נגישות
נגישות

המטבח המנצח VIP– כשסיגרים ממרקש מנצחים קרמבו מקשקש

מי מביך ומי שחצן, מי מדבר ומי שתקן, מי צחקן ומי רומנטיקן ואיך מז'וז'ין הפכו לבז'ז'ים? כל הסודות וכל התככים בגמר הגדול מ'הבוחשת בקדירה' שרואה את הכול!

מגזין REST חדשות האוכל חדשות מהצלחת
הבוחשת בקדרה
הבוחשת בקדרה
תאריך פרסום: 14/09/2023, 10:40 תאריך עדכון: 14/09/2023, 11:45

העונה הרביעית של הריאליטי עמוס הסלבריטאים 'המטבח המנצח VIP', הגיעה הערב לסיומה עם ניצחונם של הזוג המלכותי והמרגש כמו שיר מזרחי, ספיר וליאור נרקיס שניצחו את התחרות עם 94 נקודות!  ה'נרקיסים' הביסו את הזוג המוזר שהורכב  מ'דרדסאבא' - הלו הוא קובי אריאלי המתוק וה'בסטי' שלו חיים לוינסון המריר כמו שוקולד שרוף, שקיבלו בדיוק את הנקודות שהגיעו להם על חטא ההיבריס של לוינסון, שליווה את כל העונה ומתחריה.

בעונה הנוכחית, התחרו חמישה זוגות של סלבריטאים, שלא היו מביישים את תיבת נוח ברמת האינטריגות והקיטורים; חיים לוינסון וה'בסטי' קובי אריאלי, מעיין אדם ואמה יונה, פאולה וליאון רוזנברג, ליאור נרקיס ואשתו ספיר, הקוסם השקט חזי דין ואימו בלהה, כשלגמר הגדול העפילו צמד העיתונאים הנשכנים לוינסון ואריאלי ובני הזוג נרקיס, שתמיד מדגמנים 'סלפי' הורס ולא משנה באיזו תאורה וקונסטלציה. לגמר העפילו כאמור שני צמדים דומיננטיים, ה'נרקיסים' שהביאו את הפן הרומנטי של העונה עם זוגיות שצלחה מהמורות רבות, ממש כמו מנת ה'ריזוטו חמוסטה' שלהם, ואריאלי ולוינסון, שהיו כמו הגרסה העיתונאית של  קינוח הקרמבו שלהם – אריאלי בדמות הקציפה הנעימה והמתוקה ולוינסון בדמותה של עוגייה קשה ובלתי לעיסה. רגע לפני 'בחישת הגמר', 'הבוחשת בקדירה' מביאה לכם סיכום פסיכולוגי של הזוגות המתמודדים, ככה, כדי שלא תרגישו מקופחים!

ניתוח המתמודדים מ'הלוחשת לבשלנים'

בעונה הנוכחית נבחר קאסט שכלל למעשה את כל סוגי ה'טייפ קאסט' שכל מלהק שאפתן שואף לייצר כדי להשיג רייטינג שווה, שכר יפה ואחלה של קפה עם ה'חברימות' שיגידו לו כמה שהוא תותח. בדמות 'המניאק הסרקסטי' תמצאו את צמד החמד חיים לוינסון וקובי אריאלי שבמשך כל העונה לא חסכו שבטם מתבשילי המתמודדים ואופיים, כשלוינסון מקפיד להסתובב עם פרצוף לא מרוצה, כזה השמור למפגיני קפלן כשלוקחים מהם את הזמבורה. בנוסף, השניים העניקו בעקביות ציונים נמוכים במיוחד למתחרים, כדי להראות להם (ולנו) כמה שהסטיגמה על עיתונאים מתנשאים, נכונה תכלס. 'מלך ומלכת ה'פרום' (או ה'מפרום') הרי הם בני הזוג נרקיס, שתמיד מדגמנים אהבה מקצועית מול המצלמות, למרות שכולנו יודעים שמאחורי הקלעים היו מהמורות.  השניים היו חביבים לאורך כל העונה ויזכרו לעולם בעקבות הרגע המביך טלוויזיונית, כשנרקיס הקדיש לה שיר 'חלקת אלוהים' שגרם ל'בוחשת' להזמין חלקת קבר. את תפקיד ה'בסטיז' לקחו פאולה וליאון, שדומים אחד לשני כמו שתי טיפות מים והבוחשת עד היום לא יודעת מי זה מי, מי זו מי. תמיד מתוקים, תמיד חמודים, תמיד מפרגנים ותמיד מעצבנים עם פריזורה של סלט ניסואז שקיבל יותר מדי מיונז. דמות ה'גבר גבר' שמורה כמובן לחזי דין שהקטין לעשות אוכל והגדיל לעשות צ'ארם - גם חתיך, גם מבט מסוקס שמשדר חכמת חיים של שפן שיוצא מהכובע וגם חבר טוב של אמא – עובדה שתמיד עובדת על רווקות רעבות לילדים. 'מלכת הכיתה' – אין מה לעשות, מעין אדם תישאר לעולם מלכת הכיתה הבלתי מנוצחת, עוד מימייה בריאליטי הישרדות. מניפולטיבית, חכמה, יפה, יודעת להשיג מה שהיא רוצה ותמיד מצליחה ליצור סביבה באזז תקשורתי, בשעה שהאחרים כל כך מנסים וכושלים כמו ביצה סרוחה. ולסיום סיומת, בל נשכח את צוות השופטים רותי ברודו וחיים כהן שתפקדו על תקן 'האחיות יוספי' עם דעות זהות ברוב המקרים, מתואמים בסגנון הלבוש – כזה של שתי אלמנות טריות בשנות ה-70 לחייהן שהולכות יחד להצגה ב'בימה', מתואמים בלעיסות, בחיוכים בגימיקים, בקיצור… הבנתם.

 אריאלי ולווינסון. צילום מסך: רשת 13

שיעור זמרה במנה הראשונה וחיזוקית מכפר הדרדסים

אם יש משהו שהבוחשת לא סובלת זה אנשים ששרים בזמן שהם מבשלים וכאן, בגמר, היא קיבלה את זה 'ביג טיים', נרקיס שר, לוינסון ואריאלי שרים ומזייפים עצמם למוות ורק ספיר נראית כמו מישהי שבאמת יודעת מה היא עושה. ה'נרקיסים' הכינו ריזוטו חמוסטה עם מז'וז'ין, שזה כמו לעשות אקלייר עם שווארמה, בשעה שלוינסון ואריאלי הכינו 'פלאפל מחשמל'  - כדורי פלאפל בקר בלאפה עם טחינה, מטבוחה וסלט ירקות צלויים (רמז: חשמל לא היה שם). בעת הכנת המנה  העיקרית, העיתונאים נתקלו בקשיים בהכנת הלאפה ואריאלי החל לחשוש לחייו, כשלוינסון צורח עליו כמו אישה על בעל ששכח לקנות בורקס. 'לוינסון מסתובב כמו רוצח, מטורף עם סכין בין השיניים, עוד דקה דוקר אותי' זעק אריאלי (דרדסאבא) וכל כפר הדרדסים נחלץ לעזרתו והציל אותו מהמפגע הזחוח שהתהלך כטווס בעונת החיזור. ה'שוס' של האירוע היו בני המשפחה שהגיעו לטעום את טעם המנצחים - חנה ודויד נרקיס, ההורים של נרקיס, מנוחה ולאה ממשפחת אריאלי, שהגיעו על תקן של שחקניות חיזוק מנומסות ושנונות בדיוק כמוהו. בשיפוט, המנה של ה'נרקיסים' זכתה למחמאות - דין אהב את המנה ואמר שהנרקיסאית בשלנית מעולה, לאון התפייט עם עצמו ואמר שליאור צריך לכתוב שיר על המנה הזו שהיא לא פחות מאשר יצירת אומנות ורק מעיין אדם לא 'עפה' בגלל העצמות שנתקעו לה בפה. המנה ה'מחשמלת' של העיתונאית הייתה בעייתית בגלל הפיתה הלא טעימה, אך חיים אמר שיש כאן תעוזה קולינרית, שורה תחתונה – הריזוטו חמוסטה ניצח את הפלאפל החשמלי, החום הביתי ניצח את ההתנשאות.

קנולי מרוקאי VIA קרמבו פלצני

גם בעולמות הקינוח היה כאן קרב שהזכיר מעט את המציאות שלנו במדינה – מצד אחד משהו מקומי, מוכר ולעולם טעים ומהצד השני משהו מפונפן, מתוחכם, שלא בא בטוב לחלק מהעם. ה'נרקיסים' הכינו 'קנולי ממרקש' ממולא בריקוטה, תמרים, אגוזים וסירופ תפוזים, לוינסון ואריאלי הכינו 'קרמבו הפתעות' עם עוגייה ומרנג שוויצרי, גנאש שוקולד ורוטב סברס.  לאורך כל הקינוח ליאור פרגן לאשתו היקרה ואמר לה כמה שהיא 'אלופה' בשעה שלוינסון ואריאלי נראו כמו שני ילדים אבודים בחדר המנהל. נרקיס הכין מיץ תפוזים כמו 'תפוזאי' מנוסה בשעה שלוינסון שם קצת מיץ תפוזים במרנג כמו 'תפוזאי' במסעדת מישלן.  שני הצמדים נאבקו קשות כדי להוציא את קינוח החלומות שלהם - השופטים והטועמים התאכזבו מהקרמבו וכמעט איבדו את השתלת השיניים שלהם בגלל עוגיית הקרמבו הקשה שהפכה לאהובת רופאי השיניים בארץ. לעומת זאת, כל הטועמים 'עפו' על הסיגרים של ה'נרקיסים' אך התלוננו קלות על מידת המתיקות שלהם. חיים כהן אהב את מלאכת עשיית הסיגר, אבל חשב שגבינת הריקוטה לא מתאימה לו – ובאותה נשימה, הבוחשת אוהבת את מלאכת הבישול, אבל חושבת שהיא לא מתאימה לה.

 המנצחים הגדולים, הנרקיסים. צילום מסך: רשת 13

רגעי השיא של הגמר – על בז'ז'ים, זוגיות ונרקיסיזם

גמר 'המטבח המנצח VIP' סיפק שלושה רגעי שיא בלתי נשכחים שחובה לתת עליהם את הדעת, במיוחד אם את בוחשת כותשת;  מז'וז'ין או בז'ז'ים? אין ספק ששיא השיאים זו היציאה של פאולה שהוציאה אותה הכי אשכנזייה שיש, כשהיא לא ידעה מה זה מז'וז'ין מרוקאים – תבשיל של סרדינים ממולאים וכאחת הפכה אותם לבז'ז'ים, או במילים אחרות הפכה סרדינים לציצים ובאיבחה אחת שינתה את קונספט התוכנית מ'מטבח מנצח' ל'מטבח מפדח'.

'חתונמי' זה כאן –חנה,  אמא של נרקיס, הבליחה לתוכנית בדמותה של מטפלת זוגית כשהיא סיפרה למצלמה שהיא זו שהצילה את הזוג נרקיס מפרידה כמה וכמה פעמים, ואנחנו הבנו שעל פיה יישק דבר!  בניגוד ל'נרקיסים' שחוו מהמורות וקשיים בזוגיות, יש את הקצה האחר של הזוגיות, זו המושלמת והנקייה של פאולה וליאון, שכל הזמן מפרגנים זה לזו ואף מעידים על עצמם שמרוב שהכול טוב, הם אף יודעים מהם ומהן ה 5 TOP  של כל אחד/אחת. הם כל כך בטוחים בעצמם, עד שבלהה פתחה פיה בניסיון למנחס אותם ואמרה להם שהכול עוד ישתנה ו'הבוחשת' תוהה האם היא רומזת שיום אחד פאולה תבין מי הגבר בבית (רמז: לא ליאון) ותלך אחרי המסוקסים של ה- 5 TOP שלה?

'מראה, מראה שעל הקיר, מי הכי יפה בעיר'  - לוינסון 'המרירון' הכין שאלון למתמודדים, כשאחת השאלות הפכה לגולת הכותרת במופע שלו - שאלה שהופנתה לליאון היפיוף 'כמה חשוב לך המראה החיצוני וכמה אתה משקיע בזה'. ליאון התבאס מהשאלה כמו ילד שגילה שהוא מאומץ, כי הרי ברור לכולנו  (ולליאון), שאחד כמו ליאון עומד שעות מול המראה כדי לדאוג לפריזורה שלו. 'ציניות זה הנשק של החלשים' המשיך ליאון לזעוק והוסיף שגם הוא, ממש כמו לוינסון, היה פעם חכם ושנון, למרות שכולנו יודעים שהוא לא באמת היה שנון, אלא עלם חמודות שמשקיע שעות מול המראות ויותר מושקע מהפאולה שלצידו.

 קצת התבאס מהשאלות. רוזנברג. צילום מסך: רשת 13

שורה תחתונה – עונה גועשת עם מסקנות מה'בוחשת'

בסופו של יום 'הנרקיסים' ניצחו את העונה ובצדק והוכיחו לכולנו שגם אם הזוגיות היא לא הדבר הכי יציב בעולם, כשיש חום בסיסי, אהבה ואמא שדוחפת, אפשר להגשים הכול. עוד השכלנו ולמדנו ששחצנות לא תמיד משתלמת! ושאם כבר נולדת עוגייה קשה שלא נלעסת בקלות ושוברת לכולם את השיניים (ע"ע לוינסון) אז אולי כדאי לך להיות קצת קרמבו מתוקי כדי שיוכלו לבלוע אותך בכיף ותחליק טוב בגרון (ע"ע אריאלי).


צילום תמונת שער: צילום מסך רשת 13


אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
1
פחות אהבתי
0

כתבות נוספות של הבוחשת בקדרה

Newsletter Icon