נגישות
נגישות

ניחוחות של ים בנגב: מסעדת סדפה היא נווה מדבר מרענן

הדבר האחרון שהיינו חושבים למצוא בבאר שבע, זה ים - אך בכל זאת, מסעדת סדפה מצליחה לעשות את הבלתי ייאמן, ולהביא את חוף עכו עם כל השפע שבו, אל בירת הנגב

מגזין REST המלצות קולינריות המסעדות של rest
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 10/08/2023, 17:02

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

מסעדה שהיא אואזיס במדבר

כשנכנסים בדלת של מסעדת סדפה, מרגישים מיד את אווירת הים המרעננת והמרגיעה. בעלי המסעדה, סמיר בשתאוי אשר הגיע לבאר שבע מעכו, ואחמד אלעמור, הצליחו לעשות את הבלתי אפשרי ולייצר תחושה של חוף ים במדבר. סמיר בשתאוי מספר: ״כשבאתי לכאן לפני 12 שנים, עם אהבה בוערת לים, חלמתי להביא את עכו לבאר שבע. את אוויר החוף והחומות, את פירות הים העסיסיים, את הדגים הטריים והאוכל הביתי. רציתי שכל אדם שנכנס למסעדה ירגיש שהוא מתארח אצלי בבית בעכו״.

אפשר לומר רשמית שהחלום התגשם במלואו, ואהבת הים בשילוב עיצוב בדמות אבני החומות של עכו, ניכרים בכל פינה במסעדה. המקום מעניק תחושה של אואזיס במדבר, ומעידים על כך הסועדים שמצביעים ברגליים ובאים מהסביבה וממרחקים, להתענג על מאכלי הים והסלטים הטריים ולעבור חוויה קולינרית ייחודית ומלאת נשמה.

צילום: מסעדת סדפה

אוכל משובח ושפע של סלטים מיוחדים

התיישבנו במקום וקיבלנו בתוך דקה כבר גדשו את השולחן לא פחות מ- 14 סוגי סלטים טריים וססגוניים, בהם חומוס חם, סלט גזר פיקנטי, חצילים במגוון טעמים, טבולה עשיר וסלט רוקט ופאטוש בגרסה הצפונית שלו, עם ירקות טריים חתוכים גס, נענע, קרוטונים, גבינה בולגרית וסומק. הוסבר לנו בנחת שכל השפע הזה הוא הקדמה לחגיגה העיקרית שעומדת להגיע.

בתפריט של המסעדה יש עשרות מנות, המחולקות לשלוש קטגוריות עיקריות: בשר, דגים טריים המגיעים מדי יום במשלוח מאשדוד, ופירות ים. למנה ראשונה הזמנו סיגר הדג, פטריות ממולאות וקובה ביתית. התענגנו על כל ביס. למנות העיקריות, בהמלצת השף, ניסינו את מנת הקבב סדפה, עסיסי ונוטף מיץ, שרימפס בשמנת וזעפרן, לוקוס הידוע בצדק כ״מרצדס של הדגים״ ומנת קלמרי פריך ומטוגן. הבטיחו לנו חגיגה של רעננות וטעמים, וקיבלנו אחת בשפע.

אווירה חמימה ואותנטית

מעבר לאוכל, האווירה בסדפה היא של חמימות ביתית אותנטית, מהמרפסת הנהדרת ועד לעיצוב המוקפד בגווני חוף עכו. המראות, הצלילים והריחות מתלכדים לכדי חוויה קולינרית מפעימה ומענגת, הצוות שירותי ושופע חיוכים וכל מנה מספקת פיצוץ של טעמים. השף, עם חיבורו העמוק לעכו ולבאר שבע כאחד, משלב במיומנות מסורות קולינריות משתי הערים ויוצר תערובת בלתי נשכחת שמדברת אל הלב.

 כשכבר חשבנו שלא נשאר לנו עוד מקום לביס אחד, הגיע הקינוח, מלבי בייצור מקומי, במרקם מוס במתיקות מעודנת, ששלח אותנו למחוזות הילדות. אין ספק כי שמו של המלבי בסדפה זכה למקום של כבוד, בצדק. אחרי כוס התה המתוקה אשר חתמה את החגיגה שלנו, יצאנו לאיטנו חזרה אל החום המדברי, ונשבענו לחזור.

סדפה מארחת אירועים אקסקלוסיביים

סדפה מקיימת גם אירועים פרטיים של עד 140 אורחים ועוד 80 מקומות ישיבה במרפסת חיצונית. בימי שישי שבת, פתוחה המסעדה לאירוח באווירה חגיגית במיוחד, כי אין כמו לפתוח שולחן של סלטים ומאכלי ים בשעות הצהריים הרגועות של סוף השבוע. 

סדפה מייצגת פיסה של גן עדן בבאר שבע - מחווה של תרבות מגוונת ותוססת, שפע של טעמים עשירים, אווירה של שלוות חוף ואירוח מפנק מאין כמותו. אז אם אתם בבאר שבע או בסביבה ומחפשים הפלגה קולינרית אל לב הים וחומות עכו, שימו בווייז מסעדת סדפה, ותתענגו.

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
7
פחות אהבתי
1

כתבות נוספות של מערכת zap rest

Newsletter Icon