נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אורז הוא המלך של מטבחים רבים בעולם וקודש קודשים קולינרי שמזין מיליארדי אנשים בעולם, כי לא משנה מאיזו עדה אתה ומאיזו ארץ באת, האורז תמיד ישמש כחלק בלתי נפרד מהתפריט. ולכן, באופן לא מפתיע יש אינספור סוגים של אורז - בסמטי, פרסי, ריזוטו, יסמין, בר, דביק, מלא, עגול כשכל אחד יש את אופן ההכנה שלו הטומן בחובו היסטוריה של שנים וכמובן שמאחורי כל אורז, יש מאות מתכונים עם צורות בישול שונות, תהליכים רבים ותוספות משתנות. במיוחד לכבוד ראש השנה הפרסי שחל ב- 20 למרץ נגיש לכם את מנות האורז הכי שוות שתמצאו בארץ - חורשט סבזי, מקלובה, פאייה, מנסף, יפרקיס, ממולאים, ביריאני – כל אחת בפני עצמה, ראויה לאוסקר קולינרי וחובה לאכול ממנה, לפחות פעם אחת כדי להתמכר ולחכות לביס הבא.

פאייה פירות ים ואוזר אדום -שחור כמו שרק ספרדיות כמו אדלינה, יודעות להכין

על רקע נופיו המושלמים של הגליל המערבי תמצאו את אחת ממנות הפאייה הכי טעימות שיש לארצנו להציע. אדלינה היא מאותן מסעדות ספרדיות ששוות את הנסיעה לצפון הארץ בגלל הטעמים המיוחדים, הטאפאסים, מנות הבשרים ופירות הים ובקיצור... יש כאן שילוב מדויק של נוף, מיקום וקולינריה שתטיס אתכם למדריד אחרי סעודת מלכים.

אורז מנצח - פאייה מארינארה - תבשיל אורז בציר ים וזעפרן עם פירות ים וקוביות פילה דג, מנה טעימה להפליא שאסור לפספס, ואם כבר באורז עסקינן אז כדאי גם לקחת את מנת האורז בר אדום ושחור עם שמנת, פטריות וירקות אפויים לתענוג אחד גדול.

כתובת: כברי, גליל מערבי, 053-9441321

צילום: אדלינה

גורמה סבזי בגלל החורשט סבזי הכי טעים שתפגשו

גורמה סבזי, מסעדה פרסית אותנטית שריחות הבישול שלה מתפשטים לכל עברו של שוק לוינסקי וימשכו אתכם פנימה לממלכת הכל טוב הזו. יש כאן מנות פרסיות מסורתיות מושלמות הנעשות בבישול מסורתי בניצוחו של הבשלן, ביגאן ברכורדי, שהביא עמו את המטבח הפרסי היישר ללב העיר עם מנות כמו קבב פרסי, גונדי, חורשט במיה ועוד.

אורז מנצח – מנת הדגל של המסעדה היא חורשט סבזי - מאכל לאומי של המטבח הפרסי - תבשיל בבישול איטי עם הרבה ירק, לימון פרסי, שעועית אדומה ובשר בקר משובח המוגש על אורז מופלא.

כתובת: רחוב לוינסקי 47, תל אביב, 03-5080709

אינדירה בגלל מנת הדגל של המקום - האורז הביריאני שכולם חייבים להכיר

אחד המטבחים הכי עמוסי אורז הוא כמובן המטבח ההודי, בדיוק כמו שתוכלו לפגוש באינדירה שמציגה את מיטב מנות הז'אנר. במסעדה הקיימת כבר למעלה מ-20 שנה, תמצאו את הטעמים, התבלינים, הניחוחות של הודו במיטבה - סמוסה, פאקורה, טנדורי, פאניר וכמובן שפע של מנות אורז שוות במיוחד.

אורז מנצח – לוהגט ביריאני, מנה מושלמת שתמיד מומלצת ע"י השף פשוט כי היא מדהימה ובלתי נשכחת הכוללת קדירת טלה ואורז בסמטי המבושלת 12 שעות בתנור גחלים עם פירות יבשים, שקדים, צנוברים, אגוזי קשיו וקינמון. ראוי לציין שהמנה הזו של אינדירה נבחרה במקום הראשון בתחרות התבשילים של צפון הודו אז כנראה שהיא ממש ברמת ה- MUST HAVE.

כתובת: שאול המלך 4, לונדון מיניסטר, תל אביב, 053-9441101

צילום: אינדירה

אבו זאקי, בשביל המנסף שמפרגן לאורז שפע של טעמים

מסעדה שקיימת כבר למעלה מעשור ומביאה את מיטב המנות של המטבח הים תיכוני עם חומוס מעולה מכל הסוגים, בשרים, סלטים מיוחדים וטריים, פלאפל ושפע של מנות ותבשילים כמו ממולאים, מוסחאן, מנסאף, מוסקה וסינייה. כל המנות עשויות במקום עם מיטב חומרי הגלם ויגרמו לכם לבכות מרוב שזה טעים, מנחם ומשביע עם טעמים שמזמן לא פגשתם.

אורז מנצח – מנת המנסף – אורז צהוב ומתובלן עם בשר טחון, שקדים וצנוברים עם שום ותבלינים, מנה שתענוג לחפון בתך הכף עם שילוב טעמים ומרקמים מושלם של אורז טעים ורך עם בשר עסיסי ושקדים קראנץ'.

כתובת: בן יהודה 113, תל אביב, 053-8092986

יאפרקיס – תבשיל קדרית אורז בלקני אצל קמליה, מי שלא טעם - לא יודע נחת מהי

קמליה היא מסעדה בלקנית, אשר מציעה את מיטב מנות הז'אנר בניצוחו של השף, נעם דבי, עם שפע של מנות טעימות ובלקניות – בשר, דגים, אורחות בוקר ותבשילים מסורתיים מעולים, כל מנה יותר טעימה מהחברה שלה המשובחת.

אורז מנצח - יאפרקיס - מנה שחייבים להכיר! תבשיל קדרה בלקני המורכב מאורז ושמיר, בשר טחון, פרות יבשים, עלי גפן ממולאים המתבשלים בבישול ארוך בקדירה ומוגש עם יוגורט, זה מעדן מושלם, טעים מענג לחיך ועושה מצברוח של אהבה. חובה!

כתובת: קיבוץ ניר אליהו, 053-9443563

הבית של סלווה בשביל המקלובה והזפר - מנות של אוסקר

המקום הכי הנכון לאכול אוכל מהמטבח הערבי המסורתי והכי אותנטי שיש, הוא הבית של סלווה. ממולאים שעושים אש בנשמה, סלטים אורגניים ועונתיים, מנסף, מרקים, קובה, תבשילים וכל המנות שרק חלמתם לטעום ולא ידעתם היכן ויש כאן כמה מנות אורז שלכל אחת מהן מגיע אוסקר בפני עצמה אז היינו חייבים לתת את הבמה לכולן!

אורז מנצח - הקדרה של סלווה שכוללת אורז עם גרגרי חומוס, שום ומסנה בלדיה עם עוף או בשר טלה בבישול ארוך ואיטי באש גלויה בטבון, מנה מופלאה וטעימה! זפר – מנה שתמצאו רק כאן ויש בה מעיים ממולאים באורז תתבילה ולשון טלה מבולשים עם עלי גפן וקוסא בלדי ממולאים, ואיך אפשר בלי המקלובה המפוארת והמושלמת שכאן עם עוף מאודה עם ירקות מטוגנים מבושלים עם אורז לפי מתכון מסורתי המוגשת עם יוגורט. הכי שווה להזמין את שלוש מנות האורז כדי לקבל את מיטב הארומה והטעמים.

כתובת:  עין נקובא, 053-7103307

צילום: הבית של סלווה

*חלק מן המסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים. 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
אדלינה בכברי
053-9441321
גורמה סבזי בתל אביב
053-4274298
אינדירה בתל אביב
053-9441101
אבו זאקי בשפרעם
04-9862792
קמליה בניר אליהו
053-9443563

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון