נגישות
נגישות

הקינוח המושלם – חצי גמר איכותי בצילו של גורו צרפתי

הלב הפועם, המנדרינה המריירת, התמרים ההזויים והציור המתוחכם – קבלו את ארבעת הפיינליסטים של 'הקינוח המושלם' – מי ריגש, מי קשקש, מה טעים ומה מטריד?

מגזין REST חדשות האוכל חדשות מהצלחת
הבוחשת בקדרה
הבוחשת בקדרה
תאריך פרסום: 22/05/2023, 9:03

השוקולטייר הצרפתי והמפורסם פייר ארמה, הפך למעשה במרוצת העונה למנטור של חמשת השופטים: ישראל אהרוני, מיקי שמו, קרין גורן, אבי ביטון ואסטלה מושקוביץ' בלפר שנדמה כי בלעדיו לא הייתה עונה

הבוחשת בקדירה

אחרי שבועות של מתח, מתיחות בטן להורדת הקינוחים הוויזואליים שראינו ומשיכת זמן מיותרת, הגיע סוף סוף חצי הגמר המיוחל של הקינוח המושלם! הערב, 'הבוחשת בקדרה' תכנס לנבכי השוקולד של ארבעת המתמודדים שיתחרו זה בזה בגמר אל מול פייר ארמה, שהפך לפרזנטור של העונה הזו. השוקולטייר הצרפתי והמפורסם פייר ארמה, הפך למעשה במרוצת העונה למנטור של חמשת השופטים: ישראל אהרוני, מיקי שמו, קרין גורן, אבי ביטון ואסטלה מושקוביץ' בלפר, שנדמה כי בלעדיו לא הייתה עונה, הבוחשת הבינה רק עכשיו שהוא בעצם ה'נועה קירל' של הקולינריה, רק בלי הריקוד והקוקו. בזמן שאנחנו כאן נמקים ומתבשלים במיץ הישראלי התוסס, החוצפן הזה, מבליח מפריז היפה והרחוקה וזורק הערות נבזיות לפרולטריון הישראלי הנחות, כשהוא מצווה על מהמתמודדים 'להתעלות על עצמם'. ה'בוחשת' מתעלה על עצמה כל יום כשהיא מכינה קינוח של עצמה, לפני כל יציאה מהבית על קליפס וכפכפים כדי לזרוק זבל עמוס בשאריות של כישלונות של קינוח שכשל.

צילום מסך "קשת 12"

ג'לטין רוטט בליבה של הבוחשת ופרלינה בוערת בחייו של פייר ארמה

חצי הגמר של 'הקינוח המנצח' רחוק מלנצח והוא נמרח–ואיך לא? על פני שני פרקים, כשכל פרק הציג את הקינוחים הכי ביזאריים שיכולנו לראות על פני המסך. ממתחרים שנראו אדישים כמו דייט בין שני קישואים חסרי און, שופטים מפוהקים שמנסים לייצר דרמה וצחוקים ונראים כמו 'ארץ נהדרת' אחרי שטל פרידמן נטש ועד לגורן האדירה שנראית כמו גרסה מזדקנת של נועה קירל. וגם, מילה קטנה מאחותנו הבוחשת לעורך המוזיקלי, מה נסגר עם המוסיקה המעיקה הזו של כינורות דרמטיים שמרמזים שבקרוב יהיה פיגוע או מלחמה או פייר ארמה בביקיני. מתח לא היה כאן, התלהבות של תשוקה נעדרה מהמסך, מה שכן היו זה שלל קינוחים מרהיבים לצד מבאסים; עוגת לב ריאליסטית, חולנית ומגניבה, עוגת פיסטוק שנראתה כמו לעוסית ירוקה שפלטה חזירת בר שבטעות נכנסה לטכניון, עוגת תמרים שנראית כמו קקי של כלב שלא נאסף לשקית ועוגת ריר לבנה– ממש כמו טינדר של קינוחים.

ארבעת המופלאים שהכינו את הקרמו של הקינוחים

מהוקצעים, מפוסלים, פלצניים או פשוטים, קינוחים שבא לבלוע או כאלה שבא לדמוע, קינוחים ומאפים ששווים סיפור אהבה או כאלה שעושים מועקה -בחצי הגמר התמודדו 12 קינוחים שמתוכם רק ארבעה עלו לגמר וישחקו טניס בגביע האלופות מול פייר ארמה והמקרונים המפורסמים שלו, בשעה שפייר מעביר מסרים מפחידים שכדאי להם להיות משובחים ויצירתיים! 

הראשונה שהכינה את הקינוח הכי מעלף שהיה כאן היא לירון טאקו הזכורה מהקינוח הגאוני של ברווזים צהובים באמבטיית קצף והפעם הביאה לב פועם, מדמם, גותי וסקסי בטעמיו. לירון הכינה לב ריאליסטי הבנוי מקרמו היביסקוס, עם קראנץ' שטרויזל קפה שהעיף את השופטים עד לבית של פייר ארמה ובחזרה. הם היו תמימי דעים שהיא חייבת לעלות לגמר עם קינוח יצירתי, מלא הומור, טעמים מופלאים ויכולת חזקה להראות לצרפתים שגם בליבנו הלב פועם חזק ומדמם מתקווה לעתיד טוב. השני שעלה לגמר הוא מיכאל זורין שהגיש באודישן קינוח מחווה למרלין מונרו שתכלס קיבלה ביצה ענקית מארץ הקודש והכין בחצי הגמר מנה יפיפייה עם שפע של מונחים שאיש לא מבין, אלא אם הוא קונדיטור, כמו:  'פטי גאטו'. הוא רקח שוקולד, כוסמת עם שוקולד שזה כמו קוסמת בלי פרנסה, מנדרינות ואיזה קצף מבעבע (ענן מנדרינה) שתלוי מעל והיה נראה כמו שארית רוק של ילד מ'גן לאה'. אסטלה אמרה עליו שהוא פילוסוף לא סטנדרטי, אהרוני אמר עליו שהוא שילוב מנצח של קונדיטור ומדען וביטון רצה ליפול על הרצפה מרוב שזה טעים ו'הבוחשת' קיבלה חלושס שלא ייפול חלילה כי חבל על החליפה. מור מזרחי, או בשמה האמיתי דוקטור מור, הכינה באודישן קינוח אקזוטי כתמתם וגם הפעם היא הפציצה בססגוניות מדויקת שמושכת את העין כמו ציור של קנדינסקי עם עוגה מפורקת לטעמים, טקסטורות, צבעים שגרמה לשופטים להסכים פה אחד שמקומה בגמר. הרביעית שעולה לגמר ולבוחשת' לא ממש ברור למה היא בשמת וינר, אשת הטבע מהקיבוץ, שהכינה מוס תמרים חום שנראה בול (ובמחילה מבשמת) כמו שאריות קקי של כלב מתוחכם מגינת כלבים בכפר סבא שחיפש איפה להחביא תוצרתו ומצא קליפה של גזע. השופטים עפו על הקינוח הזה והבוחשת מודה שתמרים זה פחות...

הודחו מהגמר אך עדיין ראויים להקלקה

בין כל שמונת המתמודדים שלא צלחו את הגמר יש כמה שהבוחשת חייבת לציין, כי בכל זאת ייתכן שאלו דקות התהילה האחרונות שלהם בחיים, סורי, אבל ריאליטי היא ביזנס אכזרי – היום אתה כאן, מחר אתה שם, ממש כמו הקינוחים...

גאי אוטמזגין, הבן של הקונדיטור שתמיד יישאר בטייטל 'הבן של' גם אם הוא יהיה פנומן בתחום, הבטיח שהוא יהיה בגמר וממש השתדל והאמין (עם שאננות ושחצנות מוגזמת) שכך יהיה. אז אחרי שהכין דורבן שוקולדי כזה באודישן ועבר בקלות הלאה, הפעם הוא הכין סוג של עוגת פיסטוק ירוק. השופטים אמרו שהיא מאוד יפה, מאוד מקצועית ומאוד טעימה והבוחשת חשבה כמה שזה נראה כמו גולם של פרפר שיום אחד יצא ממנו שעטנז של מנחוס. אחד הלקחים שאוטמזגין ג'וניור יכול לקחת מהתוכנית הזו היא את דבריו של אהרוני שהוא צריך לצאת מצילו של אבא ואת היציאה של ביטון שהוא חייב לצאת מ'האוטמזגיניות' שלו ומהר. עוד מתמודדת מעניינת היא 

מורן טביב , רוחניקית בדיבור, בלבוש, במהות ובקינוחים שמדברת על טעמי המזרח ותאילנד מבלי שהייתה שם, מה שנאמר 'רוחניקית של כזה כאילו'. באודישן היא הכינה את המנה הנפלאה של 'טריפ טו דה איסט' שהיממה את השופטים ביופייה וטעמיה, בחצי הגמר היא הכינה טריפ לעולם המים וחכתה ש'בת הים הגדולה', קרין גורן, תעניק לה את הניצחון. במקום זה הגיע אהרוני, הפוסידון של החבורה שהביא לסופה של ממלכה – תת ימית, אך טעימה. מתמודד נוסף שהבוחשת אוהבת במיוחד הוא שחר דבח איש המולקולות היצירתי שכל קינוח שלו נראה כמו סיפור שבא לצלול לתוכו, לטעום אותו והוא לא פחות מגאון! באודישן דבח הכין קינוח רוטט על משקל שגרם לכל השמנמנות בעם לחשוב שהנה הגיעה הבשורה ומעכשיו יש דבח מרזה ואפשר 'לתקוע' כאילו אין מחר. ובחצי הגמר הוא הכין מנה גאונית של קלמרי וסלט פירות ים מדברים מתוקים כולל סוכריות קופצות, אהרוני אמר עליה שזו מנת שיטוט, אסטלה אמרה שהיא מורידה בפני הקינוח את הכובע, שמו אמר שהוא רוצה קינוח כזה בכל מסעדה, למרות כל זה, השופטים העדיפו את קינוח התמרים, כנראה בגלל התרגשותו של שמו.

שורה תחתונה - בקינוחים כמו בחיים צריך להיות גם יפה וגם טעים

ארבעת הפיינליסטים של הריאליטי 'הקינוח המושלם' יבואו, כמו שאומרים בכל תוכנית, 'לתת בראש' במוצאי שבת בתקווה גדולה לכבוש את לבם השופטים ואת ליבו של מאסטר הפרזנטור ארמה מכוכב זורג. הם יאבקו, יתפללו, יקמחו, יערבבו וימתיקו עצמם לעייפה כדי לזכות במחמאות ולקבל את הניצחון המתוק של הקינוח העוד יותר מתוק ובלנדר מתנה מצרפת..אז מי ינצח? מי יכין את הלב הפועם של הקינוחים ומי יביא את 'היציאה' הכי טעימה שיש? את הכל נדע ממש בקרוב.

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
7
פחות אהבתי
5

כתבות נוספות של הבוחשת בקדרה

Newsletter Icon