נגישות
נגישות

ולנטיין דיי 2022: המדריך לארוחה רומנטית באמת

לכבוד ולנטיין דיי, השף סהר רפאל מסביר כיצד לבנות ארוחת יום אהבה מושלמת כמו במסעדות רומנטיות, מהראשונות ועד הקינוח - איך משלבים טעמים ומה להשאיר מחוץ למטבח?

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 03/02/2022, 13:50 תאריך עדכון: 08/02/2022, 11:22
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 לא. לשכוח. את. הוורדים. צילום: שאטרסטוק

אוטוטו ולנטיין דיי 2022, היום הזה בשנה שמוקדש אך ורק לאהבה ורומנטיקה, ייחגג ב-14 לפברואר. אין בעולם דבר יותר רומנטי ומעורר מאשר אהוב שמפנק אתכם בארוחה שכולה אינטימיות ותשוקה בבית הפרטי שלכם, במיוחד כשאתם אחראים בעצמכם לעיצוב, למוזיקה, לריח, לתאורה וכן, גם לאוכל. כדי שערב ולנטיין הקרוב שתחגגו עם האהוב או האהובה שלכם יהיה מושלם באמת, שוחחנו עם אחד השפים הכי רומנטיים שאנחנו מכירים, שף סהר רפאל, השף היצירתי והמעולה של מסעדות כרמים, והוא סיפק את כל הרעיונות לארוחת יום אהבה שהיא לא רק רומנטית, אלא גם ארומתית, חושנית, מענגת ומתוחכמת.

מסעדות רומנטיות מומלצות בכל הארץ
איפה אוכלים בולנטיין דיי? כל המסעדות

מה חייב להיות בארוחה רומנטית?

"קודם כל פרטנר", צוחק שף רפאל. "מישהו שאתה נהנה לשבת איתו ולאכול, שיודע לאכול ולהתענג על אוכל". פרודוקטים יקרים, הם לאו דווקא הכרחיים, לדעת רפאל. גם מחזה עוף אפשר לעשות מנה רומנטית. אלו השילובים שמייצרים חושניות: "הכנתי לזוג מנת טטאקי טונה. הגשתי להם על כף את המנה וביד השניה הם סחטו עליו את קליפת הלימון, לא את המיץ, אלא את השמן הארומטי. המנה קיבלה את הבישום של הלימון ומיד ביקשתי מהם להכניס את הביס לפה". עונג אמיתי.

שף רפאל מוסיף כי בזמן האחרון הוא משתמש הרבה בתבלין "דואה", כי יש בו המון טעמים והוא עובר באופן חוויתי שונה אצל כל סועד. "הרעיון הוא לרגש, לגעת. להוסיף לכל חומר גלם את התוספת הזו, שמגרה את החושים". במסיבה בה בישל, הגיש השף דג קרוע ופרש על השולחן תבלינים ורטבים אותם הניח כמו רכבת, אחד אחרי השני. האורחים לקחו את הדג בידיים וטבלו בצלוחיות שהניח, הרימו אותו עם היד ודחפו אל הפה. "לגעת באצבעות, השפתיים שעובדות. הכי חשוב בארוחה רומנטית להפעיל כמה שיותר חושים". מסביר שף רפאל. ובצד השני, "כמה שפחות שום או בצל חי שמשאירים ריחות לא נעימים וגם, למעט בחריף כי הוא מקהה את החושים. אפשר לתת נגיעה ולא יותר".

                              השף סהר רפאל ממליץ, אנחנו מיישמים. צילום: באדיבות המצולם

איך לבנות ארוחת ולנטיין דיי?

"גם בארוחה רומנטית, יש התחלה, אמצע וסוף. חשוב לבנות ארוחה בסדר כרונולוגי נכון, שלא תצאו ממנה מפוצצים ושבה הקינוח באמת סוגר את הארוחה". לדברי שף רפאל, הארוחה צריכה לארוך עד שעתיים, "אוכלים בשלבים ומעט, וגם אם לא אוכלים הרבה, אחרי שעתיים כבר שבעים. חשוב לעשות הפסקה בין הראשונות, איזשהו מרענן חיך ואז העיקרית והקינוח. זו לא אמורה להיות ארוחת טעימות", אומר שף רפאל.

שילובי טעמים רומנטיים

שף רפאל אוהב מאד לשלב פירות עם גבינה כחולה, "זה קל, נגיש ומאד רומנטי. בחורף, אשתמש בתותים, ועכשיו בקיץ כשיש מלונים מעולים, הייתי פותח ארוחה עם כדור מלון עטוף בפרוסה דקה של בייקון טלה ומעט גבינה כחולה. בסוף הארוחה אפשר להגיש מרק מלונים עם מעט נענע, וסורבה או גלידת יוגורט, אפילו קנויה, ואז הסיום הוא מתוק ומרענן".

 לחיי הדברים החשובים באמת. צילום: שאטרסטוק

ארוחת ולנטיין דיי לדוגמה - כמו במסעדות רומנטיות

שף רפאל מציע ארוחה בת שלוש מנות, קלה להכנה ורומנטית להפליא:

מנה ראשונה – ריזוטו. לבשל ריזוטו בהתאם לאחד המתכונים ברשת ולשלב אותו עם אפרסק וגבינת מנצ'גו או גבינה דומיננטית אחרת. לצלות דג בנפרד ולהוסיף קרעים של הדג על הריזוטו.

מנה עיקרית – פרוסה דקה של פילה, מעט עבה יותר מפרוסות לקרפצ'יו (אפשר לבקש מהקצב לפרוס לכם), להניח בפנים פיצוחים ועשבי תיבול, לברוח לימון ושמן זית, לגלגל, לסגור עם קיסם ולצלות במחבת 4 יחידות. במקביל, להכין קרם של תפוח אדמה עם קצת שמן כמהין וחרדל דיז'ון ולקרמל בצלייה איטית סירות של דלעת או דלורית. למרוח מקרם תפוחי האדמה על הצלחת, להניח את שתי חתיכות הפילה והדלעת ליד. אם שותים יין אדום, לשפוך מעט ממנו אל המחבת שבה צלינו את הפילה, לגרד עם כף עץ מהמשקעים ולשפוך על או ליד המנה. מנה צבעונית מאד – כתום, לבן, חום ואדום.

לקינוח, מציע השף להכין מוס שוקולד פשוט ולשדרג אותו בשוקולד מריר טחון לאבקה ובצ'אנקים של מרנג או אפילו נשיקות שבורות שאפשר לשבור עם מערוך. להניח קנל של מוס השוקולד, פירורים של השוקולד המריר ואת שברי המרנג וליד, פרי שבושל עם מעט סוכר עד שהומס למעין קונפיטורה מהירה.

עכשיו, כשיש לכם רעיון לארוחה מלאה ואפילו אופציות נוספות, כל מה שנותר לכם הוא לעמעם את האור, לבחור את המוזיקה הנכונה ולנשום עמוק. אהבת חייכם כבר בדלת.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
מטבח טיל - מסעדות פרסיות משובחות בישראל
מסע השווארמה של נויפלד
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת