נגישות
נגישות

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

במיקום מנצח, סמוך לחוף הים באשקלון, נולדה מסעדה חדשה ומפתיעה. אליזבת שמה. כשמה כן היא מרעיפה על לקוחותיה אבק מלכות. שני שפים צעירים ומבטיחים עומדים מאחורי המסעדה החדשה, השפים אור מכלוף ורועי יהודה, מי ששמו לנגד עיניהם להביא את האוכל האיטלקי במיטבו לאשקלון ולסביבתה. במרכז התפריט אוכל חלבי, כולל דגים, פסטות ופיצות, בהקפדה על טריות ועל איכות חומרי הגלם. הקרבה לאשקלון, כמו גם אהבתם של שני השפים לדגים, הובילה לכך שבמרכז התפריט מנות הדג, אך יש מבחר גדול גם מעבר למנות אלה.

שני השפים צועדים יחדיו כבר שנים ארוכות. "הכרנו במטבח לפני 17 שנה", הם מספרים, "והפכנו לחברים הכי טובים. התחלנו בגיל צעיר מאוד, ואף פעם לא נפרדנו".

מכלוף, הגיע לתחום הבישול לגמרי במקרה. "עבדתי במסעדה בשטיפת כלים", הוא נזכר, רועי עבד שם כשף, ולאט לאט התקדמתי. אני בא מבית טריפוליטאי, תמיד היה לידי אוכל, תמיד בישולים, עם הרבה שמן, וכנראה שגם זה משך אותי. מהרגע שנכנסתי למטבח זו הייתה אהבה ממבט ראשון, ומאז אני שם. הבנתי שזה מה שאני אוהב לעשות, זה מה שאני עושה טוב, וזה מה שאני רוצה".  

לדברי מכלוף, לאחר שצבר ניסיון בעבודה במטבח, בעיקר באשקלון, הוא פנה ללימודי קולינריה וקיבל גם הוא תעודת שף. השניים מספרים כי העבודה המשותפת במסעדות השונות, כיוונה את השניים לרגע האמת שבו יקימו יחדיו את "התינוק" המשותף שלהם. "לאחרונה", הם משחזרים, "הגענו למסקנה שעכשיו הגיע הרגע שלנו, שאנחנו צריכים לעשות את זה, וללכת על זה. והנה אנחנו כאן, עשינו את זה".

שני השפים העומדים מאחורי המסעדה, ביקשו לייצר אלטרנטיבה לתושבי אשקלון והסביבה ולייסד מקום שמציע אוכל איטלקי בעבודת יד. הקרבה לים, השפיעה על השפים ביצירת התפריט ומבחר הדגים בו רחב. במקום מנות דגים מבושלים וכן דגים נאים, במנות מקוריות ויצירתיות במיוחד וכן גם פיצות ופסטות. 

אליזבת היא מסעדה איטלקית חלבית באשקלון, בהכשר של בד"ץ בית יוסף, המציעה תפריט איטלקי עשיר בפסטות, דגים נאים, פיצות, סלטים ועוד. "העובדה שאנחנו באשקלון רק עשתה את הבחירה בדגים לקלה יותר", מסביר מכלוף. "אנחנו מאוד אוהבים דגים ולהכין דגים, שנינו עבדנו במפעל דגים, אז כנראה שזה עוד קו שמחבר בינינו. בתפריט שלנו תוכלו למצוא מנות שונות של דגים, הכל טרי ואיכותי. את כל הדגים אנחנו מפלטים במקום, באותו הרגע. אנחנו לא קונים מוכן. אם לקוח מזמין דג, הדג מפולט ועולה למחבת באותו הרגע, יותר טרי מזה אין".

חלק ניכר מהקסם של המסעדה הוא במיקום שלה. כעיר חוף, אווירת הים היא האווירה המושלמת באשקלון. ואכן, הבעלים של מסעדת אליזבת הקימו אותה בירידה לכיוון הים התיכון, מול מזרקה ועם תאורה מושלמת.

"החלום שלנו", אומר מכלוף, "הוא שהמסעדה שלנו תמיד תהיה מלאה, שהלקוחות שלנו יהיו מרוצים ושאנחנו נוכל לבשל בעבורם. זה בעצם הדבר שאנחנו הכי אוהבים, לבשל".

"המקום בהרצה כבר שבועיים", מוסיפים השפים, "ובינתיים זה נהדר. אנשים באים, יושבים, טועמים, מנסים את האוכל שלנו, וזה חלום שמתגשם. אנחנו מקבלים הרבה ביקורות טובות, על האוכל, על העיצוב של המקום ובכלל, על האווירה, וזה מחמם את הלב, והלוואי שזה רק ימשיך ככה".

אהבתם את הכתבה?

כתבה מהממת
18
פחות אהבתי
0

כתבות נוספות של מערכת zap rest

Newsletter Icon