נגישות
נגישות

גמר הקינוח המושלם – הקיבוץ מול האסתטיקה הסובייטית

בשמת ווינר הווינרית ניצחה עם הטבע הקיבוצי ומיכאל זורין הפסיד עם הפסל הלבן – מי היה צריך 'לקחת' את העונה? מי השתחצן ומי היה צנוע? ולמה ארמה חייב סביח?

מגזין REST חדשות האוכל חדשות מהצלחת
הבוחשת בקדרה
הבוחשת בקדרה
תאריך פרסום: 28/05/2023, 8:03

לאחר המתנה של שבועות, הקינוח המושלם, עונה 2, הגיעה לסיומה בניצוחו של פייר ארמה - המלך של הקונדיטוריה ועם ניצחונה של בשמת ווינר, אשת הטבע הקיבוצניקית השחצנולה. הגמר התחיל עם מתח גדול ובוחשת בקדירה, שריירה תוך כדי אכילת עוגת גבינה שנס ליחה וקרב של ראש בראש בין בשמת ווינר הווינרית לסובייטי הקשוח והצנוע מיכאל זורין. חמשת השופטים - אהרוני, גורן, אסטלה, ביטון ושמו הופיעו בפריזורה של חליפות שחורות ושמלה שחורה של אסטלה ונראו כמו אירוויזיון של גרושים/גרושות תוצרת יבנה שהגיעו באוטובוס מחדרה היישר להיכל נוקיה כדי לקבל חלה לשבת. רק מסייה ארמה היה מלכותי והופיע כמו גלדיאטור קולינרי שבא 'לתת בראש' ולהציל את מדינת ישראל מלהיות רפובליקת בננות של קינוחים! היה ממש מרגש לראות אותו, סוף סוף, פנים מול פנים, לאחר שכל העונה הבליח בשמי ארצנו, חילק טיפים, נתן עצות וכיפים, ובעיקר רמז לנו על הטיסה הראשונה שלו לישראל עם מבט של צרפתי רעב שעומד לטרוף סביח. 

בשמת ווינר. צילום מסך מתוך "קשת 12"

מעשה בגולגולת ומד"ב שנפלו בגמר הגדול

לשלב הגמר הגדול של הקינוח המושלם עלו ארבעה פיינליסטים מוכשרים – מיכאל זורין, בשמת ווינר, מור מזרחי ולירון טאקו, שהתבקשו בשלב הראשון להכין קינוחים בהשראת המאסטרו פייר ארמה. מור מזרחי, הדוקטורית שהוכיחה לכולנו שאם רק רוצים אז הכל אפשרי הכינה קינוח מד"ב של כדורים לבנים בצורת כוכבי לכת, שעומדים ליפול לתוך בלילה לבנה שנראית כמו ברכה של חולי פסוריאזיס בים המלח. במקביל להכנת הרביכה, מור הכפרה מצאה את רגעי הפריים טיים הנכונים כדי לפרגן לבעל אבנר, שעד לשידור הגמר היה אנונימי לגמרי, אבנר נוסף שחי בתוכנו וכעת הוא כבר סלב. לצערנו, מור הודחה מהגמר ואנו נותרנו עם תובנה שמאחורי כל אישה מצליחנית ושאפתנית יש אבנר.

מיכאל זורין. צילום מסך מתוך "קשת 12"

המודחת השנייה מהתחרות היא לירון טאקו שניסתה לעשות גולגולת וקיבלה מנחוס. טאקו, קונדיטורית ריאליסטית שהביאה למסך שני קינוחים הורסים וטעימים של ברווזים ולב פועם, רקחה הפעם גולגולת כווריאציה ל'באבא רום' – סברינה.  כשמסייה ארמה בא לבקר אותה היא סיפרה סיפור מרגש, שהחלה לעסוק בקונדיטוריה בעקבות לידת בנה השני שלא נרדם בלילה ובגלל זה היא פשוט התחילה להפעיל את המיקסר. גם הבוחשת התחילה להפעיל את הבלנדר בגלל הילדים הבוכים, המשיכה להפעיל כדי לא לשמוע את הקיטורים על האוכל הלא טעים וכיום הבלנדר נמצא בקריביים ביחד עם בן זוגו המיקסר – הדחויים והנשכחים ממטבחה של הבוחשת. ואז נותרו להם השניים, שני הפיינליסטים... בשמת שעלתה לדו קרב עם מנת זיתים מסוכרים הזויה שקיבלה שבחים רבים מארמה, ומיכאל שעלה עם עוגת סתיו הכי מושלמת שיש שכללה עלי שלכת מרהיבים ובוחשת שמלקקת את המסך.

הסובייטי VIA הקיבוצניקים

מיכאל זורין ובשמת ווינר הם ממש כמו שקע ותקע של עולם הקונדיטוריה. בעוד שווינר מושפעת מהקיבוץ, הטבע, העצים, השמיים, הבריאה, היקום ובעצם כל מה שרוחני וצומח, מיכאל מושפע מכל מה שאסתטי, צורני, קולטורה ופריזורה. מיכאל זורין, קשוח אך צנוע, שנראה כמו דמות החנון מסרטי ג'יימס בונד, הגיע לגמר - כיאה לרוסי, עם אמא ואחות והבוחשת רוצה לדעת איפה נמצאת ה'בבושקה'? זורין עלה לדו קרב אחרי שעשה אינטרפרטציה לקינוח בשם מילפיי – בצק עלים, קרם וציפוי, 'פרק' את הקינוח והרכיב אותו מחדש עם טוויסט מהפכני של טחינה ותה שחור. אין ספק שהעלים שזורין הכין מהממים ומזכירים את השלכת של אירופה, אפילו מסייה ארמה התלהב והתאפק לא לזלול את כל השלכת ולהביא חורף לאולפן. המילפיי של מיכאל היה מושלם והוא מקבל עליו שבחים רבים – ביטון אומר שזה פגז, אהרוני אומר שבקינוח הזה מראה ותוכן מדברים באותה שפה ומסייה ארמה אומר שיש כאן ניגוד מרקמים, ניגוד טעמים, זה מושלם. 

לעומתו, יש את בשמת ווינר שמתעקשת לעשות קינוחים בסגנון גינת הכלבים של קינג ג'ורג'. בשלב הראשון, היא הכינה קינוח עם זיתים מקורמלים בהשראת המקרונים של ארמה שכללו שמן זית והטיסו את הצרפתים אניני הטעם (עאלק). תוך כדי בחישה, בשמת מספרת לארמה שהיא גילתה את עולם הפטיסרי כשהייתה ילדה, ארמה מזדהה עם היציאה המרגשת ואומר שגם הוא. הקינוח כלל טווילים חומים עם גושי קראנץ', שנראו בול כמו בני דודים של יצואו של אותו כלב שהוגש בפרק הקודם (קינוח התמרים החומים – וכל מילה מיותרת) העלה אותה לגמר והיא קצרה מחמאות בלי סוף. בניגוד למיכאל הצנוע, בשמת לא חוסכת ציטוטים שחצניים ואומרת ש'בנראות של הקינוח שלי יש משהו ישראלי" -לא, מאמי, בנראות יש משהו של גינת כלבים ישראלית, אם כבר מדייקים.

מסייה ארמה. צילום מסך מתוך "קשת 12"

הרגש מול הטכניקה, הפקאנים מול הפסל הלבן

בדו קרב של השניים, פייר ארמה דייק עם אבחנה נכונה שלמיכאל יש יותר טכניקה ואלגנטיות ולבשמת יש יותר רגישות. מיכאל הכין קינוח לבן אריסטוקרטי שהיה נראה כמו פסל בהיכל התהילה של החיים, עשוי מוורדים, פטל, לימון ודיפלומט וניל שסוגר את כל עונות השנה, קינוח שכולו פריחה, ארומה, אהבה. בשמת הביא לצלחת את הסיפור הקיבוצי שלה - מוס פקאן עם שוקולד תפוז, הדרים, עצי פקאן, ולרגע לא הפסיקה לפרגן לעצמה ולנו על היכולות שלה וכמה שהיא שווה. השופטים החמיאו לשני הקינוחים כמה שהם מושלמים, ראויים, מספרים סיפור, אבל הבוחשת לא פראיירית ויש לה שכל של דיפלומט משוקולד, היא ישר ראתה שארמה נוטה לכיוונה של בשמת עם חיוכים של שרלטן מנוסה. אז, מיכאל קיבל 569 נקודות מתוך 600, בשמת קיבלה 578 מתוך 600 – היא חזרה לקיבוץ מאושרת ועשתה 'על האש' בצל עצי הפקאן והוא חוזר לבבושקה ולחיבוקי מאמא התומכת. 

שורה תחתונה – הייתה עונה מנומנמת שלא הצליחה לרגש את הבוחשת שמסתובבת עם טוויל של מחלוטה בגרון על הפספוס הקונדיטורי. כל העונה עשו לנו 'בילד אפ' שיגיע איזה ברנש בשם פייר ארמה ולמעשה התנהלנו בצילו משל היה ה'אח הגדול' מצרפת, למעשה המסר שמעבירים לנו כאן ששופט מאירופה איכותי יותר מביטון מישראל. מסר בעייתי, לא? בסופו של דבר ניצח הקינוח שסיפר את הסיפור הישראלי, הקיבוצי ובשמת שמה את עצי הפקאן על המפה ואת מסייה ארמה בגינת הכלבים השכונתית. 

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
12
פחות אהבתי
13

כתבות נוספות של הבוחשת בקדרה

Newsletter Icon