נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
ירושלים, על אויר ההרים הצלול שהיא מציעה, הנופים המרהיבים ואוירת הקדושה, היא עיר בירה צבעונית ומלאת אופי וסצינת בתי הקפה הירושלמית עונה על אותן הגדרות בדיוק. לאורך השנים לא מעט רעיונות פוליטיים, אומנותיים וספרותיים צמחו ממנה וגם כיום מציעים בתי הקפה שבה אכסניה לסופרים וליוצרים לצד מקום מפגש לפרלמנטים פוליטיים אלו ואחרים. כמתחייב מעיר הקודש, כמעט כל בתי הקפה המוזכרים בכתבה הם כשרים והמנות החלביות צמחוניות שפותחו בהם מתבססות על חומרי גלם טריים, ישראלים ושורשיים. התוצאה היא תענוג לעין ולחיך שמשלב בין מנעד הטעמים והחומרים הירושלמי הקלאסי להשפעות מרחבי העולם.

קפה תאנים
קפה תאנים, שחגג השנה עשרים שנות פעילות, צבר לאורך השנים מעריצים רבים שנהנים מהתפריט הצמחוני הלא שגרתי שמוגש במקום. הקפה שוכן במבנה יפהפה, בניין הקונפדרציה המשקיף על חומות העיר העתיקה שבשכונת ימין משה. המבנה הוא מרכז תרבות, שמארח אירועי פולקלור כמו פסטיבל העוד והתפריט מפגין יצירתיות שתואמת את רוח המקום. בית הקפה חרט על דגלו טריות ובריאות, חומרי הגלם משובחים וחלקם אורגניים. הירקות והפירות הטריים מגיעים מדי יום משוק מחנה יהודה והתפריט עונתי. סלט תרד משי עם ריקוטה בתנור, מתובל בחומץ בלסמי ואגסים (44 ₪) קנה לו מעריצים רבים ועוגת הגזר המשובחת (32 ₪) נותנת תחושה של בית. כיאה לעיר בירה עם אופי בינלאומי התפריט מושפע מהמטבח ההודי, היווני, המרוקאי האינדונזי והצרפתי. זה נשמע קצת סכיזופרני אבל בפועל זו הגרסה הקולינרית המוצלחת לשלום עולמי. למרות שהאוכל מצדיק לבדו את המעמד שלו זכה תאנים, הנוף, האוויר והאווירה לבדם מצדיקים את האהבה הגדולה שהירושלמים רוחשים למקום הזה.
תאנים, אמיל בוטה 12, בית הקונפדרציה, ירושלים  

>>ביקרת בקפה תאנים? כתוב חוות דעת

קפה תאנים. צילום: פטריק מלכי

בית הקפה תמול שלשום
כפי שניתן ללמוד משמו העגנוני, בית הקפה וחנות הספרים תמול שלשום שבנחלת שבעה מספק לא רק מזון לגוף אלא גם מזון לנפש. המקום שיחגוג בקרוב עשרים שנה אירח לאורך השנים סופרים ומשוררים ישראלים מהשורה הראשונה, כמו עמוס עוז יהודה עמיחי, א.ב. יהושע ועוד רבים וטובים. עמוס עוז הלל את בית הקפה ואמר ש"בירושלים יש מקומות קדושים שנלחמו עבורם, אבל יש מקום קדוש אחד שעליו לא צריך להקיז דם, והוא תמול שלשום". האווירה הקסומה והעושר הרוחני שהמקום מציע קנו לו קהל מעריצים שחוזרים אליו שוב ושוב, לצד אנשי רוח שממשיכים להגיע ויוצרים שנפגשים כאן מקרוב עם הקהל. התפריט נכתב אף הוא בהשראה ספרותית והוא מחולק ל"פתח דבר", "עלילה" ו"סוף דבר".  אחת המנות הראשונות אפילו נקראת "רומן רוסי" (56 ₪).  אך אל תתנו לרוח להטעות אתכם. בתמול שלשום עושים כבוד גם לחומר, עם סלמון ברוטב תאנים ויין לבן (83 ₪) ולחם בננה מצוין (20 ₪). 
תמול שלשום, יואל סלומון 5, נחלת שבעה, ירושלים

תמול שלשום. צילום: איוון טיכיינקו

בית הקפה קפית
כבר למעלה מעשרים שנה שבית הקפה קפית פועל בעמק רפאים ועם השנים התווספו לסניף המקורי סניפים נוספים. האווירה בסניף בעמק רפאים חמה ומשפחתית ועם השנים צבר המקום לקוחות קבועים ונאמנים, שלא מוותרים על פאי הפטריות (58 ₪) שמוגש במקום קרוב לעשרים שנה ועל מרק הבטטה, השמנת והצ'ילי (36 ₪) שמתאים לחורף הירושלמי. המקום נחשב לחביב על ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה. התפריט מציע מגוון רחב של סלטים מרקים ומאפים וגם כמה מנות דגים. המזטים שמוגשים במקום והארוחות המשפחתיות שמוצעות בתפריט במחיר של 199 ₪ הופכים אותו מתאים במיוחד להתכנסות קבוצתית.
קפית, עמק רפאים 36, ירושלים

>>כנסו לקרוא מה אחרים חשבו על קפית

קפית. לביבות כרישה. צילום: דרור כץ













בית קפה בר בולינט
כבר 15 שנה שהבולינט, בית קפה/בר/אבן שואבת למסיבות סטודנטים ואירועי רחוב, משלב בין אווירת השאנטי של הודו ואוויר ההרים המקומי. בולינט הוא מעוזם של הסטודנטים הירושלמים, אלו שאוהבים לשתות קפה של בוקר באווירה נעימה ומחפשים מקום לבלות בו בסוף השבוע, משימה לא פשוטה בעיר שרובה סגורה בשבת. המקום שפתוח מסביב לשעון מציע משהו אחר בכל שעה ולמעשה מתפקד כבית קפה קלאסי בעיקר בשעות הבוקר. מבין בתי הקפה שמוזכרים ברשימה הוא היחידי שאיננו כשר והתפריט אכן כולל כמעט הכל. מהשייקים המפורסמים שמייחדים את הבולינט (23-27 ₪), דרך סלטים, כריכים ושלל נשנושים וכלה בסטייקים. כיאה לקהל היעד, המחירים סבירים ובין המנות הייחודיות למקום אפשר למצוא את "ביצי הזהב" (35 ₪), כדורי תפוחי אדמה ממולאים בגבינת פטה, פטריות מוקפצות, סלט מנגולד ותרד מוקפץ ומוגשים בבריכת שמנת מנגולד.  
בולינט, דורות ראשונים 6, ירושלים

קפה קדוש. צילום: דניאל לילה

קפה קדוש
קפה קדוש החל לפעול בשנה בה ירושלים חוברה לה יחדיו וכבר 46 שנים שמשפחת קדוש מגישה שם דברים טובים לצד קפה עשוי היטב. את המקום הקים מאיר קדוש וכיום מנהלים את המקום איציק, בנו, ורעייתו קרן. בית הקפה משדר נינוחות אירופאית קלאסית ומתהדר בקונדיטוריה איכותית שלא הייתה מביישת את מיטב המגדניות בווינה ובפריז. מעת לעת מציעה השפית-קונדיטורית קרן קדוש סדנאות אפייה, שחושפות את סודותיו המקצועיים של המקום. המקום הוא חביב הירושלמים ואליו הם נוהגים להביא אורחים מחוץ לעיר. ארוחות הבוקר במקום נחשבות לטובות בארץ ועושות כבוד למטבחים מרחבי העולם. לצד השקשוקה (48 ₪) וחביתת העיג'ה הירושלמית (57 ₪) תמצאו כאן ארוחת בוקר הונגרית של נזיד תרד עם ביצים עלומות (63 ₪), קרוק מאדאם פראנץ' טוסט (53 ₪) וכריכי סלמון מעושן בקרואסון אווירירי, חמאתי וקראנצ'י (53 ₪). על אף האיכות, המחירים שפויים והשירות חביב ומחויך. 
קפה קדוש, שלומציון המלכה 6, ירושלים 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
קפית בירושלים
053-9438321

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אורו – חוויה מושלמת במקום אחד
המוציא לחם לימות הגשם
ואלס עם מטינה
המפעל פתח
בית השמש העולה
Fun Fun Fun
חמישה כוכבים
לוקאל-פטריוטיזם
מסעדת מונא – פריז בירושלים
סטיקיית צדקיהו – לפעמים האוכל הוא רק תירוץ
בראסרי עין כרם – הבילוי המושלם