחשת הגניבה לאבא פיצה לינגוויני שרימפס ובייקון טלה שגרם לחיוך ותחושה עמוקה של מרד נעורים ולקינוח מוס שוקולד מתוק (הוא לקח כפית בגלל הסכרת והאחות המרשעת שהבליחה מבט, הבוחשת טרפה הכל בגלל החזירות נטו).

ג'ויה. כתובת: ירושלים 34, רעננה, 053-6321652

מנת פסטה מוגשת במסעדת ג'ויה ברוח איטלקית. צילום: שאטרסטוק

 

בורגר סאלון – המבורגרים מחייכים לחולים מאושרים ואחיות בוכות

הוא זעק שהוא רוצה המבורגר והאחיות רטטו כמרקחה כשהן מביאות לו אורז לבן דלוח שכבר מזמן נאמר עליו קדיש. הוא השתולל וצרח 'המבורגר!!!' והבוחשת נפחה עצמה היישר למסעדת ההמבורגרים המצוינים 'בורגר סלון'. תמצאו כאן כל מה שהמבורגר רוצה להיות כשיהיה גדול: טופינג של ביצת עין, רוטב שמנת פלפלת, אמנטל, רצועות טלה ועוד דברים מושחתים לצד תוספות מושחתות לא פחות כמו צ'יפס וטבעות בצל. לקחנו להוד מעלתו המאושפז בורגר כפול עם גבינה וטופינג של אסאדו מעושן לצד צ'יפס בטטה ולקינוח גלידת בן אנד ג'ריס, אחרי שעשה עיניים לאחות שהסכימה עם מבט חמוץ יותר משימורים בחומץ.

בורגר סאלון. כתובת: סוקולוב 111, רמת השרון, 053-9431255

המבורגר מודש בליווי צ'יפס ובירה כאשר יד אישה אוחזת בלחמניה במסעדת הבורגר סאלון תוספות מושחתות. צילום: בורגר סאלון

 

באקארו – סעודה לסיום האשפוז

מסעדת בשרים משובחת שמציגה לכם את מיטב הנתחים שירחיקו מכם את ימות בית החולים. הבוחשת ומשפחתה סעדו לבם שם כדי לפתוח את צ'אקרות השחרור מבית החולים עם בשרים מופלאים. אפילו הצענו לשף לבוא לבשל בבית החולים, הוא הנהן בבהלה ומאז נעלמו עקבותיו. בראשונות – צ'וריסוס מושלמות בטעמן עם לחם הבית ומטבלים, בעיקריות לקחנו חזה עוף עסיסי במיוחד עם גלייז ברביקיו, פיקאניה 250 גרם שהייתה רכה ועדינה וחזה טלה שגרם לנו לפעות בקול רם מרוב תענוג.

בקארו. כתובת: זרחין אלכסנדר 13, 053-9365717

מנת בשר מוגשת בליווי בירה במסעדת הבאקארו מיטב הנתחים. צילום: בקארו

 

בנדיקט - ארוחת בוקר מפניקה לחולה שבמיטה

כדי לפתוח את הבוקר באווירה הכי טובה שיש, הבוחשת ארגה לברון החולה ארוחת בוקר אנגלית של בנדיקט, אימפריית ארוחות הבוקר האולטימטיבית! ארוחת הבוקר האנגלית כוללת: נקניקיות פרנקפורטר, קריספי בייקון וביצת עין, בתוספת שעועית ברוטב עגבניות ותערובת של תפו״א, בצל, פטריות ועגבניות שרי מוגש עם סלט ירוק. מדובר בארוחה מפניקה במיוחד ושוו לכם לבחור מבין ארוחות הבוקר את זו שהכי תשמח את המאושפז שלכם ולהפתיע איתה על הבוקר. זה יעשה מצב רוח מעולה לכולם ואולי יעורר איזו תובנה אצל השף של בית החולים....

בנדיקט. כתובת: אצ"ל 1, הרצליה פיתוח, 053-9443472

סלט של מסעדת הבנדיקט מוגש בליווי לחם וסכום לפתוח את הבוקר באווירה הכי טובה. צילום: בנדיקט

סיכום זמני על פולקע אימתני

במסעותיי במסדרונות בית החולים פגשתי חבורת פולקע רעה שעקבה אחרי, הפילה אותי לרצפה ורצתה בכח להאכיל אותי במלוא תפארתה. בסוף אחד האחים שיצר איתי קשר עין מבעוד מועד סייע לי והציל אותי ע"י זריקת גלונים של לבן על החבורה שקרקרה דרכה לחדר מיון. אני והאח ישבנו על תה מהביל של בית החולים וחלמנו על רומנטיקה של תיונים בשלכת.

הבוחשת עדיין בבית חולים מאיר בשבוע הקרוב והיא תמשיך להמליץ לכם על איך לשרוד את ימות האשפוז הארוכים והלא פשוטים, מה לאכול, מה להביא ובפעם הבאה גם מה ללבוש ומה להחביא... ובינתיים רק בריאות ואל תשכחו שככל שהאוכל יותר טעים כך האשפוזים מתקצרים כי כן, החולים צועדים על קיבתם וגם לכם מגיע לפנק את עצמכם!

 הבחושת בקדרה - כל הטורים >>

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
בנדיקט בהרצליה
053-9443472
באקארו ברעננה
053-9365717
בורגר סאלון רמת השרון ברמת השרון
053-9387643
ג'ויה רעננה ברעננה
053-6321652

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של הבוחשת בקדרה

העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
אוטו אוכל VIP -  גמר מיותר לקונספט נהדר
המטבח המנצח VIP - רגש מתפרץ ואנשים מיותרים
שום, פלפל ושמן זית - הבוחשת מזילה דמעה בפרק הראשון
המטבח המנצח VIP– כשסיגרים ממרקש מנצחים קרמבו מקשקש
'הבוחשת' בוחשת בבית אח הגדול –  נחמד זה לא יהיה
גמר הקינוח המושלם – הקיבוץ מול האסתטיקה הסובייטית
צילום מסך "קשת 12"
בואו לאכול איתי עונה 7 - פרק פתיחה