נגישות
נגישות

המטבח המנצח VIP – על זוגיות, פמיניזם ואוכל

מי מפרגנת לגרושות, האם אוכל אשכנזי טוב יותר ומה הסוד של בראבא? זאת ועוד בסיכום השבועי של הבוחשת שמוציאה החוצה את הכביסה המלוכלכת.

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
הבוחשת בקדרה
הבוחשת בקדרה
תאריך פרסום: 16/11/2022, 15:27
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

פייר? הבוחשת בקדירה מופתעת. גם השבוע בפרקי תכנית הריאליטי 'המטבח המנצח  VIP' משתתפי התוכנית המשיכו להאכיל אחד את השני ואותנו בלוקשים מנומסים, מנות גורמה מגרות והמון סודות וחרטות שצברו וספגו משך השנים. המתחרים הסלבריטאים שלנו - השחקן (משתלט על השיחות) שלמה בראבא ואחותו מרים, העיתונאית (בוכה בוכה ובסוף מצליחה)  דנה ספקטור ובן זוגה רן שריג, חבר הכנסת מהליכוד מיקי זוהר ורעייתו ימית זוהר (קציצות מבושלות מטוגנות. רגע, מה?) , "דושי ומושי" הזמרת ריקי גל וירדן שוהם (הצרפתייה החדשה והבת של) 'הקווינים' או בשמם האמיתי קווין רובין היוטיובר ואימו קרן רובין (שימו עליו פיאה ולא תוכלו להבדיל ביניהם). כולם טעמו, ריכלו, דירגו אכלו קציצות וחשפו עצמם קצת יותר; ה"שריגים" העניקו לנו הצצה נוספת לזוגיות שלהם, זוהר סיפר על היחסים עם אימו והעדפותיו הקולינריות, קווין ובראבא שוחחו על פער הדורות וריקי פרגנה לדושי ועשתה לה פרומו כאילו מינימום אלישה קיז או בת הדודה נועה קירל עומדת מולנו. קינוח הגויאבה של הבראבות ובראבא גילה את סוד  המחסן והפורקן שלו כילד, בקיצור, גללו למטה ונגלה לכם הכל - כל הטעמים, התבלינים והג'וס.

 ההתרגשות שלפני. צילום מסך קשת 12.

רגע נדיר של כנות על גזענות וכוחניות

חייבת לפרגן למיקי זוהר שיחסית לפוליטיקאי הוא ממש מתוקי, לפחות ע"ג המסך. מכבד את אשתו במסע הבישולים שלהם, מפרגן ומוקיר תודה לאימו המנוחה שהקריבה למענו הכל, כנה ומלא אמפטיה למשתתפים. וכן, כייף לראות פוליטיקאי שמודה במלוא האמת שהוא הגיע לפוליטיקה כדי להיות בעמדת מפתח, שיהיה לו כוח להשפיע על העתיד שלו ושל סובביו והרי זה מטרתו של כל פוליטיקאי רק שהוא אומר זאת בריש גלי והם לא.

רגע נוסף של כנות - כשמיקי מודה שאוכל אשכנזי טוב יותר מאוכל מזרחי, לפחות לטעמו, וכולם כועסים עליו ולא ממש בצדק, כי הרי אם מעמידים מול הבוחשת מנת כבד קצוץ או מפרום, אז ברור שהמפרום לוקח בענק! בינתיים ספקטור נעלבת ומרגישה פחות סקסית, מה שמביא את שריג לעשות לה קיצי, וברודו שכל העסק שלה מבוסס על מטבח אירופאי נזעקת ואומרת שכבד קצוץ וקרפלך זה הדבר האמיתי. אוקיי חמודה, אולי זה אמיתי במדינת תל אביב אבל לא ממש עף בפריפריה. בוקר זך לך, ברודו.

 רצה להיות בעמדת מפתח. מיקי וימית זוהר. צילום מסך קשת 12.

הקציצה המפתיעה עם סופלה כושל

הפרומואים לריאליטי הבטיחו לנו שלזוג ימית ומיקי זוהר יש סוד קציצתי במיוחד וכל המתחרים עומדים להכיר את הקציצה שלהם. לתומי חשבתי שתבוא מינימום קציצת בראד פיט שתחטוף את המיקרופון ותשיר לנו דואט עם דושי מושי אבל זה לא מה שקרה. הסיפור האמיתי היה הביוגרפיה הנוצצת של הקציצה. אימו של מיקי גידלה אותו לבד ("במאי, הכנס פה מוזיקת כינורות") וכשהיא חלתה, היא לימדה את ימית איך להכין את קציצותיה ואת הקוסקוס שלה כאוכל שעובר מדור לדור. מיקי מספר על אימו שהקדישה את כל חייה למענו וספקטור מתרגשת מהסיפור ואומרת כמה שזו אהבת אמת. לעומת זאת מרים הבראבאית פחות מתחברת וגם נזכרת שהיא בעצם פמיניסטית, ולכן אומרת כי אימו סה"כ הקטינה עצמה ולא העזה להיות חזקה. הקציצה מגבשת את החבורה במרכיביה המלכדים ושריג מספר על "ילדי הסדקים" - ילדים מבתים של גרושים שעברו איחוד משפחות עם הבן/בת זוג, ספקטור מפרגנת לו ולעולם הגרושים, ואומרת כי לעיתים דווקא הגירושים מביאים משפחה חדשה ואמיתית.

שורה תחתונה, אחמד טיבי שלדברי מיקי חיפף ממנו קציצה בכנסת ואמר שהיא עשר, אהב את הקציצה יותר מהמתמודדים והזוהרים קיבלו ציון כולל של 78 נקודות בעיקר בגלל הסופלה תותים שהרגיש כמו קינוח שמוגש בטיול של הצופים. ביום רע. כשיורד גשם וצריך להתקפל הביתה. ומישהו הלך לאיבוד. ומחליטים לחזור בלעדיו.

ארוחה לזכרה של אמא עם חרטה גדולה

"כבד דפוק ממשפחה טובה" זה מה שהגישו הבראבות למנה ראשונה ובעיני הבוחשת זה נשמע כמו אחלה שם לשיר חדש של ריקי גל, בצרפתית כמובן. האחים לבית בראבא נכנסים למטבח כשמרים הפמיניסטית לקחה לידיה את המושכות ושולטת ביד רמה במטבח, בשעה שבראבא מבקש ממנה שתהיה פחות אמביציוזית. כנראה שהבישול מוציא מבראבא אמוציות, היא הוא מתוודה על כך שהיה עושה דברים מסוימים במחסן ואמא שלו אמרה שאם עוד פעם יעשה זאת אז היא תמות. כן ו…? כולם במתח. תופים. דרמה. התעלפויות בקהל. אה לא, הוא התגבר על זה. טוב. הרגע שמרגש את הבוחשת במיוחד זה כשבראבא מספר כמה זה עצוב ומעורר געגוע שהוא ואחותו מבשלים את האוכל של אמא, כמו מעין סגירת מעגל סימבולי, וכמה שהוא היה רוצה לראות ולחבק את אמא ולספר לה כמה הוא אוהב אותה. אין ספק שבראבא האגדי יודע לרגש.

שורה תחתונה – הבראבות קיבלו 81 נקודות ונפלו בעיקר על הגויאבה שנראתה כמו אסיר ציון שהגיע למדינה הלא נכונה.

 סודות מהמחסן. צילום מסך קשת 12.

הזוגיות של השריגים ודמעות התנין 

מה שמכעיס במיוחד את הבוחשת, שלא לומר מוריד לה, אלה "דמעות תנין". ספקטור דומעת כבר כמה פרקים על כמה שהיא לא יודעת לבשל, כמה שהיא כישלון במטבח וכמה שהיא מפחדת שלא יאהבו את האוכל שלה. ואז, באבחה אחת, כמו טוויסט בסרט מהניינטיז, היא שולפת מהמטבח מנות של שף ומקבלת 91 נקודות. הבוחשת חייבת לפרגן לזוגיות היפה שמשתקפת מהמסך, כשספקטור ושריג לא מפסיקים לגעת, לפרגן, להחליף מבטי אהבה זה עם זו ופשוט לאהוב. הבוחשת מלאת הערצה על זה, ועל הציניות שמפנה מקומה לרגש. דנה אומרת לרן כמה שהיא סומכת על התבלון שלו, על הבישול שלו, על היד שלו ובקיצור הספקטורית מאוהבת עד מעל הגג במפקד המטבח המסוקס שלה. ושריג מוסיף, שכשיש להם מטרה זוגית אז הם מעולים יחד. הבוחשת קנתה לגמרי את הזוגיות הזו, נכבשה כמו מלפפון ונמסה כמו חמאה ברביולי.

תוך כדי בישוליו הרומנטיים, מיקי זוהר מפרגן לאנשים שהולכים עם האמת שלהם. ריקי גל מנצלת את הבמה כדי להחזיר לעצמה את אור הזרקורים שלשנייה הוסט ממנה, ומספרת על השיפוטיות שהיא עוברת בחיים שלה, ועד כמה שהיא סובלת מהעובדה שהיא לא זמרת 'מיין סטרים' (הבוחשת דווקא חשבה שהיא כן אם מותר/אסור לומר זאת). ריקי גם מנצלת את דקות התהילה שלה כדי להעצים את השירה של ירדן, ועל הדרך מביאה לה שפיץ שהיא שרה חזק מדי וצריכה להיות  מכונסת. וגם היי שקטה כאילו. אז שקט. כאילו.

שורה תחתונה – השריגים מביאים אוכל של מסעדת שף עם מנת דג ועגבניות שנראית כמו שמש נצחית בראש טרי, ירקות אפויים עם קבב ופיתה עבודת יד. לקינוח מוגשת עוגת מרציפן עם מנדרינות שגורמת לבוחשת לייבב מקנאה בעודה מכרסמת בחוסר עניין עוגייה של פסח מהשנה שריקי גל היתה מפורסמת. הפאואר ריינג'רס, סליחה קאפל, עלו למקום הראשון עם 91 נקודות.

 השריגים מפשילים שרוולים ומוכנים לתחרות. צילום מסך קשת 12.

קווין מרביץ בינה בבראבא

והנה, בתך שעטנז הבישולים צצה לה שיחה אינטלקטואלית בין דור המסכים ועולם היוטיוב של קווין רובין, לבין דור מחשבי ה-IBM של ברבאבא. קווין שרגיל למיליוני צפיות בערוץ היוטיוב שלו שגם מפרנס אותו לא רע, ממליץ לבראבא לחדור לדור ה-2022 עם ערוץ יוטיוב משלו (נקווה שלא יעסוק בגויאבות). בראבא מנסה לענות לו בהתחכמות שלא ממש עובדת, אפרופו פער דורות, וטוען שבימים אלה הכל מהיר מדי. מדברים מהר, הולכים מהר ושאין מגע ישיר עם הקהל. קווין מביט בו כמו שילדי הבוחשת מביטים בה כשהיא אומרת את המילים ונטילטור, ווקמן, ווקי טוקי או סתם דופקת ריקוד ברייקדאנס על הראש להנאתה באמצע המטבח. קווין מהנהן מנימוס וחושב על הסרטון הבא, ובראבא חושב על הציפית החדשה בבית, כי ככה הוא פער הדורות - כמו ההבדל בין קינוח של גויאבה לקינוח מרציפן והדרים...

 חיבוק הניצחון. צילום מסך קשת 12.

סיכומון של שבועון

תודו שלמדנו והשכלנו רבות על הסודות של המתחרים, הרגשות, האהבות, ההעדפות הקולינריים וגם על רמת הבישול שלהם. מצב הנקודות כרגע הוא:

מקום ראשון השריגים - 91 נקודות

מקום שני "דושי ומושי"  - 84 נקודות

מקום שלישי הבראבות - 81 נקודות

מקום רביעי מיקי וימית -  78

אבל היי, מי יודע מה יביא אתו שבוע הבא? מי יהיה במקום הראשון ומי יגלה לנו את הסוד הנסתר הבא ויחשוף בפנינו את מי שהוא והיא בפריים טיים? בינתיים אולי כדאי לכולנו ללמוד קצת מהספקטורית שלא מפחדת להביע רגש, אבל גם לא מפחדת להגיד שהיא כן מפחדת מזה. בברכת "לא חייבים להבין הכל" - ניפגש בטור הבא.

 לכל הטורים של ה"בוחשת בקדירה">>

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של הבוחשת בקדרה

מצעד תוכניות הבישול הכי ישראליות והכי שוות
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
אוטו אוכל VIP -  גמר מיותר לקונספט נהדר
המטבח המנצח VIP - רגש מתפרץ ואנשים מיותרים
שום, פלפל ושמן זית - הבוחשת מזילה דמעה בפרק הראשון
המטבח המנצח VIP– כשסיגרים ממרקש מנצחים קרמבו מקשקש
'הבוחשת' בוחשת בבית אח הגדול –  נחמד זה לא יהיה
גמר הקינוח המושלם – הקיבוץ מול האסתטיקה הסובייטית
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח