נגישות
נגישות

בית קפה, בראסרי, ביסטרו, סושיה, אוכל רוסי – החל ממתקפת השביעי באוקטובר והמלחמה שמסרבת לעזוב, הושקו מסעדות חדשות שמוכיחות שלא משנה מה יקרה כאן בארץ, הצבא ואנחנו צועדים על קיבתנו, ולמרות כל הכאב והאבל הלאומי, ואולי בגללם, עולם המסעדות הישראלי מסרב להיכנע ומדגים מגוון מפתיע ומסקרן של היצע קולינרי - מסושיות ואוכל יפני מפנק, חגיגה יוונית על הצלחת, מזללת בשרים מעושנים, בית קפה עם מאפים שווים, אוכל פריזאי על יין משובח, בראנץ' משביע וטעים וגם אוכל רוסי מנחם. בחרנו עבורכם את מיטב המסעדות החדשות שנולדו לתוך המלחמה כי דווקא עכשיו ודווקא בצל הטראומה הלאומית, מגיע לכם להתעודד עם אוכל מפנק וטעים שיעניק קצת שקט לגוף ולנשמה, וימלא מעט, את החסר.

מסעדות חדשות בחיפה 2024

רומקה – אוכל רוסי מנצח ומפתיע

רומקה, היא אחת המסעדות הכי מסקרנות שצצו כאן השנה עם מטבח סובייטי שמביא את מיטב הקלאסיקות הרוסיות לצלחת. המסעדה הוקמה ע"י רוני ברלין ודין אלבר שדרך האוכל מספרים את סיפור העלייה של דור שנות ה- 90 עם מנות כמו שובה, בורשט, דגים, סלטים ובשרים שיטיסו אתכם היישר לטיול קולינרי מעולה ברוסיה.

לא לפספס – כמובן את השובה – דג ים כבוש, תפוח אדמה, סלק צלוי, ביצה עלומה ובצל מוחמץ, קפוסטה – כרוב צלוי במיסו כוסמת, טטאקי בורשט – טטאקי מבקר, בורשט קרם שורשים ושמנת חמוצה, וששליק משיפוד חזיר וכרישה.

רומקה. נורדאו 21, חיפה, 054-5419665

סיאסטה – אוכל שמביא סיאסטה לצלחת ולנשמה

בית הקפה הידוע של חיפה 'יאפא 39' שינה את פניו ותפריטו כשבעל המקום בוטרוס ואליאס מטר, הפך אותו למקום מושלם עם בראנץ' מנצח ומנות מסקרנות. יש כאן סלטים, מאפים, ארוחות בוקר וגם תפריט צהרים עם מנות בשריות שוות במיוחד כמו למשל אוסובוקו עגל, שניצל וינאי וגם מנות דגים טריות.

לא לפספס אל תוותרו על ארוחת הצהריים עם סטייק סלמון וריזוטו שרימפס ועל הבראנץ' המפנק שמוגש עד 12:30 וכולל פנקייקים, אגז בנדיקט ומבחר קרואסונים מפנקים שישאירו אתכם שבעים ומרוצים.

סיאסטה: יפו 39, חיפה, 054-790-1307

קונה – מנות מנחמות גם בימי מלחמה

קונה הוקמה ע"י דניאל ויאריק מבעלי מסעדת הברדא המצליחה שמביאה לצלחת תפריט מדליק של מאפים במילויים שונים, קרואסונים עם טרטר דג, המבורגרים עסיסיים וגם מנות פסטה הורסות.

לא לפספס טורטליני פולנטה עם חמאה ומרווה, מנת פלפל פדרון מטוגן עם גבינת המאירי ואת ההמבורגר המעולה - קריספי פיש, בצל סומאק מוחמץ, מיונז יפני ועירית.

קונה. הנמל 10, חיפה, 054-766-0805

מסעדות חדשות בתל אביב 2024

ג'אנגו – מזללת בשרים מעושנים ומושלמים

ג'אנגו היא אחת מאותן מסעדות חדשות בתל אביב, מסעדת ביסטרו שהייתה אמורה להיפתח מספר ימים לאחר מתקפת הטרור של החמאס, אך נפתחה כמה שבועות לאחר מכן. מדובר בברסארי שמגיש את מיטב נתחי הבשר ובכללם, המבורגרים עסיסיים, נתחי בשר מיושנים ובקיצור מזללת בשר של ממש!

לא לפספס בראשונות את הפופקורן קריספי צ'יקן עם רוטב חרדל – דבש, כנפיים בתערובת תבלינים וחמאת בוטנים, שייטל מיושן עטוף בחרדל עם פירורי פנקו ואל תוותרו על נתחים מובחרים מהקצביה, לבחירתכם.

צילום: באדיבות המסעדה

ג'אנגו. הילל הזקן 12, תל אביב, 053-5284222

אי שם – שף ברק אהרוני מנחם

אחת המסעדות המומלצות בתל אביב היא "אי שם", המקום בו תוכלו לזכות ברגעי חסד קולינאריים בניצוחו של השף ברק אהרוני שיצר מסעדה היברידית עם תפריט מצומצם שמושפע מחיי היום יום שלנו. ירקות, סלטים, טארטים ומנות שמפרגנות לתוצרת המקומית ולחקלאי ארצנו, כשכל חומרי הגלם מקומיים וטריים ותמצאו כאן טעמים מעולים, נדירים ויצירתיים, עם תפריט מדויק ובועט.

לא לפספס – סשימי של הדג היומי עם שומר ופומלה, טארט בצלים וכרישה, פילה דניס עם קרם עדשים כתומות ופסטה טרייה עם לימונים כבושים.

אי שם. נחמני 21, תל אביב, 052-8610334

CUPS – לפתוח את הבוקר עם נחמה

בית קפה תל אביבי שממש שווה להכיר, שהיה אמור להיפתח מספר ימים לפני ה-7.10 ונפתח לאחרונה כדי להביא קצת נחת על קפאין במלחמה הזו והוא גם בן טיפוחי של קפה אילנ'ס הידוע בפולי הקפה המובחרים שלו. תמצאו כאן קפה לא פחות ממושלם, כריכים, עוגות, מאפים וכל מה שעושה טוב בחיים ולמצב הרוח.

לא לפספס קרואסונים פריכים מצרפת שחובה לאכול, כריך עם גבינת מנצ'גו, סלק ואגוזי לוז ובראוניז שימתיקו את היום וכמובן קפה משובח!

CUPS. יהודה הלוי 59, תל אביב, 054-687-8749

מסעדות חדשות בשרון 2024

סלון יווני – השמחה שמגרשת את הצער

השף המצוין גיא פרץ פתח מחדש את 'סלון יווני'  - מסעדה שכולה שיר הלל למטבח היווני ומאכליו המצוינים, במלון דניאל שבהרצליה. המסעדה נפתחה ללא 'יד ימינו' של פרץ בשנים האחרונות, השף אלי אוזן ז"ל שבתאריך ה- 7.10.2023, באותה שבת ארורה שכל המלחמה הזו התחילה, יצא עם אביו לחוף זיקים על מנת לדוג דגים כהרגל של שנים ונרצח. בצל האבל, פרץ השיק את המסעדה שמציעה לכם שפע של דגים טריים, מאזטים, מאפים וגם קינוחים מפתיעים.

לא לפספס – קרם פטה בדבש ופיסטוקים, בייגל קולורי יווני עם ממרח סקורדיליה, קרם לימונים וקרם פלפלים, גבינת סלק ודבש עם שקדים קלויים, ובעיקריות – מחבת קציצות דגים וקבב לוקוס בגריל.

בקינוחים כדאי לטעום את הגלידה היוונית על בסיס יוגורט עם פירות יער והשקדים המקורמלים.

סלון יווני. אלי לנדאו 60, הרצליה פיתוח, 053-9379721

צילום:  באדיבות המסעדה

סאקו – פריחה והתחדשות

סאקו, היא אחת מאותן מסעדות חדשות בהוד השרון, כשמשמעות המילה 'סאקו' ממש כמו המסעדה החדשה, היא "פריחה" והתחדשות ביפנית- מסעדה שמגישה לצלחת את מיטב מנות המטבח היפני  עם שפע של טעמים חדשים ומעוררים והיא כתובת ראויה  לחובבי הסושי עם רולים מצוינים, סושי, גיוזות וראמן שבא בטוב עם החורף שבהדרגה כובש אותנו.

לא לפספס - תאי רול פיקנטי עם דג דניס, כוסברה, קנפיו, גזר ומחית צ'ילי עטופים בבטטה, צ'יפוטלה רול –  סלמון, אבוקדו ומלפפון, עטוף באגס בטמפורה, גיו ניקו ראמן - ציר בקר סמיך, פרוסות בריסקט, אטריות ראמן ואת גיוזת הפרגית הנהדרת.

סאקו. מתחם שרונים, הרקון 2 הוד השרון, 077-804-0558

מסעדות חדשות דרומית לתל אביב 2024

בראסרי 22  - קצת פריז לנשמה

בראסרי 22 הוא בית אוכל מעוצב להפליא בסגנון פריזאי של המעצב והבעלים ארז אביב, כשעל האוכל אמונה השפית המוכשרת מעיין נדיר שמביאה מנות מיוחדות, אקלקטיות, מקוריות ומופלאות. השקת המקום אמנם התעכבה מעט בשל פרוץ המלחמה, אך כעת תוכלו למצוא כאן מנות נהדרות.

לא לפספס – חובה לקחת את צ'יפס הארטישוק עם פלאפל הכרישה, כרובית המוגשת עם טחינה, עדשים שחורות, צלפים, שקדים פריכים ועשבי תיבול, סלט אגסים ופקאן ואת המנה העיקרית והמצוינת של פילה דג על ניוקי בחמאה.

בראסרי 22. שחם 22, פתח תקווה, 0733219620

אוסקר ביסטרו & בר  - להתבשם ביין ואוכל משובח

אוסקר ביסטרו, הוא אחד המקומות הכי נכונים כדי לנשום בהם קצת, בכל הסיוט המלחמתי הזה. לפני כן פעל במקום הפאב האהוב "אוסקר ווילד" וכעת נולד לו ה"אוסקר ביסטרו & בר" תחת אותה הנהלה ועם תפריט אירופאי המותאם לעונות השנה ולחומרי הגלם הזמינים לצד תפריט אלכוהולי עשיר עם מגוון יינות משובחים.

לא לפספס את אחת המנות הראשונות והנהדרות של ביצה סקוטית – ביצה רכה עטופה בצ'וריסו עם פירורי לחם, טאקו אסאדו, ואת ה'אסאדו סופריטו' – סופריטו ירושלמי עם אסאדו מפורק ותפוחי אדמה או את מנת העוף על הפלאנצ'ה המוגשת על פריקי חיטה מעושנת ומדהימה.

אוסקר ביסטרו & בר. מרכז עזריאלי, הרוקמים פינת הלהב 26 חולון, 03-778-5550

מסעדה חדשה בנתניה

sense - יוקרה ואוכל משובח בהובלת השף דודו בן אבו

השף דודו בן אבו, מהשפים המובילים בישראל, מציג גישה ייחודית במסעדה החדשה שפתח בצל המלחמה - sense. התפריט במסעדה משלב טרנדים עדכניים בקולינריה בשילוב טכניקות מסורתיות. כבר כשף צעיר, דודו זכה להערכה רבה והצליח להטביע חותם אישי על המנות שלו. הוא משלב טעמים מקומיים עם מרכיבים טריים ממזון הים התיכון. הרקע הגלובלי שלו ויכולתו ליישם רעיונות חדשניים מבטיחים חוויה קולינרית ייחודית, המתמקדת באיכות גבוהה וברכיבים טריים. ביקורו של דודו במסעדה הופך כל ארוחה לחגיגה של טעמים מיוחדים ובלתי נשכחים.

מסעדות שנסגרו בעקבות המלחמה

ניסינו להיות אופטימיים לאורך הכתבה, אולם לצד המסעדות שנפתחו, יש עשרות מסעדות שנסגרו בעקבות המלחמה וכאלה שטרם חזרו לפעולמסעדות כמו 'השומר', אבן עזרא, דלידה, לה סיטה, OCD שמפרוץ המלחמה הפכה לחמ"ל שמייצר אוכל עבור הלוחמים וכוחות הביטחון ועדיין מוקדם לדעת האם ומתי היא תפתח מחדש. מסעדת a שעברה  טראומה קשה אחרי שהטבח שלה בר ליאור נקמולי ז"ל נרצח במסיבה ברעים ועשרות אנשי הצוות שלה עדיין  משרתים במילואים, מסעדת West Side הים תיכונית הממוקמת במלון רויאל ביץ' שמארח בימים אלו מפונים מהדרום. 'מיקימאיה' המסעדה הטבעונית המצליחה של הבעלים ובנות הזוג מיכל רז ומאיה מזרחי שפועלת כבר למעלה מ- 7 שנים בצור משה, נסגרה גם היא בעקבות המלחמה, כמו גם מסעדת 'האנטר' בבת ים ומסעדת 'ברוט' הוותיקה והאהובה והרשימה עוד ארוכה וקשה מנשוא עם מסעדות רבות וטובות - חלקן גויסו למאמץ המלחמתי ועדיין לא ברור מה יעלה בגורלן בהמשך, חלקן נכנסו לקשיים כלכליים וחלקן אולי עוד ישובו יום אחד, כשכל הסיוט הזה ייגמר כבר.

*חלק מן המסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
7
פחות אהבתי
2
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מה לאכול בזמן מלחמה? 5 מאכלים שעוזרים להפחית מתח וחרדה

הצטרפות לניוזלטר

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER