נגישות
נגישות

מאסטר שף עונה 10: סיכום שבועי– מעשה במלך המז'וז'ים

פרקי השבוע בעונה העשירית של מאסטר שף הפליאו אמנם בפשלות מרירות על צלחות נוצצות ובסיפורים סוחטי דמעות, אבל הבוחשת מתנחמת בסודות השופטים הנחשפים על הפלאנצ'ה.

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
הבוחשת בקדרה
הבוחשת בקדרה
תאריך פרסום: 29/06/2022, 7:55
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

שני הפרקים האחרונים בעונת העשור של מאסטר שף, כאילו ריכזו עבורנו את מיטב הקואליציה של החברה הישראלית – ירקן, טכנאית ציפורניים (לא הכרתי את המושג), רועה צאן, מאמנת כושר, סטודנט, תזונאית ואחת שעובדת כבבושקה רעיונית, כאשר כל מתמודד סיפק גלונים של סיפורים אישיים. השופטים שימשו כפסיכולוגים ששכחו את הצלחת ואת חוש הטעם בבית. ובכן, גם הפעם השופטים אכזבו, עם סט בגדים שהיה נראה כלקוח ממכירת חיסול באוזבקיסטן - פלטת גוונים משמימה של תכלת ושחור המזכירה אוכל אנמי של תל אביביות על חלב שקדים, למעט אהרוני המלך, שהבוחשת 'חמה' על המלתחה שלו כבר מתחילת העונה! אהרוני, שנראה כאילו יצא מז'ורנל מבוגרים משנות ה-70, לבש 'בגדי סטטיק' בשעה שאנסקי ליטפה רוכסנו האחורי, בשאיפה ל"החלפות" מהשריג המגרד שהשתלט על חייה.

סיירת הקנודלים הפועים שעושים "מהההה" על נגיעות של פודינג וצ'יפוטלה
היו לנו שלוש וורסיות של קנודל, כשכל אחת מהן קינדלה לבוחשת את הקיבה והותירה אותה רעבה ופועה כל הדרך לשוקת. הלל גרדי, רועה צאן שעושה קנודל ים-תיכוני, תוך ניסיון לשווק לנו עיזים תקשורתיות באומרו: "העיזה היא חיה מאוד תקשורתית". הוא סיפר על מנות שמתחברות לו תוך כדי החיים וחבץ מנת קנודל שנראית אש – מנה ששני סיכם אותה כ"בסבוסה עם כוחות תפיחה עצמאיים", שזה בתכל'ס משפט שניתן לומר על כל אישה מעל לגיל 25, או אחרי לידה, ויסלחו לי נא נשות ה-metoo. הרועה הרשים את השופטים גם במנתו השנייה - עופיון שפעם תקשר, וכיום הוא אפוי במלח ולא זמין לשיחה, כל זאת בזמן ש'המחמיאן' הראשי אייל שני אומר לו שיש לו פנים של זקן תורכי, עד כי הלל רצה לזרוק עליו עיזה לגבות. הלל עבר שלב, ברודו יעצה לו ובצדק רב להעיף את הכאפייה ואז הגיעה הקנודלאית הבאה - נירית חדד, טכנאית ציפורניים ששילבה בין מתוק למלוח, בין כרישה לפודינג ויצרה קנודל שלא היה עובר את רף הלק ג'ל שיש לה במכון ושיש לבוחשת ביום הפדיקור.

מתקשר העיזות. צילום מסך מתוך "קשת 12"

מי שעוד התעקשה לתת למסך קנודל, היא קייט רואש - הגרסה האמריקאית של בבושקה, שעושה פרשנות אמריקאית לקנודל עם תפוחים וקינמון. קייט בטוחה שהיא מינימום יונית לוי, כשהיא מדברת אלינו כאילו כבר יש לה תכנית בישול וכאילו הקניידל החתים אותה על חוזה של טאלנט. בקיצור, קנודל השטרודל לא צלח, אבל בבושקה עברה תחקיר בטחוני ציוני על ידי חמשת השופטים שלא מבינים - למה לעזוב הכל ולבוא עם תגלית, רק כדי לגור כאן?  גם הבוחשת לא מבינה, ומצד שני, זה ידוע שלקנודל יש המון השפעה ביהדות. גם המנה השנייה של קייט לא העיפה את השופטים, ושני, כהרגלו, הביא את סיכום המחץ: "אני שואל עצמי למה העולם צריך מנה כזו? מה תוסיף מנה כזו לעולם?" וזה בדיוק מה שהבוחשת שואלת על כל מאכל מבעבע ומפעפע, שיוצא תחת ידיה ונגמר תחת הבניין במחוזות האשפה הבלתי נגמרים.

תעצרו את ה'מז'וז'ים' אני רוצה לז'וז' – תכנית היכרות ברוח המז'וז'
מה הקטע של מז'וז'ים שנראים כמו דג לדרדסים שדחפו לתוכו לעוסית עשבים, וגורמים לזה להיראות יענו גורמה של חוסר הצלחות? עתליה חדג'אג', מאמנת כושר מעכו שגרמה לבוחשת לתחושה קשה של שווארמה בהתהוות, עשתה מז'ו (בקיצור, כי זה שם עם המון הקלדות) וסיפרה שהיא כמו סבתא שעושה קוסקוס, ובניגוד לסבתא שעושה קוסקוס - מעלה סרטונים שלה מבשלת, במקום ללכת לים עם חברות. עתליה לא עברה, והבוחשת מציעה לה במקום זה להיות סבתת-קוסקוס בגיל צעיר, להיכנס לאפליקציה ולמצוא לך מז'וז' מתוק משלך, להאביסו ולמלאו בכל טוב ועשבי הבר.

הסבתאות עוד רחוקה ממך. צילום מסך מתוך "קשת 12"

המתוקה הבאה שמנסה את עולמות המז'ו ומעידה על עצמה כמתחתנת איתו היא התזונאית טלי טוקרס, שניסתה לעשותם בגרסה המקסיקאית. טוקרס היא צחקוקית ומלאת אנרגיה ותבלינים כמו בוריטו מעקצץ. השופטים- נתנו לה צ'אנס נוסף, בו היא פרגנה להם בתמורה עם מעין פלאן שהסתבך ברומן לא חוקי עם שוקולד; מנה שנראית בול כמו הפשלות הקולינריות של הבוחשת. היא לא עברה, והשופטים אמרו לה במילים אחרות: "מתים על השמחה שלך ו-אסטה לה ויסטה!".

אסטה לה ויסטה בייבי. צילום מסך מתוך "קשת 12"

מאיר ביטון מלך הוטו והמז'וזי'ם!
האומן האמיתי של המז'ו היה לא אחר מאשר הירקן הצנוע מאיר ביטון, שהביא מז'ו ממולאים באריסה ושום עם תפוז אדום וסיפור שגרם לבוחשת לבכות מהתרגשות. יש לו 3 ילדים, משכנתה וירקנייה של למעלה מ-20 שנה. יום אחד, אשתו ארזה 2 מזוודות, נעלמה והותירה אותו להיות אבא, מפרנס, בשלן ולמעשה הפילה עליו כל תפקיד אפשרי. הוא מייצג סקטור שלם של גרושים, שכל עולמם חרב עליהם והם צמחו מחדש לתוך רולדת בשר - שהפעימה את מרבית השופטים ואת הבוחשת שרוחשת כבוד לגברים לוחמניים. אין ספק שסצינת הבשר הזכירה קצת אווירה של מתנ"ס באשדוד ב', כשהמתמודד מתייעץ עם השופטים לגבי הרוטב ונדמה כאילו כולם שכחו את תפקידם, אבל צלחו אותו בזכות הפיג'מה הכחולה של אהרוני, שלבסוף, גם הטיל את הווטו שלו כדי שהירקן הלוחם יישאר.

האומן האמיתית של המז'וז'יםצילום מסך מתוך "קשת 12"

גלידת קארי רכה מחשבתית והמבורגר קשה מנטאלית
משה קונס עשה קונץ, כשהפתיע את הבוחשת ואת השופטים עם גלידת קארי כפרשנות של מנת הקארי. משה אומר כמה שהוא אוהב להיות לא שגרתי ולהפתיע את עצמו ואת הבוחשת עם טוויל אורז וזרעי כוסברה - שנשמע כמו מכבסת מילים לגלידת עונש לילדים מחורבנים, ואף מגדיל לעשות סוכריות מבצלי שאלוט, בתקווה שלא יפתח קונדיטוריה עמוסת כוסברות כועסות בליקריץ. מכאן והלאה, מתחילה ה'ויה דולורוזה' של קונס, כשכל השופטים למעט אהרוני נכנסים בו כנציג הדור החדש שלא מבין למה צריך להתחייב, למה להתחתן, למה מקצוע ולמה לעזאזל אהרוני בא לעבודה עם LOOK של סטטיק וארומה של צביקה פיק. קונס צולח את ההצלפות, ובזכות הסשימי שלו עובר שלב ואנסקי אף מחמיאה לו על כך שהאוכל שלו הוא כולו בוב דילן. בוב דילן מסר בתגובה: "הנה בא ההוריקן" ונדם לתוך הקארי.

קונס המפתיע. צילום מסך מתוך "קשת 12"

סוס בשם קים ולב שבור בחוות 'מקורה'
לפני קריאת פסקה זו, הקהל מתבקש לשים דילן. מעשה באייל שני שחיפש עצמו בצעירותו והיה לקאובוי בדרכים, רכוב על הסוס הערכי שלו, קים, ורועה את עדר פרותיו שפעו אליו בתוגה של נשים מאושרות. ואז, בסיום קשר רומנטי סוער שנגדע כאחת, שני שב לחוות מקורה עם לב שבור והרגיש את טעמי הטבע והמדבר, שחזרו אליו בפרקים אלו כמו זיכרון קולינרי צורב. אין ספק, שהבוחשת אוהבת לגלות את הביוגרפיה של שני, שגם חשף שיש לו חמישה חתולים ושאחד מהם הוא חיה כללית. גם הבוחשת היא חיה כללית נטולת רוטב לא מובן ועמוסת מרכיבים מורכבים. מי שעוד חשפה את ליבה במלוא הגז, הייתה רותי ברודו הקשוחה - שהבוחשת מתאהבת באישיותה מפרק לפרק. ברודו חשפה את היעדר הצחוק שבחייה. ילדות נטולת הגשש החיוור, בית שלא צחקו בו, וכך היא מודה שהיא פשוט לא יודעת לחייך. חיים מודה שהוא חייכן מקצועי ואנסקי מנסה ללמד אותה את תורת החיוך. הבוחשת איתך, ברודו.

לסיכומם של פרקים עמוסים
מאחורי כל קאובוי משוטט יש בשלן עם מז'וז' בכיס וקארי בנשמה. מאחורי כל קנודל יש אלפי פרזטנציות לא מיושמות, מאחורי הקשיחות (של ברודו) יש חיוך ורוך, וכן, מאחורי כל מתמודד עומד עולם ומלואו של סיפורים, טעמים וחוויות. הבוחשת לא יכולה לחכות להפתעות העתידות לבוא.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של הבוחשת בקדרה

העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
אוטו אוכל VIP -  גמר מיותר לקונספט נהדר
המטבח המנצח VIP - רגש מתפרץ ואנשים מיותרים
שום, פלפל ושמן זית - הבוחשת מזילה דמעה בפרק הראשון
המטבח המנצח VIP– כשסיגרים ממרקש מנצחים קרמבו מקשקש
'הבוחשת' בוחשת בבית אח הגדול –  נחמד זה לא יהיה
גמר הקינוח המושלם – הקיבוץ מול האסתטיקה הסובייטית
צילום מסך "קשת 12"
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח